Apex Legends når 10 miljoner spelare på tre dagar – EA avslöjar framtidsplaner

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Mjo det är väl lite si och så men den biten men de hörs i alla fall, vilket inte alltid är fallet i Apex Legends.

Ska inte klaga för mycket men det är en av de stora sakerna som inte fungerar hela tiden, men är också en av de mest kommenterade på deras forum så lär ju fixas inom kort.

Ptjaa.. man kan ju spela utan stepps.
Vad jag kan se på Shroud,Summit,DrDisrespect,Wadu,Sacriel,Stodeh så ser det ut att gå bra för de i spelet men kan ju inte säga så mycket om hur det går för andra.
Jag själv hör ju alltid stepps och har vunnit 1 gång då jag kör med randoms dock jag har jävligt kul så fortsätter köra med randoms då jag alltid spelat själv även om man förlorar

Permalänk
Medlem

@Zargoz: Säg att du skämtar? Lotto lootlådor är ju precis just baserat på LOTTO, tur. Varför skulle någon vilja begränsa en sådan sak? Eller är du en sådan som föredrar pay-to-win lootlådor? :-\

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Sötast
Skrivet av GuuFi:

Mjo det är väl lite si och så men den biten men de hörs i alla fall, vilket inte alltid är fallet i Apex Legends.

Ska inte klaga för mycket men det är en av de stora sakerna som inte fungerar hela tiden, men är också en av de mest kommenterade på deras forum så lär ju fixas inom kort.

Jo, SnartTM så är det löst!

De ska bara kasta ut ett 15-20tal betal lådor först och släppa en tredje stickad tröja för de som var värdelösa nog för att endast köpa spelet och inte fortsätter slänga pengar på dem ett par år senare

Och jo, jag är väl insatt i spelutveckling, förstår att det allt som oftast inte är samma personer som löser båda dessa fantastiskt puckade fel men sålänge man fortsätter ha en skadlig image och blåsa sina kunder så kommer det bara gå sämre och sämre:)

Visar det sig Att Apex legends behåller sin kundbas de närmsta månaderna så är PUBG effektivt petat från både andra tredje och fjärde plats i mängd spelare. Herp derp.

Fast visserligen så har de gott om kunder på pubg mobile, där deras fokus ligger oavsett

Permalänk
Medlem

Jag och polarna tyckte det var det sämsta spelet vi spelat, då spelar vi väldigt mycket PUBG!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

@Zargoz: Säg att du skämtar? Lotto lootlådor är ju precis just baserat på LOTTO, tur. Varför skulle någon vilja begränsa en sådan sak? Eller är du en sådan som föredrar pay-to-win lootlådor? :-\

Vad fan pratar du om? Har du spelat Fortnite? Finns inga lotto lootlådor som har 0.001% att droppa något bra. Det är ingen p2w i fortnite. Du köper skin som du vill och betalar exakt det de begär.
Man ska inte lära barn att gambla och eu verkar vara på väg att förbjuda det.
I vissa länder är det redan förbjudet. Så hur kan det vara p2w att bara köpa skin du vill ha?
Du verkar inte ha spelat fortnite så jag vet inte ens varför du uttalar dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Vad fan pratar du om? Har du spelat Fortnite? Finns inga lotto lootlådor som har 0.001% att droppa något bra. Det är ingen p2w i fortnite. Du köper skin som du vill och betalar exakt det de begär.
Man ska inte lära barn att gambla och eu verkar vara på väg att förbjuda det.
I vissa länder är det redan förbjudet. Så hur kan det vara p2w att bara köpa skin du vill ha?
Du verkar inte ha spelat fortnite så jag vet inte ens varför du uttalar dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu är tråden om Apex Legends inte om Fortnite. Men med din attityd så går det nästan gissa ålder och inställning överlag.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Swec killarna är så djeffla sköna är en sak jao har behov av att skriva
Och tack för Titanfall 2 tipset och ja, hade trott att detta var ett bilspel, helt kattastrof vad jag behöver catch up.

Permalänk
Medlem

Tycks vara en av de otroligt få personer som väntar på att spel bolagen hoppar av "the bandwagon" för att ha ett spel i battle royale genren.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Lite synd att det inte finns ett sololäge. Men jag får väl testa med några randoms.
Vissa delar känns lite grötiga. Vapnen ser ganska lika ut och lootlisten väldigt komprimerad och rörig. Är säkert bara en vanesak.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Som andra nämnt är detta ett BR jag faktiskt tycker är roligt.

MEN, jag är HELT emot battle pass av alla dess like. Visst skall de tjäna pengar! Men börjar de med massa innehålls uppdateringar som de låser bakom betalväggar = PayToWin - feck that!

Är de smarta håller de sig 100% till cosmetics, lite som warframe eller poe.

Vad jag dock skulle kunna tänka mig att se bakom betalväggar är konstigt nog nya kartor.

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk
Medlem

jävligt kul spel rekommenderas

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

@Tarax00:
Battle pass brukar väl vara just cosmetics. Kan inte komma på något som skulle vara pay2win från något spel med battle pass som jag sett iallafall.

Permalänk
Medlem

Det är kul att det går bra för dem, och att det är ett F2P-spel.
Förhoppningsvis gör EA lärdommar här som gagnar både dem och oss.

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Vad fan pratar du om? Har du spelat Fortnite? Finns inga lotto lootlådor som har 0.001% att droppa något bra. Det är ingen p2w i fortnite. Du köper skin som du vill och betalar exakt det de begär.
Man ska inte lära barn att gambla och eu verkar vara på väg att förbjuda det.
I vissa länder är det redan förbjudet. Så hur kan det vara p2w att bara köpa skin du vill ha?
Du verkar inte ha spelat fortnite så jag vet inte ens varför du uttalar dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Han sa inte att det var så i Fortnite heller

Visa signatur

"I don't play the odds, I play the man".

Permalänk
Medlem

@Gabriel Macht: Jag förklarade vilken modell är det Epic kör. Har inte sagt att han sa hur det var i Fortnite. Jag menade att lotto lootlådor är dåligt och att man borde köra som Epic. Han menade att det på något sätt var p2w.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Folk ger upp när de inser att det är "monitored chat", EA och saknar helt syfte.

Hoppas jag har fel, men jag ser hellre en skitvideo av "Rust" (vilket är ett konstigt survival spel) än ser en minut av detta skitspel igen.

Yttrandefriheten betyder inte bara att folk kan kalla mig ,same, renknullare, fjällbjörnsridare osv, det ger även mig rätt att svara på dessa okvädesord.

Att ta bort vissa ord är odemokratiskt. Jag personligen får kalla en person för vad än jag vill under 1979 års grundlag så länge jag står för det uttalandet. (inget åtalande kan bringas, om du inte är svensk of är i hmf territoriet men det är inte min poäng)

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

@kemuffkamelen: Tycker synd om svenskarna i detta fall. så det är de enda som inte täcks av hmf lagstiftningen.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.