Ashes Of Creation MMO

Permalänk

Det som testas nu heter Ashes of Creation: Apocalypse. Till början var det tänkt att fungera som en test fas för MMO spelet innan dom släppte Alpha 1 Phase 2 (som det hette då) Q2 2019.

Nu har de ändrat sig och visst det används fortfarande för att samla data om combaten, account management, acheivements och mycket mer. Men de har också valt att släppa det som en egen produkt. Dom hade tänkt släppa det som en Öppen Beta 18 December 2018. Denna launchen va mer än lyckad, dels för de bestämde sig att göra en account migration samma dag de tänkte öppna servrarna. Så öppna betan va mer än lyckad. Password recovery fungerade ej och vissa spelsätt i BR spelet fungerade inte alls.

Spelet är långt ifrån en beta, det har ingen polish, grafiken är okej om du bara fokuserar på världen men går du in på detaljerna som armors, och character textures så ser spelet mycket luddigt ut och inte high res. Menyn ser riktigt dålig ut, hade de endast fortsatt använda det som en test fas kunde man förlåtit dem, men nu då det ska vara en egen produkt måste de leverara mer polish. Speciellt om de ska kalla det öppen beta.
Själva gameplayet är en dålig BR. Det är inte direkt roligt och saknar mycket som de flesta BR spel har. Säger samma sak här dock, om det bara va för att samla data för MMO spelet hade man förlåtit dem, men nu är det ju en egen produkt med och folk förväntar sig mer. Speciellt då de har microtransactions i det ($10 för chapter pass och sen kan du köpa cosmetics som är re-colours i deras shop). Noterbart är att shoppen fungerade utmärkt under öppen beta launchen.
Känns mest cash grabby ifall du frågar mig, deras ursäkt att server kostnaden blev mer än de tänkt sig nu då de va så snabba med utvecklingen och ville öppna upp detta till alla köper jag inte. De skulle bara fortsatt med stängd testing tills alpha 2 va ute, sen om folk verkligen gillade BR, Castle Siege och deras Horde Mode så kunde de ha jobbat med att göra det en egen produkt senare. För just nu är det en buggig alpha de försöker sälja som en öppen beta, med kass polish och massa microtransactions.

Kommer fortsätta följa spelet då jag fortfarande vill se vad som händer med MMO delen, dom säger den är på spår ännu och BR delen har ej tagit någon tid ifrån utvecklingen. Nyligen fick de pusha tillbaka Castle Siege delen som skulle släppts nu i December p.g.a alla fel de stött på (bra beslut men frågan är om vi hade varit i samma sits om de inte beslutade att släppa det som en stand alone sak).

Permalänk

Jag vill absolut testa detta.

Permalänk
Keeper of Traditions

Early access har börjat nu och kan laddas ner gratis från Steam, är det någon som testat?

Hann inte mer än att ladda ner det igår, ska testas ikväll!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Inte hört talas om detta innan jag såg den här tråden nu. Blir sjukt sugen att testa, får väl ta tid från Classic och testa detta istället 😅

Skickades från m.sweclockers.com