World of Warcraft optimeras för flera kärnor – upp till 35 procent högre bildfrekvens

Permalänk
Medlem

Mycket kommentarer om hur låga fpser det talas om.
WoWs motor är nästintill antik vid detta laget så det faktum att Blizzard lyckats göra allt de gjort under åren för att hålla titeln modern är riktigt imponerande. Krämar du upp inställningarna till högsta syns dock ganska snabbt problemen med motorn men det är en direkt konsekvens av att allmter funktioner och features klistrats på motorn under åren.. Å andra sidan är det ett spel som alltid fungerat att spela på antik hårdvara också.
Hellre ett brett spann från minimum till recommended än bara höga krav för alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det man måste tänka på med wow är att prestandan varierar ENORMT beroende på var man är någonstans och vad som händer.

nya raiden battle for dazar'alor är extremt krävande, har man inte en intel-processor vid hög klockfrekvens med snabbt minne så kan man lätt vara nere vid 20 fps eller ännu sämre på heroic farm. mythic går lite bättre då man bara är 20, då har man väl 30 fps i samma situation.

huruvida spelet skalar med fler kärnor eller inte efter patchen har jag sett lite olika om. enligt amd:s test så skalar det inte, enligt det här testet skalar det.

själv är jag osäker. jag jämförde 5ghz 8c/16t och 5,2ghz 8c/8t i boralus och dazar'alor. i boralus fick jag 7% högre fps med 5,2ghz 8c/8t och i dazar'alor fick jag 2% högre med 5ghz 8c/16t. i båda fallen var gpu load betydligt under 100% hela tiden (gtx 1080). får väl testa betydligt fler gånger för att försöka säkra testet. egentligen är jag mest intresserad av att se vilken av de två som är bäst i raid men det är så svårt att testa då det är 19+ andra spelare med och springer runt.

Permalänk
Medlem

Jag står kvar vid påståendet om att det är svårt att optimera spel för flera trådar. Det grundar sig helt på att mycket spellogik måste utföras sekventiellt och kan inte utföras parallellt. Ungefär som att du kommer inte kunna montera in fönster i ett hus innan väggarna är på plats. Men du kommer kunna bygga garaget samtidigt så fler kärnor är inte helt förgäves.

Av den anledningen kommer vi aldrig kunna se hur flera processorkärnor skalar så bra i spel som de kan göra i andra uppgifter. Men det är ändå kul att se att de kommit så långt med dagens spelmotorer att de lyckats bryta ut de delar som faktiskt kan köras parallellt.

Sen är jag helt övertygad om att fler kärnor och fler trådar gett spelutvecklare nya möjligheter. Att t.ex. helt kunna flytta AI till separata trådar gör att man kan lägga mer vikt vid det än vad man tidigare kunnat. Så möjligheterna att göra bättre spel och faktiskt utnyttja fler kärnor har växt i samband med att tillgång ökat.

På tal om WoW var det helt klart på tiden att de fick ett bättre stöd. I testerna kan du säkert byta ut grafikkortet mot ett sämre alternativ och behålla samma fps för det är antagligen fortfarande processorn som flaskhalsar även om det blivit förbättringar.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Satt och funderade på att köpa en ny CPU innan denna patchen kom pga usel prestanda med i7 3770k men min lägsta FPS har förbättrats rejält och har inga drops längre i princip, spelar i 1440p 60hz med 980 Ti

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Huh!?!?,,, Jag krämade ju upp allt till max och lite till och satt med 120fps för det mesta. (städer lite dippar, ) när jag körde förut (cataclysm) på en 560ti eller 660ti.
Verkar ju jättemärkligt att inte en 1080 skulle orka 60fps idag. Visst dom kanske lagt till lite shaders och större texturer, men
,,,näe! Jag Tror inte på att dom skulle dra upp kraven så pass mycket med tanke på att Jävligt många som spelar inte har 1080 ens. så gör man inte mot sin spelarbas.

Det handlar inte om GPU:n. Jag kör WoW i 2160p och då jobbar mitt 1080 (inte ti) i ungefär 50-60%. Det är alltså CPU:n som inte levererar data tillräckligt snabbt

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av dwd:

Surt att det inte går att välja dx12 på 780 ti trots att det enligt nvidia ska ha stöd för det.

