Permalänk
Medlem

Jag brukar käka med ätpinnar. Blir inte så jäkla flottigt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Gaffel kan jag tänka mig funkar bra med typ ostbågar och ostbollar, men hårda chips?

Funkar. Släng ner chipsen i en bunke och ta ner gaffeln diagonalt och plocka upp de bara. Kört på detta i över 10 år och aldrig mer något kladd på tangentbord och det är smidigare än vad det låter.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag har en ful ovana och hatet var överväldigande på kontoret när jag berättade om den. Med undantag för @Klorixx som gör precis likadant.

Det finns få saker jag älskar lika mycket som glass, chips och nötter. De två senare är dock rätt ofräscht att äta vid datorn. Händerna blir kladdiga, likaså kringutrustningen och det oavsett hur mycket man torkar av sig på jeansbyxorna. Värre blir det om man sitter med ett TV-spel med handkontroller i händerna.

Hur kommer man då tillrätta med problemet? Efter att ha sökt på internet och läst en gammal tråd av @Psionicist hävdar vissa att "man äter vid matbordet". Kanske även i soffan framför en film, men absolut inte framför datorn. Jag är dock övertygad om att det finns folk därute med både geniala och mindre smarta idéer om hur man äter chips och nötter vid datorn utan att kladda ned.

En klassiker jag minns från en gammal vän är en stekpincett som man plockar upp chipsen med. Att krossa chipsen till smulor och äta med sked går tydligen också, men det förstör ju hela upplevelsen av att höra varje tugga. En annan tanke som slog mig är ätpinnar.

Hur gör du när du äter chips vid datorn?

Trodde jag var den enda med chips och jeans kombinationen
Eftersom jag har småbarn så har vi vanan inne att alltid ha våtservetter nära till hands.

Skrivet av Eptk:

Funkar. Släng ner chipsen i en bunke och ta ner gaffeln diagonalt och plocka upp de bara. Kört på detta i över 10 år och aldrig mer något kladd på tangentbord och det är smidigare än vad det låter.

Är det inte lättare med en sked?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

Skäms ni inte om det kommer folk hem till er och det står en förpackning våtservetter, en toarulle eller liknande vid datorn? Skulle jag se något sådant så skulle jag ha min syn på vad som händer vid datorn klar för mig. Undanflykter som "det blir så kladdigt när jag äter chips vid datorn" skulle falla som stenar till marken!

Usch!

Permalänk
Medlem

brukar ha en duk för underlag, sen går jag väl och tvättar händerna som en normal människa.

Permalänk
Medlem

Jag tycker iof att chips är ganska vidrigt och nötter fastnar mellan tänderna så det äter jag inte. Men om jag äter något annat framför datorn gör jag inte det om jag spelar något fartfyllt spel. Så glupsk är jag inte att jag inte kan vänta till efteråt
Sitter jag och spelar tex Tyranny, original sin eller liknande kan jag vräka i mig med ena handen och spela med den andra.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Skäms ni inte om det kommer folk hem till er och det står en förpackning våtservetter, en toarulle eller liknande vid datorn? Skulle jag se något sådant så skulle jag ha min syn på vad som händer vid datorn klar för mig. Undanflykter som "det blir så kladdigt när jag äter chips vid datorn" skulle falla som stenar till marken!

Usch!

Haha vem fan har inte glömt en rulle framme nån gång
Lite pinsamt men sånt som händer. Skulle aldrig gå på ursäkten med att det är för att torka av chipsflott även om det råkar vara sant haha.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Trodde jag var den enda med chips och jeans kombinationen
Eftersom jag har småbarn så har vi vanan inne att alltid ha våtservetter nära till hands.

Är det inte lättare med en sked?

Alla är vi olika men sked för mig är inte i närheten lika effektivt som med gaffel. Kan ju vara så att jag är en jävel på att använda gaffel också iofs.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Skäms ni inte om det kommer folk hem till er och det står en förpackning våtservetter, en toarulle eller liknande vid datorn? Skulle jag se något sådant så skulle jag ha min syn på vad som händer vid datorn klar för mig. Undanflykter som "det blir så kladdigt när jag äter chips vid datorn" skulle falla som stenar till marken!

Usch!

Inte det minsta, är ju inte ens skönt att sitta vid datorn och göra sånt.
Har alltid papper vid datorn även om jag inte gjort det du tänker på på flera år vid datorn

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Som redan skrivits i tråden, chopsticks är överlägset bäst! (Kommer inte ihåg vem som skrev först, men all cred till dig ) Ska inte säga att jag provat allt, men chips och nötter funkar utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Skäms ni inte om det kommer folk hem till er och det står en förpackning våtservetter, en toarulle eller liknande vid datorn? Skulle jag se något sådant så skulle jag ha min syn på vad som händer vid datorn klar för mig. Undanflykter som "det blir så kladdigt när jag äter chips vid datorn" skulle falla som stenar till marken!

Usch!

Jag har kleenex + våtservetter i min hurts som står bredvid skrivbordet, enkelt att nå och dolt.

På tal om nötter så har jag hittat mina nya favoritnötter
Äntligen goda jordnötter med sting i utan massa äckligt friterat skal runt dom!
Caramel nötterna har jag inte vågat köpa dock lul.

Permalänk
Medlem

byt spel... jag kör runescape, behövs bara en mus, så vänsternäven är ledig xD
men annars så har stekpincett funkat

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

FULLÄNDAD Stekpincett, grå Längd: 28cm https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10393083/

Visa signatur

janee

Permalänk

Förr körde jag med en bit skethuspappper över wasd! Nu kör med en sked.

En kompis har bemästrad chopsticks!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som bara äter snacks på Lördagar? Mitt i veckan blir det bara frukt vid datorn

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst den här tråden blev jag sugen på chips, köpte en påse och testade med ätpinnar. Fungerade utmärkt, tack för tipset! Fungerade också fint med finsk lakrits.

Permalänk
Medlem

Man föder ju sig själv med tumme, lillfinger samt mushanden(tänk lite retarded west side combined with food and crossed arms). Problemet är att jag alltid har det ätbara till vänster om mig för att inte klagskotta iväg diverse med CS-armen. Jag totalt avskyr kladd, smulor och smuts på skrivbordet man måste ha sina chips. Jag är dock inne i en kanelbulle-fas nu så börjar få magrutor på tumme/lillfinger då bullarna kan vara ganska stora.. Vilka problem och vanor man samlar på sig alltså!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Har en fryspåse jag kör ner handen i, smidigt att greppa det du nu äter och smidigt att ta av när man återgår med handen till tangentbordet. Påsen är bara slänga när man är klar Nötter och liknande häller man som många andra säger upp i ett glas

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst men jag gjorde så här:
Åt nätter med sked
Åt chips med gaffel; för in ett chips mellan pinnarna och vinkla lite sen in i munnen!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Ät naturella nötter, skippa chipsen! Dom innehåller akrylamid. Knapra på en morot och doppa i en god hummus

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

De e bara att tröcka i sig. Det skall vara chipssmulor och flöt över hela databordet när spelandet är över.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Älskar ostbågar och ostbollar, så det blir oftast en skål med detta på helgerna. För att inte kladda ned fingrar så blir det så att jag äter med chopsticks!

Edit: Skulle det ändå lyckas komma smulor på musmatan så använder jag näven för att sopa bort det det värst och sedan en roller från ikea för att ta bort de allra minsta smulorna.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag har en ful ovana och hatet var överväldigande på kontoret när jag berättade om den. Med undantag för @Klorixx som gör precis likadant.

Det finns få saker jag älskar lika mycket som glass, chips och nötter. De två senare är dock rätt ofräscht att äta vid datorn. Händerna blir kladdiga, likaså kringutrustningen och det oavsett hur mycket man torkar av sig på jeansbyxorna. Värre blir det om man sitter med ett TV-spel med handkontroller i händerna.

Hur kommer man då tillrätta med problemet? Efter att ha sökt på internet och läst en gammal tråd av @Psionicist hävdar vissa att "man äter vid matbordet". Kanske även i soffan framför en film, men absolut inte framför datorn. Jag är dock övertygad om att det finns folk därute med både geniala och mindre smarta idéer om hur man äter chips och nötter vid datorn utan att kladda ned.

En klassiker jag minns från en gammal vän är en stekpincett som man plockar upp chipsen med. Att krossa chipsen till smulor och äta med sked går tydligen också, men det förstör ju hela upplevelsen av att höra varje tugga. En annan tanke som slog mig är ätpinnar.

