Spotify kan nu radera gratiskonton med annonsblockerare utan förvarning

Permalänk

Håller med dem som argumenterar för att använda tjänsten korrekt eller betala...

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Bra!! Banna deras IP också

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Jasså finns det fungerande reklamblockerare igen. Då kanske man skulle skaffat Spotify igen.

https://raw.githubusercontent.com/CHEF-KOCH/CKs-FilterList/ma...
https://raw.githubusercontent.com/CHEF-KOCH/CKs-FilterList/ma...
https://raw.githubusercontent.com/root-host/spotify-adblock/m...

DNS/hostfil blockera dessa domäner

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Tycker de har tillräckligt med pengar att de kan skippa såna här saker.
Vad är det som säger att ett företag ska tjäna miljarder i vinst?
Räckte inte miljonerna?

När en vinsttak sätts för företagen så kommer nog miljön och andra problemområden att lösa sig.
Innan dess händer inget.

Spotify har aldrig redovisat vinst förrän alldeles nyligen, som någon just påpekade.
Det är dessutom allmänt känt att ersättningen som artister får för spelningar på spotify är tämligen låg (dock betydligt mycket högre än ingenting och framförallt en betydligt mycket större reach än om de skulle försöka ge sig på det på egen hand) så en större vinst för spotify kan i längden innebära högre ersättningar för artisterna.

Varför uttrycker sig folk när de så uppenbart har noll koll på någonting öht gällande ämnet? "Ett företag! Djävulen tag alla entreprenörer! Ner med företagen!"

Permalänk
Medlem

Jag kör gratisversionen. Aldrig att jag skulle betala 99Kr/mån för musik. Jag är ju uppvuxen i "MP3-eran" så för mig är det nej tack. Jag har inte annonsblockerare då jag tycker det är OK med reklamen, och har mobil via jobbet så inget behov av offline-spelande, och kör ändå bara shuffle.

Med det sagt så tycker jag gott de kunde skicka ut en varning till de berörda, känna vär grovt att bara stänga av dem.

Edit: ersättningarna ser såklart olika ut för olka artister. Själv får jag ca 27 öre per stream, vilket kan låta lite men tittar man på de stora artisterna som har miljoner streams i månaden så ser man snabbt att det blir fett med pengar. Artisterna svälter inte ihjäl och spotify och liknande är guld för oss, så ingen jävel ska komma och gnälla.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skäggig legend

Jag avslutade mitt premium idag, skaffade Apple Music istället. Blev så jäkla arg på deras app och system... Så fick 3 månader gratis på Apple music, tröttnar jag så går jag tillbaka.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv

Hade aldrig tänkt tanken att man kanske kan blocka, tack swec!

Permalänk
Medlem

Är så jäkla less reklam. Jag förstår att ska man erbjuda gratiskonton så måste de tjäna pengar på nåt vis. Men jag står bara inte ut med reklam. Jag kör på med Adblock på allt som går (förutom här på Swec då det inte är allt för störande). Funkar det inte längre så slutar jag använda tjänsten om jag tycker reklamen är för störande.

Slutade använda Spotify för flera år sedan.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Hur satan tjänar dom om du blockar

Rent teoretiskt så kan de "tjäna" på det genom att bibehålla eller öka sin "mind-share" (ex. har hört många säga "hämta din iphone",etc när de menar mobiltelefon, eller har du iphone eller samsung osv... Netflix and chill...) vilket gör det mer troligt att de som faktiskt skulle betala gör det för en tjänst som är välkänd snarare än de som man inte tänker på för man hör mindre om dem...

MEN det är mest bullshit ursäkter, använd annonsblockerar med Spotify om ni vill men Spotify har tillåtelse att stänga av de som gör det om Spotify känner för det. Lyssnar man mycket är det värt den där hundringen i månaden och gör man inte så överlever man nog reklamen och/eller kan använda ex Youtube istället... Eller kanske KÖPA musiken som man brukade göra då kan man lyssna tills inget längre stödjer MP3 (om man nu inte är dum nog att köpa tungt DRM skyddad musik...)

