Apex Legends – spela med andra på SweClockers Discord

Permalänk
Relik 📜

Apex Legends – spela med andra på SweClockers Discord

Veckans hetaste spel? Utan tvekan Apex Legends! Efterlängtad beta av The Division 2 till trots, Respawns nya gratislir tar utan tvekan hem popularitetskronan. Har du helt missat vad Apex Legends är? Hoppa in i nyhetsflödet och läs ikapp!

Till saken! I detta nu sitter en hel hög spelare och lirar tillsammans på SweClockers Discord. Gissningsvis blir det ännu fler framåt kvällen – jag menar, vad är poängen med lördagar om inte att skjuta sina vänner i fejset (digitalt, såklart)?

Så, vad väntar du på? Sparka igång Origin, slit ned spelet för den överkomliga kostnaden noll kronor och hoppa in på Discord. Evig ära och berömmelse väntar på dig.

Rakt in i Discord, utan att passaera gå!

Kör du fast? Några frågor? Skjut i tråden så hjälps vi åt att komma igång!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har aldrig kört något annat BR-spel, detta var riktigt skoj köra med några polare. Har ännu inte kört det Solo.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt men någon balansering kanske.
Möte tre killar med 291 199 och 321 kills, våran Squad hade inte ens 50 sammanlagt.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är om någon vet hur level badgen fungerar. Vissa har extra pluttar på sina och jag kan ej hitta några samband. Jag är level 20, en plutt. Kompisen är level 14 och har 2 pluttar. Hittar ingen info om vad det är som gör att man får dom.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

suck, testade och köra har kört ett par rundor, redan börjar folk gorma att man är dum i huvudet och skit pga man försöker lära sig spela.
Dödar suget på spela lite =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Toivo83:

suck, testade och köra har kört ett par rundor, redan börjar folk gorma att man är dum i huvudet och skit pga man försöker lära sig spela.
Dödar suget på spela lite =P

Battle royals regler:

1. Avaktivera voicechat.

2. AVAKTIVERA VOICECHAT!

3. Om möjligt, spela inte med randoms

4. In på geeks discord och spela med riktigt trevliga människor istället

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Battle royals regler:

1. Avaktivera voicechat.

2. AVAKTIVERA VOICECHAT!

3. Om möjligt, spela inte med randoms

4. In på geeks discord och spela med riktigt trevliga människor istället

oja...redan gjort =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

suck, testade och köra har kört ett par rundor, redan börjar folk gorma att man är dum i huvudet och skit pga man försöker lära sig spela.
Dödar suget på spela lite =P

Har vara varit tvärtom för mig, mycket kommunikation, många trevliga, massvis med nya kompisar att spela med efter ett par rundor.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

suck, testade och köra har kört ett par rundor, redan börjar folk gorma att man är dum i huvudet och skit pga man försöker lära sig spela.
Dödar suget på spela lite =P

1a rundan - En i grubben gjorde konstiga ljud innan launch, när vi väl landade dog vi på några få sekunder
2a rundan - Vår squad blev inte full utan vi blev bara två, personen lämnade direkt efter att jag föreslagit en point. Körde själv en stund, väldigt angenämt tills jag dog.

Suget försvinner lite av att om man inte kör spelet från start när alla är gröna så hamnar man fort efter och sen är alla OP och man själv är färsking och fattar ingenting och förstör bara för alla andra Tutorial var lite väl grundlig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bara att lägga till MrCherubim om ni vill göra ett par rundor

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

suck, testade och köra har kört ett par rundor, redan börjar folk gorma att man är dum i huvudet och skit pga man försöker lära sig spela.
Dödar suget på spela lite =P

Vann nyss
Första teammate dog direkt
Sen dog jag

Han räddade mig och klagade som fan på mitt gameplay.
Sen dog han och jag ressade honom. Sen var det vi två mot 3 och vi vann.

Kände som dig här haha, kommer man från pubg så är detta nytt i allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter med @Smalis på disc och väntar in en tredje krigare!

Permalänk
Inaktiv

Mitt hetaste spel alltså? Ja, jo det kan vara möjligt.
Men vågar man verkligen spela med sweclockare? Här spelas det ju mest PUBG så det kan väl inte vara vettiga människor?

Permalänk
Medlem

Installerade nyss!
Ska bli kul att prova.

