Disney: "Relationen med Electronic Arts fortfarande god"

Permalänk
Melding Plague

Disney: "Relationen med Electronic Arts fortfarande god"

Trots kontroverser är Disney nöjda med Electronic Arts hanterande av Star Wars-licensen, och utgivaren kommer även framöver får ge ut spel baserade på den.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Gallerikonnässör

HUR!?

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Disney är väl the EA of movies, så de håller varandra om ryggen. Inofficiella mottot kanske är "Cash is King, Fans are Shit"

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Låter ungefär som att juristerna upptäckte att det inte gick att häva det, så nu håller man masken och låtsas som det regnar. Vi får väl sen när vi närmar oss konraktets slut, men det ska till några riktigt framgångsrika titlar känner jag...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FLAXMANNEN:

Microtransactions. Deras hunger för pengar, m.m.

Disney skiter förövrigt fullständigt i vad deras fans tycker. TLJ är ett skitbra exempel på det.
https://www.youtube.com/watch?v=pmD6LUlpwEY

Vore fint om LucasArts kunde komma tillbaka ist.

Permalänk
Lego Master

Well, Disney är ju knappast sinnebilden för hur man sköter Star Wars-franchisen, så vad de säger om hur andra sköter den ser jag som icke-information.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av AdoringFan:

Microtransactions. Deras hunger för pengar, m.m.

Disney skiter förövrigt fullständigt i vad deras fans tycker. TLJ är ett skitbra exempel på det.
https://www.youtube.com/watch?v=pmD6LUlpwEY

Vore fint om LucasArts kunde komma tillbaka ist.

Du har rätt.
Tråkigt att det blivit så här med företag som bryr sig allt mindre om kunden. Och att det syns på flera marknader.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Ge oss KOTOR 3 och Tie Fighter 2 så är allt förlåtet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Om folk kan sluta spendera pengar på skit så kanske företagen slutar producera skit. Men det kommer aldrig att hända.

Permalänk
Medlem

De skrattar la hela vägen till banken. Visst, folk var sådär jääääättearga på forum men fortsätter ju ändå att köpa, vilket signalerar till dem att det här är OK

Den enda makt folk har är att rösta med plånboken, men det gör de inte utan de tror det hjälper att typ sitta och bli arga framför datorn. Vill man se en förändring så får man låta bli att köpa. Det är så det funkar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Lika barn leker bra.

Pengar pengar pengar!

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Är betydligt mer besviken på Disney's värdelösa skitfilmer än Battlefront, prata om att förstöra Star Wars för all framtid.
Första spelet var iallafall extremt imponerande på många nivåer, även om man tröttnade ganska snabbt.

Permalänk
Medlem

Saknar Lucasarts.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

@Vangen: det är du inte ensam om, många bra spel ifrån den studion och Star Wars 1313 såg ut att bli det bäst på 10 år ... innan didney köpte Star Wars.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Så under sex års tid så är det bara ett svenskt företag som gjort alla spelen i en av världens största varumärken, det är lite kul ändå. (Men tråkigt, haft förhoppningar på KotOR III.)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De skrattar la hela vägen till banken. Visst, folk var sådär jääääättearga på forum men fortsätter ju ändå att köpa, vilket signalerar till dem att det här är OK

Den enda makt folk har är att rösta med plånboken, men det gör de inte utan de tror det hjälper att typ sitta och bli arga framför datorn. Vill man se en förändring så får man låta bli att köpa. Det är så det funkar.

Det är ju det som folk börjar göra för nu har många fått nog, jag tänker inte köpa något med EA Star Wars spel förrän dom bevisar sig kunna göra bra spel som dessutom fungerar. Disneys Star Wars tänker jag inte heller betala för att se på bio utan inväntar recensioner (från vanliga hederliga tittare då inte köpta recensenter). Gick ju sådär för Han Solo filmen som f.ö var sjukt dålig Star Wars film, kändes inte som Star Wars överhuvudtaget. Skådespelaren kändes inte alls som Han Solo varken utseendemässigt eller beteendemässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Lika barn leker bra.

Pengar pengar pengar!

https://i.redd.it/xtvrhsc0uxa21.jpg

Är så deprimerande saknar Lucasarts.

Skrivet av Vangen:

Saknar Lucasarts.

