Apex Legends – spela med andra på SweClockers Discord

Permalänk
Medlem

@liquisole: Om du får typ "dxgi error device removed" så är det troligtvis Nvidias drivisar. Jag kunde knappt spela utan att rolla tillbaka till tidigare drivisar. Kör utan Geforce Experience också. Inte kraschat en gång sen dess.

Permalänk

@Gustenrocks:

Får bara apex legends has stopped responding, för polaren kommer det inget felmeddelande, bara stängs ner. Kör nu med en en äldre driver (416.94) utan geforce experience och krashade en gång genast typ men sedan dess har jag kunnat spela problemfritt. Får se hur länge det fungerar nu.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk

;)

Värt att testa kanske:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@liquisole: Minska texture streaming till 4-6GB så bör det sluta krascha : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

@Aeig: Har testat med 6Gb men har ändå krashat, men om det fortsätter krasha så testar jag 4Gb och återkommer med resultat

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Avstängd

@liquisole: Får ctd ganska ofta på random, typ under 50% av alla matcher. Har ett AMD kort och har testat både nya och gamla drivrutiner, men inget har hjälpt. Det gör inte saken bättre att jag inte kan hitta någon dump-fil som jag kan kolla igenom. Jag är väldigt säker på att det inte är ett grafikkortsproblem, kanske borde kolla till min överklock och se om det fixar det?

Permalänk

har spelat ett antal timmar nu, jätteroligt spel, gillar att det går undan.
endast synd att det bara finns en karta, men det kanske kommer fler,

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Ända problem jag har är att jag kickas ut ur serven efter varje spel..och igår hade jag stora ms/ping problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bra spel, spela det nu innan folk börjar bli för otrevliga. än så länge är det nytt och spännande... det är kul att spela med folk som säger please forgive me i am so bad, för att man kan hjälpa till och försöka spela bra ändå. Tycker det inte ska behövas ursäktas för att spelet har varit ute i en vecka för HELVETE. Käften på er gnällspikar.

Permalänk

Galet kul spel!
Är absolut sämst på den här typen av spel än så länge, men det gör det ändå inte mindre roligt.
Man är snabbt inne igen då man väl dött.

Vad är det för Discord alla hänger på?

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Älskade Titanfall för tempot och rörelsefriheten, märks att man har byggt vidare på det. Estetiken känns som en blandning av Titanfall och Overwatch. Kul är det dock även om jag bara spelat en halvtimme kanske.

En fråga, försöker komma förbi ping menu momentet i training men jag får ingen check i boxen oavsett vad jag gör med ping menyn, någon som vet hur man kommer vidare?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av liquisole:

Någon annan som har problem med att spelet krashar väldigt ofta? Har nu lyckats spela det utan krash en tid men igår krashade det i princip varje game. Har prövat allt från gamla till nyaste nvidia drivers samt alla möjliga inställningar som fullscreen/windowed osv. Verkar inte vara relaterat till hårdvaran heller då en polare har samma problem.

Har aldrig spelat något som kraschar såhär ofta. På mina 5 timmar har det nog kraschat 20 gånger utan att överdriva. Vad jag kunnat läsa mig till på felen har det vart allt mellan minnesläckor (i både RAM och VRAM), grafikdrivrutin som kraschar eller bara rena buggar. Avsaknaden av reconnect gör att det svider extra mycket. Har man precis spawnat in är det ju bara för laget att köa om men att missa 10 endgames och samtidigt sänka oddsen för sina kompisar är fan inte kul.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Skrivet av AppleMuffin:

@liquisole: Får ctd ganska ofta på random, typ under 50% av alla matcher. Har ett AMD kort och har testat både nya och gamla drivrutiner, men inget har hjälpt. Det gör inte saken bättre att jag inte kan hitta någon dump-fil som jag kan kolla igenom. Jag är väldigt säker på att det inte är ett grafikkortsproblem, kanske borde kolla till min överklock och se om det fixar det?

