Tom Clancy's The Division 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Måste man preoder?

Som sagt, sök på eBay. Kostar 10kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ansökte om private beta för någon vecka sedan och fick mailen att man var med.

Men vad hjälper det. Får bara upp ett svart fönster, lite musik och i nästa fall en muspekare, fast inget att klicka på. Trycker man ESC stängs det ner omedelbart.
Ska starta om och se om det går bättre

Permalänk
Medlem

Provade lite nyss. Körde ettan ganska mkt men tröttnade till slut... Känner mig redan trött på tvåan lol Blev 30min .

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Har 2 invites jag kan skicka kvar om någon vill krävs dock att man adda mig på Uplay så man kan få upp den och välja på skicka pm om någon är intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Jag ansökte om private beta för någon vecka sedan och fick mailen att man var med.

Men vad hjälper det. Får bara upp ett svart fönster, lite musik och i nästa fall en muspekare, fast inget att klicka på. Trycker man ESC stängs det ner omedelbart.
Ska starta om och se om det går bättre

Svarar på mitt eget problem. Löste sig genom att stänga ner MSI Afterburner (har aldrig tidigare varit med om att de hänger ett spel).

BLev lite halvbesviken på grafiken, va inte 1an grymt snyggt? Det här såg mer tecknat ut, nästan lite fortnitekänsla

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Svarar på mitt eget problem. Löste sig genom att stänga ner MSI Afterburner (har aldrig tidigare varit med om att de hänger ett spel).

BLev lite halvbesviken på grafiken, va inte 1an grymt snyggt? Det här såg mer tecknat ut, nästan lite fortnitekänsla

Inte? 9 av 10 gånger jag testar ett nytt spel och det bara visas en svart ruta eller instant krash, är det msi ab/riva som är orsaken 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Första intrycket efter några timmar är positivt. Ser fram emot att testa mer ikväll och spela igenom resten av uppdragen. Gillar det verkligen. Gillade man första spelet så kommer man gilla detta utan tvekan.

Under ettans livstid minskade man ju problemet med att fiender är kulsvampar, tycker nog det har följt med till andra spelet vilket är trevligt. Men återstår ju att se när vi når end-game i det fulla spelet!

Men större delen av spelet är ju nedlåst så svårt att i allmänhet ge det rättvisa. Flöt på helt ok tyckte jag iaf.

Problem jag stötte på:
- Ljudet för omladdning av vapnet försvann precis innan jag stängde av men fungerade tills dess. Var när jag tog upp en Saiga och laddade om den det buggade. Oklart om det var orsaken. Övriga ljud fungerade fint och jag gillar dem verkligen.

- Lite grafiska buggar runt nacken på min agent. Den fick ett linne under västen och runt nacken blir det ibland så texturerna runt nacken "glappar". Såg det på ngn NPC också. "Neck-seam" brukar det väl kallas.

- Var lite problem med anslutningen men det rättade till sig mot kvällen.

Övrigt:
- Den egna agenten är tyst, precis som första spelet. Kvittar för mig, man får föra en inre dialog bara och är lite av en RPare så sett iaf, men hade inte heller haft något emot om agenten fick en röst. Blir lite mer livfullt då även utanför mellanselvenser då den kan reagera på världen runt sig. Men blir ju att man liksom gör det själv för precis som första spelet är världen riktigt välgjord och fångar förfallet mycket väl.

- fokus ligger ju på strider och världen precis som första spelet. Narrativet utanför dem, mellansekvenser osv är ju inte direkt The last of us nivå om vi så säger, men det duger tycker jag. Ofta jag i första spelet stannade upp och bara tog in världen och hemskheterna man såg på vissa ställen...Allvaret i situationen liksom och det lär ske även i detta spelet. Så skulle säga att styrkan ligger där istället även denna gång. Men det kräver ju att man är en spelare som inte bara går dit GPSen pekar och inte alltid har shift intryckt för att springa snabbare hela tiden. Utan sakta ner och ta in det hela är mitt tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Spelade 1:an ganska mycket, tröttnade i end-game pga loot grind och begränsad content, samt en dark zone some knappt fungerande som den skulle.

Spelet har sin styrka i presentationen och världen, massor av detaljer och man blir tagen av världen. Återstår att se hur de löser end-game. Oavsett så är spelets story och lvling värt att spela igenom, frågan är o det är värt det priset.

Överlag positivt, om man gillade 1:an dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Väntar på det här via AMD Rewards, synd att man inte får betan automatiskt :/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

har en kod till övers

Permalänk
Medlem

Helt okay ändå, känns rätt polerat för att vara en månad kvar (*). Spelade ettan en hel del i början så man känner igen sig direkt i tvåan även fast man inte spelat på så länge. Kul med DC istället för NY och massa QoL-ändringar (jämfört med ettan). Håller på och nöter Destiny 2 men snart maxlight så kommer behöva ha en loot shooter framöver så får nog bli standard versionen av Division 2.

* https://gfycat.com/AgonizingMiserlyGrassspider

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Inaktiv

Så det drar ihop sig! Älskade miljön i första spelet.. tyvärr var storyn kort och pvpn rätt så dålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@MiST: Är du sugen på att donera den så siter jag här hemma sjukskriven i en vecka till
Jag är riktigt intresserad av spelet, men misstänker att min hårdvara (4770k @4.4) inte klarar det. En uppgradering till zen2 är planerad men hadevart kul o testa det

Permalänk
Medlem

My life is complete with this tracker.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Helt okay ändå, känns rätt polerat för att vara en månad kvar (*). Spelade ettan en hel del i början så man känner igen sig direkt i tvåan även fast man inte spelat på så länge. Kul med DC istället för NY och massa QoL-ändringar (jämfört med ettan). Håller på och nöter Destiny 2 men snart maxlight så kommer behöva ha en loot shooter framöver så får nog bli standard versionen av Division 2.

* https://gfycat.com/AgonizingMiserlyGrassspider

Inte Anthem då?

Permalänk
Inaktiv

Upplever gameplay som snabbare och smidigare än 1'an, fienderna dör snabbare också. Härligt med nya miljöer.
Spelet är dock fortfarande tungdrivet för att inte säga extremt tungdrivet. Det är heller inte bara GPUn som får kämpa, min 8400 ligger för första gången på 100% belastning till och från. Detta kanske är spelet som visar vad framtida titlar kommer kräva i CPU-väg.
Jag hoppas dock att Nvidias drivrutinsoptimeringar kommer göra stor skillnad.

Permalänk
Medlem

@anon12433: sett massvis med trådar som folk som har risig prestanda med senaste generationens hårdvara. så, du är inte ensam.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Någon som fick super laggy prestanda igår?
Spelade 1h tills det blev ospelbart, med datorn i sign. FPS var över allt.. från 90-10..
Kanske är bättre idag?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit köra så mycket, en timme ungefär, men det flyter på skapligt än så länge och är väldigt snyggt som väntat. Min eyetracker håller dock på att dö och stänger av sig så spelet kraschar. Lite tråkigt då jag gillar den skarpt i såna här spel. Får ta och köpa mig en ny till release. Hoppas bara den nya modellen hinner släppas innan dess..

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrissoid:

@MiST: Är du sugen på att donera den så siter jag här hemma sjukskriven i en vecka till
Jag är riktigt intresserad av spelet, men misstänker att min hårdvara (4770k @4.4) inte klarar det. En uppgradering till zen2 är planerad men hadevart kul o testa det

Kolla första posten i tråden så finns en bild som visar systemkraven. 4790k är minsta krav för 60fps.

Så en 4770k@4,2 ska nog klara det bra.

Min 3770k@4,2 klarar det rätt bra tycker jag. Är ju inte direkt 60fps+ dock utan mer ett medel runt 50 typ med klart mer ibland och som lägst såg jag nog runt 4X fps.

Spontant krävs nog lite optimering från deras sida men samtidigt är jag rätt nöjd. Flyter ju bättre än första spelet gjorde med min gamla 3570k@4,2 och det har jag hundratals timmar i...så jag klagar liksom inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Det verkar lovande, gun play känns väldigt bra. Gillar till exempel detaljen med "klicket" när magasinet blir tomt.
Upplevde lite småbuggar med ljudet, samt lite serverstrul som gjorde att man blev utsparkad men annars inga större problem.
Division 2 Känns betydligt bättre polerat än Anthem som rent ut kändes ofärdigt under demohelgen. Fick definitivt mersmak
Spelar på Xbox för övrigt, konsollbonde som man är.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Körde spelet igår, flöt riktigt bra med en i5 4690k och gtx 970. Någon som vet hur långt in i betan man måste spela för att nå "invaded mission" och få "Capitol Hill arm patch"

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Just nu verkar det nere.. =(

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

@AxxT: Ja, står ju om du försöker connecta. Maintenance mellan 9:30-12:30.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Spelet är säkert bra, men det är inte för mig.. Spelade i 10 minuter innan jag avinstallerade. Man känner sig för låst när man inte kan croucha eller hoppa när man vill, samt så gillar jag inte känslan att "låsa fast" gubben bakom ett skydd tex en vägg eller liknande.

Different strokes for different folks... Men det blir inget Division för mig den här gången heller.

Är faktiskt förvånad att de biter sig fast vid den här lösningen när de säkerligen kunde gjort Division till en "vanlig" 3rd person shooter om de bara ville. De skulle nog ha fått MYCKET fler spelare om de tänkte om detta.

Permalänk
Medlem

@Dredd: Spelar man Division som en vanlig 3rd person shooter så dör du som en fluga. Eller i alla fall när man möter 4 fiender eller fler.
Cover systemet är ju en del i spelmekaniken. Det gäller ju att röra på sig och flanka fienderna. Jag gillar det. Men som du sa. Different strokes...

Spelade en del och märkte av en del buggar. Främsta och störigaste var server-timeouts. Delta-03. Man blir utkastat och får börja om på uppdraget man var på. Frustrerande när man var ett headshot ifrån att klara första bossen. Dock så fick man behålla sitt loot så långt, vilket gjorde det lättare att ta sig igenom uppdraget igen.
Sen hade vi lite saker som inte riktigt höll sin vikt utan flög iväg som ett löv när man gick emot. Brandsläckare som flög genom väggar. Ens agent brukar pop-locka när man går in i menyn och kan vara rätt störigt. Men för det mesta står han still, kanske 30-70 pop-locking.
Ska definitivt spela mer denna helgen.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Är det någon som har problem med extrema frame drops? Både min CPU och GPU användning är extrema spikar upp och ner hela tiden. Det är massor av micro stutter. Hittar inget vettigt om hur man kan bli av med detta. Tyvärr helt ospelbart för mig.

Testat både DX11, DX12, utan in-game overlay, VSYNC med frame cap ända ner till 30FPS, window, borderless, fullscreen. Inget hjälper.

Om någon har ett tips så är jag idel öra!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av maniac:

Det verkar lovande, gun play känns väldigt bra. Gillar till exempel detaljen med "klicket" när magasinet blir tomt.
Upplevde lite småbuggar med ljudet, samt lite serverstrul som gjorde att man blev utsparkad men annars inga större problem.
Division 2 Känns betydligt bättre polerat än Anthem som rent ut kändes ofärdigt under demohelgen. Fick definitivt mersmak
Spelar på Xbox för övrigt, konsollbonde som man är.

Jag kör i 1440p och rekommenderat är väl 6700k då. Sen så är jag inte nöjd om jag inte har 80+ i fps. Antagligen strävar jag efter högre än nödvändiga fps men jag vet hur jag fungerar. Har jag inte över 80 minst (helst 144+) så kommer jag googla ihjäl mig efter "optimeringar" haha. Ne, det blir en uppgradering snart så man kan släppa det ett tag iallafall haha. Jag fasar dock fler den dagen då mitt 1080ti blir otillräckligt...dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Är det någon som har problem med extrema frame drops? Både min CPU och GPU användning är extrema spikar upp och ner hela tiden. Det är massor av micro stutter. Hittar inget vettigt om hur man kan bli av med detta. Tyvärr helt ospelbart för mig.

Testat både DX11, DX12, utan in-game overlay, VSYNC med frame cap ända ner till 30FPS, window, borderless, fullscreen. Inget hjälper.

Om någon har ett tips så är jag idel öra!

Har sett att en del har extrema drops.
För mig så flyter det på fint med 1080Ti,8086k mellan 58-118fps max settings 1080p.
Flyter på helt ok med 1070Sli med 5820k i High/ultra settings får runt 60 till 132fps, men det rycker inte alls i spelet.
Dock så jobbar inte korten lika mycket som de gjorde innan jag uppdaterade till senaste drivrutinerna med Nvidia geforce och jag kollade heller inte vilken version jag hade så jag kunde backa tillbaks XD.
Men 1070 i Sli så jobbar ena kortet i 94-99% medans det andra jobbar i 23% efter att jag uppdaterade Geforce drivers.
Men jag själv har inga problem med låg fps och lagg.. inte än i alla fall.

Spelet i sig är ok " samma som Division enligt mig " och funkar bra men jag har en rolig bugg som gör att jag fastnar i hus väggar och andra hinder haha
Samt att spelarna man spelar med ser ut som de står still men rör sig samt att de inte har några vapen men skjuter ändå

Permalänk
Medlem

Jag registrerade mig ju igår och fick en kod för betan precis. Dessvärre är jag inte på min stationära dator nu men jag får se hur min i5-7300HQ, 16GB RAM, en Crucial P1 M2 SSD och GTX 1050 klarar sig.