2080Ti OC med dåliga resultat

Permalänk

2080Ti OC med dåliga resultat

Hej Alla jag köpte ett 2080Ti OC vid release det visade sig vara felaktikt då jag fick artefakter på skrämen och detta skickades tillbaka.
Jag har nu mitt andra kort och vid benchmark i Nova bench får jag följande resultat: https://novabench.com/view/1655267

Jag har senaste drivisar osv. både på Mobo och Grafik. Hjälp mig snälla, har jag missat något. Inställning i Bios? Pci hastighet osv.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Du får nog vara lite mer informativ. Har du klockat det något själv eller kör du standard? Benchade du förra kortet någonting?

Permalänk
Medlem

Har du testat nåt annat benchprogram, typ 3D Mark Time Spy?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Du får nog vara lite mer informativ. Har du klockat det något själv eller kör du standard? Benchade du förra kortet någonting?

Ingen klockning korter är standard. Bara installerat och uppdaterade drivrutiner. Har kört kortet i nån vecka nu.
Anledningen till benchningen är att jag upplever FPS drops värre än med mitt 980Ti jag hade innan.
Och i jämnförelse med mina kompisar som kör snarlika setups men med mindre ram och 1080Ti

Skrivet av Kilrah:

Har du testat nåt annat benchprogram, typ 3D Mark Time Spy?

Jag försökte få tag i 3d mark men det kostade visst pengar så där gick jag bet.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Various Gaming:

Jag försökte få tag i 3d mark men det kostade visst pengar så där gick jag bet.

Demot (där Time Spy medföljer) finns att ladda ner via Steam kostnadsfritt.

Klicka på "Ladda ner demo"/"Download demo" i högerspalten.

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Demot (där Time Spy medföljer) finns att ladda ner via Steam kostnadsfritt.

Klicka på "Ladda ner demo"/"Download demo" i högerspalten.

Tack laddade ner och körde, först rundan gav mig "Invalid Score: Time measurement inconsistencies"
med ett värde på 12020.

Andra körningen gick bärrte med följande resultat: https://www.3dmark.com/3dm/32650368?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

Tack laddade ner och körde, först rundan gav mig "Invalid Score: Time measurement inconsistencies"
med ett värde på 12020.

Andra körningen gick bärrte med följande resultat: https://www.3dmark.com/3dm/32650368?

2080Ti är väl drygt 30% bättre än 1080Ti så 13500 grafikpoäng i Time Spy bör väl vara vad man kan förvänta sig.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

Tack laddade ner och körde, först rundan gav mig "Invalid Score: Time measurement inconsistencies"
med ett värde på 12020.

Andra körningen gick bärrte med följande resultat: https://www.3dmark.com/3dm/32650368?

Ser lite lågt ut.
Med samma kort får jag ca 1000p mer .
http://www.3dmark.com/spy/5895587

Permalänk
Medlem

@Various Gaming: Gränserna är redan ganska slappa så om det inte validerar så har du något problem med ditt system som orsakar fördröjningar/lagg/stutter.

Stäng av överklockning, om någon. Testa typ prime 95 (om du har bra kylning) och memtest86 i en timma eller två. Uppdatera alla drivrutiner från tillverkarnas hemsidor, inte Windows Update. Avinstallera controller/överklockningsprogram som afterburner, ai suite eller liknande. Kolla också så att du har dragit rätt kablar till grafikkortet så du har amperen som krävs.

Om inte annat så kanske det ligger något i bakgrunden och jobbar? Antivirus, Windows Update?

Permalänk
Medlem

Superposition är annars också bra för GPU-bänk.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@Various Gaming: Så du har en i7-8700K nu? Dags att uppdatera din sign.

Vad har du för PSU?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

Tack laddade ner och körde, först rundan gav mig "Invalid Score: Time measurement inconsistencies"
med ett värde på 12020.

Andra körningen gick bärrte med följande resultat: https://www.3dmark.com/3dm/32650368?

Din andra "körning" gav ett normalt resultat. Högre poäng får man från tweakande och överklockning samt bra kylning.

Skrivet av micke7406:

Ser lite lågt ut.
Med samma kort får jag ca 1000p mer .
http://www.3dmark.com/spy/5895587

Ditt kort klockade högre under testet.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

Din andra "körning" gav ett normalt resultat. Högre poäng får man från tweakande och överklockning samt bra kylning.

