SweClockers bjuder in till Galaxy Unpacked

Permalänk
Melding Plague

SweClockers bjuder in till Galaxy Unpacked

Den 20 februari avtäcks Samsung Galaxy S10. Nu bjuder SweClockers in till mingel och en helkväll av diskussioner med redaktion står på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ticket norpad DIREKT! Synes där allihopa

Permalänk
Testpilot

Biljett bokad och klar, ska bli sjukt trevligt o träffa alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv

Jag har alltid sagt att cpuerna i mobilerna för den stora skara är tillräckligt snabb för deras behov just nu. Jag sitter dock på en Hisilicon Kirin 970 och allt laggar, inte bara privata saker utan försök att komma upp till Tiberium leage i C&C Rivals utan att ösa in pengar med en sådan slö cpu/gpu.

Så jag ser fram emot mobilen då jag måste ha en snabbare mobil.

*edit*
Rent hårdvarumässigt så är det dock samsung foldable som kommer med något nytt. Jag ser inget direkt Samsung S10 kan komma med som chockar.

Permalänk
Medlem

För en telefons skull?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Lego Master

Meh ååååååh!

Vadå Stockholm? Som om det skulle vara händelsernas centrum lixom? Mer nörderi på landsbygden! Gärna Bjäre...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

För en telefons skull?

Jag tar ledigt dagen före, under eventet och dagen efter bara för att se presentationen.
Nå Samsung s10 har knappast några större nyheter så som resulterar i mängder av folk som flyttar sig "away from the keybord". Samsungs foldable skulle jag dock vilja känna på fysisk.

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:
Jag e på !

Hoppas verkligen de visar Galaxy F (fold) också !

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Datavetare

När det är i faggorna får man passa på att kika in!

Får plugga Exynos 9820 spec:ar dagarna innan!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv

I'll be there!
(Om jag inte blir stoppad i dörren för att jag har iphone)

Permalänk
Medlem

Är det bra jag som är trött på liknande event som är till för att hypa en ny produkt? Alltså trött på det, inte emot det så missuppfatta mig inte. Finns teknikjournalister som inte längre orkar fara runt på alla dessa event. Istället vill de använda arbetstiden till att testa olika produkter

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon228747:

I'll be there!
(Om jag inte blir stoppad i dörren för att jag har iphone)

Perfekt tillfälle att få en inblick i det goda livet då

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon228747:

I'll be there!
(Om jag inte blir stoppad i dörren för att jag har iphone)

Skrivet av Yatagarasu:

Perfekt tillfälle att få en inblick i det goda livet då

Oh you, spara kriget till ni möts IRL.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av yrfhar:

Är det bra jag som är trött på liknande event som är till för att hypa en ny produkt? Alltså trött på det, inte emot det så missuppfatta mig inte. Finns teknikjournalister som inte längre orkar fara runt på alla dessa event. Istället vill de använda arbetstiden till att testa olika produkter

Jag tycker ändå det är charmigt med såna här event, speciellt nu när det ger oss en ursäkt att samla nördar från tre av Sveriges bästa tekniksidor. Däremot kan det vara rätt jobbigt att åka och närvara på sånt här fysiskt allt för ofta (vilket det blir för de som täcker mobilmarknaden). Ofta är det underförstått att man ska komma för att få tillgång att testa produkten.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Självklart ska jag hänga på. Telefonnörd som man är så tycker jag det är kul att se nya grejer. Min Note9 blir nog inte utbytt även om jag är lite sugen på S10 med hålkameran. Foldable skulle jag gärna se. Lite fascinerad att alla fokuserar på foldable telefon. Jag vill ha en vikbar platta som kan växla mellan 7-8" och "stor". Jag bryr mig inte om telefondelen.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Geeks
Grundare

Kul ni som kommer på detta event! Fokus är kunskapsdelning, diskussioner och gemenskapen. Det är trevligt att få göra det ihop med en samarbetspartner som Samsung och ett mer avslappnat häng.

