Permalänk

Hur ser era arbetsplatser ut?

Vore kul att starta en tråd där vi visade våra arbetsplatser!

Jag har nyligen startat nytt och fått fria händer i hur jag ska inreda. Så lite inspiration är inte helt fel.

På förra hade jag en Dell laptop med tillhörande docka och 2x Dell 24'' skärmar.

Permalänk
Medlem

Har inga bilder och får ej ta bild på nuvarande arbetsplats.

1x 19" och 1x24" 1024 + 1080
Senare 2x24" 1080
Senare 2x27" 1200
Just nu, 1x 34" 3440x1440p

Bästa vore nog 24" stående + 34" + 24" stående. Men det får jag nog inte ha här om jag inte köper själv.

Edit:
HPdator med docka. Bordstelefon ala Cisco samt headset ala Plantronics.

Egna saker, Tuggummi, Bose QC35 samt mobilladdare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Vore kul att starta en tråd där vi visade våra arbetsplatser!

Jag har nyligen startat nytt och fått fria händer i hur jag ska inreda. Så lite inspiration är inte helt fel.

På förra hade jag en Dell laptop med tillhörande docka och 2x Dell 24'' skärmar.

Överväg en 34" widescreen istället så slipper du en kant i mitten.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Har inga bilder och får ej ta bild på nuvarande arbetsplats.

1x 19" och 1x24" 1024 + 1080
Senare 2x24" 1080
Senare 2x27" 1200
Just nu, 1x 34" 3440x1440p

Bästa vore nog 24" stående + 34" + 24" stående. Men det får jag nog inte ha här om jag inte köper själv.

Edit:
HPdator med docka. Bordstelefon ala Cisco samt headset ala Plantronics.

Egna saker, Tuggummi, Bose QC35 samt mobilladdare.

Alltså Bose QC35 är ju det bästa inköpet för mitt eget välbefinnande. Speciellt om man har säljare/projektledare runt sig som snackar oavbrutet hela dagarna!

Är lite sugen på en sån där stor 34'', men har alltid använt + skärmar med en i portträtt läge för att kunna se med kod på en gång.

Permalänk
Medlem

@brittaspjut: Jag jobbar i call center så det blir inte ofta de är till användning men när de väl är så är de fantastiska. Har haft dem i ett par år så är väldigt nöjd overall.

Jag har en Dell U3417W.
Ny version verkar vara 3419W.
Du skulle kunna hitta nån av den äldre modellen till bra pris kanske. Och behålla en av dina 24" stående.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Heter det inte spelplatser?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dubbla 24”, Thunderbolt docka, true ergonomic tangentbord och razer gamingmus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@brittaspjut: Jag jobbar i call center så det blir inte ofta de är till användning men när de väl är så är de fantastiska. Har haft dem i ett par år så är väldigt nöjd overall.

Jag har en Dell U3417W.
Ny version verkar vara 3419W.
Du skulle kunna hitta nån av den äldre modellen till bra pris kanske. Och behålla en av dina 24" stående.

Bra tänkt där med att hitta en äldre 34'' och köra en mindre stående. Dock tveksamt om man får plats med alla skärma bredvid varandra på skrivbordet då .

Permalänk
Medlem

Som Chernobyl, enligt min chef. Började för inte så längesen så har ingen inredning alls än.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Vore kul att starta en tråd där vi visade våra arbetsplatser!

Jag har nyligen startat nytt och fått fria händer i hur jag ska inreda. Så lite inspiration är inte helt fel.

På förra hade jag en Dell laptop med tillhörande docka och 2x Dell 24'' skärmar.

Du är lite sent ute

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1094288-bilder-pa-ditt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Heter det inte spelplatser?

Skickades från m.sweclockers.com

Är man Sambo/gift heter det arbetsplatser det säljer bättre

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag har gjort min arbetsplats lite trevligare med följande:

Tangentbord: Das Keyboard 4 Professional: MX Brown
Mus: Xtrfy M3 HeatoN edition
Hörlurar: Shure 1540
Spotifymaskin: Macbook pro "13" från sent 2013.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Missat den tråden! Men den verkar vara lite mer generellt skrivbord och jag hade tänkt mig mer specifikt arbetsplats, setupen på ett företag och hemma kan ju skilja en hel del

Permalänk
Medlem

Hemma så sitter jag på 27" + 24" 1080p. På jobbet/praktikplatsen så sitter jag på en 15" + 27" (vertikal). Har två skärmar till på skrivbordet men jag har inte rätt sladdar för att koppla in dem.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Dell 24" kopplad till docka med något ergonomiskt MS-tangentbord från 1800-kallt.
Lyckades lura till mig en Logitech Performance MX och en Mionix musmatta för massa år sen.
Trist Dell Latitude snikmodell till det.

Har pimpat med Plantronics Backbeat Pro som inte används hemma längre.
Höj & sänkbart skrivbord med en Kinnarp stol.

Inte så flashight på storbolag.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

På jobbet sitter jag med Laptopen samt med 2st DELL 24" skärmar, så inget fancy men det gör jobbet.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

På jobbet kör jag en HP Elitebook 820 G3 ( med docka ) och 2 st EliteDisplay 232 funkar fin fint ( dock så har man ett gamalt hederligt Logitech low profile keyboard ( det där härliga i silver )
samt höj och sänkbart bord, värre kan man ha det

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Kul att se alla bilder! Som hantverkare så är min arbetsplats överallt och mobilen (oneplus x) det enda som jag sköter det dagliga digitala behovet med. Men funderar på något annat alternativ då det blir mer och mer pappersjobb för varje dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Håller på med R&D så totalförbud med foton från avdelningen men jag har dubbla Philips 29-tum IPS. Dubbla Dell workstations innehållande Xeon och 16GB på ena och 64 på andra. Rullar VMs av olika Linux-distros på ena maskinen och den andra dedikerad Win7 för merparten av digitala utvecklingsmiljön.
Byter tangentbord en gång i halvåret men vägrar göra mig av med min ytterst gamla mus, Logitech MX518.
Höj-sänkbart hörnskrivbord för min hörna, höj-sänkbara gemensamma arbetsstationer för småpulande.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Jobbar oftast remote, så idag var arbetsplatsen fruktansvärt likt mitt eget vardagsrum, och i julas såg det lite ut som mitt mors hem i några veckor. Annars har jag en liten bås i ett cowork-space också, men det är bara ett kalt skrivbord med en skärm och lite väggar runt. Tar mig sällan dit om jag inte känner mig ensam eller nå.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Vi kör aktivitetsbaserat. Tunn klient mot VDI-miljö och dubbla 24" och ett extra nätverksuttag för laptopen (Lenovo T460, kanonmaskin) på varje arbetsplats. Tgb/mus får man välja lite som man vill, jag kör med ett sunk-Logitech tgb och min gamla hederliga Deathadder. Funkar riktigt bra faktiskt.

Permalänk
Medlem

2 x Dell U2515H
Dell XPS 15
TB docka
MS Natural keyboard
Logitech M705 råtta. Den är hemsk.
Logitech 2.1 system
Stol från Kinnarps, höj- och sänkbart bord
Egen whiteboard!

Fick välja hårdvara själv, så länge det var Dell så inget att klaga på.

Grymt standard, men det funkar fint. Tog en bild, men när jag sedan kom ihåg att SweC inte erbjuder hosting för bilderna blev jag jäkla lat...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Hp Elitebook 840 G5 (i7-8550U, 32 GB och Radeon™ RX 540)
Hp Ultraslim docka
Samsung C34H890WJN (34 Curved)
MX Master
Logitech k120 <- gör sitt jobb
Jabra Evolve 80 / Sony WH-1000
höj- och sänkbart bord (120/80)
Nå random svart stol från kinnarps

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Avstängd

Inte direkt städat.