Hur gör du när du äter chips vid datorn?

Jag kör med pincett Och har även några ark hushållspapper att torka handen med ifall jag skulle råka ta i chipsen med fingrarna. Ingen perfekt lösning men funkar nog bättre än jeansen

Att låta bli att äta vid datorn känns som en tråkig och inte lika mättande upplevelse.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zexz:

Jag brukar käka med ätpinnar. Blir inte så jäkla flottigt då

Det sägs vara en bra idé om man vill bli duktig på att äta Thai och andra rätter, ostbågar med ätpinnar! En anledning till att äta ostbågar också ^v^

Permalänk
Medlem

Ungkarl här, min dator plats är för rekreation spel jobb middag film och allt däremellan. Musmatta och elektronik går att tvätta utan problem,har hällt några öl på fyllan i mina tangentbord men går att lösa med batterivatten och tryckluft.

Allt är tillåtet, men med det sagt chips är slaffsigt och otrevligt, föredrar snacka som korv ost liknande brukar äta med tandpetare eller kniv om man spelar eller gör något samtidigt som man smakar.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Proffsmoddare

Chips ska ätas med händerna för bövelen, fördelen för mig som är uppväxt i en liten håla med föräldrar som är kusiner så har jag fördelen att ha extra fingrar och armar så brukar gå bra utan något kladd.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte säga att jag äter chips och dylika saker speciellt ofta men när jag gör det är det oftast vid datorn men jag känner inte igen problemen med att tangentbord osv skulle bli fettigt på grund av det. Det är väl bara att äta och torka handen på byxan om man har smulor på den man vill bli av med och sedan spela på?

Permalänk
Medlem

Som andra sagt, åtpinnar är en höjdare till ostbågar, ostbollar och mycket annat! Om du är ovan så lär en sig ganska fort!

Häll upp nötter i en bra skål som man kan äta rakt ur, man lyfter alltså upp den lilla skålen till munnen och äter ur den, eller typ häller lite nötter i munnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ett hett tips är att äta chipsen med pinnar för att inte bli kladdig/flottig om fingrarna. fungerar väldigt bra.
förutsätter dock att man har ätit en del sushi och behärskar tekniken

Det förutsätter det inte alls, det kan jag bekräfta. Har (i princip) noll erfarenhet med ätpinnar sedan innan och jag testade käka chips med ätpinnar för ett halvår sedan eller så, och det gick väldigt fort att lära sig. Bara googla på hur man använder dem, sedan går det lätt som en plätt. Och jag har alltid haft väldigt dålig finmotorik så det krävs mycket för att det här ska vara svårt.
Ätpinnar till snacks - både vid datorn och i TV-soffan, så slipper du kladda av dig på kläderna och möbeltyg!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag har en ful ovana och hatet var överväldigande på kontoret när jag berättade om den. Med undantag för @Klorixx som gör precis likadant.

Det finns få saker jag älskar lika mycket som glass, chips och nötter. De två senare är dock rätt ofräscht att äta vid datorn. Händerna blir kladdiga, likaså kringutrustningen och det oavsett hur mycket man torkar av sig på jeansbyxorna. Värre blir det om man sitter med ett TV-spel med handkontroller i händerna.

Hur kommer man då tillrätta med problemet? Efter att ha sökt på internet och läst en gammal tråd av @Psionicist hävdar vissa att "man äter vid matbordet". Kanske även i soffan framför en film, men absolut inte framför datorn. Jag är dock övertygad om att det finns folk därute med både geniala och mindre smarta idéer om hur man äter chips och nötter vid datorn utan att kladda ned.

En klassiker jag minns från en gammal vän är en stekpincett som man plockar upp chipsen med. Att krossa chipsen till smulor och äta med sked går tydligen också, men det förstör ju hela upplevelsen av att höra varje tugga. En annan tanke som slog mig är ätpinnar.

Hur gör du när du äter chips vid datorn?

Jag ogillar flötiga fingrar vid datorn. Dock äter jag chips när jag kollar på film och spelar lite casual. Kollar jag film och käkar ostbågar eller chips så äter jag bara med vänster hand och använder höger till och pausa osv. Spelar jag så tar jag fram en stoor bunke som jag kan plocka chipsen/ostbågarna direkt med munnen.