Ditt kort klockade högre under testet.

Marginellt och ska inte göra så pass stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

Hej Alla jag köpte ett 2080Ti OC vid release det visade sig vara felaktikt då jag fick artefakter på skrämen och detta skickades tillbaka.
Jag har nu mitt andra kort och vid benchmark i Nova bench får jag följande resultat: https://novabench.com/view/1655267

Jag har senaste drivisar osv. både på Mobo och Grafik. Hjälp mig snälla, har jag missat något. Inställning i Bios? Pci hastighet osv.

Har aldrig kört novabench innan men laddade ner för att testa. https://novabench.com/view/1655478
Spontant så känns det som att ditt resultat borde vara högre.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Marginellt och ska inte göra så pass stor skillnad.

Det har du förmodligen rätt i. Varför hans system presterar som det gör beror kanske på handhavande (multimonitor-setups, sitter o multitaskar samtidigt som bench körs, har 15 antivirusprogram igång i bakgrunden osv...), gpu boost, tweaks och/eller överklockning. Att ditt system presterar bättre beror säkert på exakt samma sak. Risken finns att drivrutiner spökar eller felaktig montering eller en kass PSU eller kanske olikheten på era system genererar olika poäng, även i stock.

Nvidias senare generation grafikkort klockas dynamiskt upp (och ner). Det är GPU Boost 3.0 som gör sitt jobb.
Att ni båda kört en bench i stock och jämfört säger inte så mycket. Troligtvis har ditt kort kunnat klocka upp högre pga att GPU boost tillåtit det. TS kort kanske inte har en lika stabil platform och därav förhindrar hans GPU en bra OC. Allting är ju bara gissningar och spekulationer. Ingen av oss vet vad som är fel

3 snabba tweak för att kräma ur sin dator
- Win-key -> sök Energischema -> Välj Hög Prestanda

- Nvidia Kontrollpanel -> Hantera 3D Inställningar -> Läget Energisparfunktioner -> Föredrar maximal prestanda

- Ladda ner MSI Afterburner -> Öka Powerlimit

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

@SCORPIUS: Corsair RM1000x 1000W nyinköpt

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Skrivet av Pontooz:

Det har du förmodligen rätt i. Varför hans system presterar som det gör beror kanske på handhavande (multimonitor-setups, sitter o multitaskar samtidigt som bench körs, har 15 antivirusprogram igång i bakgrunden osv...), gpu boost, tweaks och/eller överklockning. Att ditt system presterar bättre beror säkert på exakt samma sak. Risken finns att drivrutiner spökar eller felaktig montering eller en kass PSU eller kanske olikheten på era system genererar olika poäng, även i stock.

Nvidias senare generation grafikkort klockas dynamiskt upp (och ner). Det är GPU Boost 3.0 som gör sitt jobb.
Att ni båda kört en bench i stock och jämfört säger inte så mycket. Troligtvis har ditt kort kunnat klocka upp högre pga att GPU boost tillåtit det. TS kort kanske inte har en lika stabil platform och därav förhindrar hans GPU en bra OC. Allting är ju bara gissningar och spekulationer. Ingen av oss vet vad som är fel

3 snabba tweak för att kräma ur sin dator
- Win-key -> sök Energischema -> Välj Hög Prestanda

- Nvidia Kontrollpanel -> Hantera 3D Inställningar -> Läget Energisparfunktioner -> Föredrar maximal prestanda

- Ladda ner MSI Afterburner -> Öka Powerlimit

Jag har multi monitor, 1440p på en och 1080 på den andra!
Jag har program igång i bakgrunden på samma sätt som jag har när jag spelar.
Antivirus Norton, Sonic Studio 3, iCue,StreamDeck,One drive,Overwolf,Discord, samt Epic games launcher

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Hur mår din processor förresten? Ser att dess resultat ät jättelågt och om processorn överhettar och du får "throttling" är det inte så konstigt att du får lågt GPU resultat.

