Anthem-demot tillgängligt för alla idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Tycker Anthem är riktigt kul,körde förra veckan och nu denna, resulterade i en månad premier så jag kan lira den 15e samt att jag förköpte Legion of dawn edition. Längtar till 15e

Så har jag också gjort. Jag är ändå ledig under early access-veckan så det känns ju onödigt att gå och vänta en vecka medans man är ledig istället för att faktiskt punga ut en mindre summa för att spela.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Det är inte ofta jag gillar "tutorials" i spel, men hade gärna sett något mer hålla i handen i detta demo.
Startade spelet, möts av så mycket loadingscreens att man är på G att avsinstallera bara pga det.

När man äntligen "spawnat" in i världen, ska man börja knata runt i någon stad (Går det öht inte ens att springa?)
Yrar runt tills man tillslut lyckats skippa förbi tillräckligt mycket dialog med random NPC's för att äntligen få komma in och flyga/skjuta lite.

Hamnar med 3 andra som verkar lika vilsna som jag, alla 4 tar sig åt olika håll, 2 personer droppar ur efter ett par minuter, jag och den sista liraren flyger runt och skjuter lite mobs.

Ytterst oklart, kan säkert finnas något i detta spel om man orkar sätta sig in i det, men att bara lägga 30 min på att "testa" var komplett meningslöst tyvärr.

Permalänk
Medlem

Är jag intresserad av ett sånt här typ av spel, då har jag en tendens att sätta mig in det ordentligt. Så jag har sett många videos på yt osv. Det är ganska kul när man lär sig combos och hittar bra vapen/gear. Men det är inte problemet med spelet. Problemet är att portningen till pc är ett skämt. Det sägs att den ska vara bättre till release, men dom har en lång väg dit. Server och problem med diverse krascher dessutom. Mycket buggar har det varit också, spelförstörande buggar. Rekylen i vissa vapen är katastrof också. Började spela med heavy handgun eller vad dom nu heter. Modellen med låg rate of fire och hög impact. Gick i princip inte att använda pga rekylen. Har väl o göra med att portningen är rutten antar jag. För mycket konsol kod som spökar.

Men jag ska nog ge det en chans när det släpps, har ju Origin access så. Men det blir nog kortvarigt fram tills Division 2 släpps.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Efter lite testande så verkar spelet ändån rätt skojj. Har inte haft problem med flygningen som vissa andra.
(TiPS! håll koll på dom 2 cirklarna i mitten när man flyger så inser man ganska snabbt hur mekaniken funkar och är tänkt.)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rätt skoj men det känns en aning repetitivt efter ett tag.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Testade nån timme eller så idag. Stör mig sjukt mycket att när man springer runt i staden så ser ens animation ut att man springer (och karaktären flåsar då och då) men det känns som att man smyger i hastighet - blir inte bättre av att man inte kan springa i fortret. Att flyga med mus fick jag till snitsen relativt fort men fortfarande väldigt klumpigt. Oklart hur man byter vapen på ens javelin och jag tyckte att det var omständigt att starta ett mission. Fiender som spawnar in i världen mitt framför ens ögon och försvinner likaså - högst oklar sync mot servern där.

Hittills är jag inte imponerad - men får se längre fram om jag ger det en chans till. Om inget annat så verkar Division 2 se mycket lovande ut!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Ospelbart för mig. Hinner starta spelet och spela några minuter sen buggar allt ur och jag får typ 10% usage på både cpu/gpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Ospelbart för mig. Hinner starta spelet och spela några minuter sen buggar allt ur och jag får typ 10% usage på både cpu/gpu.

...ditt starta iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wassle:

Efter lite testande så verkar spelet ändån rätt skojj. Har inte haft problem med flygningen som vissa andra.
(TiPS! håll koll på dom 2 cirklarna i mitten när man flyger så inser man ganska snabbt hur mekaniken funkar och är tänkt.)

Skickades från m.sweclockers.com

Även om man fibblar med sens settings för flight så funkar det dåligt med kb+mus, krävs inte många hjärnceller för att fatta hur det funkar, men problemet är ju inte hur det funkar utan hur det är utformat från början, funkar helt enkelt inte bra med kb+mus då Anthem helt klart är ett spel utformat för konsoler vilket man ser bevis för överallt, kan nog vara en trevlig upplevelse på en konsol, men som PC spelare så tyckte jag att det var skit.

