Permalänk
Medlem

Apex Legends

Hade inte hört talas om detta men gick inte att undvika det på twitch. Verkar vara rätt coolt spel med bra fart. Någon som fått hem det?

Permalänk
Medlem

Spelade två matcher nyss. Positivt överraskad! Inte jättefan av spacetheme och ults. Men det hade bra gunplay

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Totalt missat detta, men ser intressant ut.
Ska ge det ett försök då man slipper hem

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem

Jag körde rätt många matcher igår och är positivt överraskad. Är egentligen inte så mycket för dessa typer av spel, lite rymd/cod aktiv känsla men detta spel tilltalade faktiskt mig. Bra gunplay, inge problem med serverlag eller dylikt så långt jag spelade iallafall.

Det enda jag vill ha är flera spellägen, Solo, Duo Squad osv. Det lär ju komma (hoppas jag) för att endast vara 3 i ett lag kändes lite meh.

Det blir till att spela mer!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

En jäkla överraskning måste jag säga. Väldigt kul hittills. Några annorlunda spelmekaniker än andra Battle Royale-spel, till exempel att kunna respawna sina teammates, pinging och olika klasser. Spelet verkar finslipat. Gillar verkligen vapenkänslan! Hoppas på Duo och Solo i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Körde lite idag, rolig twist på BR kategorin.
Gillar starkt att man kan bli respawnad i spelet igen, gör att man har något extra att kämpa för när man är ensam kvar i sin squad.

Sen att man kan glida är ju rätt kul med

Om någon är intresserad av att spela så släng iväg ett PM så lirar vi lite !

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att Ni inte har hört talas om det tidigare då det presenterades för första gången igår när det släpptes.

Testade spelet några minuter och det verkar riktigt coolt, men valde trots det att avinstallera det.

Permalänk
Medlem

Så grymt jäkla bra spel, fantastiskt.

Tack så mycket Respawn, detta ska liras skiten ur : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Håller med ovan, jäkla grymt spel.
Första Battleroyal spelet jag gillat,fastnade aldrig för blackout,pubg,eller fortnite men detta tar priset.
Undrar vad som slagit i EA?
Blev nästan fundersam vad haken är med detta spel då de senaste har ju varit "skit" som EA släppt haha
Battlefield 5 var kul i början som BF4 och BF1 men sen lessnade man medans detta är riktigt roligt

Men det flyter på bra, får runt 100-144fps max settings 1080p 1080Ti 5820K , ej testat med min 8086k men är garanterat mer.
Någon mer än jag som inte får mer än 144fps?
Edit: Verkar som spelet har en FPS cap på 144fps.
Läser en del att folk vill ha bort det så de kan få 200fps +

Permalänk

Första vinsten nu ikväll! Riktigt kul måste jag säga. Det är gratis så det finns ingen anledning att inte prova.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Va ligger ni på för fps? Och vad för inställningar och hårdvara :)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Knalleman: Ligger konstant på 120-165 FPS med ett 2080 Ti och en 9900K, allt på högsta. Tycker spelet flyter på bra.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Tog nyss 3 raka vinster, pog! Gillar gunplay och respawn mekaniken. Gillade även Titanfall 2 men tyckte själva delen med Titans förstörde spelet.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Håller med ovan, jäkla grymt spel.
Första Battleroyal spelet jag gillat,fastnade aldrig för blackout,pubg,eller fortnite men detta tar priset.
Undrar vad som slagit i EA?
Blev nästan fundersam vad haken är med detta spel då de senaste har ju varit "skit" som EA släppt haha
Battlefield 5 var kul i början som BF4 och BF1 men sen lessnade man medans detta är riktigt roligt

Men det flyter på bra, får runt 100-144fps max settings 1080p 1080Ti 5820K , ej testat med min 8086k men är garanterat mer.
Någon mer än jag som inte får mer än 144fps?
Edit: Verkar som spelet har en FPS cap på 144fps.
Läser en del att folk vill ha bort det så de kan få 200fps +

Haken är micro transactions. Spelet är gratis men drivs av MT. Dom skall ta knäcken på Fortnite.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Haken är micro transactions. Spelet är gratis men drivs av MT. Dom skall ta knäcken på Fortnite.

Är inget jag bryr mig om då jag aldrig köper loot lådor eller liknande så s jag bryr mig inte om det lilla.
Viktiga enligt mig är att spelet i sig är bra
Loot boxes med skins är det minsta problemet

Permalänk

Helt ok spel faktiskt.
Om någon vill lira så lägg gärna till mig; "Tomsmoustache"

Vore kul att köra lite mer tactical jämfört med random människor.

Permalänk
Medlem

Spelade igår med en arbetskamrat.

Herregud vad bra det är!!
Respawn gör det igen!

Har hittills inte hittat något fel alls med det, möjligtvis att TTK är lite off, typ att ammunitionen inte räcker till ibland.

Men "Legenderna" är sköna typer och älskar PING systemet och att man kan bli respawnad igen
Gunplayed är mer eller mindre precis som Titanfall 2 (alltså jävligt bra).

Jag hoppas det kommer ett gamemode typ "Defend the titan" eller liknande. Då kör man squad på 5 varav 1 i squaden är en Titan. Hade kunnat vara coolt!

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

Helt klart det bästa BR-spelet av de jag har kört hittills.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Jäkligt bra flyt. Tänk om PUBG hade vart såhär smooth i gameplay...
Hade kanske inte skadat med lite rekyl i vapnen, och gillar inte loot/inventory systemet, men det är kanske en vanesak. Skall testa mer idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem

Kul spel, men varför bara 3-manna squad?!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kul spel, men varför bara 3-manna squad?!

Jag tycker det är fränt med 3-manna squad. Men tror att det kommer komma störra squad play i framtiden!

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

Riktigt kul! Och det bästa är hur fort det går å komma in i matcher, all väntan i br spel är det största problemet om man har begränsad tid å spela pga barn å arbete.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk

Körde en match igår bara för att känna på gameplay. Det var skön känsla på vapnen och så. Jag gillar lite längre TTK så det blir fighter inte bara "se först vinner".
Inget jag känner jag vill köra med pubs utan mick dock. Får se om några kompisar hoppar på.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se inställningar för att låsa framerate samt ett enkelt sätt att få samma sens vid hipfire som ADS/scope.

Bra spel annars, Wingman är galen

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Skitkul! Bra gameplay, lagom lång TTK så man har chans att överleva.
Vann 2 matcher i rad med randoms, pingsystemet funkar verkligen skitbra!
Kommer definitivt fortsätta köra detta, folk som spelar det verkar vara seriösa.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Spelade Apex Legends större delen av kvällen igår och jag måste säga att det var riktigt roligtl! Det finns redan mycket innehåll för att det ska kännas motiverande en lång tid framöver, bra gameflow och balanserad TTK. Tummen upp!

Även om jag förstår varför och delvis håller med så tycker jag lagsammansättningen av ett konstant antal på 3 spelare känns för påtvingat. Jag vill inte behöva spela med en random om vi bara är två, samtidigt som det hade varit kul att kunna vara fler om man så önskade.

Hade det inte varit för att min fick loot relativt frekvent så hade jag dock varit lite bitter över cashshop-priserna. Men det känns just nu mer som deras förlust än vår. Hade priserna varit en fjärdedel så hade nog det shoppats betydligt mer. Jag tänka mig pytsa in ett par hundralappar i ett spel jag tycker är kul och sedan kunna köpa några skins för det. Men inte 200 spänn för ett skin.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt insnöad på BR överlag men jag hade lite halvskoj när jag spelade. Det känns som utvecklaren bakom spelet tänkt till. Man har tittat på de nuvarande populära spelen och förbättrat småsaker som gör spelupplevelsen bättre. Ett klockrent exempel är ping-systemet och övrig funktionalitet som gör det enkelt att kommunicera med okända spelare man får med i sin grupp. En liten sak som gör mer än vad man tror. Klokt att köra samma system som Fortnite med ett spel som är gratis för att få in så många spelare som möjligt. Också ett stort fan att man inte behöver stå och vänta på ingenting i över en minut som i PUBG. Snabbt in efter man klickat på spela. Samt korta rundor, på både gott och ont. Men framförallt så släpper man ett spel som känns polerat och faktiskt fungerar bra. Tragiskt nog är det ganska ovanligt idag med alla early access-titlar som aldrig blir klara eller AAA-spel som är framstressade (*host* BFV).

Det är egentligen två kanske halvlöjliga saker som inte gör spelet spelbart för min del. För det första mår jag illa av spelet och det är första gången jag upplevt detta i ett datorspel. Känner mig snurrig och får huvudvärk. Detta verkar beror på att skärmen skakar en hel del, exempelvis när man sprintar med shift vilket man gör en hel del. Head bobbing/screen shake är alltid bland det första som åker av i nya spel men här har man inte ens alternativet. Det andra är att sprint-knappen (default shift) bara är toggle. Detta gör att det känns väldigt klumpigt att springa runt. Både crouch och zooma in har denna möjlighet så det borde inte vara världens största projekt att genomföra. Hade också önskat att sprinthastigheten är lite snabbare för att matcha övrig movement i spelet. Känns som man löper runt i sirap.

Permalänk
Medlem

Tycker det är skitroligt, synd bara att jag är kass på detta

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt tänkt skippa Apex Legends helt, men efter att ha sett streamen igår så blev jag rätt sugen. Jag gillar farten i spelet och att det ser så responsivt ut. Ni som har spelat; Hur är Respawn? Är det som CoD 4 eller är det lång respawn när man dör?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova