Anthem-demot tillgängligt för alla idag

Permalänk
Medlem

Crash hela dagen..... ffs are we surprised...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Finns ingen poäng att pröva på ett spel man inte planerar att köpa om anledningen till detta är bristande tillit för utgivaren, något många har numera. Kul för dem som vill testa spelet dock.

Permalänk
Medlem

Körde lite igårkväll o allt gick bra. efter 01:00 till nu ca 05:25 så crasha det varje gång när man ska slåss emot bossen... man kan rejoina tack gode gud för det. MEN "haha" dörren öppna inte sig så man kommer inte in igen... hänt mig iaf.

annars trevligt spel. fick spelet när jag köpte ny dator. kommer ger det ett försök sen 22e feb

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Är inte ens 30fps locked. Olåst med sub-30 dips och ojämna frametimes. Detta på både PS4 Pro och Xbox One X.

https://www.youtube.com/watch?v=mdr1DWvt31c

Aningen besviken faktiskt. Xbox one x (med inspelning avstängt + någon fps) och spelet känns allt annat än smooth när det börjar hetta till. Det känns extremt dåligt optimerat.

BFV med 64 spelare och tonvis av exlosioner 4k (dynamiskt) @ 50 - 60 fps
Anthem med 4 spelare och en tiondel av explosionerna 4k @ 30 - 20 fps

Samma grafikmotor och samma bolag EA, så vafan hände. Anthem ser ju inte mycket bättre ut heller så var tar alla konsolkraft vägen.

jag hade hellre sett 1080p @ 60fps (stabilt) än 4k. Flyt > Kvalitet när det kommer till FPS.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Sifear:

Woot?!? Det är ju utan PvP som gör att det känns bra. Skulle bara förstöra mer än det ger.

Vaaa? Jag är inte med riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@altair4: Origin Premium är faktiskt rätt bra. Massor av spel du kan spela för en inte allt för stor månadskostnad.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Är det SP eller Co-op?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var faktiskt bättre än väntat. Inte helt kompis med kontrollerna än, och UI är väldigt märkligt, lite samma nivå som Skyrim.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Finns ingen poäng att pröva på ett spel man inte planerar att köpa om anledningen till detta är bristande tillit för utgivaren, något många har numera. Kul för dem som vill testa spelet dock.

Och efter att ha sett deras härliga överblick för de olika sätten att köpa spelet, får en nästan att spy.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Flöt på bra för mig under en timme. Fantastisk basic gameplay, planeras de nå pvp? I så fall blir det köp.
9900k och 2080 ti,ultra 3440x1440 så hamnar jag på precis 100 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Spelade igenom allt content i demon med en kompis, ingen av oss råkade ut för några krasher. Dock några disconnects.

Kontrollerna vid flygning och under vattnet är lite som mouse smoothing x 100, segt som sirap ända tills det slår över åt andra hållet och du drar en 360 utan att veta om det. Mycket märklig design. Blev dock van ganska snabbt och det var inga problem att styra flygandet efter några timmar men bättre kan de absolut göras.

Laddningsskärmarna (många och långa även med SSD) borde de fokusera på att korta ner.

Svårt att säga så mycket om spelets innehåll eller variation i ett kort demo. Själva "core gameplay" gillade jag dock. Kändes lagom kaotiskt och snabbt, kul att flyga runt i combat och det fanns ett bra urval av förmågor per "klass" och de kändes alla som att de faktiskt gjorde nånting. Där fallerar ju t.ex. Destiny iom att det är skittråkigt från första början helt oavsett innehåll.

Att spelets grund är kul bådar ju i alla fall gott inför framtiden, så länge Bioware kan fixa innehåll som inte blir alldeles för repetitivt.

Försiktigt optimistisk blir nog min slutsats efter att ha spelat igenom demon.

Tack! Detta inlägg var värdigt att läsa som en lite mini recension Gav lite mer änn allas "skit spel" eller "kul spel".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Provade förra veckan och fick Destiny vibbar. Fastnade denna veckan helt otippat i Destiny 2 pågrund av Anthem och tyckte de var skoj (?).

Men körde Anthem demot nu och jag blir lite skeptisk. Har Origin Premiere så jag lär testa det igen när det släppts men jag uppskattade inte prison fighten - alls. Kändes lite prolonged och min squad var lika kass som jag så vi dog hela tiden och fick börja om från början. Vid tredje omstarten så lade jag ner.

Man kan väl reviva andra spelare? så jag hoppas att detta var att vi var kassa och inte teamade upp. För det var verkligen inte roligt att börja om från noll varje gång.

Permalänk
Medlem

Är så många saker som är så fantastiskt märkliga med detta spel. Laddningskärmar för att gå in i grottor ute i den öppna världen. Fiender som spawnar från ingenstans och som fadear ut från skärmen så fort ett objective uppnåts. Värdelösa kontroller för att flyga till PC. Att hamna bakom gruppen enbart litegrann leder till ytterligare en loadingscreen. När du är Fort Tarsis och vill customiza din javelin så måste du in i en meny och därefter se ytterligare en loadingscreen. Spelet känns så fruktansvärt ofärdigt. Som om olika team byggt små delar av ett spel som de ännu inte hunnit bygga samman till en helhet.

Kan tilläggas att det flyter ofantligt dåligt även i 1080p. Dipps ner till 35 FPS i 1080p ultra. HDR-läget är trasigt såväl till konsol som PC.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Spelade igår ca 2,5 timme, inga problem flöt fint laddnings skärmar är det värsta.
Flygandet med M och KB fungerar men tar sin tid att bli van, under vatten är det horribelt.

Kommer bli köp, tror det kommer att bli bättre.

Permalänk
Medlem

Har spelet PVP?

Permalänk
Medlem

Om man ser det som ett storydrivet action-RPG/liknande hur står det sig sett ur det perspektivet?

Permalänk
Medlem

@zin:

funkar bra som grafikbenchmark, får mitt 1070 (likt många andra spel) att kännas väldigt långsamt i 1080p (snittar 80 fps med drops till 40 typ)

tänker köpa det i spekulativt syfte att bioware gör ett bra spel igen (sannolikheten krymper för varje år), inte lyckats ta mig igenom demot en enda gång hittills innan det kraschar, tveksamt om de lyckas fixa allt till release

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Har spelet PVP?

Inte vid launch iallafall. "Maybe later" som det brukar heta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar nu och man är så kluven. Spelet är roligt när man väl spelar, men dessa laddningsskärmar gör att jag drar mig för att starta igen, inte bara att de är många, de tar lång tid också. Sedan ser ju spelet fantastiskt fint ut men det är ju uppsminkat med fina kulisser och väldigt begränsat område man kan flyga inom.

50/50 om man köper, kanske tar en 30-dagars access.

Permalänk
Medlem

Bichael Bay meets Destiny och för mkt SF. Inte sugen!

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem

Går det att ändra FoV? Känns klaustrofobiskt.

Permalänk

Prövade det. Gillade det inte. Buggigt, grötigt, knepiga kontroller. Hade tänkt köpa det, men är glad att jag kunde pröva det och övertyga mig om att inte lägga pengar på det.

Visa signatur

"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free" De= hon, han. Dem= honom, henne
Learn the f**king language

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@ArtMan: köp inget skin då....

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Körde några minuter idag (efter några timmar i de stängda testen) och... nej... det är för jävla tråkigt. Åk hit, håll muspekaren (som är dränkt i sirap) över en uppsättning health bars, rinse and repeat.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

@ArtMan: köp inget skin då....

Det tänker jag inte göra. Varken spelet eller några skins. EA får inte ett öre av mig.
Tänkte bara upplysa för de som inte vet...att ett spel för full pris kommer innehålla mikrotransaktioner...Sedan är det upp till var en att välja ifall de vill stödja sånt beteende eller ej.

Permalänk
Medlem

tung drivet har ett 1080 men verkar mest som det är i "stan" det går tungt. säkert runt 15 fps i vissa fall.
den verkar nyttja 8 av mina 16 trådar på cpun iallafall till ca 80%.

störande vid första "pusslet" att hur jag än letade kunde jag inte tex chatta med någon, finns ens den funktionen?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Finns ingen poäng att pröva på ett spel man inte planerar att köpa om anledningen till detta är bristande tillit för utgivaren, något många har numera. Kul för dem som vill testa spelet dock.

jag gillar demos, bara jag som minns demo skivorna från 90 och tidigt 00? perfekt enligt mig, kan suga in ett par spelare tror jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Pelegrino:

Flygandet var betydligt lättare med handkontroll!

Låter bra! Inte hunnit testa ännu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Kändes som ett MMORPG. Tröga kontroller anpassade för, uh, controller. Hyfsad grafik. Orkar inte bry mig. Avinstallerat.