Anthem-demot tillgängligt för alla idag

Permalänk
Medlem

Spelade under "VIP"-helgen så skippar den här rundan. Vart faktiskt förvånad över hur kul jag tyckte det var. Spelade tills jag hade maxat gear och gjort allt content.

Kollar man Anthems subreddit där devsen är väldigt aktiva så verkar det vara många fixar för PC versionen på gång, ser främst fram emot fixad flygning för kb/m, raw mouse och noll motion blur.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Kort minirecension:

Har nu spelat några timmar. Första intrycket var inte alls positivt, men det blev klart bättre efter ett tag.

Dålig FOV och extremt mycket motion blur och låg känslighet på musen var det första jag tänkte. Med muskänslighet på 50 ist för 30 blev det bra. Jag hade problem med att stänga av motion blur, men efter lite fipplande mellan upplösningar eller fullskärm/windows så försvann motion blur. Att FOVen är låg stör jag mig bara på när man springer runt inne i stan då det är i första person, medans när man är ute och krigar så är det i tredje person och där känns FOVen rätt. Enligt utvecklarna ska de fixa FOV slider.

De långa uppdragen utanför kampanjen var väldigt roliga, medans de korta som man kör i den lilla biten av kampanjen är alldeles för korta. Klockade inte exakt tiden det tog för de långa men runt en timme ca. Då slipper man laddskärmar också mer eller mindre. Kul med stora feta bossar!

Vapnen känns bra och styrningen känns avig i början, men man vänjer sig. Absolut kan den bli tajtare, det är ju inte noclip direkt när man flyger. men det hade nog inte varit bra det heller.

Grafiken tycker jag är riktigt bra och påminner om Avatar. Flyter på bra på min burk i 1440p/60Hz med 1080ti med inställningar på high.

En annan sak som påminner om Avatar är storyn, dvs tunn som papper.

Slutligen der här med UI:t. Om du gillade Skyrims eller Witcher 3's UI kommer du älska det här. Som tur är så det inte lika mkt pill med prylar i sin ryggsäck här men det känns som att de kunde gjort bra mkt bättre val av tangenter för att välja saker i menyer etc. Vänj dig vid att använda piltangenter + WASD + FXTU + ENTER och en massa andra. Inte kollat om man kan mappa om dem dock inser jag nu, men det borde vara bättre från början.

Köp eller ej? Lutar åt ja men tänker invänta recensioner av fullversionen. Det är absolut inte lika dåligt som så många verkar tycka. Det är poppis att hata EA så det är väl lite därför. Som Apple, NVIDIA eller Intel.

Permalänk
Medlem

@mill: Bra demo-review, håller med dig i allt du säger. Tydligen ska KB+M vara bättre i final build. Menyerna att bläddra igenom ska vara "PC-fierade" till 15e Feb alt 22 Feb.

Sen det sista du skriver, så sant så. Jag kör detta genom Premier första månaden och hoppas jag gillar endgamet. Kul!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Undrar hur fullversionen blir om demot kör så här illa.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Då får jag vara en positiv röst, jag hade faktiskt riktigt roligt trots tillkortakommanden. Det som stör mig mest är laddningstiderna, installerade demot på en HDD, men när spelet släpps hamnar det på en NVMe disk istället

För övrigt flöt det på grymt bra, ingen stutter eller plötsliga framedrops, allt ögongodis på max i 1440P, låg runt 90-130 FPS.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Aeig:

Då får jag vara en positiv röst, jag hade faktiskt riktigt roligt trots tillkortakommanden. Det som stör mig mest är laddningstiderna, installerade demot på en HDD, men när spelet släpps hamnar det på en NVMe disk istället

För övrigt flöt det på grymt bra, ingen stutter eller plötsliga framedrops, allt ögongodis på max i 1440P, låg runt 90-130 FPS.

Mvh

Kan "tyvärr" hälsa att HDD eller SSD inte verkar göra någon enorm skillnad för laddningstiderna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Då får jag vara en positiv röst, jag hade faktiskt riktigt roligt trots tillkortakommanden. Det som stör mig mest är laddningstiderna, installerade demot på en HDD, men när spelet släpps hamnar det på en NVMe disk istället

För övrigt flöt det på grymt bra, ingen stutter eller plötsliga framedrops, allt ögongodis på max i 1440P, låg runt 90-130 FPS.

Mvh

Har samma upplevelse som dig, spelet flyter på utmärkt! Spelade igår till kl 0400 och inga problem alls med prestanda eller nätverk. Laddningstiderna suger men går att överleva, flygandet känns lite väl överkompenserande men man vänjer sig fort. Annars ser spelet lika bra ut som de visade 2017 och har inte fallit under 80-90fps området även i tung strid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Testpilot

Efter att ha kört ett par timmar, klarat Stronghold & questen, tagit "max level" för demot och lekt runt en massa i freeplay så är jag otroligt positivt inställd - Så pass att jag plockade upp fulla spelet idag! Combat är riktigt interaktivt, AI'n känns vettig på dom elits/bossar, ljud och grafik är helt klart i top & "class fantasy" är verkligen där också då varje Javelin känns unik att spela - God variation på vapen, förmågor och allt sådant med.

Om man ska nämna något negativt:
Spelet är rätt tungdrivet på PC, kan inte rekommendera annat än en i7.a/Ryzen 5 och GTX 1060 6Gb/RX 480 8Gb som minimum oavsett vad deras spec-sida säger. Enda jag kan klaga på med spelet i sig är UI'n som helt klart är rent taget från konsolversionen, samt styrning för flygning.

Dock är det redan konfirmerat att saker så som borttagning av "negative mouse acceleration" och reworked flight är fixat inför launchen på PC - Källa. Överlag är jag för en gångs skull taggad på ett EA spel som inte är Battlefield.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

@emilakered: Det var ju dagens besvikelse, men tack för infon

För övrigt så tror jag bara att spelet kommer bli bättre och bättre från släpp, dom ser ju detta som ett 10 års projekt och jag har en känsla av att både Bioware och EA har en hel del som står på spel (no pun intended), och därför kommer dom vara försiktiga med spelarbasen och feedbacken dom får.

Av mig får det iallafall 7/10, om dom kan fixa småsaker och göra det användarvänligt så blir det en given favorit.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Körde under VIP, tyckte det var helt okey men lite buggift..
Skulle spela nu igen denna helg, krasch x2..
Fick bli SC istället (som att det är så mkt bättre....)

Permalänk
Medlem

Tyckte Anthem var riktigt skoj. Visst där är saker och fixa, men kom igen, vilket spel är färdigt någonsin?
Spelar hellre detta än BO4 liksom.

MEN kommer inte köpa något i förväg eftersom det är mer eller mindre idiotiskt. Väntar till full release och kollar reviews på tuben.

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt, men förbannat krävande. Vet inte vad det är, men med Vsync på i 4K så låser FPSn på 30. Andra upplösningar fungerar. Även fullscreen vs borderless ger några fler fps.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av JackeShan:

Sjukt snyggt, men förbannat krävande. Vet inte vad det är, men med Vsync på i 4K så låser FPSn på 30. Andra upplösningar fungerar. Även fullscreen vs borderless ger några fler fps.

Dock så låser väl spelet sig på 30 fps om det inte kan hålla 60 fps när V-sync är på, normalt beteende?

Du kan ju testa Fast Sync eller Adaptive Sync om inte annat, det borde funka bättre om du inte kan hålla låsta 60. Om jag inte minns fel så använde BioWare 2st 1080Ti i SLi när dom demonstrerade 4K på spelet, så krävs rätt biffig dator för den upplösningen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om spelet ännu, jag har väl dock ganska roligt när jag har spelat. Kommer väl köra det genom premiere när det släpps, så får vi se hur fulla spelet håller. Men dom har verkligen saker att finslipa till pc. Och jag har tappat kontakten med servrar flertalet gånger idag. En krasch blev det också. Så jag hoppas det är fixat till release. Är ingen höjdare att vara halvvägs genom stronghold, för att sedan servern ger sig, så man tappar all progression och loot.

Edit. Stronghold har varit buggat flertalet gånger också. halvvägs in, när man ska hämta 6st behållare och lämna i mitten, då har det bara funnits 5st. En annan gång på samma ställe, så lämnade vi in alla 6st och inga fiender spawnade.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

@ArtMan: köp inget skin då....

Permalänk
Medlem

Nu är det avinstallerat. Spelat ungefär 1.5h. Även om det finns vissa saker som är småroliga så är det på det stora hela ganska generiskt och något man väldigt snabbt blir less. Hade det varit F2P kanske man slöspelat lite med kompisar ibland, men finns inte en chans i världen att jag betalar pengar för det.

Gissar på försäljningsflopp jämfört med förväntningarna EA har. Sen börjar de lägga ned planerna på 10 år av fortsatt utveckling och istället fokuserar de allt på deras butik för att mjölka de som faktiskt spelar. Efter 1 år går det F2P så de kan plocka in fler spelare till deras ingame store. Det är mina spekulationer i alla fall.

Tror dock inte att de kommer lägga ned Bioware.

Permalänk
Medlem

Potentialen finns där, men det känns halvfärdigt, och jag tror inte de lyckas finslipa allting till release...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag provade demot på PS4an och... det var faktiskt kul så det blir troligen ett köp

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Buggar:
Lite buggar men inget livsavgörande i form av tre disconnects på några timmars spelande. Jag spelar nog för lite av genren i allmänhet så jag har svårt att förstå spelet och vad det går ut på men det handlar nog mer om mig än om spelet tänker jag.

Prestanda:
Jag tycker subjektivt att att det är riktigt snyggt och rullar alldeles utmärkt på 3440x1440 med R5-1600X och ett 1080ti på Ultra settings. Kollade iof inte fpsen men det var inget som störde mig. Det flöt på alldeles ypperligt och tillräckligt för att spelet skulle kännas bra.

Så, jag som är strategispelare kunde faktiskt roa mig med lite co-op pangande/flygande i freeplay. Rätt känsla i skjutande är liksom där och jag har roligt under alla striderna. Lite kort om spelet då:
- Flygningen är svårnavigerad till en början men jag tycker att det satte sig till slut.
- Field of view i first person inne i stan ger en märklig klaustrofobisk känsla men ute i fält är det fantastiskt.
- Jag fann det svårt att komma över ammunition och jag förstod inte hur jag skulle få tag i nytt. Ibland droppas det av fiender och helt plötsligt fylls det bara på. Blev lite stillestånd tack vare det.

Men ja, det var underhållande och har rätt känsla. Kan tänka mig att man fastnar ganska hårt om storyn är djup. För det är väl en story...? Det var inget jag lyckades snubbla på nu direkt.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

@Ignostic: Verkar ju va svårt å fatta om man kan bli irriterad på något som är helt frivilligt å köpa. Kunde kostat 1000:- hade inte brytt mig ett skit.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Tog ett tag innan jag fattade att spelet ignorerade inställningar för upplösning och uppdatering i spelet. Spelet var fast i 4k och jag hade 30 fps vad jag än ställde in för inställningar i spelet, till slut kom jag på att man måste ändra upplösning i windows ...

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Är detta något som ens går att få bra upplevelse även om man spelar som single player i ett online multiplayer spel? Tror inte jag kommer ha tid att testa själv så.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Man kan undra hur man tänker när man medvetet designar ett spel där negativ mouse-acceleration inte går att stänga av. Vet om att de har sagt att det ska fixas tills release, men liksom, varför? Vem tyckte att det var en bra idé?

Permalänk
Medlem

Spelade igenom story missions med 2 vänner idag och måste ändå säga att jag är försiktigt positiv till spelet. Själva gameplayet tycker jag va helt ok, fick lite Mass Effect: Andromeda-vibbar av det. Prestandan tycker jag är godkänd ändå, hade inga större problem med att ligga runt 60 fps i 1080p medium med mitt gamla GTX 970.

