Permalänk
Avstängd

När blev det orätt att öppna gapet och hälla jordnötter direkt ur påsen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med sked givetvis!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Äter typ bara frukt och grönskaker framför datorn men då med ätpinnar. Skivar upp det och lägger i en skål.

Permalänk
Medlem

Fick se en bild på chips och ätpinnar av min bror en gång... och så blev det i framtiden. Genialiskt!

Permalänk
Medlem

Nachos, chips, ostbågar, jordnötsringar osv äts med ätpinnar i rostfritt stål.
Jordnötter och andra små snacks äts med en tesked ur en glasskål.

Allt för att minska vidrigheter på tangentbord och mus, dock så blir dom ju sviniga tillslut ändå med hudavlagringar, hår/skäggstrån, fett osv.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Eller så äter man glass helt enkelt!

Dock så äter jag chips/popcorn/ostbågar ibland vid datorn jag med, men jag tycker största problemet är dreglet man får på byxorna/golvet av hunden.
Kommer ihåg när cancerlarmet på chips & fries kom, var ju sånna enorma mängder som skulle förtäras för att det skulle vara en risk att man är 100% död i fetma långt innan cancern är ett problem.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Haha, underbart! Tack för alla tips så här långt!

Det blir minst en påse chips till helgen, ska testa både stekpincett och Christian Bale-metoden (med ätpinnar).

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Förstår inte grejen. Istället för att konstant äta, spendera 5 minuter på att äta så mycket du behöver

Alltså, jag äter ju för att det är gott och njutningsfullt.
Att små äta under en lång tid upplever iaf jag som betydligt mer njutningsfullt än att stoppa i mig allt jag kan på 5 minuter...

Är det verkligen så svårt att förstå?

Permalänk
Medlem

Blir Pringles till helgen, ICA lura på mig ett par rör. På tal om ingenting...

Permalänk
Medlem

"Försöker" hålla ätandet av flottiga saker till vänsterhanden så att musen håller sig fräsch. Hatar flottiga möss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Som tidigare nämnts; chips med pinnar, nötter med sked, öl med näven eller sugrör om man är mitt uppe i nått.

EDIT: Ännu en grej är ju att se till att man har ett tangentbord + mus som går att rengöra någorlunda smidigt. Wooting One har ju en faceplate i metall så bara å plocka bort alla tangenter, blötlägga i vatten och lite såpa, torka av faceplaten med en trasa, done. Jobbigaste att göra rent måste va xboxkontrollen med all död hud som fastnar i skårorna efter ett tag.

Permalänk

Slicka av fingrarna så ärom rena.

Skämt åsido, spelar jag med Corsair tangentbordet så offrar jag skamset det till flottgamerguden.
Kör jag mitt egen byggda 60%, så går jag och tvättar händerna emellan.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

För mig så är det ett big no-no att flotta ner musen o tangentbordet, även med min gamla dator eller mitt gamla TV-spel. Att ha något bredvid att dricka, en kopp kaffe, en öl eller ett glas juice är nästan ett måste. Men att käka chips eller jordnötter... Det händer, men då har jag påsen i knäet eller bredvid o äter endast med vänsterhanden, som jag inte rör datorn med. Typ använder bara högern för att klicka mig runt bland t.ex. nyheterna.

Visa signatur

💻 Asus ROG GL703GE | 17,3" | Intel® i5-8300H 2.30 GHz x 4 | 16 GB | NVIDIA® GeForce GTX 1050Ti - 4 GB | 256 GB SSD & 256 GB SSD
💻 Asus ROG G74SX | 17,3" | Intel® i7-2630QM 2.20 GHz x 4 | 16 GB | NVIDIA® GeForce® GTX 560M - 3GB | 500 GB SSD
💻 Acer Aspire A515-45 | 15,6" | AMD Ryzen 5 5500U 2.40 GHz x 6 | 16 GB | Intel Iris Xe Graphics - 4 GB | 512 GB SSD & 250 GB SSD
💻 HP ProBook 6570b | 15,6" | Intel® i3-3110M 2.40 GHz x 2 | 4 GB | Intel® HD Graphics 4000 - 1792 MB | 1TB HDD
📱 Samsung S21 Ultra 5G | 📱 Samsung S8+ | 🖨️ Creality Ender-3 S1 Pro (3D-skrivare)

Permalänk
Medlem

Något jag kom att tänka på skulle vara en sorts grytlapp, ni vet de av gummi, som enkelt går att dra på tummen, pekfingret och långfingret. Då tar man enkelt på sig den lilla "handsken" när man vill äta, och lägger ifrån sig den när man spelar.

Antagligen mer tillfredsställande än sked eller kinapinnar!

Permalänk
Medlem

Problemet är väl alla jävla småsmulor som blir, även om du så åter med latexhandskar så kommer du likförbannat smula ner tangetbordet, dig själv, golvet eller soffan beroende på vart du är.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Jag äter chips, eller andra kladdiga saker, vid datorn med sked.

Jag får extremt mycket skit för det av mina kompisar men alla räds av ett geni antar jag. Jag skrattar sist med mina rena fingrar, resten är barbarer enligt mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamadoodoo:

Jag äter chips, eller andra kladdiga saker, vid datorn med sked.

Jag får extremt mycket skit för det av mina kompisar men alla räds av ett geni antar jag. Jag skrattar sist med mina rena fingrar, resten är barbarer enligt mig.

Aja, barbar är man väl om man äter vid datorn!

Permalänk
Medlem

Jag är en karl, så jag äter med händerna. Slickar av fingarna, torkar av dem på byxorna, eller på en handduk jag har liggande i närheten om den inte är alltför stel.

Permalänk
Medlem

Häll upp jordnötterna i ett dricksglas och "drick" dina nötter.. och tugga givetvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag äter chips, jordnötsringar, ostbågar och annat med ätpinnar/pincett oavsett om jag är vid datorn eller ej. Så det är aldrig något problem.
Nötter och annat smått äter jag som många andra, med glas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Om man insisterar att äta vid datorn som jag gör så är en pappersrulle nära ett måste. Dock om man vill spara på pappret så kan man använda diverse bestick, inklusive ätpinnar. Glas och muggar fungerar även utmärkt till snacks. Brukade äta sådana där små salta kex och det blev kladdigt om fingrarna rätt snabbt, så löste det genom att 'dricka' kexen från en mugg istället. Äter inte chips längre men kan rekommendera till dem som gör det att hälla upp dem i en bunke eller liknande, istället för att sticka ner handen i påsen. I kombination med en gaffel att plocka upp chipsen med så slipper man kladdet.

Permalänk
Inaktiv

Äter aldrig framför datorn, endast kaffe i stora mängder.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag känner mig inte skyldig till nekropost när det lyfts på framsidan.. tyvärr har det ju redan spoilats lite i första inlägget och mitt beteende har inte ändrats än idag 😅

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Haha, blir retad av min sambo varje gång jag sitter med mina pinnar och en skål jordnötsringar eller ostbågar. Funkar hur bra som helst dock, och kul att man verkligen inte är ensam med det beteendet

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Proteinnötter med sked då och då.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Det händer ibland att man äter vid dator.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:
Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

@Jacob Hur bär du dig åt idag då?