Köpte DEMO grafikkort - rebootar?

Permalänk
Medlem

Köpte DEMO grafikkort - rebootar?

Hej,

Har haft ett par 2080 grafikkort senaste månaderna. alla med jobbigt coilwhine. Så har bytt ut dom en efter en..
Nu senaste hade jag ett gigabyte windforce 2080 som jag bytte - mot ett demo ex. Var ett riktigt bra pris på netonnet. Detta är första gången jag köper ett demo ex från butik.

Jag bara kopplade ur gamla kortet och koppla in det nya. Funkade bra en stund sen slockna signalen och datorn starta om sig. När den kom tillbaka var det fell upplösning, lägsta möjliga upplösning och försökte jag skruva upp den är det max 1080p som finns i windows.
Startade om datorn och powercycle TVn löste det. Men sen hände det igen.
Såg inget som direkt avvek i windows event logger utan det var den klassiska kernel-power nånting om att unexpected shutdown bara. Men inte direkt varför..

Drog hem DDU (eller vad det heter) som tvingat avinstallerar gamla drivrutiner och rensar. Sen installerade jag oms enaste drivrutiner till kortet.
Fortfarande samma problem... Så är det kortet som är defekt 100% ??
Det enda jag egentligen inte gjort är att öppna chassit igen och dubbelkolla att PCI-sloten verkligen sitter i, samt att nätaggskablarna sitter ordentligt i grafikkortet. Men fan en sån tabbe har jag aldrig någonsin gjort.. Tvivlar på att det kan vara nåt sånt..
Finns det något annat mjukvarumässigt jag kan kontrollera?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Säkert ett defekt grafikkort som den förra ägaren returnerat via öppet köp till NoN då vederbörande varit lat och inte orkat reklamera då det leder till en reklamationsprocess som kan dra ut på tiden. (Många gör så tyvärr.)

Sen har väl NoN "kontrollerat" kortet genom att se om det ger bild vid uppstart, nöjt sig där och sålt det vidare som demo-produkt.

Kolla så att allt är rätt ikopplat. Om det är rätt så är där nog inte mycket annat att göra, och då hade jag kontaktat NoN.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@MinscS2: mhmm.. så segt..
Men startar det ens som det ska om något inte sitter i som det ska?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

klocka ned datorn i övrigt om den är klockad köra den så stock som möjligt, ominstallera windows...uppdatera alla drivrutiner, även mobots chipset drivers som jag brukar glömma, gör sällan skillnad.
ta ett annat kanske gammalt kort och kör några långa rundor i något test program och om det inte händer...ja då är det nog kortet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

klocka ned datorn i övrigt om den är klockad köra den så stock som möjligt, ominstallera windows...uppdatera alla drivrutiner, även mobots chipset drivers som jag brukar glömma, gör sällan skillnad.
ta ett annat kanske gammalt kort och kör några långa rundor i något test program och om det inte händer...ja då är det nog kortet.

Datorn är oklockad. Relativt ny. Men har ju som sagt kört flera andra 2080 grafikkort senaste, tillochmed ett exakt likadant.
Alla drivers är på plats..
Men det är just det att det är samma grafikkort som jag tror skulle kunna spöka också.. Men vet inte.. Pekar väl åt att det är fel på kortet..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mitt förra grafikkort var ett MSI GTX 1070 Gaming X sålt som demo-vara av komplett och det fungerade klockrent och gör så fortfarande i kompisens dator. Jag förstår därmed att du chansade på att köpa en demo-vara.

I ditt fall låter det dock som att kortet mycket väl kan vara defekt och returnerat till butiken istället för RMA:at. I och med att andra liknande modeller har fungerat låter det ju väldigt troliget att problemet är just grafikkortet. Det du möjligen kan testa är att montera om kortet. Jag hade för flera år sedan lustiga problem och frysningar när grafikkortet inte satt i 100%, något som löstes genom om-montering.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Mitt förra grafikkort var ett MSI GTX 1070 Gaming X sålt som demo-vara av komplett och det fungerade klockrent och gör så fortfarande i kompisens dator. Jag förstår därmed att du chansade på att köpa en demo-vara.

I ditt fall låter det dock som att kortet mycket väl kan vara defekt och returnerat till butiken istället för RMA:at. I och med att andra liknande modeller har fungerat låter det ju väldigt troliget att problemet är just grafikkortet. Det du möjligen kan testa är att montera om kortet. Jag hade för flera år sedan lustiga problem och frysningar när grafikkortet inte satt i 100%, något som löstes genom om-montering.

Jag skall testa montera om grafikkortet inkulsive strömkablarna till det! Återkommer!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag skall testa montera om grafikkortet inkulsive strömkablarna till det! Återkommer!

Löser det sig inte efter det så testa att återställa CMOS/BIOS.
Fungerar inte det heller så kolla i enhetshanteraren ifall du har fått någon felkod.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Att det är demoex, friskriver inte säljaren från ansvar på något sätt. Kräv ett fullgott exemplar och låt säljaren stå för ev portokostnader!
Säljaren är skyldig att bevisa att det är ditt fel, om det är det. Inte ditt problem!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Att det är demoex, friskriver inte säljaren från ansvar på något sätt. Kräv ett fullgott exemplar och låt säljaren stå för ev portokostnader!
Säljaren är skyldig att bevisa att det är ditt fel, om det är det. Inte ditt problem!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår det. Men i min erfarenhet av ett tidigare demo ex en gång i tiden, ett tangewntbord, så fick jag inte ett nytt exemplar vid reklamation utan jag fick pengarna tillbaka bara. Eftersom demo ex priset och nypriset skiljde sig.

Så tvivlar på att de kommer ge mig ett nytt 2080 i detta fall. Men det är inte hela världen egentligen..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Löser det sig inte efter det så testa att återställa CMOS/BIOS.
Fungerar inte det heller så kolla i enhetshanteraren ifall du har fått någon felkod.

/Lifooz

Kan det hjälpa att återställa BIOS .. ?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Kan det hjälpa att återställa BIOS .. ?

I vissa fall ja, om jag minns det rätt så skall UEFI konfigurera ny maskinvara automatiskt.
Men det verkar inte alltid vara det som sker.
Så, ja, kanske.
Men det är alltid värt ett försök.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Mitt förra grafikkort var ett MSI GTX 1070 Gaming X sålt som demo-vara av komplett och det fungerade klockrent och gör så fortfarande i kompisens dator. Jag förstår därmed att du chansade på att köpa en demo-vara.

I ditt fall låter det dock som att kortet mycket väl kan vara defekt och returnerat till butiken istället för RMA:at. I och med att andra liknande modeller har fungerat låter det ju väldigt troliget att problemet är just grafikkortet. Det du möjligen kan testa är att montera om kortet. Jag hade för flera år sedan lustiga problem och frysningar när grafikkortet inte satt i 100%, något som löstes genom om-montering.

Jag brukar sitta och leta Demo-Varor , fyndvaror. Min första demo-vara blev mina 780Tis sen blev det 980Ti samt ett ett moderkort till min 6700k och grejerna lever på än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Mitt förra grafikkort var ett MSI GTX 1070 Gaming X sålt som demo-vara av komplett och det fungerade klockrent och gör så fortfarande i kompisens dator. Jag förstår därmed att du chansade på att köpa en demo-vara.

I ditt fall låter det dock som att kortet mycket väl kan vara defekt och returnerat till butiken istället för RMA:at. I och med att andra liknande modeller har fungerat låter det ju väldigt troliget att problemet är just grafikkortet. Det du möjligen kan testa är att montera om kortet. Jag hade för flera år sedan lustiga problem och frysningar när grafikkortet inte satt i 100%, något som löstes genom om-montering.

Skrivet av Lifooz:

I vissa fall ja, om jag minns det rätt så skall UEFI konfigurera ny maskinvara automatiskt.
Men det verkar inte alltid vara det som sker.
Så, ja, kanske.
Men det är alltid värt ett försök.

/Lifooz

Skrivet av ExcZist:

Jag brukar sitta och leta Demo-Varor , fyndvaror. Min första demo-vara blev mina 780Tis sen blev det 980Ti samt ett ett moderkort till min 6700k och grejerna lever på än.

