Apex Legends når en miljon spelare på åtta timmar – får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Apex Legends når en miljon spelare på åtta timmar – får systemkrav

Respawn Entertainments purfärska battle royale-lir Apex Legends blev snabbt succé, med en miljon unika spelare på knappt åtta timmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel, flyter på bättre än jag förväntade mig

Permalänk
Avstängd

Blir man ju sugen på att testa.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Det säger ju inte så mycket, låt oss se hur många som är kvar efter en vecka eller två.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var skeptisk igår innan avtäckandet, men efter att ha sett gameplay har jag ändrat mig lite. Ska testa ikväll och se vad jag tycker.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att testa efter att ha kikat på streams ett tag. Verkar vara bra känsla i spelet och lite snabbare gameplay.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv

Spelet är ganska tungdrivet (åtminstone på GPU) så jag blev tvungen att sänka inställningarna rejält. Jag upplever även ett konstant input lag trots bra framerate.
Av någon anledning så är FPSen cappad till 144 även fast vsync är avstängt i spelet samt Nvidias kontrollpanel.

I övrigt så var det spelet kul. Mycket högre TTK än andra BR-spel vilket jag gillar och det tillför även några nya idéer till BR-genren.

Permalänk
Skrivet av anon12433:

Spelet är ganska tungdrivet (åtminstone på GPU) så jag blev tvungen att sänka inställningarna rejält. Jag upplever även ett konstant input lag trots bra framerate.
Av någon anledning så är FPSen cappad till 144 även fast vsync är avstängt i spelet samt Nvidias kontrollpanel.

I övrigt så var det spelet kul. Mycket högre TTK än andra BR-spel vilket jag gillar och det tillför även några nya idéer till BR-genren.

Vet att pubg va cappad till 144 i nästan 1 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Spelet är ganska tungdrivet (åtminstone på GPU) så jag blev tvungen att sänka inställningarna rejält. Jag upplever även ett konstant input lag trots bra framerate.
Av någon anledning så är FPSen cappad till 144 även fast vsync är avstängt i spelet samt Nvidias kontrollpanel.

I övrigt så var det spelet kul. Mycket högre TTK än andra BR-spel vilket jag gillar och det tillför även några nya idéer till BR-genren.

Samma upplevelse här, fick sänka till low/medium för att kunna få hyfsat stabilt >100 fps på 3440x1440 med 1080 ti, så mer tungdrivet än PUBG verkar det iaf vara.
Tycker också att jag anar input lag, ingen skillnad om jag kör vsync off eller adaptive (gsync skärm).

Permalänk
Medlem

Har testat spelet några timmar och är övertygad om att detta är mitt nya go-to spel, toppenkul lir! Sitter på ett 1060 6GB, i5-8600k och spelet har oväntat hög bildfrekvens på 1080p med medium-höga inställningar, passande för 144 Hz skärm alltså. Likt overwatch och fortnite är in-game köp endast kosmetiska och man tjänar loot-lådor genom att spela precis som i overwatch.

Permalänk

Blir att testa efter jobbet.

Permalänk
Sötast

WTF, är detta source motorn?
I am gravely impressed.

Min favoritmotor genom tiderna och att de fått det att se ut såhär är inget mindre än amazing.

Valve borde och lär skämmas för sin billiga cs go royale grej i jämförelse med detta!

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr ingen lust med någonting längre. Känner att jag håller på att bli gammal. Kollade på klippet men blir bara en suck

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

var laddar man hem spelet ifrån!?.

Är det jag som är blind eller? står inget i artikeln?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

var laddar man hem spelet ifrån!?.

Är det jag som är blind eller? står inget i artikeln?

Origin

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

@AMD-FX: kände lite så jag med... har fått avsmak till allt som innehåller battle royal genren (> -.- )>

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Helt klart det battle royal jag gillat bäst hittills, men kommer npg ändå inte bli mer än någon strörunda med polarna om man inte har något annat man vill spela för stunden.

Permalänk
Medlem

@Holmgren3n: Tack!

Dock lite jobbigt att det inte allt finns på en plattform. Snart har man väl lika många launchers som det finns spel, och då har själva meningen med dessa launchers blivit meningslösa

Kollade lite på twitch, vet inte om det är min stil av spel riktigt då jag gillar lite långsammare gameplay (gammal och seg i huvudet :D, men när det är gratis kan man alltid testa

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Laddade ner imorse, ska bli spännande att testa i eftermiddag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blir otålig i battleroyale lägena? Visst man springer och lootar osv. Emellan fighterna. Men det är ingen fart i det ändån på nåt vis kanske inte spelat det tillräkligt eller så är battleroyale inte för mig. Men kommer nog testa detta med för att se om det är mer fart i det som nån nämnde. fortnite exempelvis går bara inte!!
Jag Föredrar nog hederliga gammla deatchmatch lägena mest med snabba respawns och snabba kills där man också eventuellt "lootar" vapnen/ammon. Finns det sånt läge i detta spelet så kommer det definitivt spelas en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wassle:

Är det bara jag som blir otålig i battleroyale lägena? Visst man springer och lootar osv. Emellan fighterna. Men det är ingen fart i det ändån på nåt vis kanske inte spelat det tillräkligt eller så är battleroyale inte för mig. Men kommer nog testa detta med för att se om det är mer fart i det som nån nämnde. fortnite exempelvis går bara inte!!
Jag Föredrar nog hederliga gammla deatchmatch lägena mest med snabba respawns och snabba kills där man också eventuellt "lootar" vapnen/ammon. Finns det sånt läge i detta spelet så kommer det definitivt spelas en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar ingenting illa med detta och alla har vi olika spelsmak. Sedan så var just din kommentar var väl lite mer genomtänkt än de vanliga som "usch, battle royal, vilken skit, tacka vet jag quake från 1996".
MEN, varför kommer alltid alla dessa kommentarer på varje nyhet som rör ett Battle Royale-spel. Multiplayer FPS har gjorts till förbannelse i 20 år+ och de görs fortfarande. Det finns gott om dem i alla möjliga variationer. Spela dem om ni inte klarar av BR-spelen.

Battle Royale-spelen är knappast perfekta men de är en frisk fläkt i en FPS genre som har stagnerat sedan många år tillbaka. Vi förstår att ni tycker det var bättre förr och att det är tråkigt att bli gammal men jag kan nästan lova er att de som gillar t.ex. Apex Legends idag har lika kul med det som ni hade i Quake en gång i tiden.
Sätt dig ner med några polare och testa någon kväll, det är svårt att inte ha kul. Men skulle det nu vara så att spelet inte är för dig så kanske vi inte behöver höra precis samma gamla argument om och om igen om hur alla dessa nya BR-spel suger.

Återigen inte så mycket riktat mot just din kommentar utan gnället på Battle Royale i allmänhet.

Permalänk

haha måste slänga in en kommentar här nu!

åh nej ett till battle royal spel... suck

Permalänk
Testpilot

För mig är detta inget annat än ännu ett BR spel, hela grejen med Titanfall var just mechs och wall-riding, vilket båda saknas i APEX (Sure, man kan glida på marken och klättra rakt upp).

Ska ge det en chans iaf, men blir nog inte mycket lir när Anthem kommer ut och nu när BFV börjat fixa sina problem mer och mer. Inte ett big fan av att springa runt som en yr hörna i 2/3 av ett game innan man stöter på action

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det spelet har de klassiska problemen med source och draw distance?