Håller med.

Mitt favoritspel från star wars serien är Republic commander och Empire at war.

Har alltid hoppas på en remake på Empire at war. Men tur så är det pass modd-vänligt och är lycklig över alla entusiastiska star war moddare som släpper pass så bra moddar som uppgraderar grafiken på ett pass så gammalt spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KplSteiner:

Så under sex års tid så är det bara ett svenskt företag som gjort alla spelen i en av världens största varumärken, det är lite kul ändå. (Men tråkigt, haft förhoppningar på KotOR III.)

Skickades från m.sweclockers.com

Vi kommer spela Half life 3 innan Kotor 3, det satsar jag min vänstra njure på.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Ge oss KOTOR 3 och Tie Fighter 2 så är allt förlåtet

Skickades från m.sweclockers.com

Fan heller. Dagens bioware, som antagligen skulle få göra uppföljaren, skulle förstöra kotor fullständigt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Tjaa, med tanke på att de spel som EA gjort trots allt har hundra gånger mer själ än vad Disneys filmer har haft så är det inte så konstigt att det är nöjda. Man får dock ge Disney cred för att de lyckades göra något sämre och mer själlöst än vad EA lyckats med, en bedrift faktiskt!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Jämför man med LucasArt har EA totalt misslyckats, vart är Battlefront uppföljaren? (classic battlefront), vart är Bounty hunter RPG? Vart är Old Republic Story-based RPG? Vart är Empire at War RTS speluppföljaren? Alltså hade EA spottat ut spel och gjort dåliga spel hade jag kunnat förlåta dom, men de har ju tyvärr varken gjort många eller bra spel. Battlefront har varit ett jävligt snyggt spel, men jag tröttnade riktigt bort och de hade totalt misslyckats med meta-balanseringen vid tvåan och gjorde de ospelbart och pay-to-win, dessutom i ett icke free-to-play spel.

Nej, jag tycker att Disney bara borda dela ut flera licenser samtidigt, BioWare är under EA men BioWare har inte gjort något bra på 8+ år. Och Star Wars är ett sånt rikt universum. Det här är ju sam att misslyckas när man har Warhammer licensen och oändligt med pengar, ändå ser vi spel som Vermintide, men rejält mindre budget än Battlefront och mycket högre kvalitativ upplevelse, tight och välpolerad.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Ge oss KOTOR 3 och Tie Fighter 2 så är allt förlåtet

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså de hade bara kunnat gjort uppföljare och satsa lite hjärta och tid i produkterna så hade de sålt. Skippar de därefter vidriga mikrotransaktioner så kommer man säkert börja gilla spelen på riktigt. Kotor, Empire At War, Jedi Knight serien, TIE fighter, Podracing, Battlefront (nej de nya räknas inte) behöver alla en remake som faktiskt levererar på originalet. Under 2015-2018 såg vi en våg av extremt bra PC RPG, allt från Pillars of Eternity, Wasteland 2, Witcher 3 och Divinity: Orignal Sin 1 & 2.
Vart är Star Wars RPG:t?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Trist att Disney styr nästan allt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag har väl ett eller två star wars spel. Ska kolla upp det.

PC: Lego Star wars
Star wars Battle for Naboo
Star wars Battlefront
Star wars Battlefront 2
Star wars Empire at war
Star wars Empire at war Forces of corruption
Star wars episode 1 The gungan frontier
Star wars episode 1 The phantom menace
Star wars episode 1 Racer
Star wars Force Commander
Star wars Galactic Battlegrounds
Star wars Galactic Battlegrounds Clone campaign
Star wars Jedi Knight Dark forces
Star wars Jedi Knight Dark forces 2
Star wars Jedi Knight Mysteries of the sith
Star wars Jedi Knight 2: Jedi outcast
Star wars Jedi Knight 2: Jedi academy
Star wars Knights of the old republic
Star wars Knights of the old republic 2
Star wars Making magic
Star wars Rebel assault
Star wars Rebel assault 2
Star wars Republic commando
Star wars Rogue squadron
Star wars The old republic
Star wars Tie fighter
Star wars Yoda stories

DS: Star wars episode 3 Revenge of the sith

Gameboy:
Star wars
Star wars Empire strikes back
Star wars Yoda stories

N64: Star wars Shadows of the empire

Gamecube: Star wars Bounty hunter
Star wars Clone wars

Xbox360: Star wars force unleashed

Alla star wars spel jag köpt

Inget kommer från efter Disney tog över. För jag tror det är där felet ligger mest. Tror deras relation till Star Wars är helt fel. De ser det som ett namn som säljer. Sedan kan de lägga vad som helst i själva produkten och tro att folk köper det (ja, det finns de som köper det enbart för namnet). Det är mer till det än bara det...

Tror de flesta Star wars spelen som jag gillat mest har inte enbart haft bra gameplay, utan det bygger också vidare på Star Wars universumet med intressanta karaktärer och story. Kotor 2 kör jag nu faktiskt för andra eller tredje gången och man blir nästan förvånad efter att ha lagt tiotals timmar på det så är jag inte ens halvvägs (hur ofta kan man säga det när man kör ett singleplayer spel idag?). Samtidigt byggde de upp en hel värld som var okänd sedan tidigare med flera valmöjligheter. Eller varför inte republic commando som lyckas väldigt bygga upp karaktärer med speciella egenskaper och det känns som man har kommando över hela squaden. Jedi knight 2 är också rik på story och gameplay (helpusobi 1 g_saberrealisticcombat 1 )

Tre spel som jag gärna ser uppföljare till är: Jedi Knight 3, Republic Commando 2 (Imperial Commando), Knights of the Old Republic 3... ok Empire at war 2 också, men jag är lite mindre osäker på hur man ska komma med något nytt där. Klonkrigen är egentligen det som passar bäst där.

Men vid det här laget håller Disney stenhårt vid vad som är ok och inte ok, men har egentligen ingen aning om vad de håller på med. Ger bort det till personer som uppenbart inte kan någonting om star wars (*HOST* Rian Johnson *HOST*). Vid det här laget känns det hopplöst faktiskt. Idén om ett star wars spel från förr med tekniken som finns idag... en film som känns som star wars från förr... helt borta. Det känns som om allt detta hände för länge länge sedan, i en galax långt långt borta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Disney är väl the EA of movies, så de håller varandra om ryggen. Inofficiella mottot kanske är "Cash is King, Fans are Shit"

tänkte skriva samma sak med andra ord, lika barn leka bäst..

så jävla synd att DiCE ägs av EA.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Ge oss KOTOR 3 och Tie Fighter 2 så är allt förlåtet

Skickades från m.sweclockers.com

De kanske blir nya fallout 76, fortfarande allt förlåtet?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att låta Starwarsfranchiset dö och ersättas av något nytt och nytänkande som inte ägs av en megacorp?
Jag tittar inte på filmerna längre när de har premiär, inte värt den kostnaden. Bättre vänta 6-12månader. Starwarsspel? Tror det senaste jag köpte var Lego Starwars till sonen, för 6-7 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Kanske dags att låta Starwarsfranchiset dö och ersättas av något nytt och nytänkande som inte ägs av en megacorp?
Jag tittar inte på filmerna längre när de har premiär, inte värt den kostnaden. Bättre vänta 6-12månader. Starwarsspel? Tror det senaste jag köpte var Lego Starwars till sonen, för 6-7 år sedan.

De nya är faktiskt bra. Inte lika bra som orginalen, men bra om man ser dem som ensamstående filmer - vilket är just som är poängen.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Star Wars går inte bra under Disneys styre

Permalänk
Medlem

När det kommer till mig själ är jag INTE förvånad.

Även om jag tyckte filmerna var okej kan jag inte neka att det fanns många som INTE gjorde detta. I guess jag är en av de får som också faktiskt gillade Rouge one och Solo.

Det dock så, trots att jag var mer positiv till dem, inte kan neka mycket av den kritik som fans & andra har påpekat.
Det är även för mig Väldigt tydligt att vem det än var som leder Starwars Ip's hos Disney är HELT bortblåst och har inte den minsta susning vad de håller på med.

Med det i tanken i varje fall - är jag inte det minsta förvånad över vad som nu händer med Disney / EA relationen.
Inkompetensen påvisar sig även starkare nu, de är ute och cyklar på hal is!.
Motivet är klart i alla fall, de är båda ute efter en sak - Mjölka sönder Ipn även om det sänker allt....

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.