Kulprylar.se någon som vet om de är seriösa?

Permalänk

Kulprylar.se någon som vet om de är seriösa?

www.kulprylar.se
Har letat och det enda jag hittar är detta.
https://se.trustpilot.com/review/kulprylar.se
Tre negativa kommentarer är det enda jag hittar.

En yngre familjemedlem vill beställa ett par hörlurar därifrån, som är misstänkt billiga. Fick en dålig känsla och bristen på information ökar inte förtroendet direkt.
Vill höra lite positiva saker. Någon som har eller känner någon som beställt därifrån och är nöjd?

Infogade länk till butiken i fråga
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TappadBakom:

www.kulprylar.se
Har letat och det enda jag hittar är detta.
https://se.trustpilot.com/review/kulprylar.se
Tre negativa kommentarer är det enda jag hittar.

En yngre familjemedlem vill beställa ett par hörlurar därifrån, som är misstänkt billiga. Fick en dålig känsla och bristen på information ökar inte förtroendet direkt.
Vill höra lite positiva saker. Någon som har eller känner någon som beställt därifrån och är nöjd?

Saknar Org.Nummer på sidan som skall vara synlig enligt lag om försäljning bedrivs. Hade undvikt som fan. Går att köpa "misstänksamt billiga lurar" från andra källor.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ser ut som billiga ripoffs. Skulle inte köpa därifrån själv.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Saknar org.nummer, stavfel, dålig grammatik... Gå på magkänslan och undvik...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Geeks Gaming

går ej att klicka på visa/mastercard och lite varningstecken på deras fb med långa leveranstider och folk som fått betala tullavgifter, så kan vara ett rebrandat ali-express typ.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Saknar Org.Nummer på sidan som skall vara synlig enligt lag om försäljning bedrivs. Hade undvikt som fan. Går att köpa "misstänksamt billiga lurar" från andra källor.

Tack för svar. Tänkte inte på att kolla organisationsnumret. Det brukar komma info när man googlar namnet, men inte i detta fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av AReal_Human:

Ser ut som billiga ripoffs. Skulle inte köpa därifrån själv.

Att det inte är original Apple tog jag för givet. Det är till en 11årig tjej som har en Samsung telefon. Vet inte ens om Apples lurar passar till någon annat än Apple.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Uppenbart att Viktor i Handen kör dropshipping av slumpmässiga produkter från Kina.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TappadBakom:

Tack för svar. Tänkte inte på att kolla organisationsnumret. Det brukar komma info när man googlar namnet, men inte i detta fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Ytterligare problem med sidan:
Stavfel
"kontakta oss" med gemen istället för VERSAL.
Information om Cookies kan inte ges på separat sida enligt verkande lagar i EU utan måste informeras vid besök.
Bilder för Visa, Mastercard etc går inte att klicka på.

Ingen information om skydd.
Köpare kan få betala importkostnader. Verkar bara var ett "Dropship". Dvs de tar betalt som mellanhand och köper stuff från Aliexpress/ebay/TaoBao direkt till kund.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Som andra sagt det är en usel dropshippingsida, de får några % vinstmarginal och du köper prylen dyrare via dem än om du beställer direkt via wish/aliexpress

Du vinner absolut ingenting på det

Permalänk
Hedersmedlem

@TappadBakom "En yngre familjemedlem vill beställa ett par hörlurar därifrån, som är misstänkt billiga."
Nu vet jag inte vilka hörlurar du syftar på, men ex. Ear pods 2-hörlurarna kostar 499:- "Save 1100:-" Yippie!

Säljs för $13 på Gearbest.com...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Någon som har nåt tips på var man kan köpa typ ear pods lurar billigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kent:

"En yngre familjemedlem vill beställa ett par hörlurar därifrån, som är misstänkt billiga."
Nu vet jag inte vilka hörlurar du syftar på, men ex. Ear pods 2-hörlurarna kostar 499:- "Save 1100:-" Yippie!

Säljs för $13 på Gearbest.com...

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp från någon av de etablerade sidorna om du måste köpa billigt kinaskräp. Gearbest, banggood, aliexpress..wish....

Skickades från m.sweclockers.com