Permalänk
Avstängd

Datorn fryser Apex Legends

När jag spelar Apex Legends så fryser/hänger sig datorn efter ett tag kan endast starta om datorn via startknappen. Det har bara hänt med apex legends, har inte sysslat med överklockning och tempen ligger kanske på 50-60 grader på gpu.har dom senaste drivrutinerna.
Kan det vara någon inställning på spelet som gör att det fryser sig
Har ett xi hero moderkort
I9 9900k processor
Asus rtx2080ti
1200w psu

Permalänk
Avstängd

Detta har tydligen med RTX och spelet att göra, flera har samma problem. Jag själv inkluderat.

Permalänk
Avstängd

Finns det något man kan göra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joelboy:

Finns det något man kan göra

Skickades från m.sweclockers.com

Det som "fixade" spelet för mig var att installera om Windows 10, installera ett helt nytt Origin, ladda ner spelet igen och installera. Men det löste inte ursprungsproblemet, det som gjorde att jag kunde spela var att dra ner alla grafikdetaljer till det lägsta.

Permalänk
Medlem

Spelet slutade krascha när jag gjorde en rollback på drivrutinerna från Nvidia, tydligen är det den senaste versionen som förstör. Nu har jag istället problemet att jag får "Party leader has left" och blir utslängd till menyn trots att mina vänner är kvar i spelet.

Visa signatur

"Far and away the best prize life offers, is the chance to work hard at work worth doing"

Permalänk
Avstängd

Spelet fryser när man håller på att spelar. Men inte när man bara ha satt igång det och låta den var på startsidan. Har letat efter hjälp men kan inte hitta något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Joelboy: Det som fungerar för mig är att dra ned alla grafikdetaljer till det lägsta du kan, menar verkligen allt. Texture streaming budget är på none för mig t ex. Spelet ser för jävligt ut men jag kan åtminstone spela, får hoppas de verkligen fixar detta omgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neras:

Spelet slutade krascha när jag gjorde en rollback på drivrutinerna från Nvidia, tydligen är det den senaste versionen som förstör. Nu har jag istället problemet att jag får "Party leader has left" och blir utslängd till menyn trots att mina vänner är kvar i spelet.

Party leader has left löstes av en omstart av origin för min del

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

@htbtoma: Jag gick in på kugghjulet för Apex i mitt bibliotek. Bockade ur "enable origin in-game", nu är problemet borta.

Visa signatur

"Far and away the best prize life offers, is the chance to work hard at work worth doing"

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Krasch under träningen när jag skulle plocka upp ammo från marken. Har ett RTX-kort...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S