Har öppnat datorn. Dratt åt precis allting. Det sitter som det ska fysiskt nu utan tvekan.
Har fortfarande samma problem.
Blir plötsligt svart skärm med massa färgade artefakter som massvis med pixlar hit och dit. Sen startar datorn om sig eller återkommer.
När den startat om sig har den lägsta möjliga upplösning.
Har gått in i devicemanager och väl där ser jag utropstecken på grafikkortet. Något fel där felmeddelande 47 tror jag.
Avinstallerade grafikkortet via device manager helt och tog bort drivrutinerna. Startade om datorn och har nu lägsta upplösningen.

Försöker få hem lite gigabyte (det är ett gigabyte 2080 windforce) utilities för att flasha BIOS till senaste om det är så att snubben har flashat om kortet eller något. Just nu dyker det inte upp i något MSI afterburner eller igabytes motsvarighet så kan inte se om det är klockat eller något.

Just det jag har även återställt BIOS direkt inne i bios. Allt är default. Sen uppdaterat BIOS till senaste också.

Nu återstår att försöka flasha firmware på kortet och hoppas det löser sig.

om någon har erfarenhet av att flasha ett bios på gigabyte grafikkort så säg gärna till..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nehh det går inte..
Den här enheten har stoppats eftersom ett problem har rapporterats. (Kod 43)

Får det problemet direkt när jag startar om första omstarten efter jag installerat nvidias grafikdrivrutiner..
Fan... Måste vara fel på kortet eller..? Har inget annat kort att testa med nu men ja menar har ju testat 4 andra kort senaste månaderna och inga problem alls.. bara ta ur korten och stoppa in i datorn igen så funkar det.. Men inte detta

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Nehh det går inte..
Den här enheten har stoppats eftersom ett problem har rapporterats. (Kod 43)

Får det problemet direkt när jag startar om första omstarten efter jag installerat nvidias grafikdrivrutiner..
Fan... Måste vara fel på kortet eller..? Har inget annat kort att testa med nu men ja menar har ju testat 4 andra kort senaste månaderna och inga problem alls.. bara ta ur korten och stoppa in i datorn igen så funkar det.. Men inte detta

Ja, det låter onekligen som att kortet är trasigt. Kontakta butiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, det låter onekligen som att kortet är trasigt. Kontakta butiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Kortet är återlämnas nu.. Tråkigt.. Ett 2080 som ordinarie kostar 8k fick ja för 6700.. Men men funkade ej så pengarna tillbaka bara..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Har inte läst tråden helt, men tror jag minns när du skrev att du köpte grafikkortet och det var samma dag jag fick mitt utbytt av netonnet. Hade också köpt fyndvara, exakt samma modell och samma pris.

Vet inte om du fick mitt eller vad de håller på med. Men det är totalpajj, minnesbuggen som påverkade många tidiga RTX-kort. Funkade bra i typ 40 minuter och sen artefakter, omstarter och låga upplösningar.

Bara anmäl, skicka in och få ett sprillans nytt för samma pris.

EDIT: tog typ 1.5 vecka för mig att få mitt nya som funkar felfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Säkert ett defekt grafikkort som den förra ägaren returnerat via öppet köp till NoN då vederbörande varit lat och inte orkat reklamera då det leder till en reklamationsprocess som kan dra ut på tiden. (Många gör så tyvärr.)

Sen har väl NoN "kontrollerat" kortet genom att se om det ger bild vid uppstart, nöjt sig där och sålt det vidare som demo-produkt.

Kolla så att allt är rätt ikopplat. Om det är rätt så är där nog inte mycket annat att göra, och då hade jag kontaktat NoN.

Är det mitt som jag misstänker till viss del så har jag reklamerat det och varnat att de måste testa det i över en timme och sagt exakt vad som var felet. Var lite förvånad när jag såg att de la upp ett likadant till samma pris när jag fick mitt bytt. Men samtidigt är jag osäker och vill inte snacka skit om Netonnet i onödan, för han som reggade serviceärendet var med på noterna och skrev i kvittot direkt efter min anmälan att det skulle anses vara DOA och bytas ut mot nytt utan test.

Permalänk
Inaktiv

Man får passa sig för demovaror.

Köpte en 9700k som va demo på samma företag och lämnade den åter i fredags då den behövde jättehög volt @ stock inställningar.

Såg den va ute som demo igen i helgen så hoppas ingen här köpte den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Är det mitt som jag misstänker till viss del så har jag reklamerat det och varnat att de måste testa det i över en timme och sagt exakt vad som var felet. Var lite förvånad när jag såg att de la upp ett likadant till samma pris när jag fick mitt bytt. Men samtidigt är jag osäker och vill inte snacka skit om Netonnet i onödan, för han som reggade serviceärendet var med på noterna och skrev i kvittot direkt efter min anmälan att det skulle anses vara DOA och bytas ut mot nytt utan test.

Det där låter exakt som mina problem.. Körde en stund sen artefakter,. startade om sig sen till lägsta upplösning och vägrade fungera som det skulle..
De vägra ge mig ett nytt för samma pris utan det var öppet köp retur som gällde enbart. Netonnet alltså... Det är säkert så att jag fick ditt kort.
Hade du glömt skicka med den lilla plastbiten som ska sitta på pinnarna som ska in i PCI slotten? Samt 1st DP port gummiskydd saknades?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Det där låter exakt som mina problem.. Körde en stund sen artefakter,. startade om sig sen till lägsta upplösning och vägrade fungera som det skulle..
De vägra ge mig ett nytt för samma pris utan det var öppet köp retur som gällde enbart. Netonnet alltså... Det är säkert så att jag fick ditt kort.
Hade du glömt skicka med den lilla plastbiten som ska sitta på pinnarna som ska in i PCI slotten? Samt 1st DP port gummiskydd saknades?

Inte glömt men det var inte med när jag fick det, köpte som sagt kortet som fyndvara jag med.

Du skulle bett om reparation, det var så jag fick mitt. De kan inte reparera minnesfelet så då blir det nytt kort istället. Tar lite tid bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Inte glömt men det var inte med när jag fick det, köpte som sagt kortet som fyndvara jag med.

Du skulle bett om reparation, det var så jag fick mitt. De kan inte reparera minnesfelet så då blir det nytt kort istället. Tar lite tid bara.

ahh så jevla fula dom är.. Ska ringa dom imorgon se vad dom säger..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

De vägra ge mig ett nytt för samma pris utan det var öppet köp retur som gällde enbart. Netonnet alltså...

Rätt säker på att de måste ge dig ett nytt eller likvärdigt kort om de kan.
Att det var en demo-vara spelar ingen roll, men är något som ÅF gärna använder som ett argument i denna typen av scenarion.
Vifta KKöpL i huvudet på dom imorgon och se vad deras respons blir.

Skrivet av KKöpL:

Vad som avses med fel
16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel.

Om inte annat följer av avtalet, skall varan

1. vara ägnad för de ändamål för vilka varor av samma slag i allmänhet används,
2. vara ägnad för det särskilda ändamål för vilket köparen avsåg att varan skulle användas, om säljaren vid köpet måste ha insett detta särskilda ändamål,
3. stämma överens med den beskrivning som säljaren har lämnat och ha de egenskaper som säljaren har hänvisat till genom att lägga fram prov eller modell, och
4. vara förpackad på vanligt eller annars försvarligt sätt, om förpackning behövs för att bevara eller skydda varan.

Varan skall anses felaktig,

1. om den avviker från vad som föreskrivs i första eller andra stycket,
2. om säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han kände till eller borde ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet eller,
3. om varan i något annat avseende avviker från vad köparen med fog kunnat förutsätta. Lag (2002:587).

16 a § Har säljaren som ett led i fullgörelsen av köpet åtagit sig att installera varan och har sådan installation utförts av säljaren eller av någon annan för dennes räkning, skall varan anses felaktig, om den på grund av brister i installationen avviker från vad som föreskrivs i 16 § första eller andra stycket eller i något annat avseende avviker från vad köparen med fog kunnat förutsätta. Lag (2002:587).

Skrivet av KKöpL:

17 § Även om en vara har sålts i "befintligt skick" eller med ett liknande allmänt förbehåll, skall den anses felaktig, om den är i sämre skick än köparen med hänsyn till varans pris och övriga omständigheter med fog har kunnat förutsätta

Skrivet av KKöpL:

Påföljder vid fel på varan
22 § Är varan felaktig enligt 16-21 §§, får köparen enligt 23, 24 och 26-29 §§ kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller häva köpet. Dessutom får han kräva skadestånd enligt 30-32 §§. Han får även hålla inne betalningen enligt 25 §. Lag (2003:162).

