Tipps på rpg/plattform spel till mobiltelefon

Permalänk
Medlem

Tipps på rpg/plattform spel till mobiltelefon

Hej

Någon som har några bra tipps på roliga spel till mobiltelefon? Typ rpg/plattform. Kom gärna med många förslag då det dröjer länge innan jag har tillgång till dator (är på sjukhus...)

Magic Rampage var riktigt roligt. Finns det fler spel som liknar det?

Mvh Albert

Permalänk
Medlem

Beamdog har portat baldurs gate 1 & 2, icewind dale mm, kostar en slant, men är många roliga timmar. funkar helt OK på 5,5" skärm, kanske vore platta optimalt

Visa signatur
Permalänk

Typ hela Final Fantasy serien finns ju på Android iaf, Rekommenderas om du inte spelat dom Framförallt Final Fantasy 3 är riktigt bra

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Neverwinter nights
star wars: knights of the old Republic
Evoland
Xcom
Shadowrun returns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Tack för svar 😊 fler tipps uppskattas. Gärna ftp

Permalänk
Medlem

Exiled Kingdoms
Mirage

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar 😊 kört igenom Evoland, helt ok men riktigt kort. Tipps på några bra plattform spel, som liknar Magic Rampage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Tack för alla svar 😊 kört igenom Evoland, helt ok men riktigt kort. Tipps på några bra plattform spel, som liknar Magic Rampage.

Det finns Evoland 2 också, det är mycket längre. Jag har inte spelat igenom hela än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det finns Evoland 2 också, det är mycket längre. Jag har inte spelat igenom hela än.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset 😊 Ettan var nedsatt till 10kr därav att jag köpte ett mobilspel 😊 Har väldigt svårt att se mig ge mera pengar än så för ett spel till telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Tack för tipset 😊 Ettan var nedsatt till 10kr därav att jag köpte ett mobilspel 😊 Har väldigt svårt att se mig ge mera pengar än så för ett spel till telefonen

Så tänkte jag med tills jag insåg att 140kr räcker till en biofilm som är 2h nöje. Här får jag flera veckors nöje för kanske 50kr

Eller skippa sista ölen en utekväll o köp ett spel istället

För ärligt, betalspel har ofta bra mycket högre kvalité. Man får liksom det man betalar för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Elghinnarisa:

Neverwinter nights
star wars: knights of the old Republic
Evoland
Xcom
Shadowrun returns

Skickades från m.sweclockers.com

Shadowrun Returns verkar ha droppats från Play Store pga nåt rättighetstjafs. Oklart när/om det kommer tillbaka, tyvärr. =/

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Stardew Valley

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Swordigo

Permalänk

Polytopia är ett turordningsbaserat strategispel där man har tillgång till 4 klasser, fler kan köpas ingame. Alla klasser startar med olika uppgraderingar och fördelar, alla kan köpa alla uppgradering. Finns två spellägen där du antingen har 30 rundor på dig att vinna på poäng eller obegränsat antal rundor men då måste du eliminera alla andra.
Roligt spel där man får tänka lite längre när man spelar mot svårare motståndare (datorn).

Önskar dig ett snabbt tillfrisknande!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tipps. Har så att jag klarar mig ett tag nu 😊

@Shudnawz det har du alldeles rätt i 😊

@Saandberg Tack, bör inte vara allt för många dagar kvar 😊