Permalänk

Äter med högerhanden och aldrig med vänsterhanden.
Musen blir flörtig som fan men tangentbordet rent.
Sen när jag är färdig gör jag bara rent med våtservett.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem

Helvete vad snackssugen man blir av att läsa den här tråden!

Föredrar numera olika former av beef jerky/kött/ölkorv när jag sitter och lirar. Typ salamichips från Göl eller de där små korvarna med vitlökssmak och ett par kalla folköl till. Eller ölkorv från Thom&Paul eller Jambalaya från Ridderheims. Gode gud så gott....

En favorit som vi körde förr om åren under LANen var att köpa en påse billiga sourcream-chips, typ Coops egna märke och blanda med en påse Indianpopcorn i en stor kasse. Mosa allt rejält till atomstorlek och käka med sked. Detta var runt 2003 men traditionen lever forfarande kvar när vi nu är över 30 allihopa (givetvis drar vi ihop ett LAN då och då också). 👌

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Quit horsin'around.

Sen kan jag meddela att om man spiller rödvin i tangentbordet så funkar det rätt bra att rengöra cherry mx-brytare genom att doppa ett sugrör i lite kranvatten och "trycka till" på varje brytare med sugröret. OBSOBS: låt torka ordentligt innan tgb kopplas in!

Permalänk
Medlem

Beror på hur extra salta mina chips ska vara, det styr om punghanden ska vara med eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Beror på hur extra salta mina chips ska vara, det styr om punghanden ska vara med eller inte.

Det här var 75% roligare än det borde vara.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Avstängd

När jag äter Nötter eller Cheeseballs Tex så häller jag dem i en skål eller bunke och använder sked för att äta dem. Chips som är lite mindre i storleken funkar det här på men jag har ingen optimal lösning där.

När det kommer till övrigt godis så som marabou mjölkchoklad så förvarar jag den i frysen och när jag skall käka den så bryter jag ner bitarna och lägger dem på en mindre talrik och använder en mindre tång.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd

Som småbarnsförälder har man våtservetter hemma, problemet löst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hallå era peasants, har ni inget Doodle-finger???

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Det finns garanterat inget bättre än IKEA grilltång för leksaksköket:
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80130168/

Perfekt storlek för snacks

Permalänk
Medlem

Blir förvånad av att så många använder bestick.
Jag häller upp snacks i en mugg/kopp och äter direkt från den.
Avskyr kladdiga fingrar.

Permalänk
Medlem

Bättre att äta chips och nötter vid datorn än att äta datorn vid chipsen och nötterna.

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Permalänk
Medlem

Chirre o dirre for life. Passar bra till civilization

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag änvänder asiatiska pinnar till ostbågar och popcorn. Effektivt och kladdfritt.

Permalänk
Medlem

Äta? Vid datorn? Ehm, nej.

En rykande varm kopp te dock... Det är grejer det!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Går att äta hela chipsbitar med sked, så det gör jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Ät naturella nötter, skippa chipsen! Dom innehåller akrylamid. Knapra på en morot och doppa i en god hummus

Det beror på hur välordnat ens liv är i övrigt kanske men för mig känns inte grönsak och dip som att de tillfredsställer samma begär som chips.

Tack för rådet om akrylamid dock, har aldrig riktigt sett efter vad för ondska chips innehåller förutom fördärvade kolhydrater och fett och salt.

https://www.testfakta.se/sites/default/files/2018-01/Tittbild... , hmm, darn, de där Änglamarkchipsen har jag käkat många av. Undrar hur mycket Coops europeiska 2-för-30 innehåller.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Jag lägger nötter i en skål med sluttande kanter och häller det i munnen, som om jag drack det. Inget kladd!

Men efterråt så tvättar jag händerna och torkar av tangentbord och mus med papper vätt med IPA.

Skrivet av fantomsmurfen:

Bror på vilket lösgodis man väljer. Man ska ju inte välja t.ex. choklad om man sitter vid datorn.

Mörk choklad är inte mycket problem att äta vid datorn. Det har högre smältpunkt än mjölkchoklad som kladdar mer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kolsvart Katt:

Det beror på hur välordnat ens liv är i övrigt kanske men för mig känns inte grönsak och dip som att de tillfredsställer samma begär som chips.

Tack för rådet om akrylamid dock, har aldrig riktigt sett efter vad för ondska chips innehåller förutom fördärvade kolhydrater och fett och salt.

https://www.testfakta.se/sites/default/files/2018-01/Tittbild... , hmm, darn, de där Änglamarkchipsen har jag käkat många av. Undrar hur mycket Coops europeiska 2-för-30 innehåller.

om du vill ha några riktigt bra chips håll utkik efter dessa http://www.ddsnacks.co.uk/crisps/kettle-chips-honey-bbq.html

Finns sällan i butiken men ibland dyker dem upp och jag köper. äter en påse på 10 minuter utan problem gillar inte dem flesta chipsen men dessa är på en egen nivå.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Pinnar, här med. Ser inte riktigt logiken i att använda någonting annat

Edit: eftersom alla verkar snacka favoritsnacks och liknande så slänger jag in wasabiärtor i mixen. Bästa snackset.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa tips är att byta tangentbord och mus titt som tätt. Funkar klockrent. Jag har försökt att rengöra dem men det är fan lönlöst. Nåt slutar alltid att fungera hur försiktig man än är.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Käkar det mesta vid datorn och har t.om. skaffat en sån där liten träbricka som man hade i skolmatsalen för att inte smulor och gunk ska falla på skrivbordet/musmattan.
Har ett par microfiberdukar och putsdukar för glasögon bredvid datorn samt den obligatoriska hushållsrullen ifall det skulle bli kladdigt och flottigt. En gång i veckan kör jag Cyber Clean över hela tangentbordet och musen och putsar allt tills det blir rent och fint.
Jobbigast tycker jag är att man får putsa glasögonen var och varannan timme för på nått sätt lyckas man kladda till dem och det stör i 360-noscopandet.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Proffsmobbare

Skulle aldrig få för mig att släpa in en dator i chipsrummet.

Permalänk
Medlem

Kanske går att dra en gladpack över tangentbordet iaf innan man börjar knapra? =D

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

@Kolsvart Katt: Det är mer skrämmande än så! Direkt mat kommer upp i 120-130 grader börjar Akrylamid bildas, men även andra ämnen där protein och socker "gifter" sig och bildar AGE och ALE. Dessa bidrar till inflammation i kroppen! Det finns väldigt mycket att läsa om just kronisk inflammation, det som är modern till nästan alla sjukdomar.. Väldigt nyttigt att sätta sig in i Det blir dock en hel del hårda sanningar som kanske är rätt jobbiga att inse :/

Saxat ifrån Livsmedelsverket:

Konsumentinformation Akrylamid är genotoxiskt och ökar risken för cancer.

Akrylamid bildas framförallt när kolhydratrika livsmedel upphettas över 100 °C vid grillning, stekning, rostning eller ugnsbakning och fritering. Generellt ökar halten akrylamid i maten vid högre temperatur, längre tillagningstid och mörkare färg. Halten är högre då vattenhalten är låg.

Halterna av akrylamid varierar, men vissa livsmedel som vi äter relativt mycket av kan innehålla höga halter. Exempel på sådana livsmedel är pommes frites, chips, bröd (särskilt knäckebröd), kex/kakor, frukostflingor och kaffe.

Ett sätt att minska intaget av akrylamid är att begränsa konsumtionen av chips och pommes frites samt att undvika överdriven konsumtion av kaffe. Konsumtion av chips och pommes frites ger dessutom tomma kalorier utan så mycket näring.

Andra sätt för konsumenten att minska intaget av akrylamid är att följa de generella konsumentråden som innebär att äta varierat, att äta mer grönt och att äta mindre rött kött och chark. Om konsumenten följer dessa råd bidrar det till både en riskreducering av exponering för skadliga ämnen och en mer näringsriktig kost.

Akrylamid bildas inte vid kokning av livsmedel då vattenhalten är hög och temperaturen inte blir alltför hög.

Genom att skrapa bort de mörka delarna på bröd, bakverk och potatis kan intaget av akrylamid troligtvis minskas.

Personer som röker får i sig mycket akrylamid från tobaksrök.

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Äter väldigt sällan snacks vid datorn, men om jag gör det så blir det i så fall med ätpinnar/chopsticks för att inte fetta ner tangentbordet eller mus.

Permalänk
Medlem

När jag äter flottiga grejer vid datorn använder jag sked. Easy.

Permalänk

@Jacob: En billig enkel stekpincett löser alla problem med flottiga fingrar och gör dessutom att du når längst ner i påsen.

Permalänk
Medlem

Äter aldrig chips framför datorn, däremot blir det att man bakar en stor prilla snus och då kan det bli lite kladdigt

Permalänk
Medlem

Strunta i potatischiipsen, någon gång i alla fall. På större ICA har de räfflade salamichips! Ja, helt utan vegetariska tillsatser. Lite dyrare, ja. Men då man får sjukt mycket mer genuin smak per hekto är det värt detta. Då detta är mindre förpackning så blir det mindre flott.
Hmmm...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

Köp Pringles, och ät ur en skål (dvs inte röra chipsen)

Visa signatur

/ Victor