Anthem-demot tillgängligt för alla idag

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jaggillar3d:

Jag gillar spelet men det är tungt jag få mellan 20-50 fps spelet är tyngre än vad det borde vara, fast man få hoppas att det kommer en patch.Varför är det så cpu tunt? Är på grund av DRM?
Jag har en 2500 inte k och GTX970 och 16gigabyte ram. Vad för prestanda få ni med äldre dator ?

Det är nog som med alla Frostbite titlar sedan Battlefield 1/Battlefront 2;
4.a kärniga i5.or har det svårt att hänga med.

Efter tester i BF1/BFV kom jag och en kompis fram till att en gammal i7 920@stock klarade spelen bättre än en i5 6600K@stock-4.4Ghz. 6600K'n flaska ner till under 30FPS med ett 1070, fick det inte stabilt på 60fps fören vi nådde 4.5Ghz+.

Efter tester nu i Anthem Open Demo så kan jag konstatera att man behöver en i7.a/Ryzen 5 och iaf RX 480/GTX 1060 för att ha en chans att nå stadiga 60fps även på LOW. Men jag tror det skulle gå fint för dig med ett GTX 970 också, men du kan behöva uppgradera den där CPU'n till i7 2600K eller så.

Som referens så flöt Anthem bra på High till Ultra med alla maskiner i min sign, sysemet med Ryzen 5 1600 (3.8Ghz), RX 480 (OC.at) och 16Gb 3200Mhz så fick jag det att flyta bra med allt på high utom Post Processing som var på low och AA avstängt (motion blur/abb av också).

Struktur.
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd

Jag har inte ens testat spelet. Kollade ingame filmerna som släpptes och tappade suget för spelet direkt. Jag kommer nog bara spela de om jag får de gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Rättstavning
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Testpilot

Kan även passa på att dela 3st prints jag tog utanför Fort Tarsis innan demot avslutades - Inget är redigerat utan detta är rena in-game prints (inställningar: High, PP low, MB av, AA av, CAB av)

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Kort och gott!
Mycket ögongodis!

Men otroligt mycket loadingscreens, så mycket att jag förmodligen inte köper spelet. :S

Permalänk
Avstängd

Hade riktigt kul i Anthem, ser fram emot release.

För dom som tycker att det här är dåligt, vilket spel är det som ni använder som referens igentligen? vilket spel är det som har höjt förväntningarna på spel generellt såpass mycket så att man tycker det här är dåligt?

Fattar inte riktigt...

Permalänk
Medlem

Testade demot i kanske en timme totalt.
60-100FPS med allt på lägsta i 1440p, vilket jag anser är ospelbart men bör ju bli bättre vid release förhoppningsvis.
Gillar verkligen inte mouseaccelleration när man flyger, går inte att stänga av någonstans.
Menyerna kändes som rent konsolskräp och var hemska att navigera runt i.
Att man bara kan gå långsamt i huben var riktigt irriterande.

Fienderna har okej med liv på normala svårighetsgrader men sedan verkar det bara balla ur och bli löjligt.

Endgame är det viktigaste men det har dom misslyckats med totalt genom att endast öka %hp/dmg till löjliga nivåer som gör att allt tar evigheter att döda.

Permalänk
Skrivet av Tibi:

Att man bara kan gå långsamt i huben var riktigt irriterande.

Fienderna har okej med liv på normala svårighetsgrader men sedan verkar det bara balla ur och bli löjligt.

Endgame är det viktigaste men det har dom misslyckats med totalt genom att endast öka %hp/dmg till löjliga nivåer som gör att allt tar evigheter att döda.

Att man bara kunde gå i huben va bara en beta sak är sagt, men håller med va otroligt drygt

Hur vet du att dom har misslyckat med endgame? Bara för att fiender får en stör ökning %hp/dmg betyder ju inte att det kommer ta evigheter att döda? Kanske om du inte byter ut ditt gear^^ Är ju ett lootbaserat spel, om bara spelare får bättre o bättre gear så blir allt löjligt lätt tillslut ju
Sen vet vi ju inte om fiender osv får andra egenskaper på grandmaster difficulty+ jämfört med easy/normal/hard

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Tyckte det var bra, hade en del buggar dock och prestandan var bedrövlig bitvis. Spelade på high graphics i 3440 x 1440 med ett 1080 Ti

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Spelade igenom betan rätt så rejält, farmande "fästet" som var inkluderad i betan, för att testa alla javelins och så många förmågor som möjligt. Maxade till o med ut Interceptorn i max blå gear.

Jämfört med Destiny så är det en sämre "shooter", däremot så gillar jag anpassningsmöjligheterna mer i Anthem, rätt kul att förmågor är knytet till gear. Javelins kändes väldigt mycket mer unika i sin spelstil än Destinys klasser.

Jag har dock en känsla att storyn fått stryka på foten jämfört med andra bioware spel, även jämfört med andra bioware multiplayer spel (SWTOR).

Lutar dock åt ett köp för min del. osäker än om jag skall vänta på reviews eller om man kommer bygga upp ett sug nu när man inte spelar på ett par veckor.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Snyggt spel men kasst flyt, kändes som 1 sek fördröjning när man rörde musen tills att något hände på skärmen.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Får se om man kommer lägga ut någon tid i detta spel! Betan är ju riktigt värdelös! Krascher, Laddningstider, Kontrollen suger (K/M), Öppen värld men laddnings tider till olika zoner? Spelet kräver ju även en hel del! Cirka 100fps med datorn i sign spelar i 1080p med low settings. Sedan ingen FOV slider.

Spelet känns tyvärr lite överhypad i alla fall när man såg hur det såg ut i första trailern.

Kommer säkert testa spelet när det kommer men får se hur länge det håller!:/

Själv sitter man på en trött Ryzen 5 Zen 1 Stock, och ett GTX 1060 och spelet flöt på i +170 FPS utan problem! 16 gig ram..
Testa kör en FPS guide på YT. Spelar CS i vanliga fall windows är en bov! Kör allt i medium!

Klaga inte endast på spelet

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Testpilot
Skrivet av atego:

Själv sitter man på en trött Ryzen 5 Zen 1 Stock, och ett GTX 1060 och spelet flöt på i +170 FPS utan problem! 16 gig ram..
Testa kör en FPS guide på YT. Spelar CS i vanliga fall windows är en bov! Kör allt i medium!

Klaga inte endast på spelet

Antingen har du svart magi, trasig fps mätare eller kör i 480p med den FPS'en - Inte en enda jag pratat med har fått dom resultaten, inte heller Digital Foundry eller någon annan media kanal/profil har ens kunnat nå stabila 60fps på ett 1060 kort utan att droppa allt till low (och knappt då)

Själv har jag haft mellan 64-82fps average med datorena i sign på blandade inställningar antingen i 1080p eller 3440x1440 - Dock har jag fått drops så lågt som 44fps även på 1080Ti systemet under tunga fighter.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Insåg just att detta är spelet dit alla resurser och all talang som skulle gått till Mass Effect gick. Inte ett bra byte.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att spelet flöt mycket bättre än jag kunna tro eller hoppas (grafiskt).
Körde bara på laptoppen (GS65 - i7 -1070MQ) körde alla inställningar på default (high/Ultra) och låg o pendlade mellan 55-90FPS utan problem

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Insåg just att detta är spelet dit alla resurser och all talang som skulle gått till Mass Effect gick. Inte ett bra byte.

Visst känner man igen en del av den grafiska stilen från Mass Effect, men den populära hypotesen att Mass Effect övergavs för att lägga resurserna i t.ex. Anthem håller jag för osannolik tills det i så fall framkommer något mer konkret som tyder på detta.

Skrivet av Quiki:

Kort och gott!
Mycket ögongodis!

Men otroligt mycket loadingscreens, så mycket att jag förmodligen inte köper spelet. :S

Det är loading screen före du kommer ut i världen (lång) samt före instanser/dungeons (kort).

Hade du några andra loading screens ofta?

Permalänk

Var länge sedan jag köpte en EA produkt, har helt enkelt inte varit intresserad av utbudet de har för tillfället.

Men jag hade faktiskt riktigt, riktigt roligt tillsammans med vänner i Anthem. Första gången jag brände av en "värsting attack" så höjde jag faktiskt ögonbrynen en aning och kände mig ordentligt mäktig hehe.

Visst finns det lite buggar men inget som var direkt game breaking, fick starta om ett uppdrag en gång det var nog det värsta.

Blir absolut ett köp på detta spel, bra jobbat EA, mer sånt!

Visa signatur

🎮 → AMD 3700X • MSI Gaming Z Trio 3080 12 GB• 32GB DDR4 • ASUS ROG Swift PG279Q
🖱 → Logitech g703 / ⌨ → Corsair Strafe Silent RGB
💻 → Macbook Pro 13" M1 • 16GB • 512GB
📱 → iPhone Xr • 128GB
🎧 → BOSE 700 & SteelSeries Arctis 7 2019

Permalänk
Medlem

Så ingen text chat vid launch, samma som med Destiny 2 PC release....

https://twitter.com/BenIrvo/status/1093176192709079041?s=17

Visa signatur

Intel Core i9-13900K | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom GS | Corsair 128GB (4x32GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | MSI PRO Z690-A DDR4 | Arctic Liquid Freezer II 280 | EVGA Supernova G6 1000W | Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD 1TB + 2x2TB | Fractal Design Define 7 Svart TG | LG 34'' UltraGear 34GN850 QHD | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebez:

Så ingen text chat vid launch,

Nej, och tack gode gud för det. Äntligen ett spel man kan njuta av utan att bli ihjälspammad av randoms som råkar vara på samma server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Ospelbart för mig. Hinner starta spelet och spela några minuter sen buggar allt ur och jag får typ 10% usage på både cpu/gpu.

Jag hade max 20% på GPU oavsett upplösning och ultra eller low. Testade olika drivare också.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Körde första uppdraget och har ställt in allting, måste säga att de har fixat de flesta problemen jag hade med kontrollerna i demot.
Fps är mycket stabilare och flygandet enormt mycket smidigare.
Dags att grinda lite gear i helgen...

Permalänk
Medlem

Har också kört det första bara. Tror nog det känns bättre. Stör mig fortfarande på menyerna och att man går så sakta i fort tarsis eller vad det heter.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Kan inte installera spelet får något direct x error meddelande. Irriterande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag testade att köra några timmar idag och rent spelmässigt är jag nöjd. Det är exakt lika roligt som jag mindes det när man skiftar mellan att slåss i luften och på backen samt kombinerar förmågor med varandra. Det kommer bli ännu roligare när mina kompisar som inte har premier ansluter, för då kan man verkligen kombinera förmågor och anpassa utrustning efter gruppen mer än vad man gör när man kör med randoms.

Det märks även att Drew Karpashyn har hand om storyn, och det är betydligt mycket mer världsbyggande än jag först trott. Codexen fylls alltid med något nytt, och även om det inte är på ME-nivå så har de definitivt byggt en cool värld, och man vill veta mer om den och dessa Shapers.

Vad det gäller prestanda så har jag först och främst testat på min 1440P-skärm med allt inställt på Ultra, och bildrutorna i sekunden varierar mellan 48 - 70 beroende på omgivning. Inte helt optimalt, så jag får nog ta och lira på min 1080p-skärm för stunden då jag föredrar flyt över den lilla skillnad ögongodis jag upplever mellan skärmarna.

EDIT: Även testat med 1080P nu, och inte helt nöjd med hur det flyter. Hoppas spelet mognar lite på den fronten då det är svårt att hålla någon typ av stabil framerate både inne i Fort Tarsis och utanför.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Flyter på bättre och ser snyggare ut än vad jag minns från demot. Har dock bara kört den första delen. Ligger på ca 50 fps i 4K, allt på Ultra, HBAO+ och TAA.

Permalänk
Medlem

Har ni kommit till main mission "Challenges of legionnaires"? Det kan vara det värsta jag varit med. måste spela freeplay och göra en miljon olika saker, för att låsa upp olika tombs. Tror jag precis lyckades låsa upp första utav 4st. Jag har inte hittat något ställe där man kan se vad man behöver göra heller. Endast en snabb ruta, när man försöker öppna en tomb.

Kanske bara är jag som inte gillar det, men herregud. Sämsta main mission jag spelat tror jag.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Gott att äta lite kassler med en nyknäckt guldvas medans man läser om Anthem.
Jag ska göra mig en tjänst och vänta med att köpa detta spel i några år, så det hinner få mogna och kötta på sig lite samt få buggarna fixade. Säg en 4 år från och med nu....borde räcka. Om spelet inte är aktivt då eller har fortsatt support så gjorde man rätt som väntade.

Det tycker jag känns tryggt och moraliskt försvarbart.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX SCAR II - I7 8750H, GTX 1070, 144HZ (1ms), 16gb 3333 ddr4, 236SSD, 1TBHD. ----------- MBP late 2011 -------Samsung
S9plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Har ni kommit till main mission "Challenges of legionnaires"? Det kan vara det värsta jag varit med. måste spela freeplay och göra en miljon olika saker, för att låsa upp olika tombs. Tror jag precis lyckades låsa upp första utav 4st. Jag har inte hittat något ställe där man kan se vad man behöver göra heller. Endast en snabb ruta, när man försöker öppna en tomb.

Kanske bara är jag som inte gillar det, men herregud. Sämsta main mission jag spelat tror jag.

Bara spela igenom vanliga missions/contracts och några sessioner av freeplay efter det så är det gjort.

Det blir skittråkigt om du ska göra allt bara för sakens skull, bättre att göra allt annat man kan först sen ta resten.

Permalänk
Medlem

Det är ju dock ett main mission, som man gör i freeplay. Så man kommer ju inte vidare i storyn om man inte gör det. Fruktansvärt dåligt mission och jag är inte ensam om att tycka det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Har ni kommit till main mission "Challenges of legionnaires"? Det kan vara det värsta jag varit med. måste spela freeplay och göra en miljon olika saker, för att låsa upp olika tombs. Tror jag precis lyckades låsa upp första utav 4st. Jag har inte hittat något ställe där man kan se vad man behöver göra heller. Endast en snabb ruta, när man försöker öppna en tomb.

Kanske bara är jag som inte gillar det, men herregud. Sämsta main mission jag spelat tror jag.

Håller med, borde aldrig vart designat så från början. Med det sagt så såg att de skulle göra det missionet mycket lättare inför releasen nu på fredag (Minska antalet requirements). Tydligen är det också en del buggar där med. (typ öppna visst antal chest delas inte med grupp, utan var o en i gruppen måste göra det var för sig)

Detta skulle aldrig vart ett mandatory uppdrag för att progressa storyn, idealt så skulle vart ett optional sido-uppdrag med någon schysst reward istället.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Hade det varit ett side mission, med nice rewards, det hade varit helt okej. Men som story, herregud. Nu spelade jag solo, så jag behövde "bara" 15 kistor. som tog en evighet att hitta btw. Men spelar man 4st, då ska man hitta 60st kistor! Är nog smart av dom att sänka antalet requirements. Men då kommer reddit gapa om att dom gjort det lättare istället. haha.

Bortser man från det där och main mission jag är på nu, som också är freeplay och lite rng. Så har jag fortfarande lite kul i spelet. Så kommer nog hålla till Division 2 kommer ut iaf.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]