Ändringar1
22 a § Har varan ett rättsligt fel enligt 21 a §, får köparen enligt 23 § första och andra styckena samt enligt 24 och 26-29 §§ kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller häva köpet. Dessutom får han kräva skadestånd enligt 30-32 §§. Han får även hålla inne betalningen enligt 25 §.

[Utan hinder av 30 § första och andra styckena har köparen rätt till ersättning enligt 32 § för den skada han lider genom ett rättsligt fel som fanns vid köpet, om han varken kände till eller borde ha känt till felet.

Påföljder av ett rättsligt fel får även göras gällande, om tredje man påstår att han har en sådan rätt som avses i 21 a § och det finns sannolika skäl för påståendet. Lag (2003:162).

@DavidtheDoom som har bättre koll på KKöpL än vad jag har.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Inte glömt men det var inte med när jag fick det, köpte som sagt kortet som fyndvara jag med.

Du skulle bett om reparation, det var så jag fick mitt. De kan inte reparera minnesfelet så då blir det nytt kort istället. Tar lite tid bara.

Skrivet av Nima2001:

ahh så jevla fula dom är.. Ska ringa dom imorgon se vad dom säger..

Finns det inte id-nummer för kortet på kvittot?
Snyggt försök av netonnet om det är samma kort...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Finns det inte id-nummer för kortet på kvittot?
Snyggt försök av netonnet om det är samma kort...

de sålde den ju billigt med.. 6750kr istället för 8k sek.. Så de visste ju att något var grövre fel än bara en öppen returnerad vara.. Men OBRUKBAR är ju inte direkt värt 1250kr för kunden heller.. All tid ja la på att försöka felsöka också..
Kan inte se kvittot nu. Är i ettåringens rum som sover. Men kan du inte PMa mig ditt ID nummer så kollar ja om de är samma imorgon bitti innan ja ringer dom.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nima2001:

ahh så jevla fula dom är.. Ska ringa dom imorgon se vad dom säger..

Skrivet av MinscS2:

Rätt säker på att de måste ge dig ett nytt eller likvärdigt kort om de kan.
Att det var en demo-vara spelar ingen roll, men är något som ÅF gärna använder som ett argument i denna typen av scenarion.
Vifta KKöpL i huvudet på dom imorgon och se vad deras respons blir.

@DavidtheDoom som har bättre koll på KKöpL än vad jag har.

Som MinscS2 säger så kan de inte neka omleverans "bara för att det är en fyndvara".
De har dock rätt att erbjuda likvärdigt kort från fyndhörnan.

Vifta med täckningsköp om de gnäller. (§33).

Detta verkar vara vana från NoN att neka ersättning från fyndhörnan eller kraftigt rabatterade varor. Jag har varit med om samma grej och många andra. Bara ligga på så får de lösa detta enligt KKöpL.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Som MinscS2 säger så kan de inte neka omleverans "bara för att det är en fyndvara".
De har dock rätt att erbjuda likvärdigt kort från fyndhörnan.

Vifta med täckningsköp om de gnäller. (§33).

Detta verkar vara vana från NoN att neka ersättning från fyndhörnan eller kraftigt rabatterade varor. Jag har varit med om samma grej och många andra. Bara ligga på så får de lösa detta enligt KKöpL.

Ahh troligen kört för mig redan då jag redan lämnat ifrån mig kortet idag i butik. Var där och "löste" det. Enligt dom så var det såhär man gjorde.. Köpte tillbaka kortet och gav mig pengarna tillbaka bara..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nima2001:

Ahh troligen kört för mig redan då jag redan lämnat ifrån mig kortet idag i butik. Var där och "löste" det. Enligt dom så var det såhär man gjorde.. Köpte tillbaka kortet och gav mig pengarna tillbaka bara..

Då är det kört då du accepterat lösningen och fått pengarna i handen. Du kan säkert ligga på men du har egentligen inget att förhandla om.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin