Logitechs gamingheadset G933 Artemis Spectrum får uppföljare

Permalänk
Medlem

Mina G633 knarrar inget, sitter skönt, blir inte svettig av att ha på sig dom länge!.

Dock så som alla gaming-hörlurar så färgar de ljudet väldigt mycket, och det är loudnessknappen delux intryckt. Men det är ju inte en nackdel i spel

edit . har haft de sedan nya.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av improwise:

Du jämför ett par trådade hörlurar utan mic med ett trådlöst headset med mic?

Ja för det är inte värt den skräp man får för 1890kr.
Köp jabra annars om du vill ha bra trådlösa!

Annars köper man RS Sennheiser och extern mic.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Finns det headset utan mic. Blir inte det hörlurar då

Det var liksom själva poängen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja för det är inte värt den skräp man får för 1890kr.
Köp jabra annars om du vill ha bra trådlösa!

Annars köper man RS Sennheiser och extern mic.

Låter som du blandar ihop dina personliga åsikter med några slags vedertagna fakta här och jag upplever att du jämför äpplen med päron. Jag kan respektera dina åsikter dock, fast då just som personliga åsikter och vad som passar bäst för dina behov. Om G935 är värt priset eller inte bör väl var och en avgöra själv. Själv har jag ett par G933 (bland annat) som jag är hyfsat nöjd med även fast dom inte låter lika bra som mina DAC anslutna trådade High End lurar men det kommer inte som någon större överraskning. Blir lite som när folk sågar trådlösa hörlurar som värdelöst skit ung som att alla som köpte dom inte hade en aning om att trådlöst ofta låter sämre än trådat, det är nog snarare annat som lockar med trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Då kan vi dra slutsatsen att in G933 inte räckte lika länge som dina kompisars iaf men kanske svårt att dra några mer långtgående slutsatser än så överlag Men G933 är väl en modell med några år på nacken, har för mig att det inte fanns så många trådlösa alternativ på den tiden.

Själv står jag i valet och kvalet mellan G935 och SteelSeries Arctis Pro Wireless. Logitech brukar göra bra grejer och håller gärna ner antalet mjukvaror som kan bråka med varandra då jag kör Logitech i övrigt, men BT (möjlighet att smidigt koppla in 2 trådlösa enheter i samma hörlur) och utbytbara batterier lockar med den senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Well, tålamod har aldrig varit någon paradgren så plockade upp ett par SteelSeries Actics Pro Wireless idag som så här nån timme efter inkoppling låter förvånansvärt bra och dessutom har många praktiska fördelar. Men ljudkvalitén som så får väl betygsättas först efter burn in och lite pillande på EQn. Men glädjande nog har jag inget "brus" vad jag kan höra (40 bast med rätt ok hörsel) trots att mottagaren för stunden står i ett angränsande rum . Men risken är nog rätt stor att jag kanske plockar ett par G935 också om jag känner mig själv rätt...varför är mer oklart dock

Frågade förresten på Webhallen när jag var där och dom trodde att G935 skulle komma in om 1-2 veckor.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Det var liksom själva poängen

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av improwise:

Well, tålamod har aldrig varit någon paradgren så plockade upp ett par SteelSeries Actics Pro Wireless idag som så här nån timme efter inkoppling låter förvånansvärt bra och dessutom har många praktiska fördelar. Men ljudkvalitén som så får väl betygsättas först efter burn in och lite pillande på EQn. Men glädjande nog har jag inget "brus" vad jag kan höra (40 bast med rätt ok hörsel) trots att mottagaren för stunden står i ett angränsande rum . Men risken är nog rätt stor att jag kanske plockar ett par G935 också om jag känner mig själv rätt...varför är mer oklart dock

Frågade förresten på Webhallen när jag var där och dom trodde att G935 skulle komma in om 1-2 veckor.

ja dom är ej värda pengarna, kanske runt 1100 MAX när liksom HS70 corsair för 799 är bättre än 1800kr lurar då är det fel.

Du köpte artic pro dom är fanatiska men sen kostar dom LITE mer, det är det jag hade sagt man ska köpa om man ska lägga pengar, men många vill ju ha 1500-1700 och då finns inget vettigt trådlöst med MIC.
Utan trådlöst äre nya H1 och Gamezero / GP600 rea.

G933 är rent självmord support / RMA rates, dom har så mycket problem jag vet inte ve jag ska börja.

