Apex Legends når 10 miljoner spelare på tre dagar – EA avslöjar framtidsplaner

Permalänk
Melding Plague

Apex Legends når 10 miljoner spelare på tre dagar – EA avslöjar framtidsplaner

Call of Duty-veteranerna på Respawn Entertainment går från klarhet till klarhet med Apex Legends. Totalt har 10 miljoner testat titeln, med en högstanivå på 1 miljon samtidigt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel. Apex legends kan nog "live long and prosper" om det fortsätter slipa och utveckla det. Blir väl fler "legends" precis som overwatch och lite skojiga events osv. Tror det även vore kul om de släppte ett event med wallrunning osv...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Haft riktigt kul i spelet. Härlig miljö också. Kul att se om det även kommer ett "solo" läge.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Imponerande siffror.

Permalänk
Medlem

Det första Battle Royale spelet som jag har fastnat för.
1. Det flyter som en dröm har knappt dippat under 100 FPS någon gång.
2. UI't är tydligt och intuitivt.
3. Ljuddesignen är on point. Man hör alltid vilken riktning ljud kommer ifrån.

Välförtjänt spelarbas tycker jag.

Fortnite hade legomekaniken som jag aldrig kunde bli vän med + massa skumma ljudproblem där man kunde bli förvirrad. Dock så flyter spelet kanonbra.

PUBG var en soppa av framedrops.

CS:GO Danger Zone: Source var inte byggt för det här...

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Den lilla stund jag kunde spela innan ungarna kom på helt nya sätt att tortera varandra på var riktigt kul. Hoppas att AL kommer fortsätta på det här spåret, för det kan jag tänka mig bli en long-term spelare av.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Inaktiv

Hoppas de nu lägger stora resurser på optimering, content, snyggar till grafik/design osv. så att detta kan bli en utmanare till Fortnite. Det är en lång väg kvar till Epics nivå men de är definitivt på god väg.
Jag saknar challenges eller liknande som lockar en att spela utöver bara rena vinster. De skins spelet har är i mitt tycke väldigt fula och karaktärsdesignen känns lite trist. Vill de sälja mycket via microtransactions så måste de höja nivån markant där.
En eller två kartor till hade höjt livslängden enormt, gärna där spelarantalet drivs upp till 100+. Gillar även att Apex fokuserar hårt på samarbete, men lägg gärna till Duos och 4-manna Squads för att göra det lättare att spela med vänner.

Gillar starkt den ökade TTK Apex har i jämförelse med andra BR-spel. Röster till karaktärerna är en härlig touch. Det är i övrigt en välfungerande release med få buggar. Hoppas bara EA ger dem de resurser som behövs för att göra detta ett utmärkt spel.

Permalänk
Medlem

EA fortsätter att visa att de inte förstår sig på hur man kapitaliserar på F2P spel:
"Spelare som köper paketen kommer ha möjlighet att låsa upp allt nytt innehåll, medan de som håller sig helt till gratisvarianten bara kan låsa upp ett axplock av nyheterna. Det första paketet väntas släppas i mars, med ett nytt paket var tredje månad därefter."
Om de gör detta kommer de att dela upp spelarbasen i två, de som köpt något och de inte köper något. Det är bara en (kort) fråga om tid innan de släpper något som ger "köparna" direkta fördelar i spelet. Och när det händer överger "gratisspelarna" spelet, spelet förlorar en stor del av spelarbasen, tynar bort och glöms bort.
För fasen EA, ni kan inte ens kopiera ett annat spel rätt!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

EA fortsätter att visa att de inte förstår sig på hur man kapitaliserar på F2P spel:
"Spelare som köper paketen kommer ha möjlighet att låsa upp allt nytt innehåll, medan de som håller sig helt till gratisvarianten bara kan låsa upp ett axplock av nyheterna. Det första paketet väntas släppas i mars, med ett nytt paket var tredje månad därefter."
Om de gör detta kommer de att dela upp spelarbasen i två, de som köpt något och de inte köper något. Det är bara en (kort) fråga om tid innan de släpper något som ger "köparna" direkta fördelar i spelet. Och när det händer överger "gratisspelarna" spelet, spelet förlorar en stor del av spelarbasen, tynar bort och glöms bort.
För fasen EA, ni kan inte ens kopiera ett annat spel rätt!!!

