The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

finns det nåt sätt att provspela?

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av krejsi:

finns det nåt sätt att provspela?

Hejsan!

Nej inte just nu finns det som man kan provspela tyvärr! Zenimax brukar annonsera på deras hemsida när de har gratis veckor. Senaste prova på veckan var i augusti!

/Kristallkrona, FZ Ambassadör för The Elder Scrolls Online

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Hejsan!

Nej inte just nu finns det som man kan provspela tyvärr! Zenimax brukar annonsera på deras hemsida när de har gratis veckor. Senaste prova på veckan var i augusti!

/Kristallkrona, FZ Ambassadör för The Elder Scrolls Online

Måste fråga, vad innebär att vara "ambassadör" för eso på fz?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Goteborgan:

Måste fråga, vad innebär att vara "ambassadör" för eso på fz?

Här är en länk som förklarar vad det innebär att vara ambassadör på FZ. https://www.fz.se/artikel/277660-premiar-for-fzs-ambassadorer

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Hejsan!

Nej inte just nu finns det som man kan provspela tyvärr! Zenimax brukar annonsera på deras hemsida när de har gratis veckor. Senaste prova på veckan var i augusti!

/Kristallkrona, FZ Ambassadör för The Elder Scrolls Online

va sämst mycke pengar som ska läggas ut för inse att man inte gillade spelet annars ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Här är en länk som förklarar vad det innebär att vara ambassadör på FZ. https://www.fz.se/artikel/277660-premiar-for-fzs-ambassadorer

Ah, då förstår jag.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

@kristallkrona: Spelar du fortfarande? Söker efter ett nytt tidsfördriv nämligen.
Jag har även en till fråga. Jag har ESO Tamriel Unlimited. Är det värt att köpa Summerset direkt?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av topfuel:

@kristallkrona: Spelar du fortfarande? Söker efter ett nytt tidsfördriv nämligen.
Jag har även en till fråga. Jag har ESO Tamriel Unlimited. Är det värt att köpa Summerset direkt?

Jag spelar nästan varje dag! Jag rekomenderar att du först spelar en del i bas spelet innan du köper Summerset. Det är en otroligt bra storyline i Summerset. Men även med bas spelet så finns det så sjukt mycket att upptäcka. Och på så sätt kan du se om ESO är något för dig innan du köper ett nytt kapitel och du kanske inser att ESO inte var något för dig, så har du köpt ett kapitel som du inte kommer spela.

Men vill du ha någon att spela med så kan du lägga till mig som vän. @kristallkrona <-- heter jag i spelet.

Hur man lägger till en vän i ESO:
Tryck på O --> sedan E. (står längst ner "add friend")

Detta är standard inställningarna om du inte har ändrat din keybind.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av krejsi:

va sämst mycke pengar som ska läggas ut för inse att man inte gillade spelet annars ju

Bas spelet är inte så himla billigt, men som jag skrev. De brukar ha "free weekend" osv ibland.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Bas spelet är inte så himla billigt, men som jag skrev. De brukar ha "free weekend" osv ibland.

Passar man på nu, så får man grundspelet (Morrowind ingår nu mer i grundspelet) för 99.50 kr på ESO's hemsida eller €9.99 på Steam. Det anser jag billigt, speciellt för ett b2p spel och detta pris varar runt 22 timmar till.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Bas spelet är inte så himla billigt, men som jag skrev. De brukar ha "free weekend" osv ibland.

jag får hålla utskik helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Jag spelar nästan varje dag! Jag rekomenderar att du först spelar en del i bas spelet innan du köper Summerset. Det är en otroligt bra storyline i Summerset. Men även med bas spelet så finns det så sjukt mycket att upptäcka. Och på så sätt kan du se om ESO är något för dig innan du köper ett nytt kapitel och du kanske inser att ESO inte var något för dig, så har du köpt ett kapitel som du inte kommer spela.

Men vill du ha någon att spela med så kan du lägga till mig som vän. @kristallkrona <-- heter jag i spelet.

Hur man lägger till en vän i ESO:
Tryck på O --> sedan E. (står längst ner "add friend")

Detta är standard inställningarna om du inte har ändrat din keybind.

Yes! Har addad dig. SluSkTM som ID

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av krejsi:

jag får hålla utskik helt enkelt

Vet inte om du såg det jag skrev, men det är rea på grundspelet just nu. Du får expansionen Morrowind i grundspelet nu mer också.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Vet inte om du såg det jag skrev, men det är rea på grundspelet just nu. Du får expansionen Morrowind i grundspelet nu mer också.

ofan. nä det måste jag ha missat. ska kika lite. tack. för 100kr drygt kan de va värt

Permalänk
Avstängd

Går det att lira utan subscription också, eller?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Går det att lira utan subscription också, eller?

Spelet b2p nu mer, du behöver inte abonnera på något.
Du kan läsa mer om ESO+ här, det är frivilligt.

Finns många som aldrig har haft ESO+, och ändå har klarat sig väldigt bra.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goteborgan:

Spelet b2p nu mer, du behöver inte abonnera på något.
Du kan läsa mer om ESO+ här, det är frivilligt.

Finns många som aldrig har haft ESO+, och ändå har klarat sig väldigt bra.

Ok, slog till på det nu i allafall, såg att man kunde välja till acont om man ville senare.
Behöver man något mer tillägg för att det skall flyta på bra?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Ok, slog till på det nu i allafall, såg att man kunde välja till acont om man ville senare.
Behöver man något mer tillägg för att det skall flyta på bra?

Vad syftar du på?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goteborgan:

Vad syftar du på?

DLC paketet och det.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

DLC paketet och det.

Kanske inte direkt, det finns rätt mycket att göra i grundspelet och Morrowind. Men vill man utöka efterhand så går det alltid att abonnera på ESO+ eller köpa DLC's lösa.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Keeper of Traditions

Om ni funderar på att köpa spelet, och särskilt Summerset, så kan det vara värt att slå till nu innan imorgon, så ni får alla rewards från Summerset eventet.
https://www.elderscrollsonline.com/en-us/summerfall

Det stora är väl villan de ger alla helt gratis.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Om ni funderar på att köpa spelet, och särskilt Summerset, så kan det vara värt att slå till nu innan imorgon, så ni får alla rewards från Summerset eventet.
https://www.elderscrollsonline.com/en-us/summerfall

Det stora är väl villan de ger alla helt gratis.

Står att rean slutade den 2a oktober?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mizzarrogh:

Står att rean slutade den 2a oktober?

Japp, men köper du och loggar in nu så får du alla rewards.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

nåt form av guild? vem kan adda mig

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av krejsi:

nåt form av guild? vem kan adda mig

Tjena! Spelar du på PC/Xbox/PS4? Jag är med i några guilder. Kan lägga till dig beroende vad för guild du vill vara med i.

Jag är med i en svensktalande guild och resten är engelsktalande guilds.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Tjena! Spelar du på PC/Xbox/PS4? Jag är med i några guilder. Kan lägga till dig beroende vad för guild du vill vara med i.

Jag är med i en svensktalande guild och resten är engelsktalande guilds.

Skickades från m.sweclockers.com

spelar på PC.

joinar gärna den svenskttalande för nu

har @Absolut_Green som userID

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av krejsi:

spelar på PC.

joinar gärna den svenskttalande för nu

har @Absolut_Green som userID

Vad roligt! Det finns en svensk guild som heter Friskyttarna. Du blir medlem via denna sida: https://friskyttarna.eu/elder-scrolls-online/
Dom har att man ansöker via en hemsida. Ange @kristallkrona vid "rekommendation"

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk

Äsh va gammalt, jag testade detta via betan och det var väl ok, men inget som man ville investera i.

Permalänk
Medlem

Spelade betan och köpte det när det kom men har inte spelat efter det. har dock köpt Collectors'svarianterna fast jag ej spelat .."bästa köpet "
Har kört i 2 dagar nu och är level 16 , måste säga att jag har bra mycket roligare än vad jag har i WoW, njuter av att faktist kunna levla och "slita" lite för att få up min level och inte nå 120 på en vecka/5 mins med Token som i WoW
Spelets stil är ju annorlunda mot WoW/FFXIV men får erkänna att det är ett bra spel

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av ExcZist:

Spelade betan och köpte det när det kom men har inte spelat efter det. har dock köpt Collectors'svarianterna fast jag ej spelat .."bästa köpet "
Har kört i 2 dagar nu och är level 16 , måste säga att jag har bra mycket roligare än vad jag har i WoW, njuter av att faktist kunna levla och "slita" lite för att få up min level och inte nå 120 på en vecka/5 mins med Token som i WoW
Spelets stil är ju annorlunda mot WoW/FFXIV men får erkänna att det är ett bra spel

Vad roligt att du tycker spelet är kul! Vilken platform spelar du på?

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!