Hela Swec redaktionen va jag hört kört de eller något och tror inte dom älskar lurarna

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@tvelander: Imponerande att du vet hur bra G935 är när dom inte ens är släppta än

Mina G933 har fungerat helt ok, även om det funnits tillfällen då dom inte gjort det och jag veta kasta dom i väggen. Men det gäller även motsvarande headset från andra tillverkare. Det knepiga är som alltid att man måste ställa antalet problem i förhållande till antalet sålda enheter på marknaden, Logitech är rimligtvis en av de största aktörerna på marknaden så det är rimligt att dom även då drabbas av fler problem men det behöver inte innebära att andelen fel per 100 sålda produkter är högre. Dessutom är dom väl vid det här laget bland de äldsta på marknaden så det vore märkligt om inte nyare modeller var bättre. Logitech brukar ju annars vara bra på trådlöst, kolla bara på mus sidan där deras GPW sopar banan med allt (har jag fel så tala gärna om vad som är bättre).

Sen är det väl så att gamingprodukter överlag är överprissatta, titta bara på spelskärmar där det fortfarande är flera år gamla modeller med tveksam kvalité som säljs till överpriser.

Hardware Canucks genomgång av trådlösa headset

https://www.youtube.com/watch?v=eBQQa65X6F0

För egen del nöjer jag mig med att det nog inte finns något som är självklart bäst, även om det så klart är rätt rimlgit att ett headset norr om 3 papp är lite bättre än ett kring tusenlappen. Sen är det väl rätt mkt personliga preferenser kring design, komfort och vilka features man vill ha osv. Don efter person helt enkelt

Men vi kan nog konstatera att G935 förmodligen inte är bästa valet för dig

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av improwise:

@tvelander: Imponerande att du vet hur bra G935 är när dom inte ens är släppta än

Mina G933 har fungerat helt ok, även om det funnits tillfällen då dom inte gjort det och jag veta kasta dom i väggen. Men det gäller även motsvarande headset från andra tillverkare. Det knepiga är som alltid att man måste ställa antalet problem i förhållande till antalet sålda enheter på marknaden, Logitech är rimligtvis en av de största aktörerna på marknaden så det är rimligt att dom även då drabbas av fler problem men det behöver inte innebära att andelen fel per 100 sålda produkter är högre. Dessutom är dom väl vid det här laget bland de äldsta på marknaden så det vore märkligt om inte nyare modeller var bättre. Logitech brukar ju annars vara bra på trådlöst, kolla bara på mus sidan där deras GPW sopar banan med allt (har jag fel så tala gärna om vad som är bättre).

Sen är det väl så att gamingprodukter överlag är överprissatta, titta bara på spelskärmar där det fortfarande är flera år gamla modeller med tveksam kvalité som säljs till överpriser.

Hardware Canucks genomgång av trådlösa headset

https://www.youtube.com/watch?v=eBQQa65X6F0

För egen del nöjer jag mig med att det nog inte finns något som är självklart bäst, även om det så klart är rätt rimlgit att ett headset norr om 3 papp är lite bättre än ett kring tusenlappen. Sen är det väl rätt mkt personliga preferenser kring design, komfort och vilka features man vill ha osv. Don efter person helt enkelt

Men vi kan nog konstatera att G935 förmodligen inte är bästa valet för dig

Jag prata om dom gamla som kostar samma riktpris på lansering
Och andra headset har inte samma problem som HS70 / Hyper X med batteri problem / sändare, firmware knastrari ljud och knakar hela headset i plasten och massa annat.

Jag testat över 12 headset för utvärdering och dom är inte värda pengarna för 5 öre.
Trådlösa dvs.

Om du ska ha trådlösa äre, RS 175 / 165 med wireless modmic för 1700-2500, sen är artics som du köpte.

Innan dess äre sladd / HS serie corsair och hyper X trådlösa / void pro knappt.

Logitch mus och headset inte ens samma avdelning.
Logitech gör bäst möss äger alla deras hero typ, 305, 603, 403 wireless, 403 kabel, 703, 900, 9 G pro wireless och deras G613 keyboard.

jag utvärderar såna här produkter dagligen och kör skiten ur dom, och logitechs mjukvara för ljud är katastrof med corsair slår dom med hästlängder och pris på lurar.

båda bröderna skicka tillbaka sina 933 och 4 polare har gjort senaste 6 månader och köpt Xtrfy H1 med kabel istället.

vill man ha ännu fetare trådlösa äre https://www.komplett.se/product/1110100/gaming/gaming-headset...

Mitt tips idag är RS sennhiser för bästa trådlösa finns inget bättre för lurar i den pris klassen för rent ljud, sen köper man https://www.inet.se/produkt/6600825/antlion-modmic-wireless som man kan flytta till varje nytt headset.

Detta är inte bara personligt AGG mot dom jag tycker rent produkt vis att G933 pris prestanda är katastrof.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag prata om dom gamla som kostar samma riktpris på lansering
Och andra headset har inte samma problem som HS70 / Hyper X med batteri problem / sändare, firmware knastrari ljud och knakar hela headset i plasten och massa annat.

Jag testat över 12 headset för utvärdering och dom är inte värda pengarna för 5 öre.
Trådlösa dvs.

Om du ska ha trådlösa äre, RS 175 / 165 med wireless modmic för 1700-2500, sen är artics som du köpte.

Innan dess äre sladd / HS serie corsair och hyper X trådlösa / void pro knappt.

Logitch mus och headset inte ens samma avdelning.
Logitech gör bäst möss äger alla deras hero typ, 305, 603, 403 wireless, 403 kabel, 703, 900, 9 G pro wireless och deras G613 keyboard.

jag utvärderar såna här produkter dagligen och kör skiten ur dom, och logitechs mjukvara för ljud är katastrof med corsair slår dom med hästlängder och pris på lurar.

Well, kan bara konstatera att mina G933 inte verkar lida av dessa problem. Sen är det väl som alltid lite beroende av handhavande också. Men visst, jag har också hört om många som haft problem med G933, så ingen tvekan om att det strulat med dom. RS175 (och RS185) har jag för övrigt också och båda dessa låter riktigt bra men skulle nog inte komma på iden att köra dom som annat än just hörlurar och att hålla på att böka med någon bordsmic när man försöker överleva i CS GO lockar inte

Edit:
Funderade på Audeze Mobius men kändes som det var lite Alfa Romeo känsla över dom och oklart hur väl dessa funktioner funkar i praktiken, dessutom lockade batteribytesmöjligheten med SteelSeries.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av improwise:

Well, kan bara konstatera att mina G933 inte verkar lida av dessa problem. Sen är det väl som alltid lite beroende av handhavande också. Men visst, jag har också hört om många som haft problem med G933, så ingen tvekan om att det strulat med dom. RS175 (och RS185) har jag för övrigt också och båda dessa låter riktigt bra men skulle nog inte komma på iden att köra dom som annat än just hörlurar och att hålla på att böka med någon bordsmic när man försöker överleva i CS GO lockar inte

https://www.inet.se/produkt/6600825/antlion-modmic-wireless

Då är det den som gäller annars bordsmic på stativ är det bästa.

Inget slår studiomic i kvalité för gaming.

Vet inte hur du ska böka med en bords mic?

https://www.komplett.se/product/1016680/gaming/streaming/mikr...
https://www.gear4music.se/sv/Inspelning-and-datorer/Yamaha-AG...

Med mixerbord för bästa ljud för pengarna eller, https://www.komplett.se/product/1048499/gaming/streaming/mikr...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@tvelander: Som sagt, jag tror inte att G935 är något för dig men för dom med lite mer vardagligt intresse för dessa frågor kanske det kan vara nåt

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av improwise:

@tvelander: Som sagt, jag tror inte att G935 är något för dig men för dom med lite mer vardagligt intresse för dessa frågor kanske det kan vara nåt

Ja löser dom problemet med det G933 har så fine helt ok lurar.
Jag använde 3 olika 933 i 4 veckor och när failrate är så höga på samtliga punkter är man inte precis imponerad och när ens nära får samma problem som gör att folk vill kasta dom åt helvete
hade dom kostat 599 / 699 fine men inte 1800 + inte en chans, ljudkvalitén i 933 är katastrof också elementen är skit.

https://www.webhallen.com/se/product/295901-HyperX-Cloud-MIX-...

Mycket bättre lurar för pengarna på retail pris. iofs BT men ska tydligen funka sjukt bra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@tvelander: Av nyfikenhet, varför köpte dina bröder och polare G933 till att börja med iom att det väl idag finns många fler alternativ än när G933 lanserades för några år sedan?

Sen tror jag som sagt att var och en bäst avgör vad som är prisvärt och vettiga funktioner, t.ex. är jag personligen totalt likgiltig för alla former av RGB belysning annat än i bildpanelerna men för många tycks det vara viktigaste egenskapen hos nya produkter. Och att dessa dessutom är synkade mellan olika produkter, och har man då tangentbord och mus från Logitech så kan jag absolut förstå att man vill ha ett headset från samma tillverkare (oavsett vilken den nu är). Allt handlar kanske inte om att få den perfekta frekvenskurvan genom att tejpa upp äggkartonger på väggarna

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av improwise:

@tvelander: Av nyfikenhet, varför köpte dina bröder och polare G933 till att börja med iom att det väl idag finns många fler alternativ än när G933 lanserades för några år sedan?

Sen tror jag som sagt att var och en bäst avgör vad som är prisvärt och vettiga funktioner, t.ex. är jag personligen totalt likgiltig för alla former av RGB belysning annat än i bildpanelerna men för många tycks det vara viktigaste egenskapen hos nya produkter. Och att dessa dessutom är synkade mellan olika produkter, och har man då tangentbord och mus från Logitech så kan jag absolut förstå att man vill ha ett headset från samma tillverkare (oavsett vilken den nu är). Allt handlar kanske inte om att få den perfekta frekvenskurvan genom att tejpa upp äggkartonger på väggarna

För dom köpte dom på release för att testa dom? jag visste inte ens om det.

Jag pratar om prisvärt va som finns där ute.
inte för mig själv är detta, jag skulle inte ens ta emot dom om jag fick pengar för dom.

Och bättre köpa G533 för mindre cash och mycket bätre pris prestanda. om du måste ha logitech.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

För dom köpte dom på release för att testa dom? jag visste inte ens om det.

Jag pratar om prisvärt va som finns där ute.
inte för mig själv är detta, jag skulle inte ens ta emot dom om jag fick pengar för dom.

Och bättre köpa G533 för mindre cash och mycket bätre pris prestanda. om du måste ha logitech.

Så det var från 2015 som dom köpte och returnerade dom? Har rimligtvis skett vissa uppdateringar sen dess av främst mjukvara/firmware som kan förklara att dom verkar funka lite bättre nu för tiden (iaf har jag inte haft speciellt mkt problem som inte är Windows relatearde på ett tag vad jag kan minnas). Men men, det kanske är sak samma, antar att G933 lär försvinna nu i vilket fall som helst så det relevanta är väl hur bra G935 är och hur dom står sig mot alternativen. Jobbar du med produkttester lär du förmodligen inte ha något val annat än att testa även dessa gissar jag

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av improwise:

Så det var från 2015 som dom köpte och returnerade dom? Har rimligtvis skett vissa uppdateringar sen dess av främst mjukvara/firmware som kan förklara att dom verkar funka lite bättre nu för tiden (iaf har jag inte haft speciellt mkt problem som inte är Windows relatearde på ett tag vad jag kan minnas). Men men, det kanske är sak samma, antar att G933 lär försvinna nu i vilket fall som helst så det relevanta är väl hur bra G935 är och hur dom står sig mot alternativen. Jobbar du med produkttester lär du förmodligen inte ha något val annat än att testa även dessa gissar jag

Jag testar det jag väljer att testa, så kommer nog testa 935 mest för det är kul och jag gillar produkter i allmänhet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Har ett par G933 som jag var tvungen att ersätta på grund av knakande/gnisslade plastljud så fort man rör lite på dom, riktigt dålig och billig byggkvalitet. Förvånad av att dom nya G935 ser ut att vara byggda med samma material. Mikrofonen har dessutom alltid gett ifrån sig ett statiskt ljud.

Om du tänker på "bruset" från mikrofonen så kan du ställa in detta. Det som heter Sidetone i inställningarna. Detta är så man kan ställa in att höra sin egen röst i hörlurarna, dvs. minska risken att man skriker i mikronfonen för att man inte hör sig själv

Jag är nöjd med mina G933 för det jag använder dem till, spela och prata med vänner samtidigt. Smidigt att kunna muta mikrofonen genom att fälla upp bommen. Det trådlösa funkar bra och batteritiden är bra, smidigt att kunna ladda dem samtidigt som man använder dem. Tror jag använt mina i ca 1 år, inga problems so far.

EDIT: tror jag betalade ca 1000SEK för mina

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Om du tänker på "bruset" från mikrofonen så kan du ställa in detta. Det som heter Sidetone i inställningarna. Detta är så man kan ställa in att höra sin egen röst i hörlurarna, dvs. minska risken att man skriker i mikronfonen för att man inte hör sig själv

Jag är nöjd med mina G933 för det jag använder dem till, spela och prata med vänner samtidigt. Smidigt att kunna muta mikrofonen genom att fälla upp bommen. Det trådlösa funkar bra och batteritiden är bra, smidigt att kunna ladda dem samtidigt som man använder dem. Tror jag använt mina i ca 1 år, inga problems so far.

EDIT: tror jag betalade ca 1000SEK för mina

Lite detta jag menar med "handhavande". Dessutom verkar det väl inte vara helt ovanligt att folk har problem med "ground loops" och, i fallet med trådlösa, annat som stör signalerna. Därför jag tror man ibland behöver ta vissa användarrecenssioner med en viss nypa salt. Att det varit en del strul med G933 kan jag dock själv intyga att det är sant (kan ju iof varit handhavande fel då också ) men om det sen är värre än hos alternativen är svårare veta.

Edit:
Förtydligande, syftar inte på @Tvelander med "användarrecenssioner," han/hon verkar ha bra koll på läget.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av daniz:

Om du tänker på "bruset" från mikrofonen så kan du ställa in detta. Det som heter Sidetone i inställningarna. Detta är så man kan ställa in att höra sin egen röst i hörlurarna, dvs. minska risken att man skriker i mikronfonen för att man inte hör sig själv

Jag är nöjd med mina G933 för det jag använder dem till, spela och prata med vänner samtidigt. Smidigt att kunna muta mikrofonen genom att fälla upp bommen. Det trådlösa funkar bra och batteritiden är bra, smidigt att kunna ladda dem samtidigt som man använder dem. Tror jag använt mina i ca 1 år, inga problems so far.

EDIT: tror jag betalade ca 1000SEK för mina

För 1k är dom ett kap om du har ett bra ex grattis

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Är jäkligt nöjd med mina G933 lurar. Ser dock ingen anledning till att byta ut dom. Jag tycker de är bra av Logitech att sänka priset på sina bästa lurar också. G933 kostar ju normalt runt 2600 kr enligt Logitech men säljes oftast till mycke lägre pris av butikerna.

https://www.logitechg.com/sv-se/products/gaming-audio.html

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

@AfterShock: Deras program till 930 är ju helt åt skogen sedan senaste Windows uppdateringen. Inget ljud från Google Chrome och ibland känner inte datorn av att de är inkopplade utan man får ta ur sändaren och stoppa i den igen. Tycker Corsair borde skämmas där.

Ljudet tyckte jag var okej men deras G35 USB var snäppet bättre.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Skaffade mina G933 tidigt efter lansering. Var inte superglad pga. alla problem vid release. (Knarrandet fixade jag med symaskinsolja)

Dock så skedde diverse uppdateringar av SW/FW och dessutom fick jag ett nytt par när jag inte var nöjd med de första. De kom med bla. flätade kablar och mindre knarr. Supporten från Logitech var jävligt smidig och snabb.

Använder de än idag, men är lite sugen på att testa G935.

Permalänk
Medlem

Verkar onekligen finnas en hel del som är nöjda med sina G933

Permalänk
Skrivet av tvelander:

https://www.computersalg.se/i/3744360/fostex-tr80-80-dynamisk...

Eller AKG, DT 770 32 ohm, Sennheiser 363 / 373d
Game Zero.

Xtrfy H1

Tror han syftar på trådlösa.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HC-8315:

Är jäkligt nöjd med mina G933 lurar. Ser dock ingen anledning till att byta ut dom. Jag tycker de är bra av Logitech att sänka priset på sina bästa lurar också. G933 kostar ju normalt runt 2600 kr enligt Logitech men säljes oftast till mycke lägre pris av butikerna.

https://www.logitechg.com/sv-se/products/gaming-audio.html

Retail pris är 1890kr inte 2600.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av AfterShock:

Förvisso men om jag jämför med så gott som alla jag känner som också har trådlösa lurar så höll mina inte ens halva tiden av många andra. Gissar väl på att G933 drog en del mer dock så de behövde laddas oftare

Du kan köpa nytt batteri för en hundralapp från Logitechs hemsida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Retail pris är 1890kr inte 2600.

Du vet att lanseringspriset låg på mellan 2500 och 2600 kr va, samt att de är de priset som också Logitech själva säljer lurarna på. Och jag skrev om föregångaren G933 som har haft en jäkla bergochdalbana med sitt pris i butikerna men som oftast varit mycke billigare i affärerna.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HC-8315:

Du vet att lanseringspriset låg på mellan 2500 och 2600 kr va, samt att de är de priset som också Logitech själva säljer lurarna på. Och jag skrev om föregångaren G933 som har haft en jäkla bergochdalbana med sitt pris i butikerna men som oftast varit mycke billigare i affärerna.

2090kr är lanseringspris enligt min dist.
Sen om butikerna tog massa marginaler är en annan sak

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Blev visst ett litet köp idag

free photo hosting

Lurarna sitter mycket bättre än g933;Na samt känns lite bättre i byggkvalitet dock lite plast kvar . Men Hero:n vet jag inte känns inte som det var nödvändigt mot min andra g502 spectrum

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0