Edit: Ser snyggt ut, men väldigt casual och konsolligt. Lång time to kill, och ingen rekyl. Knappast något för mig, men trevligt för lite yngre spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Woho! Fler Battle Royal spel! Det kan aldrig finnas tillräckligt IMO!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Menar ingenting illa med detta och alla har vi olika spelsmak. Sedan så var just din kommentar var väl lite mer genomtänkt än de vanliga som "usch, battle royal, vilken skit, tacka vet jag quake från 1996".
MEN, varför kommer alltid alla dessa kommentarer på varje nyhet som rör ett Battle Royale-spel. Multiplayer FPS har gjorts till förbannelse i 20 år+ och de görs fortfarande. Det finns gott om dem i alla möjliga variationer. Spela dem om ni inte klarar av BR-spelen.

Battle Royale-spelen är knappast perfekta men de är en frisk fläkt i en FPS genre som har stagnerat sedan många år tillbaka. Vi förstår att ni tycker det var bättre förr och att det är tråkigt att bli gammal men jag kan nästan lova er att de som gillar t.ex. Apex Legends idag har lika kul med det som ni hade i Quake en gång i tiden.
Sätt dig ner med några polare och testa någon kväll, det är svårt att inte ha kul. Men skulle det nu vara så att spelet inte är för dig så kanske vi inte behöver höra precis samma gamla argument om och om igen om hur alla dessa nya BR-spel suger.

Återigen inte så mycket riktat mot just din kommentar utan gnället på Battle Royale i allmänhet.

Min kommentar var inte riktad som "åhh nej inte ännu ett skit BR spel" eller som "det var bättre förr med DM ala quake style" utan mer som att jag gillar fart och mer konstant action. Och om dom på något vis lyckats få till det i detta spel, Då en del kommenterat att det var just mer fart i detta BR spel så ser jag det som att det är värt att ge BR läget en ny chans för min egen del.

Att jag tog med DM i kommentaren var mer som en referens i vad man jämför imot och skulle uppskatta om läget fanns som alternativ i dessa nya spel också utöver BR.

För övrigt så tycker jag Battle royale i dota2 är kul. kanske är det som saknas i dessa fps BR att det borde finnas lite mobs/bossar med extra loot för att hålla liv i actionen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag har tyvärr ingen lust med någonting längre. Känner att jag håller på att bli gammal. Kollade på klippet men blir bara en suck

http://www.learnify.se/learnifyer/ObjectResources/174e313b-828b-4ff9-a8f6-f5427f3db7c9/P006131.jpg

Hihi. Kan relatera. Orkar ofta inte sätta mig in i (nya) spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ExcZist:

flyter på bättre än jag förväntade mig

Varför?

Det är trotsallt Titanfall 2 Infantry Mode (med Source motorn)

Ang trådtiteln så har ju det att göra med att de största streamarna var betalda och hade #ad i sina titlar på Twitch, klart spelet blir populärt snabbt.

Frågan är dock hur det ser ut om en månad eller två.

Vi vet ju alla hur det gick för Blackout.

Avskyr förövrigt HUD och inventory management i spelet. Påminner snuskigt mycket om Blackout och det är bara sjukt dåligt och även lathet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wassle:

Min kommentar var inte riktad som "åhh nej inte ännu ett skit BR spel" eller som "det var bättre förr med DM ala quake style" utan mer som att jag gillar fart och mer konstant action. Och om dom på något vis lyckats få till det i detta spel, Då en del kommenterat att det var just mer fart i detta BR spel så ser jag det som att det är värt att ge BR läget en ny chans för min egen del.

Att jag tog med DM i kommentaren var mer som en referens i vad man jämför imot och skulle uppskatta om läget fanns som alternativ i dessa nya spel också utöver BR.

För övrigt så tycker jag Battle royale i dota2 är kul. kanske är det som saknas i dessa fps BR att det borde finnas lite mobs/bossar med extra loot för att hålla liv i actionen!

Skickades från m.sweclockers.com

Finns zombies i blackout

Permalänk
Medlem

Totalt ointressanta "heroes", inge wallrunning, grappling hook är nerfed och class-locked. Näe, jag går tillbaka till Titanfall 2.