Kolla resultatet från min arbetsdator - min lilla Ryzen 1600 får mer poäng an din 8700K?

https://novabench.com/view/1655889

Visa signatur

Acer 27" Predator XB271HU G-Sync 165Hz; AMD Ryzen 9 5900X, RTX 4090; MSI MEG X570 ACE; 32GB Corsair Vengeance @ 3400 MHz; 500 GB NVMe + 1000GB NVMe + 1000 GB SSD; Lian Li O11 ROG Edition; Custom loop EKWB, 360 PE+360 SE, Phanteks T30 + Noctua A12x25.

Permalänk
Skrivet av Pontooz:

Det har du förmodligen rätt i. Varför hans system presterar som det gör beror kanske på handhavande (multimonitor-setups, sitter o multitaskar samtidigt som bench körs, har 15 antivirusprogram igång i bakgrunden osv...), gpu boost, tweaks och/eller överklockning. Att ditt system presterar bättre beror säkert på exakt samma sak. Risken finns att drivrutiner spökar eller felaktig montering eller en kass PSU eller kanske olikheten på era system genererar olika poäng, även i stock.

Nvidias senare generation grafikkort klockas dynamiskt upp (och ner). Det är GPU Boost 3.0 som gör sitt jobb.
Att ni båda kört en bench i stock och jämfört säger inte så mycket. Troligtvis har ditt kort kunnat klocka upp högre pga att GPU boost tillåtit det. TS kort kanske inte har en lika stabil platform och därav förhindrar hans GPU en bra OC. Allting är ju bara gissningar och spekulationer. Ingen av oss vet vad som är fel

3 snabba tweak för att kräma ur sin dator
- Win-key -> sök Energischema -> Välj Hög Prestanda

- Nvidia Kontrollpanel -> Hantera 3D Inställningar -> Läget Energisparfunktioner -> Föredrar maximal prestanda

- Ladda ner MSI Afterburner -> Öka Powerlimit

Följde instruktioner, utom MSI Afterburner. och fick detta resultat: https://www.3dmark.com/3dm/32671870?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Skrivet av GeoTD:

Hur mår din processor förresten? Ser att dess resultat ät jättelågt och om processorn överhettar och du får "throttling" är det inte så konstigt att du får lågt GPU resultat.

Kolla resultatet från min arbetsdator - min lilla Ryzen 1600 får mer poäng an din 8700K?

https://novabench.com/view/1655889

Även processorn är nyinförskaffad. märkligt om något är fel på den. Kyls dessutom med Asus ROG Ruyjin 360 . Tempen ligger helt ok på ca 40 vid normal användning

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Vad exakt vill du lösa för problem med din dator? Den verkar prestera efter vad som sitter monterat tycker jag.

Att du har en låg GPU score i Novabench kan förklaras med att du har en låg framerate i D11 -> möjligvis pga stock CPU?
GPUn bottleneckas alltså av CPUn som inte kan mata tillräcklig pga låg klock, många trådar/cores hjälper inte utan det är ren frekvens per kärna som gäller.

Att du "upplever en dålig score" på TimeSpy, det har du inte ens! Micke, som hävdar att din poäng är dålig, kör en i9 processor och hans GPU är dessutom högre klockad. Processorn gör skillnad på hur bra en GPU kan prestera.

Mina benchs på gammal begagnad överklockat i7 7740x samt "föredetta mining" referens Asus GTX1080Ti:
Novabench
Futuremark TimeSpy

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Pontooz:

Vad exakt vill du lösa för problem med din dator? Den verkar prestera efter vad som sitter monterat tycker jag.

Att du har en låg GPU score i Novabench kan förklaras med att du har en låg framerate i D11 -> möjligvis pga stock CPU?
GPUn bottleneckas alltså av CPUn som inte kan mata tillräcklig pga låg klock, många trådar/cores hjälper inte utan det är ren frekvens per kärna som gäller.

Att du "upplever en dålig score" på TimeSpy, det har du inte ens! Micke, som hävdar att din poäng är dålig, kör en i9 processor och hans GPU är dessutom högre klockad. Processorn gör skillnad på hur bra en GPU kan prestera.