Någon som kommenterade och sa att dev på reddit sagt att dem kommer ha bättre PC kontroller för flight och annat dock, så kanske blir bättre, jag lär antagligen inte köpa Anthem om dem inte fixar den usla flighten och det rent ut sagt horribla gun-play när det gäller att aima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Det här är positivt!
Att EA vågar låta allmänheten prova det innan det släpps betyder att de tror på spelet.
Stor chans att jag provar på det.

'Free Open Beta', precis som med BF3, BF4, BF1, BFV, Battlefront 2.

Det betyder inget annat än att det är bra för försäljningen att ge en gratis teaserhelg.

Permalänk
Medlem

Hela den här tråden är ett bra exempel på hur man ska skita i recensioner till förmån för att bara testa själv. Att ge sig på att recensera ett spel när man inte begriper hur man ska spela, har tekniska problem med sin dator så att man inte har kunnat spela, eller något annan av alla tramsinlägg i den här tråden (som dessutom fått massa likes) är bara uttryck för missnöje som inte har med spelet att göra. Alla spel kan inte sakna inlärningskurva (p.g.a. 100% 'handhållning'), samt ge omedelbar tillfredsställelse, och fortfarande vara intressanta. Istället för att sitta och fylla såna här trådar med skit så kan den som inte är intresserad skriva något vettigare inlägg i en tråd som intresserar dem.

----------

Jag laddade hem demot i fredags, hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig, men har kört hela helgen. Jag har en i7-6700K, 32 GB RAM och ett 980 Ti, en ganska måttlig dator med dagens mått alltså. Ultra-inställningar i 1440p gav mellan 40-60 FPS ungefär, vilket gissningsvis mest beror på föråldrat grafikkort. Miljöerna är väldigt snygga, som väntat, och ser riktigt bra ut även på något lägre inställningar. Jag har blivit disconnectad en gång, samt råkade ut för att en cutscene hängde sig (vilket löstes med att sänka grafikinställningarna tillfälligt), annars har det funkat problemfritt vilket bådar gott inför release på det hela taget.

När man spelar Freeplay märks det att man lider av att andra spelare har dålig ping, vilket företrädesvis verkar inträffa när man har medspelare med ryska alias. Det är egentligen enda gången spelet inte kändes responsivt, vilket sannolikt bara kan åtgärdas med bättre matchmaking så att man INTE hamnar i samma sessioner med folk som sitter på kass lina.

I story mode hade jag inga såna problem alls, kanske beroende på att man kan köra Private Session och på så vis slipper lida av andras dåliga lina. Det tog ett litet tag att vänja sig vid flygkontrollerna (tgb + mus) men efter en kortare inlärningskurva så fick jag upp precisionen så mycket att jag kan flyga igenom en tunnel, upp för ett berg, och landa på valfri skolåda på toppen, typ.

Att lära sig flyga och landa med precision är en vital del av striderna, det är en stor del av ditt skydd att just kunna undvika fienders eld eller positionera dig för att kunna skjuta dem på effektivaste sätt. Det lönar sig även att sikta exakt, då fiender har weak spots (vissa mer uppenbara än andra) men precis som det t.ex. lönar sig att skjuta headshots i andra FPS så lönar det sig i Anthem. Olika vapen funkar olika bra beroende på din spelstil. Genom att titta på storleken på ditt riktmedel så får du en uppfattning om vilken precision ditt vapen har och vad det har för praktisk räckvidd. Hagelbössor och snabba automatkanoner har en större cirkel, medan t.ex. skarpskyttegevär har en väldigt liten cirkel. Att stå och ösa på med automatkanon på 100 meter gör ingen större nytta, utan det är ett vapen man har på sin Colossus (en klass) och plockar fram när man melee-landat mitt i en hög med fiender och behöver mala ner någon hård fiende man precis stunnat på nära håll, innan man tar fram sin sköld och shield-bashar ihjäl kvarvarande trash mobs runt omkring.

Ammo och hälsa går att hitta på lite olika sätt, men är inga större problem att hushålla med om man utnyttjar sin klass rätt. Det finns dessutom "dolda" (som i inte helt uppenbara) loot-ställen i världen som kan förse dig med båda resurser.

Spelet är uppbyggt som ett coop-PvE. Det är fullt möjligt att köra solo, men vissa fiender blir väldigt svåra att handskas med helt ensam. Storyn levereras inte i famnen på spelaren, utan man får gå runt och upptäcka detaljer genom att t.ex. hitta böcker och liknande ute i världen. Det är många nooks and crannies i världen, och små detaljer som är lätta att missa om man inte är intresserad av att hitta dem. De ger allt ifrån loot till backstory och flavor.

Det finns ett craftingsystem som jag bara skrapat på ytan till, men kort sagt så kan man bygga eller förbättra saker genom att använda material som går att farma i världen eller få av att återvinna loot man inte vill använda. Det går att crafta saker du får behålla permanent (t.ex. vapen) samt förbrukningsvaror (t.ex. powerups som ökar din melee-skada under ett uppdrag). Det går att bygga saker i olika kvalitéer, där "priset"/materialåtgången styrs av föremålets kvalité, men det finns ändå en viss slumpmässighet i vad du får för item. Craftade items kan också återvinnas, om man inte är nöjd med det man fick. Vad du kan crafta verkar dels bero på din level, och dels på vad du har sedan tidigare, men det känns som ett kul tillägg även om jag bara hunnit skrapa på ytan.

Precis som alla andra multiplayer-spel så är detta ingenting att förlita sig på köra seriöst med randoms. Randoms kan funka som utfyllnad när man håller på med något i Freeplay, men då kan man även räkna med sånt som att inte bli revivad när man "dör" t.ex. utan får spawna om (på andra sidan kartan).

Det känns lite konstigt, men jag kommer sannolikt att köpa spelet trots att det är EA, och trots att det är laddskärmar i uppåt någon minut ibland. Det kommer helt säkert att gå att köpa ingame-valutan för riktiga pengar, men jag ser inte att det är ett problem med tanke på att det verkar vara kosmetiska föremål man köper för dem. Lootboxes existerar inte i demot åtminstone, har svårt att tro att de skulle försöka gömma en sån feature om den fanns. Jag känner mig sugen på att förköpa bara för att få börja spela den 15/2, en vecka före alla andra, men jag borde väl antagligen låta bli...

Inför release så hoppas jag att de hittar något sätt att fixa till matchmakingen på, så att man t.ex. inte behöver spela med ryssar bara för att man är relativt geografiskt nära, men i övrigt känns det mest som att det är diverse polering som ska till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hela den här tråden är ett bra exempel på hur man ska skita i recensioner till förmån för att bara testa själv. Att ge sig på att recensera ett spel när man inte begriper hur man ska spela, har tekniska problem med sin dator så att man inte har kunnat spela, eller något annan av alla tramsinlägg i den här tråden (som dessutom fått massa likes) är bara uttryck för missnöje som inte har med spelet att göra. Alla spel kan inte sakna inlärningskurva (p.g.a. 100% 'handhållning'), samt ge omedelbar tillfredsställelse, och fortfarande vara intressanta. Istället för att sitta och fylla såna här trådar med skit så kan den som inte är intresserad skriva något vettigare inlägg i en tråd som intresserar dem.

----------

Jag laddade hem demot i fredags, hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig, men har kört hela helgen. Jag har en i7-6700K, 32 GB RAM och ett 980 Ti, en ganska måttlig dator med dagens mått alltså. Ultra-inställningar i 1440p gav mellan 40-60 FPS ungefär, vilket gissningsvis mest beror på föråldrat grafikkort. Miljöerna är väldigt snygga, som väntat, och ser riktigt bra ut även på något lägre inställningar. Jag har blivit disconnectad en gång, samt råkade ut för att en cutscene hängde sig (vilket löstes med att sänka grafikinställningarna tillfälligt), annars har det funkat problemfritt vilket bådar gott inför release på det hela taget.

När man spelar Freeplay märks det att man lider av att andra spelare har dålig ping, vilket företrädesvis verkar inträffa när man har medspelare med ryska alias. Det är egentligen enda gången spelet inte kändes responsivt, vilket sannolikt bara kan åtgärdas med bättre matchmaking så att man INTE hamnar i samma sessioner med folk som sitter på kass lina.

I story mode hade jag inga såna problem alls, kanske beroende på att man kan köra Private Session och på så vis slipper lida av andras dåliga lina. Det tog ett litet tag att vänja sig vid flygkontrollerna (tgb + mus) men efter en kortare inlärningskurva så fick jag upp precisionen så mycket att jag kan flyga igenom en tunnel, upp för ett berg, och landa på valfri skolåda på toppen, typ.

Att lära sig flyga och landa med precision är en vital del av striderna, det är en stor del av ditt skydd att just kunna undvika fienders eld eller positionera dig för att kunna skjuta dem på effektivaste sätt. Det lönar sig även att sikta exakt, då fiender har weak spots (vissa mer uppenbara än andra) men precis som det t.ex. lönar sig att skjuta headshots i andra FPS så lönar det sig i Anthem. Olika vapen funkar olika bra beroende på din spelstil. Genom att titta på storleken på ditt riktmedel så får du en uppfattning om vilken precision ditt vapen har och vad det har för praktisk räckvidd. Hagelbössor och snabba automatkanoner har en större cirkel, medan t.ex. skarpskyttegevär har en väldigt liten cirkel. Att stå och ösa på med automatkanon på 100 meter gör ingen större nytta, utan det är ett vapen man har på sin Colossus (en klass) och plockar fram när man melee-landat mitt i en hög med fiender och behöver mala ner någon hård fiende man precis stunnat på nära håll, innan man tar fram sin sköld och shield-bashar ihjäl kvarvarande trash mobs runt omkring.

Ammo och hälsa går att hitta på lite olika sätt, men är inga större problem att hushålla med om man utnyttjar sin klass rätt. Det finns dessutom "dolda" (som i inte helt uppenbara) loot-ställen i världen som kan förse dig med båda resurser.

Spelet är uppbyggt som ett coop-PvE. Det är fullt möjligt att köra solo, men vissa fiender blir väldigt svåra att handskas med helt ensam. Storyn levereras inte i famnen på spelaren, utan man får gå runt och upptäcka detaljer genom att t.ex. hitta böcker och liknande ute i världen. Det är många nooks and crannies i världen, och små detaljer som är lätta att missa om man inte är intresserad av att hitta dem. De ger allt ifrån loot till backstory och flavor.

Det finns ett craftingsystem som jag bara skrapat på ytan till, men kort sagt så kan man bygga eller förbättra saker genom att använda material som går att farma i världen eller få av att återvinna loot man inte vill använda. Det går att crafta saker du får behålla permanent (t.ex. vapen) samt förbrukningsvaror (t.ex. powerups som ökar din melee-skada under ett uppdrag). Det går att bygga saker i olika kvalitéer, där "priset"/materialåtgången styrs av föremålets kvalité, men det finns ändå en viss slumpmässighet i vad du får för item. Craftade items kan också återvinnas, om man inte är nöjd med det man fick. Vad du kan crafta verkar dels bero på din level, och dels på vad du har sedan tidigare, men det känns som ett kul tillägg även om jag bara hunnit skrapa på ytan.

Precis som alla andra multiplayer-spel så är detta ingenting att förlita sig på köra seriöst med randoms. Randoms kan funka som utfyllnad när man håller på med något i Freeplay, men då kan man även räkna med sånt som att inte bli revivad när man "dör" t.ex. utan får spawna om (på andra sidan kartan).

Det känns lite konstigt, men jag kommer sannolikt att köpa spelet trots att det är EA, och trots att det är laddskärmar i uppåt någon minut ibland. Det kommer helt säkert att gå att köpa ingame-valutan för riktiga pengar, men jag ser inte att det är ett problem med tanke på att det verkar vara kosmetiska föremål man köper för dem. Lootboxes existerar inte i demot åtminstone, har svårt att tro att de skulle försöka gömma en sån feature om den fanns. Jag känner mig sugen på att förköpa bara för att få börja spela den 15/2, en vecka före alla andra, men jag borde väl antagligen låta bli...

Inför release så hoppas jag att de hittar något sätt att fixa till matchmakingen på, så att man t.ex. inte behöver spela med ryssar bara för att man är relativt geografiskt nära, men i övrigt känns det mest som att det är diverse polering som ska till.

Bästa recensionen i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spokig:

Bästa recensionen i tråden.

Tack!

Jag kan tillägga att ”hela helgen” motsvarar drygt 20 timmar.

En rolig aspekt som jag inte nämnde är att det finns en hel del utrymme för kosmetisk customisering av ditt exoskelett utan att betala något extra. Man kan både måla i RGB (ett RGB-hjul ihop med en triangel som har vald färg i toppen samt svart och vitt i basen, så att man kan få till ”sin” nyans) samt byta material på alla delar. Det är såpass många tusen olika variabler att det inte kommer vara svårt att skapa ett unikt utseende. Sen finns möjlighet till både crafting samt att köpa delar för ingame-valutan (som du förtjänar genom t.ex. quests).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tack!

Jag kan tillägga att ”hela helgen” motsvarar drygt 20 timmar.

En rolig aspekt som jag inte nämnde är att det finns en hel del utrymme för kosmetisk customisering av ditt exoskelett utan att betala något extra. Man kan både måla i RGB (ett RGB-hjul ihop med en triangel som har vald färg i toppen samt svart och vitt i basen, så att man kan få till ”sin” nyans) samt byta material på alla delar. Det är såpass många tusen olika variabler att det inte kommer vara svårt att skapa ett unikt utseende. Sen finns möjlighet till både crafting samt att köpa delar för ingame-valutan (som du förtjänar genom t.ex. quests).

Kul att man själv inte hittade funktionen fast man spelade 2 helger... Såg nu en video om hur det fungerar på PC.

Väldigt konstigt ställe att sätta färghjulet på utan att informera om det till spelaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Kul att man själv inte hittade funktionen fast man spelade 2 helger... Såg nu en video om hur det fungerar på PC.

Väldigt konstigt ställe att sätta färghjulet på utan att informera om det till spelaren.

Jag hittade den för att jag associerade att material och färgen på materialet var två olika variabler efter att jag råkade få en annan färgton av att jag bytte material, så jag håller med om att det borde varit en tooltip där åtminstone.

Permalänk
Medlem

Har spelat några timmar och konstaterat följande. Spelet ser väldigt bra ut och är det vackraste spel jag sett. Det är mycket roliga välgjorda effekter osv. Men jag finner ingen riktig känsla i kontrollerna (PC). Och det känns inte som jag påverkar striden så väldigt mycket baserat på skill. Sammanfattningsvis så får jag en känsla för att spelet nog tilltalar en yngre publik. Men spelet känns nytt och intressant, lite kluven är jag, vill tycka om det men nja....

Som jag känner nu kommer jag troligen hoppa detta och spela Division 2 när det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Har spelat några timmar och konstaterat följande. Spelet ser väldigt bra ut och är det vackraste spel jag sett. Det är mycket roliga välgjorda effekter osv. Men jag finner ingen riktig känsla i kontrollerna (PC). Och det känns inte som jag påverkar striden så väldigt mycket baserat på skill.

Vad menar du med ”skill” när du jämför med The Division där du måste skjuta fiender femtioelva gånger oavsett om du siktar på höger lilltå eller höger öga?

Skrivet av Magnus112233:

Sammanfattningsvis så får jag en känsla för att spelet nog tilltalar en yngre publik.

Det tror inte jag. Kolla bara på alla tidigare klagomål i tråden på att spelet inte gett omedelbar tillfredsställelse utan har en liten inlärningskurva. Det är knappast en egenskap som är utmärkande för äldre gamers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad menar du med ”skill” när du jämför med The Division där du måste skjuta fiender femtioelva gånger oavsett om du siktar på höger lilltå eller höger öga?
Jag kan inte argumentera emot dig. Jämförde med mer generellt när jag skrev det där, så det blev lite ogenomtänkt i samband när jag skrev om Division.

Det tror inte jag. Kolla bara på alla tidigare klagomål i tråden på att spelet inte gett omedelbar tillfredsställelse utan har en liten inlärningskurva. Det är knappast en egenskap som är utmärkande för äldre gamers.

Ja, du har rätt i ett större perspektiv. Men jag jämför med andra looter/shooters. Och då anser jag Anthem känns mer ytligt och jag tycker det hade en väldigt snabb inlärningskurva.

Det är mina initial intryck, men med fler speltimmar kanske jag ändrar uppfattning. Det är mycket som imponerar.

Permalänk
Medlem

Plockade hem spelet i lördags för att prova.
Var lite osäker på om jag ens skulle bry mig då jag läst R5 1600x och Rx 480 är mediuminställningar i 1440p, ungefär. Vill helst spela högre inställningar, men provade för att se om spelet kan vara aktuellt i framtiden efter inköp av nytt grafikkort.
Spelade på inställningarna som spelet satte till mig vilket var high med några inslag av ultra. Oj tänkte jag, det var högt.
Men till min förvåning så fungerade det utmärkt. Spelat igenom vad demot hade att erbjuda och ändå gången spelet segade ihop var i bossfighten när den mot slutet börjar skjuta nät och sörja åt alla håll.
Kändes helt klart stabilt. Konstigt då många här inne klagat på dålig prestanda.
Buggar stötte man på några stycken men inga av allvarligare art, med crasher eller utkast som följd.
Värst var på uppdraget när man ska lungna relik två på uppdraget med kryp-bossen. En gubbe i mitt team hade en av eko-grejerna men flög aldrig tillbaka till reliken. Det gick inte att komunicera med sina lagkamrater. Så där stod man och väntade och väntade på att han skulle komma rätt.

Blir det köp? Nja, men jag skaffar nog origin premium eller vad det heter och spelar 10 timmar till vid launch. Sen får vi se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

En gubbe i mitt team hade en av eko-grejerna men flög aldrig tillbaka till reliken. Det gick inte att komunicera med sina lagkamrater. Så där stod man och väntade och väntade på att han skulle komma rätt.

Det går, man behöver dock vara i samma squad. Det du beskriver är dock varför man INTE spelar multiplayer som kräver någon form av laginsatser ihop med randoms rent generellt.

Permalänk
Medlem

Någon som jag störde mig på också var interfacet. Det käns väldigt "konsolifierat" det tog också någon minut innan jag fattade hur man joinade ett game, vet inte om det bara var jag men det kändes väldigt otydligt och väldigt mycket "ovanpåvarandra" menyer bara jag?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

Körde nån timme i helgen och tyckte det var ganska kul. Fick starka Mass Effect-vibbar från striderna, kändes som att spela ME3 igen. Väldigt roligt att flyga runt i sin javelin också, även om kontrollerna var lite sega. Tror dock inte att det är något för mig, var lite för repetitivt gameplay.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Kändes halvsegt i början men när man väl kom in i spelet var det riktigt schysst!

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Kan hålla mig rätt kort. Det här är mer vad Destiny 2 borde varit. Det var ett kul FPS mode och välpolerat och snyggt. Men det är en MMO-grinder och det har sin specifika målgrupp så medans jag roades tror jag inte det är nått jag plockar upp.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

Evolve och Titan falls avkomma = Anthem.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad det är men PvE, alltså att skjuta NPC's, i shooters är något jag aldrig sett det roliga med. I ARPG's, MMORPG's och MOBA's kan jag sitta och döda NPC's flera timmar i sträck men i shooters tröttnar jag efter fem minuter.

Multiplayer i förstapersons-skjutare är en favorit men att 'grinda' fiender klickar inte för mig i den genren av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Nix, EA bojkotten fortsätter.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Känner lite som Löfvet
"Nu är det avinstallerat. Spelat ungefär 1.5h. Även om det finns vissa saker som är småroliga så är det på det stora hela ganska generiskt och något man väldigt snabbt blir less. Hade det varit F2P kanske man slöspelat lite med kompisar ibland."

Spelade runt 8 timmar i demot 6+ timmar i co-op med polare
Känner lite axelryck /meh över det hela känns inte som det finns content nog för att motivera ett tidigt köp + att man tröttnar nog rätt fort på grind aspekten i spelet
Det sagt så kommer jag nog antagligen att plocka upp det på REA någon gång i framtiden iallafall då det va lite roligt men som sagt fruktan är nog att man tröttnar nog fort på det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Spelet tilltalade mig mycket, kommer säkert bli ett köp i framtiden. Gillade hur man kunde ändra utseendet på sin javelin. Miljömässigt.. sjukt vackert spel rent grafiskt, vilket för min del är en av de stora anledningarna till att jag kommer köpa det, är en sucker för den delen.

Förhoppningsvis är prestandaproblemen fixade till release samt även nya grafikdrivers ute. Kan det släppas med DX12 också tro?

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

För egen del tilltalas jag inte alls av loot-grind mekanik med tråkiga amunitionssvampar till fiender... Ljudet på den första puffran saknade verkligen tyngd, och överlag är jag inte glad för skjutare där det flyger siffror istället för audiovisuell feedback. Jag vill hellre kunna avlossa en tung amunitionssalva där jag blir ordentligt audiovisuellt belönad av kritiska träffar. Spelet kändes "floaty", och interaktionen med fiender saknade närvaro.

Med allt detta sagt så finns det säkert folk som uppskattar spelet. Själv vill jag ha ett närmre perspektiv, högre audiovisuell tyngd. Dessa spel känns som ett mellanting mellan RPG och ett action-spel, och för mig faller det platt då det inte gör något av det hela vidare bra.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC