Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

En inställning under advanced settings för Grafiken. "Future frame rendering".

Kör man med det på så blir spelet inte lika tungdrivet men man får lite input lag på köpet. Har man en best till dator kan man köra den inställningen off och slippa denna input jag för ett lite mer responsivt spel.

Ju bättre dator man har desto mindre kommer man mörka av input lag från ffr, den märks mer om man har låg fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4670k, r9 280x,8 gb ram. Fattigt tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Så om man har en halvtaskig dator som mig (i7 4790k, GTX 1070, 16 gb ram DDR3 1600 MHz så skulle du rekommendera att jag har det på ON?

Skickades från m.sweclockers.com

Har faktiskt ingen aning när det är rekommenderat eller ej att ha det på faktiskt. Testa båda och jämför är nog min rekommendation.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan höra fotstegsljud nu efter deras "fix" längre?

Har aldrig kunnat höra fotsteg i BF:V, sen under en kort stund när dom ökade ljudnivån så kunde jag äntligen höra dom in-game, men sen "fixade" dice ljudet och nu hör jag inte när fiender springer en halvmeter bakom mig längre.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Är det bara jag som inte kan höra fotstegsljud nu efter deras "fix" längre?

Har aldrig kunnat höra fotsteg i BF:V, sen under en kort stund när dom ökade ljudnivån så kunde jag äntligen höra dom in-game, men sen "fixade" dice ljudet och nu hör jag inte när fiender springer en halvmeter bakom mig längre.

Jag kunde faktiskt höra fotsteg förut innan dom höjde ljudet, och sen såklart efter dom höjde, men när dom sedan sänkte igen så har jag svårt att höra fotsteg. Händer bara ibland vet inte varför. Tycker man alltid hört fotsteg bättre på kartorna Narvik och Fjell (båda vinterkartorna alltså).

Ska sägas att jag spelar på PS4, använder ett par HyperX Cloud Alpha Pro som hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Är det bara jag som inte kan höra fotstegsljud nu efter deras "fix" längre?

Har aldrig kunnat höra fotsteg i BF:V, sen under en kort stund när dom ökade ljudnivån så kunde jag äntligen höra dom in-game, men sen "fixade" dice ljudet och nu hör jag inte när fiender springer en halvmeter bakom mig längre.

Har hört dem hela tiden faktiskt. Efter första "fixen" lät dock 3m bort och 15m exakt lika, var helt omöjligt att avgöra riktning pga det var så högt. Nu efter fixen på fixen funkar det spontant fint tycker jag. Både med war tapes inställningen och headphones inställningen.

Ibland tycker jag att det händer att jag inte hör fotsteg. Men tror allvarligt talat att det är pga det skjuts hej villt och explosioner går av runt mig osv. I såna situationer borde fotsteg faktiskt inte höras tycker jag. Så vare sig det är per design eller ej gillar jag det. Men är det en tyst miljö där man smyger har jag aldrig upplevt problem att höra något.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska dåligt, känns mest som ett grafikdemo för min del.

sista battlefieldet där jag verkligen älskade multiplayer delen var BFBC2 / BFBC2 Vietnam och spelade också oförskämt mycket BF 1943 på min PS3'a synd att PC versionen av det aldrig lanserades

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

@Oliver91:
Menar du att hela spelet är dåligt?
Jag tycker spelet är bra.
Men menyerna är jobbiga.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Att man fortfarande inte, efter flera uppdateringar, kan ändra till nya assignments under spelet eller mellan banorna är under all kritik. Man måste går ur spelet helt vilket tar tid bara det, sen ändra, och sedan gå in igen.

Permalänk
Medlem

@Zemlan Tror det är en bugg (surprise!) i spelet: Vissa verkar höra fotsteg, andra inte, och efter deras första fix var det perfekt för vissa medans det lät för mycket för andra. Nu efter andra fixen är det tillbaks till ruta ett för oss som av någon anledning inte kunde höra dom från första början.

Kör själv med Wartapes och Headphones och har aldrig haft problem att lyssna efter fiender i andra spel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@Oliver91:
Menar du att hela spelet är dåligt?
Jag tycker spelet är bra.
Men menyerna är jobbiga.

Singleplayern är väl okej om man gillar sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Tycker man alltid hört fotsteg bättre på kartorna Narvik och Fjell (båda vinterkartorna alltså).

Även nu? En av sakerna i senaste uppdateringen var nämligen:

"Footstep sounds on snow have had their perceived volume reduced slightly."

Själv har jag inte tänkt så mycket på det...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Även nu? En av sakerna i senaste uppdateringen var nämligen:

"Footstep sounds on snow have had their perceived volume reduced slightly."

Själv har jag inte tänkt så mycket på det...

Nej inte lika bra nu som när spelet släpptes.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Singleplayern är väl okej om man gillar sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Är den bättre än COD WW2 singleplayern? COD WW2 singleplayer tyckte jag var ett rent mästerverk måste jag säga! Helt fantastiskt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Är den bättre än COD WW2 singleplayern? COD WW2 singleplayer tyckte jag var ett rent mästerverk måste jag säga! Helt fantastiskt spel!

Singleplayern är rätt dötrist rakt av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Är den bättre än COD WW2 singleplayern? COD WW2 singleplayer tyckte jag var ett rent mästerverk måste jag säga! Helt fantastiskt spel!

Får tuppjuck när jag behöver se på film i 10 minuter och spela i 3 minuter så brukar inte lägga ner särskilt mycket tid på singleplayer kampanjerna nuförtiden.. känns som en långfilm

Visst BF V's singleplayer är otroligt kort men det lilla som finns känns välgjort men de gör ju CoD WW2's också men jag är lite av en old-school gamer och föredrar faktiskt att spela CoD 2 istället isåfall

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Får tuppjuck när jag behöver se på film i 10 minuter och spela i 3 minuter så brukar inte lägga ner särskilt mycket tid på singleplayer kampanjerna nuförtiden.. känns som en långfilm

Visst BF V's singleplayer är otroligt kort men det lilla som finns känns välgjort men de gör ju CoD WW2's också men jag är lite av en old-school gamer och föredrar faktiskt att spela CoD 2 istället isåfall

Nu tycker jag du överdriver. Visst är filmerna lite smålånga ibland men jag tycker de är ytterst intressanta och roliga att titta på!

Call of Duty 2 - d.v.s. det gamla Cod som skildrar andra världskriget?! Riktigt schysst spel tycker jag som även håller idag!

Varvade nyligen Call of Duty Infinite Warfare så nu tänker jag varva COD WW2, vilket betyder att jag då har varvat alla COD spel. BF V:s kampanjer ska jag också varva... Sedan står Far Cry V på tur....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Nu tycker jag du överdriver. Visst är filmerna lite smålånga ibland men jag tycker de är ytterst intressanta och roliga att titta på!

Call of Duty 2 - d.v.s. det gamla Cod som skildrar andra världskriget?! Riktigt schysst spel tycker jag som även håller idag!

Varvade nyligen Call of Duty Infinite Warfare så nu tänker jag varva COD WW2, vilket betyder att jag då har varvat alla COD spel. BF V:s kampanjer ska jag också varva... Sedan står Far Cry V på tur....

Yes gamla CoD 2, när jag är på LAN där vi kör utan internet som de var förr kör vi CoD 2 multiplayer

Dagens moderna filmspel ger inte samma inlevelse och känsla som de äldre spelen erbjuder helt enkelt.

Det "nyaste" spelet jag har installerat för tillfället på min dator är Minecraft sen spelar jag mediokra filmspel "AAA" titlar på mitt Xbox One X sittandes i soffan så man kan ta en power nap när de ointressanta cutscensen startar.

BF V spelades givetvis på PC ett par veckor, FPS går bara inte med kontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Vet du möjligtvis om man ser det på FPSen? Alltså om jag har det på OFF, borde jag då ha lägre FPS jämfört med ON? Känns ju som att enkelt sett att komma fram till om datorn duger till att spela utan det.

Kräver rejält med krut från processorn det här spelet däremot, kör min 5820k i 4.5Ghz i dagsläget och det är väl exakt vad man behöver för att ligga relativt stabilt runt 120 FPS online. 980 TI och Low inställningar på det mesta i övrigt, så känns inte som att det är grafikkortet som flaskar med de inställningnarna.

Just 5820k med sina 6c/12t gör sig nog ganska dåligt till just det här spelet kan jag tänka mig däremot, vad jag läst mig fram till utnyttjar det upp till 8 trådar effektivt. Så man har för många trådar med HT men samtidigt för få för att köra utan.

Skrivet av JexxitS:

Att man fortfarande inte, efter flera uppdateringar, kan ändra till nya assignments under spelet eller mellan banorna är under all kritik. Man måste går ur spelet helt vilket tar tid bara det, sen ändra, och sedan gå in igen.

Läste någonstans att det kanske var med mening, så att det tar längre tid att klara alla assignments. Otroligt dåligt argument däremot. Bättre att göra svårare assignements då.

De verkar förövrigt ha "fixat" assignments som kräver att du ska vara pronad, tidigare dög det ju att skjuta pronade motståndare. Saknade gold skins på min sista bolt action rifle och nu blir det inga skins på den. Tänker fan inte ligga ner och skjuta som sniper.

Permalänk
Medlem

@4.0: Väldigt dålig ursäkt. Tycker framförallt de sista mastery assignmentsen på typ alla vapen brukar vara rätt svåra. Det är väl ofta att man ska headshota 20 st i en match, eller 10 i ett liv inom ett objective area.

Hade väl hellre sett att dom drog ut på det mer ifall dom vill att det ska ta lång tid, typ att man ska döda 250 st i en objective area istället, men ajja, kommer ju aldrig få guldskins på vissa vapen. Har just nu fullt guldskin på STG, MP40 och MG42an, sen har jag typ 2-4 gulddelar på vissa vapen, t ex Krag Jorgensen, Gewehr 1-5, Ribeyrolles, KE7 och någon till.

Permalänk
Medlem

Nöjd över lag med spelet, vore kul med nya maps.

Ljudet efter senaste uppdatering är för mig skitdåligt hör allt annat typ, kör med HYPERX Cloud II

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

@Zemlan: Vet du möjligtvis om man ser det på FPSen? Alltså om jag har det på OFF, borde jag då ha lägre FPS jämfört med ON? Känns ju som att enkelt sett att komma fram till om datorn duger till att spela utan det.

Kräver rejält med krut från processorn det här spelet däremot, kör min 5820k i 4.5Ghz i dagsläget och det är väl exakt vad man behöver för att ligga relativt stabilt runt 120 FPS online. 980 TI och Low inställningar på det mesta i övrigt, så känns inte som att det är grafikkortet som flaskar med de inställningnarna.

Just 5820k med sina 6c/12t gör sig nog ganska dåligt till just det här spelet kan jag tänka mig däremot, vad jag läst mig fram till utnyttjar det upp till 8 trådar effektivt. Så man har för många trådar med HT men samtidigt för få för att köra utan.
Läste någonstans att det kanske var med mening, så att det tar längre tid att klara alla assignments. Otroligt dåligt argument däremot. Bättre att göra svårare assignements då.

De verkar förövrigt ha "fixat" assignments som kräver att du ska vara pronad, tidigare dög det ju att skjuta pronade motståndare. Saknade gold skins på min sista bolt action rifle och nu blir det inga skins på den. Tänker fan inte ligga ner och skjuta som sniper.

Ja, du borde se en lägre FPS. On är som sagt det snällare läget, medan off kostar en del. Vilken komponent som belastas, CPU eller GPU är mer oklart.

Men ja, det är extremt CPU-intensivt, precis som typ alla BF spel vart pga så många spelare osv.

Att du har för många trådar behöver inte nödvändigtvis bli ett problem förövrigt. Vissa spel klarar inte av det. Men BF tror jag nog ska klara av det utan problem. Blir bara väldigt låg belastning på de trådar det inte kan nyttja speciellt väl.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@JexxitS: Yep, de sista kan vara ganska svåra. Det är ju lite beroende på vapen, men jag tycker svårighetsgraden är ganska bra rent generellt sett. Blir ju riktigt meningslöst om det är för lätt också. Hade hellre sett att de inte var så specifika däremot, typ bara X antal kills på ett liv/runda osv utan några massa speciella kriterier som att stå på objective eller vara prone t.ex.

Jag har full guld på Gewehr M95, Kar98 och Krag. Med bolt action rifles sätter jag det sista utan problem om jag försöker. Det svåra är ju prone-assignment med bolt action rifles, även innan när det dög med att motståndaren låg ner krävdes det ju fortfarande att du hittade tillräckligt många idioter som ligger ner.

Nästan alla guld på Gewehr43, Lee-enfield och Turner SMLE också. Betydligt svårare med de sista på t.ex Turner däremot, då det är svårt att låta bli att döda folk utan headshot när den har så pass hög skada och fortfarande inte one shottar med ett headshot. Har inte jagat skins däremot, snarare tvärtom. Spelar nästan bara Gewehr M95 och Krag så blir inte så många guld skins på annat.

Gäller ju även att hitta rätt banor med rätt game mode för att klara de lätt. Skulle rekommendera Aerodrome breakthrough för i princip alla assignments på snipers åtminstone. Brukar inte vara några problem alls för mig att sätta de 20 headshotsen på objective om ett Aerodrome breakthrough game går hela vägen, varken som defender eller attacker.

@Zemlan:
Enligt det här testet så är ju 4/8 rentav exakt lika bra som 6c/12t på just 5820k. Kanske kommer patchas till det bättre däremot, det borde ju verkligen vara i Dice intresse att 6c/12t kan utnyttjas då betydligt fler skulle slippa oroa sig för FPS. AMD har ju extremt många processorer som bara lever på antalet kärnor och det finns ju ett antal ännu äldre i7:or/Xeon med 6c/12t som antagligen skulle leverera ganska bra FPS om spelet kunde utnyttja det fullt ut. T.om en gammal överklockad 980x eller liknande skulle nog kunna leverara bra FPS om spelet utnyttjade alla 12 trådar till fullo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

@Zemlan:
Enligt det här testet så är ju 4/8 rentav exakt lika bra som 6c/12t på just 5820k. Kanske kommer patchas till det bättre däremot, det borde ju verkligen vara i Dice intresse att 6c/12t kan utnyttjas då betydligt fler skulle slippa oroa sig för FPS. AMD har ju extremt många processorer som bara lever på antalet kärnor och det finns ju ett antal ännu äldre i7:or/Xeon med 6c/12t som antagligen skulle leverera ganska bra FPS om spelet kunde utnyttja det fullt ut. T.om en gammal överklockad 980x eller liknande skulle nog kunna leverara bra FPS om spelet utnyttjade alla 12 trådar till fullo.

Jojo, det fungerar lika. Det är den önskvärda reaktionen när man har fler trådar än spelet kan nyttja. Finns ju exempel där det ger sämre prestanda, var mer så jag tänkte.

Men visst, klart det är i deras intresse men de har ju valt åtta trådar eftersom konsolerna har åtta kärnor. Så de är lite tvingade pga hur klena de är. Enbart sex av deras åtta kärnor nyttjas till spel t.om. om jag inte minns fel. Så har de väl siktat lite högre över det för PC/lite marginal.

Det är extremt klurigt att utnyttja fler trådar, dvs kostsamt så man går nog inte längre än man måste tyvärr. Så skulle tro att åtta kommer vara sweetspot rätt lång tid framöver om kommande konsoler inte har fler kärnor dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Det som talar för förändring på den fronten är väl att en "vanlig" i7:a på mainstream plattformen för första gången fått 6c/12t relativt nyligt med 8700k och AMD ligger ju ännu längre fram här. 9700k känns ju lite som ett eventuellt bakslag däremot.

Någon som vet ungefär hur länge sen 8 trådar som kunde utnyttjas blev standard i majoriteten av spelen? Var ju ett ganska bra tag där allt över 4 kärnor var onödigt för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

@Zemlan: Det som talar för förändring på den fronten är väl att en "vanlig" i7:a på mainstream plattformen för första gången fått 6c/12t relativt nyligt med 8700k och AMD ligger ju ännu längre fram här. 9700k känns ju lite som ett eventuellt bakslag däremot.

Någon som vet ungefär hur länge sen 8 trådar som kunde utnyttjas blev standard i majoriteten av spelen? Var ju ett ganska bra tag där allt över 4 kärnor var onödigt för spel.

Jag har kan få små stutter "Ryckningar" ibland på 2 kartor i BF5 med min i7 920,3770k och 6700k men får det inte med min 5820k och 8086k Ryzen 1800x
Så vet inte om det kan ha med spelet att göra men jag kör ju allt överklockat men jag märker ju att BF5 använder kärnorna på min 5820k och 8086k/1800x riktigt bra .
Men vad jag har sett så ser det ut som att jag får något högre fps på min 5820k mot vad jag får med t.e.x 6700k med samma grafikkort. " jag är FPS kåt så jag gör allt för att få se hög fps med flashig grafik och då menar jag inte 160fps konstant " XD
Jag funderar själv på om det är något med Windows eller om det är själva spelet som gör det.

Edit
Tror dock att 4 kärnor och 8 trådar kommer funka bra för de flesta spel men om spelet kan nyttja fler kärnor så lär ju en dag quad core processorerna ligga och tugga i 100%..
Jag kan dock samtidigt tycka Fyfan vad skönt, kan man pensionera Quad Core Processorer som nu är 10 år gammalt+

Permalänk
Medlem

Trist att Squad Conquest är borta , tyckte det va riktigt kul att spela.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Trist att Squad Conquest är borta , tyckte det va riktigt kul att spela.

Nej fy xD.

Men det var bättre än andra spellägen de tvingar oss till att spela iaf så vi klarade av den delen av tides of war iaf....sen illa kvickt tillbaka till conquest.

De två senaste sakerna sket jag i fullständigt pga de tvingar mig till att köra helt ointressanta spellägen. Förstår inte vitsen allvarligt talat. Kan inte bry mig mindre om deras krystade spellägen vid sidan av vanlig conquest. Var ju bara kaotiskt och stressigt helt utan anledning. Fruktansvärt ointressant gameplay för mig.

Men visst, de erbjuder ju en annan typ av gameplay, är väl bra för självklart kommer många gilla dem. Tilltalar bara inte mig det minsta. Tvärt om, är så ointressanta att jag inte ens tar i dem med tång, skiter i tides of war när de tvingar mig till att slösa bort min fritid.

Bättre de haft generella utmaningar. Ist för X XP i ett spel läge kör med X XP i valfritt...eller varför inte X XP i deras önskade spellägen och 3X XP i valfritt? Hade vart mycket trevligare för de som har en klar favorit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Gillade inte squad conquest i början, men till slut blev det mitt favorit-mode, f.a. eftersom det var det mode där jag lättast kunde levla upp och spela med tanks.

Trist att det är borta. Att lyckas hoppa in i en tank på Conquest och Breaktrough är inte bara snudd på omöjligt, det är inte i närheten av lika kul när man väl gör det heller pga. mängden anti-tank (f.a. bombare) i 64p-lägen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Önskar dom kunde ta tillbaka Gun master-mode, vore kul som fan. Rush likaså även om Breaktrough är en bra twist på Rush.

Tänk om dom skippat att lägga krut på Combined Arms och istället fokusera på gameplay överlag. Combined Arms är ett sjukt uselt inslag, SPECIELLT att släppa efter 3 månader efter release av spelet. Hade nog varit mer uppskattat om det kom med spelet, nu är det helt efterblivet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan få tag på vapen som varit belöningar i vecko-utmaningnarna? Borde ju åtminstone gå att köpa med company coins. Särskilt nu när vissa definitivt är med i diskussionen om att vara de absolut bästa vapnet i sin kategori. Jag har verkligen missat helt fel veckor, då jag saknar Mas-44 och Selbstlader 1906 som båda verkar vara bland de bästa i sin kategori. Att köra Selbstlader 1906 är ju enbart för assignments däremot, då bolt actions är så sjukt mycket bättre om man vet vad man gör.

Resten av veckorna där man fått skräp har jag däremot klarat. AGM42 ska tydligen vara bra också, om man gillar att spamma knappen som på M1A1. Löjligt med vapen där det bästa sättet att spela är att skaffa ett macro så man kan spamma fortare.

Har inte testat nya tanken än heller, pallar nog inte levla en ny långsam tank.

Skrivet av Zemlan:

Nej fy xD.

Men det var bättre än andra spellägen de tvingar oss till att spela iaf så vi klarade av den delen av tides of war iaf....sen illa kvickt tillbaka till conquest.

De två senaste sakerna sket jag i fullständigt pga de tvingar mig till att köra helt ointressanta spellägen. Förstår inte vitsen allvarligt talat. Kan inte bry mig mindre om deras krystade spellägen vid sidan av vanlig conquest. Var ju bara kaotiskt och stressigt helt utan anledning. Fruktansvärt ointressant gameplay för mig.

Men visst, de erbjuder ju en annan typ av gameplay, är väl bra för självklart kommer många gilla dem. Tilltalar bara inte mig det minsta. Tvärt om, är så ointressanta att jag inte ens tar i dem med tång, skiter i tides of war när de tvingar mig till att slösa bort min fritid.

Bättre de haft generella utmaningar. Ist för X XP i ett spel läge kör med X XP i valfritt...eller varför inte X XP i deras önskade spellägen och 3X XP i valfritt? Hade vart mycket trevligare för de som har en klar favorit.

Skickades från m.sweclockers.com

Conquest är skräp enligt mig, så sjukt långsamt. Jag gillar att man får spela olika game modes på olika veckor.