Det här handlar bara om Cosmetics....

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket fenomen detta blev och så snabbt. Kul förstås men BR tilltalar inte mig. Dock riktigt kul för de som är torskar på speltypen och som hittat en ny och välpolerad favorit!

Läser massvis med kommentarer från folk som är imponerade, lyriska osv. Ytters få negativa kommentarer. En och annan som vägrar alla typer av spelupplevelser för EA finns i bakgrunden men det är ju deras förlust medan miljontals spelare har svinkul.

1a på årets överraskning-listor är korad med rätt stor marginal tror jag vi kan säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

@ThomasLidstrom:
Det är bara cosmetics, Battle pass är en liten grej du levlar genom att spela spelet bara. Tänk dig ett nytt leveling system utöver det som redan finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

EA fortsätter att visa att de inte förstår sig på hur man kapitaliserar på F2P spel:
"Spelare som köper paketen kommer ha möjlighet att låsa upp allt nytt innehåll, medan de som håller sig helt till gratisvarianten bara kan låsa upp ett axplock av nyheterna. Det första paketet väntas släppas i mars, med ett nytt paket var tredje månad därefter."
Om de gör detta kommer de att dela upp spelarbasen i två, de som köpt något och de inte köper något. Det är bara en (kort) fråga om tid innan de släpper något som ger "köparna" direkta fördelar i spelet. Och när det händer överger "gratisspelarna" spelet, spelet förlorar en stor del av spelarbasen, tynar bort och glöms bort.
För fasen EA, ni kan inte ens kopiera ett annat spel rätt!!!

De säljer ju skins som Epic games gör med fortnite.
Tror de fattar att de kan tjäna bra på det .

Första gången på länge jag blev imponerad av ett EA spel.
Spelet känns som ett AAA spel jag gärna hade betalat 600kr för.
Nu är spelet gratis och man kan köpa till sig loot lådor med skins för den som vill.
Jag måste erkänna att jag är imponerad över hur bra spelet är och så är det gratis,finns inte mycket att klaga på.
Gratis är gott 😁

Edit: första BR spelet jag gillar, fastnade aldrig gör black ops4,pubg eller fortnite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bmannu:

CS:GO Danger Zone: Source var inte byggt för det här...

Apex är vad jag förstått Source

Permalänk
Medlem
Skrivet av meklubba:

Apex är vad jag förstått Source

Japp,var ju samma med Titanfall,Titanfall 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av meklubba:

Apex är vad jag förstått Source

Ja, se på fan.

Hade jag inte gissat.
Danger zone har ju rejäla problem med draw distance då source inte klarar av att skala ner vad som ska visas i direkta området runt spelaren. Exempelvis så blir fönster/rum på distans "blockerade" om man är för långt ifrån dem. Kan bli problematiskt om en kille står inne i fönstret och skjuter dig.
Då kanske det beror på att CS:GO kör dx9 och apex legends kör dx11.

Då är jag ännu mer imponerad av Respawn Entertainment!

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Nu har jag bara kikat streams och det har varit sponsrade sådana av personer jag följer på Youtube/Twitch Spreeezy, Stodhe, Jackfrags .tex Jag tror inte dom kommer fortsätta spela utan gå tillbaka inom kort eller direkt. Och även genomsnittliga spelaren. De som är kvar är nog som vissa här säger som inte gillar nån av de andra BR spelen.

Men som sagt gratis är gott och det gynnar alla nästan, dom tar spelare ifrån dom andra spelen (samma genere) och försämmrar allas upplevelse

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av meklubba:

Apex är vad jag förstått Source

Min gissning är dock att det är därifrån 60-spelarbegränsningen kommer från samt att det är relativt tungdrivet med tanke på grafiken. Jag hoppas inte motorn sätter stopp för 100 spelare framöver dock. Kanske har Respawn moddat bort eventuella begränsningar som den gamla motorn dras med.