Mina benchs på gammal begagnad överklockat i7 7740x samt "föredetta mining" referens Asus GTX1080Ti:
Novabench
Futuremark TimeSpy

Det problem jag har är att jag streamar med denna dator.
Och när jag streamar Anthem så har jag gigantiska problems med att slOBS droppar FPSen,
Spelet flyter, jag tappar inga frames vid uppladdning men OBS praktiskt taget dör FPS mässigt.
Det jag tänker är att något måste vara fel på mina prylar.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

Det problem jag har är att jag streamar med denna dator.
Och när jag streamar Anthem så har jag gigantiska problems med att slOBS droppar FPSen,
Spelet flyter, jag tappar inga frames vid uppladdning men OBS praktiskt taget dör FPS mässigt.
Det jag tänker är att något måste vara fel på mina prylar.

Eller så överlastar du din CPU?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Eller så överlastar du din CPU?

Om det är anledningen till det vet jag inte känns vääldigt märkligt att den skall bli överlastad med mina specs. med tanke på att betydligt fler personer streamar samma spel på betydligt sämre burkar än den jag sitter på

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

CPU klocken är låg enligt Timespy testet. Är turbo boost på?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

Om det är anledningen till det vet jag inte känns vääldigt märkligt att den skall bli överlastad med mina specs. med tanke på att betydligt fler personer streamar samma spel på betydligt sämre burkar än den jag sitter på

Går kärnorna i 100% så cappas du av cpun så det kan ju vara en grej att kolla.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

Det problem jag har är att jag streamar med denna dator.
Och när jag streamar Anthem så har jag gigantiska problems med att slOBS droppar FPSen,
Spelet flyter, jag tappar inga frames vid uppladdning men OBS praktiskt taget dör FPS mässigt.
Det jag tänker är att något måste vara fel på mina prylar.

Alright. Kan inte säga mer än att bencha datorn är ju ett mått på hur bra datorn presterar.
Brukar inte streamers ha speciellt hårdvara avsedd för att encodea live just för att det är så CPU intense?

Pröva experimentera med:
- andra spel... händer detta endast i Anthem eller fungerar det i andra (mindre krävande) spel? isf är din dator för klen eller så är det problem med spelet
- nvidias egna kontrollpanel
- stänga av kärnor i spelet och dedikera dom till OBS (är det streamprogrammet?). Detta går att göra i aktivitetshanteraren
- olika upplösningar typ 720p/1080p single monitor
- bitrates på stream dvs sänk
- codecs? kan man välja tex cpu lr gpu som encode eller olika codecs
- överklocka processorn

Någonstans finns en sweetspot där du borde kunna spela och streama samtidigt.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Av din score kan jag utläsa att ditt 2080ti presterar inom ramen för liknande kort, dock enligt mig lågt.
Jag får dryga 15000p på graphicsscore med mitt kort UTAN OC.
Dock snurrar min CPU avsevärt mkt snabbare än din och hinner leverera fler bilder att processa.
Så va har du för klockning på CPUn?
Du har ovanliga hastigheter och får låga poäng, dock fortfarande inom ramen för vad andra får med liknande system.
FPS stutter är mer komplext än bara GPUn, CPUn måste hinna leverera arbete till GPUN och enligt dina tester så tror jag din 8700k flaskar hårt.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Various Gaming:

Det problem jag har är att jag streamar med denna dator.
Och när jag streamar Anthem så har jag gigantiska problems med att slOBS droppar FPSen,
Spelet flyter, jag tappar inga frames vid uppladdning men OBS praktiskt taget dör FPS mässigt.
Det jag tänker är att något måste vara fel på mina prylar.

Den presterar som sagt som den skall i Time Spy, det är bara att expandera "Show Result Details" i din länk, https://www.3dmark.com/3dm/32650368?
Jag misstänker att någon bakgrundsprocess, hugger någon resurs då och då.
Hur strömmar du, till vilken disk och hur full är den?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Det här problemet har eskalerat TOTALT.
Jag kan inte streama något annat spel än fortnite.
Om jag streamar något annat , vad som helst. så går min GPU load upp till 100%
Den säger 100% gpu i Aktivitetshanteraren och den säger upp till max 102% i CPUID HWMonitor.

Jag inser att detta är felaktiga värden av flera anledningar, bland annat säger för det första att temperaturen inte påverkas av att GPUN ligger på 100%

Jag är desperat här nu. Jag har en dator som kostat verkligen skjortan av den enkla anledningen att jag skall kunna streama och vad jag än gör kan jag inte få det att fungera.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]