Respawn bekräftar Apex Legends – battle royale i Titanfall-universumet

Permalänk
Melding Plague

Respawn bekräftar Apex Legends – battle royale i Titanfall-universumet

Senare under dagen avtäcker Respawn sin nya speltitel Apex Legends, vilken uppges vara ett battle royale-spel i samma universum som Titanfall.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sedan Stardew Valley gjorde sitt Battle-royale så blir jag inte längre förvånad på alla andra som fortsätter på samma bana.....

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ohdear:

Sedan Stardew Valley gjorde sitt Battle-royale så blir jag inte längre förvånad på alla andra som fortsätter på samma bana.....

Battle royale i Stardew Valley? Måste väl vara en mod?

Tror själv att det är lite för sent att hoppa på battle royale-trenden, om det nu visar sig stämma. Känns ganska gjort vid det här laget.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Dethär blir otroligt spännande! Titanfall 1/2 är mitt absoluta favorit-fps då det är så jäkla smooth gameplay. JA

Permalänk
Medlem

Att just få in Mechs i det hela kändes lite som "hur skall de lösa det" och sammtidigt spännande. Att de inte skall vara med känns lite synd.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Görs det inga singelplayer spel längre? Är inget fan av BR alls och letar efter ett eiktigt bra singelplayer spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelat väldigt mycket Titanfall 2 MP. Det absolut tråkigaste spelläget var Pilots vs pilots. Ingen variation.

Som bäst var balansen mellan Pilots och Titans, hur striden kunde bölja och ändras beroende på om en riktigt bra pilot fick ner sin Titan i rätt läge osv.

Ser inte öht hur detta ska kunna göra sig bra i ett battle Royale.

Kommer dock spana in det, ska inte döma ut på förhand.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ohdear:

Sedan Stardew Valley gjorde sitt Battle-royale så blir jag inte längre förvånad på alla andra som fortsätter på samma bana.....

Skrivet av Epic:

Battle royale i Stardew Valley? Måste väl vara en mod?

Det är mycket riktigt en mod

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hoppas half life och diablo släpper BR spel snart. Spel industrin har blivit som film industrin. Ingen vågar göra nått nytt.
Märks även på alla remasters och remakes som börjar poppa upp.

Snart står vi upp till halsen i remakes och remasters och gör någon nått populärt så kommer alla andra hoppa på tåget och suga ur det så mycket det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

bra singelspel

@Olsson80: Hej Metro Exodus på ingång annars finns de två äldre.
Med vänlig hälsning Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk

Som en som har spelat Titanfall många, många timmar sedan Titanfall släpptes känns detta väldigt osäkert. Titanfall utan Titans...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

Som en som har spelat Titanfall många, många timmar sedan Titanfall släpptes känns detta väldigt osäkert. Titanfall utan Titans...

Jag tyckte faktiskt att Titans var det sämsta med Titanfall. Tyckte resten var skitkul, dvs hastigheten, väggspringandet, hastigheten (igen). Läget utan Titans som las till gillar jag nog bäst. Jag tror det kan bli bra

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Görs det inga singelplayer spel längre? Är inget fan av BR alls och letar efter ett eiktigt bra singelplayer spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Titanfall är ju dock inget singleplayer spel, så är kanske lite väl att förvänta sig ett nu.

Det kan ju dock bli ganska bra. Om jag kommer ihåg så var titanfall extremt "high pace" med snabb action. så det kan ju bli bra.
Dock är ju BR läget mer ett försiktigare spel, där överlevnad är viktigare är att jaga frags, så det finns väl en risk för att smygandet inte går ihop med snabb action.
Ska bli intressant att se hur dom får ihop det.

Permalänk

Som många andra så är jag inte ett stort fan av titanerna i Titanfall så det kanske finns potential för detta spel, dock är jag inte heller ett stort fan av klass/karaktärs/hjälte baserade fps spel. Sen ryktas det ju även om att det inte kommer ha wallrunning som Titanfall spelen och det vore ju otroligt kefft.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem

Hade väldigt kul med Titanfall 1 men gav aldrig Titanfall 2 en chans trots att jag köpt det... Detta ska kollas in dock!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Titanfall är ju dock inget singleplayer spel, så är kanske lite väl att förvänta sig ett nu.

Det kan ju dock bli ganska bra. Om jag kommer ihåg så var titanfall extremt "high pace" med snabb action. så det kan ju bli bra.
Dock är ju BR läget mer ett försiktigare spel, där överlevnad är viktigare är att jaga frags, så det finns väl en risk för att smygandet inte går ihop med snabb action.
Ska bli intressant att se hur dom får ihop det.

Vad menar du inget singleplayer spel? Titanfall 2 har en av de bättre singleplayer-kampanjerna jag spelat på många år.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Vad menar du inget singleplayer spel? Titanfall 2 har en av de bättre singleplayer-kampanjerna jag spelat på många år.

Håller helt med, en fantastisk kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Vad menar du inget singleplayer spel? Titanfall 2 har en av de bättre singleplayer-kampanjerna jag spelat på många år.

Jaså? Jag tyckte den kändes som valfri CoD kampanj, 5 timmar lång med Hollywood pang pang. Helt ok men inte mer än det imo. Läste rykten att den var helgrym och liknande Half Life men jag vet inte vad de hade rökt när de drog den slutsatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hoppas half life och diablo släpper BR spel snart. Spel industrin har blivit som film industrin. Ingen vågar göra nått nytt.
Märks även på alla remasters och remakes som börjar poppa upp.

Snart står vi upp till halsen i remakes och remasters och gör någon nått populärt så kommer alla andra hoppa på tåget och suga ur det så mycket det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är för att de säljer bättre...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Men mechsen är ju så ikoniska, hoppas de är med i någon befattning (men att styra dem känns som huvudpoängen).

Permalänk
Medlem

testade lite ikväll och detta var ingen höjdare alls

Permalänk
Medlem

Testade en snabbis, gillar inte att man är tvungen att köra i lag om 3. Vill köra helt solo.
Inte hunnit testa tillräckligt för att säga om jag gillar själva gameplay eller inte än

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Såg Jackfrags video om det, det var en sponsrad video så kan inte ta hans reaktioner på allvar.
Får kolla lite mer gameplay men är lite oroad över massa olika skills och artilleri och annat som ger sjukt övertag men får väl testa det själv vid tillfälle.
Att det bara är 3 man squads och inga andra alternativ låser ut en hel del spelare oavsett om det finns matchmaking eller inte.