Det är verkligen surt.
https://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17621421971#post-14

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig. även om det i detta fallet var väldigt sent.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Surt att det inte går att välja dx12 på 780 ti trots att det enligt nvidia ska ha stöd för det.

Enligt Nvidia själva så har inte ditt kort stöd för dx12.
Källa

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

det man måste tänka på med wow är att prestandan varierar ENORMT beroende på var man är någonstans och vad som händer.

nya raiden battle for dazar'alor är extremt krävande, har man inte en intel-processor vid hög klockfrekvens med snabbt minne så kan man lätt vara nere vid 20 fps eller ännu sämre på heroic farm. mythic går lite bättre då man bara är 20, då har man väl 30 fps i samma situation.

huruvida spelet skalar med fler kärnor eller inte efter patchen har jag sett lite olika om. enligt amd:s test så skalar det inte, enligt det här testet skalar det.

själv är jag osäker. jag jämförde 5ghz 8c/16t och 5,2ghz 8c/8t i boralus och dazar'alor. i boralus fick jag 7% högre fps med 5,2ghz 8c/8t och i dazar'alor fick jag 2% högre med 5ghz 8c/16t. i båda fallen var gpu load betydligt under 100% hela tiden (gtx 1080). får väl testa betydligt fler gånger för att försöka säkra testet. egentligen är jag mest intresserad av att se vilken av de två som är bäst i raid men det är så svårt att testa då det är 19+ andra spelare med och springer runt.

Jag kan säga jag har aldrig sett 20-30fps i Nya Raiden Dazar'alor och kör på 3440x1440p på allt maxxat i grafiska inställningar och på distans osv så ligger jag på 7/10.

Där är jag på runt 70-100fps konstant genom hela raiden. oavsett vilken fight osv.
Då har jag bara en 1700 @4.1ghz, 1080ti (OC), 16gb ram @3000mhz.

Men överlag så har jag inte märkt av skillnad på prestanda mot tidigare..
Men att denna nyhet kommer nu förstår jag inte.. Blizzard har haft typ DX12 sen hela BFA. Som generellt gett bättre FPS än DX11 innan.

Så min fråga till Sweclockers, NÄR fick ni denna nyhet egentligen?

Kollar man bara snabbt på Benchies från YT: https://www.youtube.com/watch?v=grYDhUQ1qq8
Så ser man ganska snabbt decemer 2018 tex...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ekorrism:

Jag kan säga jag har aldrig sett 20-30fps i Nya Raiden Dazar'alor och kör på 3440x1440p på allt maxxat i grafiska inställningar och på distans osv så ligger jag på 7/10.

Där är jag på runt 70-100fps konstant genom hela raiden. oavsett vilken fight osv.
Då har jag bara en 1700 @4.1ghz, 1080ti (OC), 16gb ram @3000mhz.

Men överlag så har jag inte märkt av skillnad på prestanda mot tidigare..
Men att denna nyhet kommer nu förstår jag inte.. Blizzard har haft typ DX12 sen hela BFA. Som generellt gett bättre FPS än DX11 innan.

Så min fråga till Sweclockers, NÄR fick ni denna nyhet egentligen?

Kollar man bara snabbt på Benchies från YT: https://www.youtube.com/watch?v=grYDhUQ1qq8
Så ser man ganska snabbt decemer 2018 tex...

Nyheten handlar inte om att DX12-stöd kommit till WoW, det var ett tag sedan som du säger. Den handlar om att AMD nu har publicerat egna siffror och bekräftat dessa prestandaökningar för sina Ryzen-processorer i och med patch 8.1.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

Jag kan säga jag har aldrig sett 20-30fps i Nya Raiden Dazar'alor och kör på 3440x1440p på allt maxxat i grafiska inställningar och på distans osv så ligger jag på 7/10.

Där är jag på runt 70-100fps konstant genom hela raiden. oavsett vilken fight osv.
Då har jag bara en 1700 @4.1ghz, 1080ti (OC), 16gb ram @3000mhz.

Men överlag så har jag inte märkt av skillnad på prestanda mot tidigare..
Men att denna nyhet kommer nu förstår jag inte.. Blizzard har haft typ DX12 sen hela BFA. Som generellt gett bättre FPS än DX11 innan.

Så min fråga till Sweclockers, NÄR fick ni denna nyhet egentligen?

Kollar man bara snabbt på Benchies från YT: https://www.youtube.com/watch?v=grYDhUQ1qq8
Så ser man ganska snabbt decemer 2018 tex...

vad är det för boss, hur stor är din raid, vad är det för svårighet? det jag pratar om som det värsta här är då: 25-30 mythic raiders på heroic. sedan även 20 på mythic men det går betydligt bättre då det är färre spelare.

jag är långt ifrån den enda som har haft dålig prestanda i raiden, det har nästan hela min raid klagat på, samt flera av mina vänner. det var nästan ingen som klagade i uldir, och detta var innan förbättringarna i 8.1. dazar'alor är mycket värre.

har presterat betydligt bättre sedan jag uppgraderade till en 9900k dock, värsta jag har sett nu är drops ner till 30 fps med avg runt 40-45 på heroic jadefire.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Enligt Nvidia själva så har inte ditt kort stöd för dx12.
Källa

Härligt med olika utlåtanden på olika ställen: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/dx12/

Fel av mig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Härligt med olika utlåtanden på olika ställen: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/dx12/

Den listan nämner inte att 780ti har support för dx12. Dom listar ner till 1030. Sen har dom även en lista på tidigare generationer bara. Lätt att tas för att korten ända ner till 400 serien ska ha support för dx12.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Skrivet av mrkhaglund:

Enligt Nvidia själva så har inte ditt kort stöd för dx12.
Källa

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/dx12/ enligt deras EGEN sida så är det de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Great Games Archive:

Vart i din länk står det att 780ti har stöd för dx12?

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Great Games Archive:

Ner till 1030, ja. Resten är ju bara en lista på föregående generationer och har inget alls med DX12 att göra.

Det är skillnad mellan "suppoerted cards" och "previous generations". Det blir tydligt i texten att det bara är korten under "supported cards" som stöds. "supported cards" betyder just "kort som stöds" så borde inte vara svårt att förstå vad de menar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Brukade alltid köra i dx11 tyckte det var mycket bättre flyt . Slutade spela när nya expansionen kom ut . tycker fps ligger lågt även med patch jag brukade ligga bra mycket högre på ett 1070 dock fick jag pilla lite var ganska snyggt ändå .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Great Games Archive:
Skrivet av mrkhaglund:

Vart i din länk står det att 780ti har stöd för dx12?

Skrivet av Ozzed:

Ner till 1030, ja. Resten är ju bara en lista på föregående generationer och har inget alls med DX12 att göra.

Det är skillnad mellan "suppoerted cards" och "previous generations". Det blir tydligt i texten att det bara är korten under "supported cards" som stöds. "supported cards" betyder just "kort som stöds" så borde inte vara svårt att förstå vad de menar.

780ti har stöd för Direct3D 12.0 feature level 11_0 så det är inte helt fel av dom att lista kortet.
Läs om "feature levels" här: https://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_12_levels

EDIT: Bättre länk: https://en.wikipedia.org/wiki/Feature_levels_in_Direct3D#Dire...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

780ti har stöd för Direct3D 12.0 feature level 11_0 så det är inte helt fel av dom att lista kortet.
Läs om "feature levels" här: https://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_12_levels

EDIT: Bättre länk: https://en.wikipedia.org/wiki/Feature_levels_in_Direct3D#Dire...

Haha vad fan! "Det här är en cheeseburgare!... Ja alltså det är ingen ost på men Maj-Britt åt en ostmacka i morse och hon har andats på burgaren, så... Det är en cheezeburgare!"

Är ju typ så de säger. Jag dör!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Haha vad fan! "Det här är en cheeseburgare!... Ja alltså det är ingen ost på men Maj-Britt åt en ostmacka i morse och hon har andats på burgaren, så... Det är en cheezeburgare!"

Är ju typ så de säger. Jag dör!

;).
Ja så skall man svara @Great Games Archive / @dwd så har kortet stöd för D3D12 men inte i en bemärkelse som man har någon direkt större glädje av.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Är ny på WOW men flyter fint gör den är på 100 fps med alla inställningar på max 😀 datorns delar ser ni på min signatur.
Vet att jag är äldre spelare med liten erfarenhet på WOW
men jag gillar den har spelat i ca två månader spelade förut på Shaiya i över sju år med sista uppdateringen dödade dom spel glädjen.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ekorrism:

Jag kan säga jag har aldrig sett 20-30fps i Nya Raiden Dazar'alor och kör på 3440x1440p på allt maxxat i grafiska inställningar och på distans osv så ligger jag på 7/10.

Där är jag på runt 70-100fps konstant genom hela raiden. oavsett vilken fight osv.
Då har jag bara en 1700 @4.1ghz, 1080ti (OC), 16gb ram @3000mhz.

Men överlag så har jag inte märkt av skillnad på prestanda mot tidigare..
Men att denna nyhet kommer nu förstår jag inte.. Blizzard har haft typ DX12 sen hela BFA. Som generellt gett bättre FPS än DX11 innan.

Så min fråga till Sweclockers, NÄR fick ni denna nyhet egentligen?

Kollar man bara snabbt på Benchies från YT: https://www.youtube.com/watch?v=grYDhUQ1qq8
Så ser man ganska snabbt decemer 2018 tex...

Skrivet av Uzanar:

Nyheten handlar inte om att DX12-stöd kommit till WoW, det var ett tag sedan som du säger. Den handlar om att AMD nu har publicerat egna siffror och bekräftat dessa prestandaökningar för sina Ryzen-processorer i och med patch 8.1.

Närmare bestämt handlar det om att Blizzard i samband med patchen infört "multithreaded optimizations" som ökar möjligheten att använda flera trådar effektivt. Det är alltså inte så att det tagit AMD tills nu att faktiskt testa, om vi ska vara extra tydliga.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hoppas detta gäller Classic med!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Även World of tanks har efter ÅR fått en sådan uppdatering precis nyligen. Ett jätte hopp i prestanda men jag säga. Kul att vissa orkar och kan optimera detta i "gamla" spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Närmare bestämt handlar det om att Blizzard i samband med patchen infört "multithreaded optimizations" som ökar möjligheten att använda flera trådar effektivt. Det är alltså inte så att det tagit AMD tills nu att faktiskt testa, om vi ska vara extra tydliga.

Det konstiga är att DX11 vs DX12 i detta fall fortfarande gör att DX12 fungerar sämre än DX11 med de speccs jag angav. DX12 visar dock en mer konstig siffra i drops än DX11, som ändå kan droppa lite mer men känns mer smooth än DX12.
om detta är mellan Nvidias drivare som skapar elller inte vet jag inte.

Kan inte ni, som har tid att göra en kort Flypath test med DX11 vs DX12 på typ 2070 - 2080 - 2080ti, AMD 390x, vega 56/64 och Vega VII ? och jämföra dessa i en graf?
Hade varit kul att s e era resultat där.

Permalänk
Medlem

Testat och bekräftar att förbättringen definitivt finns där. För mig märktes den bäst i städer där FPSen fick en markant boost och stuttering när man zonar in minskat. Ej testat raids men kan tänka mig att det nog märks där också. Angående solo questing så märks en ökning i de nya områdena. Övriga områden hade jag redan max fps i så det går inte att få bättre.

Allt som allt skulle jag vilja säga att min minimum FPS gått upp markant och max FPS inte kan bli högre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Bra att Ryzen får skina lite extra så får Intel svettas lite. MEN hur hjälper detta för dem med i7or? Bättre prestanda för HT också??

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Bra att Ryzen får skina lite extra så får Intel svettas lite. MEN hur hjälper detta för dem med i7or? Bättre prestanda för HT också??

spelar ingen roll om det är intel eller AMD. båda d rar nytta av fler trådar kan användas.

Permalänk
Medlem

Detta är ruskigt gamla nyheter och någon speciellt stor effekt gjorde den inte heller.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Har ju W7 fortfarande så får väl inte ta del av detta. Men tar tänkt börja lira lite smått nu igen rätt snart. Inte missnöjd med prestandan iaf. Men är ju en superbra ändring att de försöker nyttja fler kärnor/trådar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |