Permalänk
Medlem

Samsung 860 EVO

Folk som har det och kan säga om det är bra eller dåligt? (eller kanske känner till det)
Skulle köpa dator med två hårddiskar, men fick bra pris på annan dator (tyvärr hade den bara en hårddisk), så tänkte köpa till, och kan köpa en Kingston billigt (av en kompis) men har haft otur med Kingston och tänkte på en Samsung 860 EVO 1TB.

Så någon som har något att säga om den?

Tackar för svar!

Permalänk
Rekordmedlem

Har en, standard ssd, den fungerar....
Det är antagligen för tidigt att prata om hållbarhet för det är för ny teknik men de verkar ju i all fall inte haft några uppenbara konstruktionsfel som direkt märks.

stavflel ;)
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har en 840 Evo och två 850 evo 250gb, dom fungerar felfritt alla tre. Den nyaste har 4300 drifttimmar och den äldsta 36000.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av adotb:

Folk som har det och kan säga om det är bra eller dåligt? (eller kanske känner till det)
Skulle köpa dator med två hårddiskar, men fick bra pris på annan dator (tyvärr hade den bara en hårddisk), så tänkte köpa till, och kan köpa en Kingston billigt (av en kompis) men har haft otur med Kingston och tänkte på en Samsung 860 EVO 1TB.

Så någon som har något att säga om den?

Tackar för svar!

860 evo är en bra ssd men som alltid med nya saker så vet man aldrig kan förekomma buggar efter en stund men inte hört någon som det strulat för. Om jag hade hittat en 850 evo för samma pris hade jag faktiskt köpt den för den funnits längre och har inga buggar.

Kör själv ett gäng mx500 2 tb som funkar klockrent.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har en, standard ssd, den fungerar....
Det är antagligen för tidigt att prata om hållbarhet för det är för ny teknik men de verkar ju i all fall inte haft några uppenbara konstruktionsfel som direkt märks.

Skrivet av MrBjud:

Jag har en 840 Evo och två 850 evo 250gb, dom fungerar felfritt alla tre. Den nyaste har 4300 drifttimmar och den äldsta 36000.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av pompa_kumla:

860 evo är en bra ssd men som alltid med nya saker så vet man aldrig kan förekomma buggar efter en stund men inte hört någon som det strulat för. Om jag hade hittat en 850 evo för samma pris hade jag faktiskt köpt den för den funnits längre och har inga buggar.

Kör själv ett gäng mx500 2 tb som funkar klockrent.

Tackar för svar! Annars om man tänker "historiskt" vad skulle ni föredra att jag köper, Samsung eller Kingston? Som skrevs innan, har haft problem/strul på Kingston (därför känner jag mig osäker) sen har kompis på jobbet som håller på med datorer extremt, och han sa att det är bättre att jag tar Samsung än Kingston.

Men annars, du säger? ELLER tips på nå annat 500GB alt. 1TB SSD disk

Permalänk
Medlem

@adotb:

Samsung kingston har haft en del strul på vissa ssd byter dem ut nand minnen å sånt utan att köparen får veta det .
Sen kan jag säga att jag bara köper ssd från samsung inget annat deras support är värdelös dem sket i kunder totalt efter 840 buggen deras tv apparater skärmar kör med sämsta sortens kondinngar så köper faktiskt inget annat än ssd

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Haft en 840 en 850 och en 860 och nu en 970 och aldrig haft problem med dom.

Visa signatur

| Intel I9-9900K @ 3,6GHZ | ASUS ROG Maximus XI Formula | Corsair Vengeance RGB PRO Black DDR4-3200 QC 32GB | Samsung 970 EVO SSD M.2 2280 - 2TB | NVIDIA GEFORCE RTX 3090 FE | ASUS ROG RYUJIN 360 | SAMSUNG ODYSSEY G9 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

@adotb:

Samsung kingston har haft en del strul på vissa ssd byter dem ut nand minnen å sånt utan att köparen får veta det .
Sen kan jag säga att jag bara köper ssd från samsung inget annat deras support är värdelös dem sket i kunder totalt efter 840 buggen deras tv apparater skärmar kör med sämsta sortens kondinngar så köper faktiskt inget annat än ssd

Hej då Kingston! Tackar!

Skrivet av pinki.swe:

Haft en 840 en 850 och en 860 och nu en 970 och aldrig haft problem med dom.

Samsung it is! Tackar!

Permalänk
Avstängd

Köpte nyss en 860 EVO 1tb som disk för spel. bytte från en Firecuda disk, och loadtider blev 90% snabbare, overall en bra disk tycker jag!

Permalänk
Medlem

Inget som helst fel med den.

Permalänk
Skrivet av mrwizzo:

Köpte nyss en 860 EVO 1tb som disk för spel. bytte från en Firecuda disk, och loadtider blev 90% snabbare, overall en bra disk tycker jag!

Var Firecuda en m2 ssd?