Vi är inte där för att hypa utan för att ärligt föra diskussioner utifrån att det finns personer här som kan otroligt mycket och det är säkerligen intressant feedback vi har att komma med till tillverkarna också. Det Geeks / SweClockers som helhet kan tillföra är själva mötet mellan oss entusiaster och tillverkare samt att göra det på ”vårt sätt” istället för att göra ett jippo och vi kommer såklart kombinera det med tillfällen som är betydelsefulla för alla parter. Välkomna!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Ska samsung representanter vara där eller är det bara swecare?
Får se vad s10an bjuder på. Personligen har jag tröttnat på telefoner. Förut hände det verkligen grejjer mellan lurarna( man såg pixlarna krympa varje gen, eller att uit blev rappare) nu är det mest mest småsaker då alla lurar är så snabba och högupplösta att man inte märker skillnad i dagligt användande.
Själv vill jag ha en mindre telefon. Dagens telefoner har dock en fördel. Blir bröstplåten skadad på skyddsvästen är det bara låta en ny s10 glida in och skydda organen 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vad "vet" man om S10 såhär långt? Måste byta ut min Xperia XZ, men vill absolut inte ha fingeravtrycksläsare på baksidan. Ena långsidan eller framsidan funkar bra. OP6T saknar trådlös laddning/IP-klassning/Stereo högtalare. P20Pro saknar trådlös laddning, och Mate 20 Pro är för dyr för min smak. Hoppas att S10 kan uppfylla mina önskemål. Annars får jag väl vänta ännu en generation....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ska samsung representanter vara där eller är det bara swecare?
Får se vad s10an bjuder på. Personligen har jag tröttnat på telefoner. Förut hände det verkligen grejjer mellan lurarna( man såg pixlarna krympa varje gen, eller att uit blev rappare) nu är det mest mest småsaker då alla lurar är så snabba och högupplösta att man inte märker skillnad i dagligt användande.
Själv vill jag ha en mindre telefon. Dagens telefoner har dock en fördel. Blir bröstplåten skadad på skyddsvästen är det bara låta en ny s10 glida in och skydda organen 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Återkommer om det! Vi jobbar på att få dit tekniskt kunniga representanter som kan vara med och bidra till communityt och diskussionerna som förs. Men det måste vara ”rätt” personer förstås, kul om vi hittar någon swecare bland dem exempelvis :).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Skrivet av Zero Cool:

Vad "vet" man om S10 såhär långt? Måste byta ut min Xperia XZ, men vill absolut inte ha fingeravtrycksläsare på baksidan. Ena långsidan eller framsidan funkar bra. OP6T saknar trådlös laddning/IP-klassning/Stereo högtalare. P20Pro saknar trådlös laddning, och Mate 20 Pro är för dyr för min smak. Hoppas att S10 kan uppfylla mina önskemål. Annars får jag väl vänta ännu en generation....

Skickades från m.sweclockers.com

Det sägs ju att S10 får fingeravtrycksläsaren under skärmen på framsidan. Men det vet vi säkert om 2 veckor

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Vi ses där!

Trevligt att få se vad mobilåret har att bjuda på

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

@Alexi Estada: Hoppas på det, och att priset är lägre än Mate20Pro. För IP-klassificering och trådlös laddning lär den ju ha med tanke på att S9 har det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Kul ni som kommer på detta event! Fokus är kunskapsdelning, diskussioner och gemenskapen. Det är trevligt att få göra det ihop med en samarbetspartner som Samsung och ett mer avslappnat häng.

Vi är inte där för att hypa utan för att ärligt föra diskussioner utifrån att det finns personer här som kan otroligt mycket och det är säkerligen intressant feedback vi har att komma med till tillverkarna också. Det Geeks / SweClockers som helhet kan tillföra är själva mötet mellan oss entusiaster och tillverkare samt att göra det på ”vårt sätt” istället för att göra ett jippo och vi kommer såklart kombinera det med tillfällen som är betydelsefulla för alla parter. Välkomna!

Ta gärna upp det här med gigantiska telefoner. Normalstort ska det vara (saknar fortfarande min iphone 7).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Zero Cool: det har skrivits en hel del om Galaxy S10 hos 99, mer än jag kan sammanfatta här, innehållet finns via länken här:
https://www.99.se/arkiv/tag/galaxy-s10

Men TL;DR om du inte vill lämna SweC:s trygga barm:

  • Fingeravtrycksläsare integrerad i skärmen. Använder sig av ljudvågor som studsas mot fingrarna istället för kamera monterad under skärmen som flera konkurrenter använder.

  • Tre kameror på baksidan: 1 huvudsensor på 12 megapixel, 1 vidvinkelsensor på 16 megapixel och 1 telefotosensor på 13 megapixel.

  • Skärmhål istället för "flärpen" där främre kameran/kamerorna hyses (S10 har en främre kamera, S10+ har två).

  • Stöd för snabbare gigabit-LTE och nya Wifi 6-standarden.

  • Exynos 9820-SoC:n där några av nyheterna, förutom bättre prestanda, är en krypteringsteknik vid namn PuF som använder sig av variationer i hårdvarans struktur för att skapa unik kryptering. Låter riktigt tufft i teorin.

  • Batteritiden för standardmodellen Galaxy S10 ryktas få kapacitet på 3 500 milliamperetimmar medan det större syskonet S10+ ska få 4 000 milliamperetimmar.

  • Det ska komma tre modeller: en "billig" instegsmodell vid namn S10e med skärm på 5,8 tum, en standardmodell på 6,1 tum och en plusmodell på 6,4 tum.

Det var kärnan i vad som läckt hittills. Jag hoppas personligen på att de visar upp Galaxy F också, och om en får drömma att de låter journalisterna på plats klämma och känna på den i så fall.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Beinerfelt: det har skrivits en hel del om Galaxy S10 hos 99, mer än jag kan sammanfatta här, innehållet finns via länken här:
https://www.99.se/arkiv/tag/galaxy-s10

Men TL;DR om du inte vill lämna SweC:s trygga barm:

  • Fingeravtrycksläsare integrerad i skärmen. Använder sig av ljudvågor som studsas mot fingrarna istället för kamera monterad under skärmen som flera konkurrenter använder.

  • Tre kameror på baksidan: 1 huvudsensor på 12 megapixel, 1 vidvinkelsensor på 16 megapixel och 1 telefotosensor på 13 megapixel.

  • Skärmhål istället för "flärpen" där främre kameran/kamerorna hyses (S10 har en främre kamera, S10+ har två).

  • Stöd för snabbare gigabit-LTE och nya Wifi 6-standarden.

  • Exynos 9820-SoC:n där några av nyheterna, förutom bättre prestanda, är en krypteringsteknik vid namn PuF som använder sig av variationer i hårdvarans struktur för att skapa unik kryptering. Låter riktigt tufft i teorin.

  • Batteritiden för standardmodellen Galaxy S10 ryktas få kapacitet på 3 500 milliamperetimmar medan det större syskonet S10+ ska få 4 000 milliamperetimmar.

  • Det ska komma tre modeller: en "billig" instegsmodell vid namn S10e med skärm på 5,8 tum, en standardmodell på 6,1 tum och en plusmodell på 6,4 tum.

Det var kärnan i vad som läckt hittills. Jag hoppas personligen på att de visar upp Galaxy F också, och om en får drömma att de låter journalisterna på plats klämma och känna på den i så fall.

Stort tack! 👍😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag har alltid sagt att cpuerna i mobilerna för den stora skara är tillräckligt snabb för deras behov just nu. Jag sitter dock på en Hisilicon Kirin 970 och allt laggar, inte bara privata saker utan försök att komma upp till Tiberium leage i C&C Rivals utan att ösa in pengar med en sådan slö cpu/gpu.

Så jag ser fram emot mobilen då jag måste ha en snabbare mobil.

*edit*
Rent hårdvarumässigt så är det dock samsung foldable som kommer med något nytt. Jag ser inget direkt Samsung S10 kan komma med som chockar.

Priset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Priset

Skickades från m.sweclockers.com

Blir det en RTX uppföljare tro...Men priset

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ska samsung representanter vara där eller är det bara swecare?
Får se vad s10an bjuder på. Personligen har jag tröttnat på telefoner. Förut hände det verkligen grejjer mellan lurarna( man såg pixlarna krympa varje gen, eller att uit blev rappare) nu är det mest mest småsaker då alla lurar är så snabba och högupplösta att man inte märker skillnad i dagligt användande.
Själv vill jag ha en mindre telefon. Dagens telefoner har dock en fördel. Blir bröstplåten skadad på skyddsvästen är det bara låta en ny s10 glida in och skydda organen 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har fått bekräftat att Samsung-representanter närvarar på plats!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: ok då vet jag!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Vad "vet" man om S10 såhär långt? Måste byta ut min Xperia XZ, men vill absolut inte ha fingeravtrycksläsare på baksidan. Ena långsidan eller framsidan funkar bra. OP6T saknar trådlös laddning/IP-klassning/Stereo högtalare. P20Pro saknar trådlös laddning, och Mate 20 Pro är för dyr för min smak. Hoppas att S10 kan uppfylla mina önskemål. Annars får jag väl vänta ännu en generation....

Skickades från m.sweclockers.com

Just fingeravtrycksläsare under skärmen är det enda dåliga med Mate 20 pro tycker jag. Och kanske att man inte kan se alla symboler i statusfältet pga den idiotiska flärpen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |