Permalänk

Laggar när jag streamar CS

Tjena! Tänkte kolla varför de laggar med Streamlabs när jag spelar Cs och inte något annat spel. Det laggar när jag har streamlabs uppe på andra skärmen men inte när jag har de ned tabbat. Och när jag spelar något annat spel så kan jag ha de uppe på andra skärmen men då laggar de inte något. Jag ligger på stadiga 300-500 fps men de laggar på något konstigt sätt. Någon som har något bra svar? ))

Permalänk
Medlem

Vilket Counter-Strike-spel menar du då? Counter-Strike 1.6, Counter-Strike: Condition Zero, Counter-Strike: Source, eller det senaste, Counter-Strike: Global Offensive? Förkortningen CS knyts typ alltid till det första Counter-Strike, nämligen version 1.6 och äldre.

Har själv problem när jag ska spela in när jag spelar (inte sänder live), men då genom OBS. Videoklippet visar inspelningen i kanske 15-25 FPS (Frames Per Seconds - inte First Person Shooter), när själva spelandet i Far Cry 3 var i 40-55 FPS. Samma sak händer i Golf With Your Friends, fast med en högre fps (såklart), nämligen 50-70 FPS. Videoklippet förblir dock samma låga fps.

Jag tror, för min egna del, att datorn har blivit för slö (har ej gjort en ren ominstallation av Windows 10 sen jag köpte datorn under sommaren 2016). Det betyder inte att samma fel är för dig. För din del kan det kanske bero på föråldrade drivrutiner. Kolla genom Driver Booster och se om programmet hittar något. Installera i sådana fall den/dessa, men se till att systemåterställningen i Windows är aktiverad, ifall det skulle uppstå något problem.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Prova NVENC istället för x264

Skrivet av Airikr:

Vilket Counter-Strike-spel menar du då? Counter-Strike 1.6, Counter-Strike: Condition Zero, Counter-Strike: Source, eller det senaste, Counter-Strike: Global Offensive? Förkortningen CS knyts typ alltid till det första Counter-Strike, nämligen version 1.6 och äldre.

Rätt säker på att flesta associerar cs med csgo nuförtiden..

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

CS är processorkrävande, Streama du med x264 (processorn) så bli de rätt tungt om man inte ha så stark processor i datorn med lite kärnor/trådar. Eventuellt att hitta nån rätt inställning under output > Encoder preset eller under Advanced > process priority. Efter din processor du har.

Skulle inte de funka får du testa och kör NVENC istället och då streama du på grafikkortet så minska du trycket på processorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

@DJ-SAAB: Tjena såg att jag streamade med mitt grafikkort men provade byta till min processor och streama med den. Så ska prova den senare. Har en Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB processor