Nyutgåvorna av Command & Conquer baseras på källkoden från originalen

Permalänk
Medlem

Tiberian Sun var överlägset bästa. Red Alert gillade jag aldrig. Men remakes blir aldrig lika bra som originalen. Se bara på hur man förstörde Syndicate!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@cyklonen: Man får väl ta o hoppas, även om vi snackar om EA här.

Permalänk
Medlem

YES det här får en hoppas att de kör Härskarringen: Slaget om Midgård i samma stig älskar dom spelen från EA

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@hellmix: Haha, när det gick o spela online på flera datorer via samma skiva, bara att man var tvungen att stoppa in den i burken innan spelet kunde startas.

Permalänk
Medlem

@Hiri Skönt att det är fler med nostalgiska minnen. Kommer även ihåg Ravenshield man inte kunde vara uppkopplad på internet när man hade samma IP på LAN. Drog man ur kabeln till internetmodemet så fungerade det. Annars inte. Alla var tvungen att dessutom ändra inställningarna på nätverkskortet till samma värde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt mycket fram emot det här. Stor fan av Tiberian Dawn, Sun och Wars.
Command och Conquer (Tiberian Dawn) var det första spelet jag kan minnas att jag spelade på familjens Windows 95-dator. Minns att jag aldrig klarade av GDI-kampanjen när det begav sig.

Red Alert 1&2 har man också haft mycket kul med, även om de spelen inte ligger lika varmt om hjärtat.

C&C Tiberian Twilight och Red Alert 3 vägrar jag erkänna som canon.
Skräpspel som bara lever på namnet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Building..tick tick tick... new construction options.. building... tick tick tick...

Permalänk
Medlem

Nu ska visst inte Tiberian Sun vara med här, men jag måste ändå säga hur brutalt kul det var att bygga en armé av NOD-artilleri, och sen bomba allt som kom i närheten. Det var ju bara snabba flygfarkoster som var immuna, resten förstördes på sekunder innan de kom nära nog för att skjuta!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte om jag är ensam över detta men för mig är det viktigaste att enheternas rörelser och animationer mer eller mindre behåller samma från (trots att de kanske över går till 60 fps nu eller var det 50-60 fps på RA oxå?) RA-tiden.

Tänk er hur Mega Man på NES lyckades elegant få samma mekaniska och härliga kontrollmässiga rörelser i Mega Man X - exakt samma känsla av att gå, hoppa och även glida.

Jämför sedan Sonic the Hedgehog på gamla goda SEGA och sedan Sonic the Hedgehog Generations till PC där du känner av en irriterande accelerationsrörelse som är alldeles för mjuk och känns inte alls som "riktiga Sonic" även om vissa skulle klassa det för "modernisering".

FPS-mängden kan "moderniseras" men INTE spelmekanikens rörelser och animationer, imho!

EDIT: Rolig kuriosa; RA1 har haft så stor inverkan i min barndom att man farsa FORTFARANDE IDAG brukar säga, "SELECT THE TARGET".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Reda Lert alltså? Tja, varför inte. Med tanke på att det är EA så blir det säkert någon nostalgisk mjölkning.

Command & Cåncel finns att spela i HTML5, bl.a. här:
https://www.adityaravishankar.com/projects/games/command-and-...

Permalänk

Light tank rush!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

hoppas dom får till känslan och atmosfären. älskar atmosfären och världen i tiberians sun. det är ett "mysigt" spel.
sitta i vinter mörkret med en kopp choklad invirad i en filt med de mörka mjuka färgerna i tiberian sun...mmmm

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

hoppas dom får till känslan och atmosfären. älskar atmosfären och världen i tiberians sun. det är ett "mysigt" spel.
sitta i vinter mörkret med en kopp choklad invirad i en filt med de mörka mjuka färgerna i tiberian sun...mmmm

Ja dom fick verkligen till atmosfären i Tiberian Sun.
Det spelet känns betydligt mer apokalypiskt/dystopiskt än Tiberium Wars, ironiskt nog.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Minns när man satt med RA1 och expansionen som gjorde att man kunde ändra stats och attacker etc på alla enheter/byggnader.
Bombplan som sköt scudnapalmraketer, hundar som exploderade som nukes, undervattensbyggnader på land.. Ja jösses vad man pillade!

Permalänk
Medlem

Spelade väldigt mycket av C&C/RA serien förr, det var nog mitt favoritspel när vi LAN:a.
Synd bara att det var så svårt att få igång, och det fungerade dåligt ända fram till Red Alert 3, även fast att jag köpte dubbla kopior så att jag skulle kunna spela med min kompis(RA3 hade coop).

Min favorit måste nog vara Red Alert 2 utan Yuris revenge, C4, knockin at your door, hurrah!

Det var lite roligt att man såg mer av kartan beroende av upplösningen på skärmen, mindre kartor hackade när man drog sidleds och att kartan var mindre än upplösningen. Jag skaffade tillslut en skärm som var ca 2048xNågot CRT, men det var när man typ slutat spela Red Alert 2, så jag fuskade såklart inte i multiplayer.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kanske är den enda som inte ser fram emot detta.

Spelkänslan duger inte längre, balansen var kass o det finns ju inget återspelningsvärde.

Precis som när Dune 2000 kom. Utdaterat....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Spelade väldigt mycket av C&C/RA serien förr, det var nog mitt favoritspel när vi LAN:a.
Synd bara att det var så svårt att få igång, och det fungerade dåligt ända fram till Red Alert 3, även fast att jag köpte dubbla kopior så att jag skulle kunna spela med min kompis(RA3 hade coop).

Min favorit måste nog vara Red Alert 2 utan Yuris revenge, C4, knockin at your door, hurrah!

Det var lite roligt att man såg mer av kartan beroende av upplösningen på skärmen, mindre kartor hackade när man drog sidleds och att kartan var mindre än upplösningen. Jag skaffade tillslut en skärm som var ca 2048xNågot CRT, men det var när man typ slutat spela Red Alert 2, så jag fuskade såklart inte i multiplayer.

Tyvärr lever många gamla spel på känslan man kände då när man spelade dom och dom har inte åldrats väl då dussintals senare spel har finslipat allt. Älskade RA2+Yuri då man la till mycket humor i både enheter och story och sidorna var väldigt olika, nästan som Starcraft samt höll en hyfsad balans. RA3 flippade ut totalt på och gick full cirkus så det klarade jag inte av att spela alls.
C&C generals var grymt men kändes mer som ett helt annat spel!
Hade gärna sett en remake på RA2 samt Generals då RA1 är ett underbart minne men det är väldigt föråldrat om man ser till dagens mått

Permalänk

Varför inte börja med pappan till Real-Time Strategy spelet?
Dune 2 & den underbara efterföljaren! C&C samt Red Alert är ju clone!

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt behovet av detta när OpenRA finns, https://www.openra.net/.
Command & Conquer är visserligen inte med där men Red Alert är samt Dune 2000 och Tiberian Dawn.

Permalänk
Medlem

Spelade om C&C för några veckor sedan, samma med RA. Fantastiska lir och jag ser verkligen fram emot detta.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

Ser inte riktigt behovet av detta när OpenRA finns, https://www.openra.net/.
Command & Conquer är visserligen inte med där men Red Alert är samt Dune 2000 och Tiberian Dawn.

Command och Conquer = Tiberian Dawn.

Problemet med OpenRA imo är att dom inte brytt sig om att göra klart kampanjerna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Command och Conquer = Tiberian Dawn.

Problemet med OpenRA imo är att dom inte brytt sig om att göra klart kampanjerna.

Tack. Jag fick inte rätsida på det där man jag googlade men det förklarar varför jag kom till samma wiki-sida för Command & Conquer och Tiberian Dawn.

Okej, ja, kampanjerna har jag ingen koll på. Bara spelat kampanj i Command & Conquer Generals. I de andra spelen har jag bara kört skirmish solo eller multiplayer. Då duger ju OpenRA gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Tyvärr lever många gamla spel på känslan man kände då när man spelade dom och dom har inte åldrats väl då dussintals senare spel har finslipat allt. Älskade RA2+Yuri då man la till mycket humor i både enheter och story och sidorna var väldigt olika, nästan som Starcraft samt höll en hyfsad balans. RA3 flippade ut totalt på och gick full cirkus så det klarade jag inte av att spela alls.
C&C generals var grymt men kändes mer som ett helt annat spel!
Hade gärna sett en remake på RA2 samt Generals då RA1 är ett underbart minne men det är väldigt föråldrat om man ser till dagens mått

Vart inte Soviet tråkiga/kassa och Yuris enheter extremt veka?
Jag har fortfarande rätt bra koll på RA2 utan Yuris, men fick aldrig riktigt grepp om expansionen.
Spelade igenom kampanjen men det vart inte mycket multiplayer(nästan inget).

RA3 var väl lite sisådär, men C&C med Scrin var ju helt kasst.
Tror aldrig att jag spelade igenom RA3 Expansionen dock, den var väl rätt space:ad?

Jag ser gärna en modern remake av C&C men ett modernt system för att bygga enheter etc...

Maneuver props engaged......

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag på remaster av C&C Renegade! Tror aldrig jag spelade det till slutet... kanske skulle man damma av en gammal PC och installera det igen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Command_%26_Conquer:_Renegade

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Själv väntar jag på remaster av C&C Renegade! Tror aldrig jag spelade det till slutet... kanske skulle man damma av en gammal PC och installera det igen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Command_%26_Conquer:_Renegade

Tror att jag har 3st kopior av spelet

Tyckte det var roligt i multiplayer förr.
Man körde Gamespy som speklient för att få upp servrar då.

Det kom ett open source projekt som jag installerade men aldrig provade, för några år sen.

https://renegade-x.com