Om spelet floppar eller inte beror ju på hur många roliga aktiviteter det finns att göra vid release, men förhoppningsvis lär de sig av Bungies Destiny 2...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X | GPU: MSI RTX 2070 Armor | MB: Asus ROG Strix X470-F Gaming | RAM: G.Skill Flare X 3200MHz 2x8GB | SSD: Kingston KC2000 M.2 1TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Monitor: AOC 24” LED G-Sync g2460Pg 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Är detta något som ens går att få bra upplevelse även om man spelar som single player i ett online multiplayer spel? Tror inte jag kommer ha tid att testa själv så.

Går helt klart att köra själv men hela idéen med dessa spel är ju att pusha högre svårighetsnivåer i end game. Storyn kändes rätt tunn i demot, men då vart man iofs inkastad mitt i, level 10-15 av 30. Så går nog inte att säga innan release.

Permalänk
Medlem

Vilket jävla fijasko gav upp efter tre blåskärmar. Övervägde att inte ha något med origin att göra för jag vet hur jävla värdelöst det är. Men de va gratis så vafan ja prövar haha................

Sista jag har å göra med EA jävla skit gött de

Permalänk
Medlem

Körde spelet i 3440x1440, allt maxat och låg runt 80-120fps genom spelet utan problem (RTX2080Ti, 8700K@4.5Ghz). Inga krascher, dock så tyckte jag menyerna är krångliga, och t.ex resultatskärmen efter ett mission är drygt då det tar för lång tid och segar. Sedan att "hubben" inte är designad för multiplayer är ett massivt problem, man tas ut ur hela coop-känslan när alla teleporteras till sin egna lilla bas och där allt är bara hjärndöda NPCs. Där är Destiny mycket bättre med en central multiplayerhubb, allt känns mycket mer levande och fritt.

Själva uppdragen (så begränsade som de var) var rätt så tråkiga. Hoppas de expanderar rejält här. Och att de bort alla idiotiska laddskärmar när man dyker ner i grottor osv, det ska vara seamless och inga laddskärmar öht. Miljöerna verkar intressanta, men man fick se väldigt lite så hoppas på mer variation.

Utöver det så är det svårt att avgöra om spelet blir bra eller ej. Jag avvaktar med köp och väntar hur de hanterar mikrotransactions och hur spelet tas emot, men risken blir att spelen blir ett bloatware av absurda mikrotransactioner och copy-paste av missions. Demot var alldeles för kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Buggar:
Lite buggar men inget livsavgörande i form av tre disconnects på några timmars spelande. Jag spelar nog för lite av genren i allmänhet så jag har svårt att förstå spelet och vad det går ut på men det handlar nog mer om mig än om spelet tänker jag.

Prestanda:
Jag tycker subjektivt att att det är riktigt snyggt och rullar alldeles utmärkt på 3440x1440 med R5-1600X och ett 1080ti på Ultra settings. Kollade iof inte fpsen men det var inget som störde mig. Det flöt på alldeles ypperligt och tillräckligt för att spelet skulle kännas bra.

Så, jag som är strategispelare kunde faktiskt roa mig med lite co-op pangande/flygande i freeplay. Rätt känsla i skjutande är liksom där och jag har roligt under alla striderna. Lite kort om spelet då:
- Flygningen är svårnavigerad till en början men jag tycker att det satte sig till slut.
- Field of view i first person inne i stan ger en märklig klaustrofobisk känsla men ute i fält är det fantastiskt.
- Jag fann det svårt att komma över ammunition och jag förstod inte hur jag skulle få tag i nytt. Ibland droppas det av fiender och helt plötsligt fylls det bara på. Blev lite stillestånd tack vare det.

Men ja, det var underhållande och har rätt känsla. Kan tänka mig att man fastnar ganska hårt om storyn är djup. För det är väl en story...? Det var inget jag lyckades snubbla på nu direkt.

Ammo vet jag inte om det fylls på när du använder ultimate men shield/hp återställs, ganska säker på att ammo fylldes på också...

Sen fylls de på när en encounter tar slut också.

Ammo verkar vara en bristvara beroende på vilka vapen man kör med, med Colossus och LMG så tog man kål på 2-3 NPC och sen var det slut.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt tufft och inne att spy skit på saker har jag hört.