Permalänk
Medlem

Aldrig gillat BR men nåt med Apex får mig att le. Gillar elementen de tagit från overwatch och att precisionen på vart ljud kommer ifrån är fantastisk. Förstår inte att folk gnäller på att de säljer lootboxes, ger inga som helst fördelar.
Blir glad om mammor till 11 åringar betalar för att jag ska få en trivsam upplevelse

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enligt Respawn har tydligen inte EA haft någonting att säga till om vid utvecklingen av spelet eller t.ex utformningen av lootboxes. Med andra ord, om du vill ha ett tilltalande och roligt spel som inte är pay to win, håll EA borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Min gissning är dock att det är därifrån 60-spelarbegränsningen kommer från samt att det är relativt tungdrivet med tanke på grafiken. Jag hoppas inte motorn sätter stopp för 100 spelare framöver dock. Kanske har Respawn moddat bort eventuella begränsningar som den gamla motorn dras med.

Jag tycker det är lagom antal spelare faktiskt, rundorna blir inte så långdragna som de kan bli i exv PUBG.

Och superskönt att det går snabbt från det rundan är slut tills du är i redo att hoppa ur skeppet i nästa runda.

Jag har fantastiskt roligt i Apex Legends, hoppas verkligen det får spelare att stanna kvar länge

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts så kan jag med skriva upp på att det är första och enda BR jag gillar(i fps genren) . Att man kan återuppliva varandra i detta tror jag är nyckeln i det hela samt 3 manna teamen blir svårt att ändra det och behålla känslan tror jag. I och med att man kan återuppliva så gör detta att man kan spela ganska aggresivt och ibland lönar det sig men om det blir straffat så är man inte helt körd direkt utan man har chans att komma tillbaks. Vilket jag tror är en stor anledning till att det är mer "fart" i detta BR. Sen ska vi inte glömma den härliga känslan i vapen, karaktärerna och miljö samt ljud.
Grymt imponerad av EA och f2p!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon12433:

Hoppas de nu lägger stora resurser på optimering, content, snyggar till grafik/design osv. så att detta kan bli en utmanare till Fortnite. Det är en lång väg kvar till Epics nivå men de är definitivt på god väg.
Jag saknar challenges eller liknande som lockar en att spela utöver bara rena vinster. De skins spelet har är i mitt tycke väldigt fula och karaktärsdesignen känns lite trist. Vill de sälja mycket via microtransactions så måste de höja nivån markant där.
En eller två kartor till hade höjt livslängden enormt, gärna där spelarantalet drivs upp till 100+. Gillar även att Apex fokuserar hårt på samarbete, men lägg gärna till Duos och 4-manna Squads för att göra det lättare att spela med vänner.

Gillar starkt den ökade TTK Apex har i jämförelse med andra BR-spel. Röster till karaktärerna är en härlig touch. Det är i övrigt en välfungerande release med få buggar. Hoppas bara EA ger dem de resurser som behövs för att göra detta ett utmärkt spel.

Ser inte riktigt varför man skulle behöva öka antalet spelare om kvalitén kan vara likvärdig eller i mitt tycke bättre på färre spelare?

Trots att det är mindre spelare så har designvalen med placering av vapen och första kartans storlek gjort att det är mycket mer action packat än något BR spel jag lirat tidigare - Finns inge värre än att spendera 15min+ med att springa, loota och sedan dö inom 20sec, det som gjort att jag tappat sugen för både Fortnite och andra BR spel.
I APEX kan jag starta en lobby, hitta ett game, spawna, loota armor+vapen och vara tillbaka i lobbyn på under 3min om jag spelar riktigt kasst - Men denna design gör att det känns okej att förlora då man är tillbaka i actionen direkt nästan, samtidigt blir inte vinster super utdragna heller

Håller dock med om att skinsen för karaktärer är lite väl stela, dock är finishers riktigt roliga och bra gjorda - T-bagging taget till S klass! Men även jag ser gärna flera kartor, dock kanske t.o.m. mindre kartor som tillåter solo drops, mer likt "tournament"-banor alá Unreal Tournament eller Quake.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Hörde talas om detta i veckan. Inget fan av Origin men what the heck, har ju redan ett konto och det kostar inget att prova.

Förstår att folk är besvikna att det inte blir något Titanfall 3 men om Apex rullar på fint så kanske vi få det förr eller senare i mer kompetent form. Apex började, vad jag förstått, bokstavligt talat som Titanfall 3 men någonstans i utvecklingen gjordes skiftet till det vi ser idag. Tror det var ett rimligt beslut då det känns som att BR-trenden fortfarande är ganska stark.

Inget verkar vara skrivet i sten än så man får väl helt enkelt hålla tummarna.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Körde fyra rundor precis, och första intrycket är väldigt positivt. Känns mer som ett välslipat, AAA action fps än ett gratis BR spel.

Det är väldigt hög standard på spelets design som dessutom flyter på rätt så bra i praktiken. Man får passa på att pröva nu medans serverna är fulla med nya spelare innan alla börjar bemästra vapen och taktiker mm.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

EA fortsätter att visa att de inte förstår sig på hur man kapitaliserar på F2P spel:
"Spelare som köper paketen kommer ha möjlighet att låsa upp allt nytt innehåll, medan de som håller sig helt till gratisvarianten bara kan låsa upp ett axplock av nyheterna. Det första paketet väntas släppas i mars, med ett nytt paket var tredje månad därefter."
Om de gör detta kommer de att dela upp spelarbasen i två, de som köpt något och de inte köper något. Det är bara en (kort) fråga om tid innan de släpper något som ger "köparna" direkta fördelar i spelet. Och när det händer överger "gratisspelarna" spelet, spelet förlorar en stor del av spelarbasen, tynar bort och glöms bort.
För fasen EA, ni kan inte ens kopiera ett annat spel rätt!!!

De har kopierat Fortnites business plan rakt av. Vad snackar du om?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Enda saken som jag inte gillar är lotto lootlådor som de verkar ha. Hoppas EU sätter stopp för det.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bmannu:

Det första Battle Royale spelet som jag har fastnat för.
1. Det flyter som en dröm har knappt dippat under 100 FPS någon gång.
2. UI't är tydligt och intuitivt.
3. Ljuddesignen är on point. Man hör alltid vilken riktning ljud kommer ifrån.

Välförtjänt spelarbas tycker jag.

Fortnite hade legomekaniken som jag aldrig kunde bli vän med + massa skumma ljudproblem där man kunde bli förvirrad. Dock så flyter spelet kanonbra.

PUBG var en soppa av framedrops.

CS:GO Danger Zone: Source var inte byggt för det här...

Ljudet är ju nästan det enda man kan klaga på, är ju sämsta i något BR-spel hittills och ja till och med sämre än i PUBG just nu.

Positional audio är nog värsta jag hört på 15 år ( alla i squaden med helt olika datorkomponenter håller med ), men det är något de jobbar på och kommer bli bättre men att säga att det är on point är ju att vara ute och cykla.

Spelet är jäkligt bra men finns otroligt mycket som kan bli bättre, men helt klart bästa day 1 upplevelsen av ett BR-spel hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@ExcZist: Enda saken som jag inte gillar är lotto lootlådor som de verkar ha. Hoppas EU sätter stopp för det.

Ptja de kan ju tjäna pengar igenom att sälja skinsen direkt i spelet om man vill ha de fortare, typ som ett paket.

Permalänk
Sötast
Skrivet av GuuFi:

Ljudet är ju nästan det enda man kan klaga på, är ju sämsta i något BR-spel hittills och ja till och med sämre än i PUBG just nu.

Positional audio är nog värsta jag hört på 15 år ( alla i squaden med helt olika datorkomponenter håller med ), men det är något de jobbar på och kommer bli bättre men att säga att det är on point är ju att vara ute och cykla.

Spelet är jäkligt bra men finns otroligt mycket som kan bli bättre, men helt klart bästa day 1 upplevelsen av ett BR-spel hittills.

Sämre än pubg vette fan...

Pubg fotsteg hörs 58Meter bort, 58M! för en sko på lite asfalt, matta eller golv haha. De har tappat det helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Sämre än pubg vette fan...

Pubg fotsteg hörs 58Meter bort, 58M! för en sko på lite asfalt, matta eller golv haha. De har tappat det helt.

Mjo det är väl lite si och så men den biten men de hörs i alla fall, vilket inte alltid är fallet i Apex Legends.

Ska inte klaga för mycket men det är en av de stora sakerna som inte fungerar hela tiden, men är också en av de mest kommenterade på deras forum så lär ju fixas inom kort.