Jag körde första gången igår, hade sjuhelvetes problem med krascher på mitt AMD kort också (RX 580) , slutade med att jag fick sänka det mesta, dubbelkolla upplösningen (den var satt på 16:10 1920x1200, när jag har max 16:9 1920x1080) och det viktigaste tror jag var som någon längre upp sa - sänk Vram (min är på 4GB nu). Sedan gjorde jag även en Högerklick -> Repair game i Origin.

Efter allt det verkade det funka bra, inga problem de efterföljande 15-20 gamen.
Kör för övrigt Radeon 19.2.1 Optional Update, då den verkade vara rekommenderad för Apex.

Hoppas det löser sig, fick "CreateTexture2D" error på min iaf om det hjälper dig.

Permalänk
Medlem

Det har aldrig kraschat för mig, 1070 och 1080 Ti med nyaste drivrutinerna från Nvidia. 16GB RAM. Har inte ställt ner något. 30+ timmar spelade enligt Origin...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Satt och spela igår kväll med randos. Jag får faktiskt ta och säga att så fort folk fattat att ping systemet i apex legends är bra så behövs typ röstkommunication alls.

Spelat 20 matcher eller så utan att få cancer i örat eller ens behövt använda röst. Allt finns redan i ping menyn och kontextuell pingning är guld. Dubble ping så får dina vänner se vart du pingat fiender exakt var du pekade. Titta på ett vapen eller sak och pinga och de kommer se vad du pingade både på skärm och med karaktärens röst. Man behöver i stort inte använda VC alls. Faktum är att VC kan vara mer hektiskt p.g.a folk ger dålig rikting och beskrivning av var saker är...

EN gång på alla de matcher fick jag höra en annan person prata. Och det var när han droppa ett kikarsikte av misstag och bad om att få tillbaka det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Adda gärna mig, behöver folk att spela med
Inte pro men gillar spelar skarpt!
Mogen gamer med mick

Needle_swe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

suck, testade och köra har kört ett par rundor, redan börjar folk gorma att man är dum i huvudet och skit pga man försöker lära sig spela.
Dödar suget på spela lite =P

Det är ju därför som sweclockers discord finns Joina den och lira med andra svenskar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Nu finns det anledning att byta upp sig från sitt GTX 970 (lirar i 1440p och vill ha me flyt).

Permalänk
Medlem

Intressant och rätt kul även om jag suger på fps spel. Får se om dom "dödar" det med pay2win.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Adda gärna ConsaiN på Origin så spelar vi! Är inne nästan varje kväll efter jobbet!

Permalänk
Medlem

lägg gärna till mig så kan vi lira lite trött på randoms Shinago

Permalänk
Medlem

Någon annans grafikinställningar som återställer sig automatiskt? Model details är fast på high XD

Permalänk

Adda gärna "H3gge" 32 år o spelar lite kvällar då o då!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Adda mig om ni behöver någon extra för denna helgen. Försöker spela kvällar efter jobbet. Y0kyo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

30+ år med många års BR erfarenhet som börja på Arma tiden.
Spelar gärna Apex, men så trött på söka solo och HOPPAS på att man kommer med vettigt folk med mick.

Adda gärna mig på Origin så spelar vi. Nick: SWE-hzn

Är du också "gubbe" är det ett plus

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

@hznn: Spelar du ännu Apex ?

Oxå gubbe (äldre än 30+ ) och trött på att köa solo efter de man spelat med kör annat.

Hexfest-SWE på Origin, adda ni alla som känner för att spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hexfest:

@hznn: Spelar du ännu Apex ?

Oxå gubbe (äldre än 30+ ) och trött på att köa solo efter de man spelat med kör annat.

Hexfest-SWE på Origin, adda ni alla som känner för att spela

Ibland ja

Addad

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Gubbspelar (37 år) en hel del Apex, så lägg gärna till mig: Lost_Ginnypig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Ibland ja

Addad

Är ute och jobbar en vecka nu men from tisdag nästa vecka är det minst en vecka ledigt, så då kan jag logga på origin igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För er som inte vet så hänger det väldigt mycket folk i denna Apex Legends Sverige discord: https://discord.gg/KcHk6ng Kolla bara kanalerna #söker-lag och #söker-efter-spelare