Permalänk
Medlem

Jag är mest orolig hur de kollar vad som körs i bakgrunden. Att de ska ha betalt är nog få oense om. Hur mycket är en annan fråga. Men tror inte detta skadar varumärket mycket. Men jag kommer fortsätta att berätta om min favorit. "To be changed whidout notice"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin.wik:

Inte mer än rätt, antingen betalar man för tjänsten eller så får man stå ut med annonser.

Snart får man stå ut med annonser ändå

Permalänk
Medlem

asså seriöst.. att folk inte skäms ?
ett familje abonnemang kostar 149:- i månaden då kan man ha 6 olika konton på den

snåljåpar

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

asså seriöst.. att folk inte skäms ?
ett familje abonnemang kostar 149:- i månaden då kan man ha 6 olika konton på den

snåljåpar

Lol? Folk "skämdes" ju knappast när det var MP3 från torrents som var guldstandarden heller så varför skulle de "skämmas" för att blockera annonser. Jag har själv min musik på Spotify och tycker ersättningen per stream är helt rimlig. Har ingen aning om hur många av mina lyssnare som kör adblock men säkert en del. Om alla slutade köra adblock så skulle ersättningsnivåerna gå från "rimliga" till "fy fan så gött", visst, det hade gett mer cash kanske men varför ska man gå runt och vara arg på folk som tycker ens musik är bra? Skit samma om de vill betala eller ej tycker jag Om man tycker man tjänar för dåligt så får man väl byta jobb som alla andra?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Dumbullen: Spotify har ensamt räddat svensk musikindustri och gett de mycket större intäkter än för tio år sedan. Intäkter för inspelad musik har fördubblats sedan Spotify lanserades. Musikförlagen gjorde en god investering genom sina investeringar i Spotify med andra ord. Musikbranschen var rätt illa ute innan Spotify då nedladdning av musik aldrig slog i Sverige, medan iTunes var betydande i andra länder.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort onödigt politiserande inlägg då sådana nästan alltid leder till otrevligheter kommentarer och urspårning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har spotify student fortfarande, men använder det knappt.
Har min musik i flac redan, spotify har typ 10% av det jag lyssnar på ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

asså seriöst.. att folk inte skäms ?
ett familje abonnemang kostar 149:- i månaden då kan man ha 6 olika konton på den

snåljåpar

Du får som sagt inte dela på ett familjeabonnemang hur som helst heller. Vem fan har sex personer boende på samma adress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Lol? Folk "skämdes" ju knappast när det var MP3 från torrents som var guldstandarden heller så varför skulle de "skämmas" för att blockera annonser. Jag har själv min musik på Spotify och tycker ersättningen per stream är helt rimlig. Har ingen aning om hur många av mina lyssnare som kör adblock men säkert en del. Om alla slutade köra adblock så skulle ersättningsnivåerna gå från "rimliga" till "fy fan så gött", visst, det hade gett mer cash kanske men varför ska man gå runt och vara arg på folk som tycker ens musik är bra? Skit samma om de vill betala eller ej tycker jag Om man tycker man tjänar för dåligt så får man väl byta jobb som alla andra?

Fast mp3-eran växte fram i brist på alternativ. Inte för att folk är snåla och inte vill betala.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Makes perfect sense. Att de ens erbjuder en gratis annonsfinansierad variant är ju sjysst. Att scamma dem på det då och vulja ha det gratis och inte låta dem få inkomst för reklam är rätt lågt. Pynta upp de få kronor det handlar om i så fall om man inte pallar med reklamen.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Fast mp3-eran växte fram i brist på alternativ. Inte för att folk är snåla och inte vill betala.

Beror på hur man ser det. Folk kunde ju köpt fysiskt media och slängt eller gett bort om det var primärt viktigt att ge betalr.

Nummer ett är smidighet, och det erbjöd MP3 vid den tiden men som det ser ut idag så vill jag inte vara utan streamingstjänster då det är smidigare än MP3.

Sen tror jag också folk störde sig på att det var mycket pengar till mellanhänder hit och dit. Att streama ger ett mer direkt stöd till artisten. Man kan ju dock inte se vad de har för avtal och en del artister har säkert dåliga avtal så de inte får så hög procent.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Beror på hur man ser det. Folk kunde ju köpt fysiskt media och slängt eller gett bort om det var primärt viktigt att ge betalr.

Nummer ett är smidighet, och det erbjöd MP3 vid den tiden men som det ser ut idag så vill jag inte vara utan streamingstjänster då det är smidigare än MP3.

Jo men precis, det saknades alternativ som var smidiga. Skivbolagen försökte trycka på en CD-skivor när man ville ha mp3-låtar till sin mp3-spelare.

Nu löser ju Spotify detta bättre tycker jag och det är smidigare att använda Spotify än att försöka använda mp3-filer idag. Det är ju något folk gärna betalar för.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

@crew seven: För det finns alltid bättre alternativ än spot-ify som är typisk reklamavfall. Mixcloud, YouTube, SoundCloud, ShoutCast med flera, erbjuder musik utan reklam eller mycket mindre reklam än Spotify. Dessutom är musiken här mycket bättre, bredare där Dj's kan ge sin egna smak, istället för föråldrat musiklyssnande hos Spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jo men precis, det saknades alternativ som var smidiga. Skivbolagen försökte trycka på en CD-skivor när man ville ha mp3-låtar till sin mp3-spelare.

Nu löser ju Spotify detta bättre tycker jag och det är smidigare att använda Spotify än att försöka använda mp3-filer idag. Det är ju något folk gärna betalar för.

När den fysiska försäljningen var som störst var stor del av detta singlar! Ändrade vanor dödade singeln långt innan album-försäljningen. Faktiskt innan digitala musikspelare blev populära och ägda av var man. För många idag är nog konceptet med singlar främmande.

Permalänk
Medlem

Lägger hellre den lilla slanten på Youtube-Premium

Permalänk
Medlem

Jag gillar Spotify, gränssnittet etc och har inga problem alls att betala 100kr mån, dock gillar jag inte mp3-kvalité. Har någon tips på någon tjänst? Tidal har CD-kvalite men appen buggar rätt mycket i bilen. Behöver CD-kvalite via telefonappen.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

@crew seven: För det finns alltid bättre alternativ än spot-ify som är typisk reklamavfall. Mixcloud, YouTube, SoundCloud, ShoutCast med flera, erbjuder musik utan reklam eller mycket mindre reklam än Spotify. Dessutom är musiken här mycket bättre, bredare där Dj's kan ge sin egna smak, istället för föråldrat musiklyssnande hos Spotify.

Det där är ju evolutionerande. Men de når inte Spotify ännu, även om jag kör YT Premium.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du får som sagt inte dela på ett familjeabonnemang hur som helst heller. Vem fan har sex personer boende på samma adress?

Familjer?

Det är ju upp till sex personer, det är inte ett krav att man måste dela det med sex personer...

2017 fanns det 523.775 svenska hushåll med ett hemmaboende barn/avkomma/etc mellan 0-21 år, 568.316 hushåll med två, 176.198 med tre, 38.268 med fyra, och 16.407 med fler än så.

Helt klart bättre att sätta gränsen vid sex personer än fem.

Permalänk
Medlem

Det borde finnas utrymme för fler nivåer av konton för att locka användare, typ betala X antal kronor per månad för Y antal timmars lyssning per dag med hög bitrate och utan reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Familje abbonemang dock. Jävligt prisvärt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Ja tvinga oss att se på reklam.
Spotify kommer nog tjäna på detta. not.

Se reklam... för en audio-tjänst. Tjäna pengar på folk som aktivt blockar reklamen på gratistjänster. Du vinner dagens inlägg. Du får gärna utveckla vad du menar, Hagberg spänd på att höra din briljanta slutledningsförmåga :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2