Heter Rumpallan

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Slaneby vill vara med på ett hörn, riktigt roligt lir!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF B360M-PLUS ~ Intel i5-9600K@4.6Ghz ~ HyperX 2x8GB@2666MHz
1Tb Kingston M.2 NVMe ~ RTX 2070 VENTUS 8G ~ 3xCorsair PRO LED-fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Mitt hetaste spel alltså? Ja, jo det kan vara möjligt.
Men vågar man verkligen spela med sweclockare? Här spelas det ju mest PUBG så det kan väl inte vara vettiga människor?

Det är lördag. Använd "registrerad" och ta typ 2006. Allt över är inte okej. Allt under är gamla gubbar antingen med barn, som inte ens orkar gorma på dig när du gör fel, eller så har vi en kall bira i handen och är salongsberusade. Det är trotts allt lördag.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv

Kan man spela utan voicechat? Varför ska man hålla på att tjata i Discord eller liknande? Vart är vi påväg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173108:

Kan man spela utan voicechat? Varför ska man hålla på att tjata i Discord eller liknande? Vart är vi påväg?

Du kan stänga av voicechat. Ingen tvingar dig. Och den som söker sig till en Discord gör det av ren fri vilja för att den förmodligen vill kommunicera med andra, detta är ingenting nytt. Så världen är väl på väg dit den egentligen stått sedan begynnelsen, människor söker kontakt med andra människor. Discord är bara ett enkelt medel för att uppnå detta. Eller tänker du på något annat som jag missförstår?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Lagt ner nästan 30 timmar i spelet och måste säga, detta är absolut det bästa BR spelet jag någonsin spelat. Testat en rad olika bland annat Pubg, CoD Blackout, Fortnite mm.

Deras ping system i spelet är absolut top quality work.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda ner nu ska se om jag hittar någon på discord.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Orkar inte installera Origin på PC så kör Xbox One X. Men kommer nog som vanligt inte fatta någon ting. Är insnöad på enkla upplägg som GTA, Far Cry, Crysis och Just Cause.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Testpilot

Spelet är fantastiskt roligt, har redan 31h i spelet och är lvl 30 - Låste upp Caustic på lvl 23(24?) och närmar mig 100 kills med honom och över 25k dmg

Är inte den som sitter och skriker på mina medkamrater, men om ni känner att ni kan spela på hyffsad nivå så är det bara att kasta mig ett PM så får ni invite till Discord serven vi sitter och lirar fulla premade squads på

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Aldrig vart med om något spel där teammates lämnar så ofta som de gör i Apex Legends. Dock kanske det är nätverks relaterade buggar med tanke på att spelet tror att jag tappar connection ibland osv.
Grymt roligt spel annars när man kommer in i det och börjar förstå lite mer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Man låser upp badges som man kan använda istället för level-badgen. Dom är unika för varje Legend. https://www.youtube.com/watch?v=L54W1WcdzSE

Permalänk
Medlem

Har spelat några rundor och det känns som ett bra spel. Orkar dock inte med allt pubertalt gnäll så jag väntar tills de implementerar solo queue innan jag spelar utan kompisar.

Permalänk

Har kört lite och önskar att det fanns ett sätt att öva utan att sabba för andra. Training är ju samma introduktion varje gång med samma karaktär och sen sparkas man ut.

Tycker Overwatch gör det bättre då man kan värma upp innan en riktig match.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Väldigt välgjort och har väl allt det här finliret som PUBG saknar!
Att man som grupp har en jumpmaster, byter delar direkt på vapnet den passar på när du hittar något bättre.
Smart kommunikationssätt för den som inte vill prata i voicechat, att du kan markera ut specifik loot för resten av gruppen eller om du söker en speciell del till vapnet, ammunition osv.
Har stött på en del servrar med lagg dock, ca 1/10 games.
Tycker spelet var väldigt lätt att komma in i, särskilt med valfri 10-minuters guide från youtube!

I övrigt jävligt stabilt och välpolerat!
Ska bli intressant att se vart det bär väg här näst

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag har inte vågat prova än men är det friendly fire?

Skickades från m.sweclockers.com

En önskan är costume character . Man får bara välja Hero fördelar men att man skapar sin egna avatar..

Permalänk
Medlem

@downup: Ingen friendly fire!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Någon annan som har problem med att spelet krashar väldigt ofta? Har nu lyckats spela det utan krash en tid men igår krashade det i princip varje game. Har prövat allt från gamla till nyaste nvidia drivers samt alla möjliga inställningar som fullscreen/windowed osv. Verkar inte vara relaterat till hårdvaran heller då en polare har samma problem.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz