Apex Legends når en miljon spelare på åtta timmar – får systemkrav

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt spel. Spelade nyss med två vänner vann en back to back! Fortnite för vuxna typ

Permalänk
Medlem

Oj, det här spelet tröttnade man fort på...

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

@Micke_JKUR: Tur att Fortnite ligger lätt till hands, alla verkar inte klara av lite mer vuxna spel

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Avstängd

Copy paste Fortnite,Halo och Unreal tournament är vad det är

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Testat i 30 min. Känns ganska menlöst att köra solo i detta spel tyvärr. Dessutom verkar det ganska instabilt, kraschar ofta för min del.

Permalänk
Medlem

Vänta på BattleRoyal APEX Legends
SEN!!!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Gett det några timmar nu, känns som Titanfall, flyter på hyfsat ok även om det ibland är problem med rubberbanding och lite delays när man skjuter osv.
Ett stort problem är ljudet, kan springa snubbar några meter ifrån dig utan att du hör något och skott och liknande hörs väldigt otydligt var de kommer ifrån.
Sen är det ganska tråkiga vapen och svårt att se snabbt vad det är man plockar upp osv men det är väl något som kan förbättras.

Permalänk
Medlem

Gillar det skarpt efter ca 3h lir idag. Flyter på över förväntan och gillar vapenkänslan från Titanfall.

Lootsystemet va lite förvissande första 3-4 matcherna men efter det rätt genialiskt.
Spelade lite solo och det va som vanligt i Battle Royal mest en pina (även om pingsystemet fungerar riktigt bra) men sen kom ett gäng polare in så blev betydligt roligare då.

Kommer nog sänka en hel del timmar i det här framöver skulle jag tro. Gillar BR som genre men tröttnat på PUBG som bara är för segt... Det här känns för min del som PUBG möter Titanfall och Overwatch (med olika "hjältar"). Över förväntan! Får väl se om det håller i längden när man kommer upp i nivå och lär sig kartan bättre.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7-6700K @ 4,5 GHz GPU: GTX 1080 Moderkort: ASUS Z170-E RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz Chassi: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Kylare: Corsair h100i

Permalänk
Inaktiv

@AMD-FX: Särskrivnings älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

@AMD-FX: Särskrivnings älskare

Kunde inte bry mig mindre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

undra hur det körs på gtx 1050ti på laptop med i7

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag har tyvärr ingen lust med någonting längre. Känner att jag håller på att bli gammal. Kollade på klippet men blir bara en suck

Hehe lite samma här. Är mer sugen på spel som typ Anno 1800 nuförtiden eller något turbaserat rpg. Något långsamt som lugnar sinnet.

Permalänk
Medlem

spelat apex nu någon timme och tycker änn så länge att det faktiskt är riktigt kul. det är något med känslan i spelet som fängslar mig.

Permalänk
Medlem

Har kört detta ett antal timmar idag, vunnit några matcher ihop med 2 polare, är faktiskt positivt överraskad av spelet, riktigt roligt! Är på nivå 12, spelar nästan uteslutande Bloodhound

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EroHebi:

Sjukt roligt spel. Spelade nyss med två vänner vann en back to back! Fortnite för vuxna typ

Denna meme har åldrats väldigt dåligt.
Med tanke på att Fortnite kräver mer av dig än vad någo annat BR gör, men visst, barn är ju bättre på allt

Dumma ner ett spel till inget annat än run and gun. "Det är för Vuxna"

Eller syftar du på grafiken?

Spelet är en rak klon av Blackout och Overwatch, Skin/Crate systemet är identiskt och HUDen snuskigt likt Blackout, hela flytet är väldigt Blackout av sig.
Det är inget direkt nytänkande någonstans.

TTK är för hög (rediga bulletsponges, känns som att lira The Division PVP) För lite ammo. Jobbigt loot system då man har dålig översikt över vad som är på marken. Hatar crate systemet också.

Spelet kommer dö ut eventuellt precis som alla andra som försökt topp Fortnite, som i helgen hade 10 miljoner spelare samtidigt. Troligen mestadels pga inget Cross-platform play, för seg TTK och spammande av Advanced Warfare sliding (Shift+tapspam C) och inge Solo, Squad eller Duo.

Permalänk

Riktigt roligt. Håller definitivt inte med ovanstående att det inte finns något nytt. Karaktärernas olika skills ger variation och ger upphov till olika strategier. Att kunna respawna team-medlemmar under en matchs gång ger nya taktiska möjligheter. Om det är likt Blackout vet jag inget om, dock. Har inga större problem med loot-systemet hittills, det är en ganska elegant lösning på att det finns så många olika kombinationer av gear.

För oss som är trötta på Fortnites bullshit är detta väldigt uppfriskande. Klart att det inte kommer döda Fortnite, men vem bryr sig?

Visa signatur

i5 10400f | GTX 780 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Skrivet av ToxicMonkey:

Riktigt roligt. Håller definitivt inte med ovanstående att det inte finns något nytt. Karaktärernas olika skills ger variation och ger upphov till olika strategier. Att kunna respawna team-medlemmar under en matchs gång ger nya taktiska möjligheter. Om det är likt Blackout vet jag inget om, dock. Har inga större problem med loot-systemet hittills, det är en ganska elegant lösning på att det finns så många olika kombinationer av gear.

För oss som är trötta på Fortnites bullshit är detta väldigt uppfriskande. Klart att det inte kommer döda Fortnite, men vem bryr sig?

Av ren nyfikenhet, vad menas med fortnites bullshit?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@kalleteodor: Äh, det är ju rent subjektivt. Jag och mitt gäng har tröttnat på att jämt hålla på och bygga konstant, farma material, dö mot RPG-/grenade launcher spam, bli nedknuffad av ett flygplan som flyger rätt i en fet byggnad. Osv.

Standardsvaret till sådan kritik är såklart: "Learn to play, noob", men vi är faktiskt hyfsat duktiga. Bara trötta på hur Fortnite spelas, väldigt skönt att kunna spela ett mer normalt FPS i Battle Royale setting.

Visa signatur

i5 10400f | GTX 780 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk

Kom 7 sekunder in i trailern och ville dö

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv

@AMD-FX: Hur mycket måste jag swisha för att du ska lägga till det i din signatur?

Permalänk
Medlem

Positiv överraskad. Tycker spelet flyter på rätt bra, de har även lyckats med något som de andra BR spelen inte gjort. Man har nu två möjligheter att "rädda" sina teammates, ett är genom att det resurrecta när dem är "knocked-down" och andra är via en respawn beacon, dock spawnar utan vapen eller gear. Tycker att detta har en stor betydelse när man spelar BR-spel med polare, ofta "finishar" motståndaren en när man har blivit knockad och sen blir det antingen att spectata resten av gamet eller starta om på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

@kalleteodor: Äh, det är ju rent subjektivt. Jag och mitt gäng har tröttnat på att jämt hålla på och bygga konstant, farma material, dö mot RPG-/grenade launcher spam, bli nedknuffad av ett flygplan som flyger rätt i en fet byggnad. Osv.

Standardsvaret till sådan kritik är såklart: "Learn to play, noob", men vi är faktiskt hyfsat duktiga. Bara trötta på hur Fortnite spelas, väldigt skönt att kunna spela ett mer normalt FPS i Battle Royale setting.

är det inte lite battle royal spelsättet som tvingar spel att bli "random"? inget ont i det eftersom det ger variation men samtidigt är det väldigt svårt att göra ett spel som belönar skills om man gör det random.

samma diskussion fanns väl i wow och andra spel. i starcraft och quake har man löst det genom att göra ett ranking system. men det känns inte riktigt som det är applicerbart på br spel.

Permalänk
Avstängd

Riktigt bra spel och då är jag ingen inbiten BR spelare, har provat PUBG & Blackout men det här är BRA mycket roligare än dom. Har spelat konstant sen spelet släpptes.

Håller med att "ping" systemet är helt suveränt, det gör nästan behov av Mic obselete.. Att man även kan bli återupplivad av sina medspelare är också mycket mycket bra.

Fyra av Fem stjärnor... Go EA...

Permalänk
Medlem

Såg på twitter de är uppe i 10 mille nu tycker det är skitkul, tar 100 år att få quad games i Blops blackout nu, börjar endå tröttna på det så kul med nytt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av ToxicMonkey:

@kalleteodor: Äh, det är ju rent subjektivt. Jag och mitt gäng har tröttnat på att jämt hålla på och bygga konstant, farma material, dö mot RPG-/grenade launcher spam, bli nedknuffad av ett flygplan som flyger rätt i en fet byggnad. Osv.

Standardsvaret till sådan kritik är såklart: "Learn to play, noob", men vi är faktiskt hyfsat duktiga. Bara trötta på hur Fortnite spelas, väldigt skönt att kunna spela ett mer normalt FPS i Battle Royale setting.

Tack, då är jag med!
Va mest nyfiken om det handlade om optimering, game mode eller om det va "in game" du menade.
mvh

Permalänk
Medlem

Kört ett par timmar, verkar helt ok, vem bryr sig om det finns 10 miljoner fortnite-spelare på 3-4 plattformar.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

@Micke_JKUR: Tur att Fortnite ligger lätt till hands, alla verkar inte klara av lite mer vuxna spel

Aldrig provat Fortnite, tack för tipset!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers