Nyutgåvorna av Command & Conquer baseras på källkoden från originalen

Permalänk
Melding Plague

Nyutgåvorna av Command & Conquer baseras på källkoden från originalen

Utvecklingen fortskrider med de uppfräschade nyutgåvorna av Command & Conquer. Nu meddelar Electronic Arts att en stor del av källkoden från originalen kan komma att återanvändas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För er som var med på den tiden. När man skickade iväg en nuke på CC och det gick att brista ut i elakt skratt, medans en nuke i Red Alert blev ett minst leka elakt skratt, fast tillbaka i ens egna ansikte.
Aldrig någonsin har ett RTS spel haft en sådan mesig nuke 😂

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixar buggen i Skirmish där AI:n slutade fungera efter ett tag.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Tomika:

För er som var med på den tiden. När man skickade iväg en nuke på CC och det gick att brista ut i elakt skratt, medans en nuke i Red Alert blev ett minst leka elakt skratt, fast tillbaka i ens egna ansikte.
Aldrig någonsin har ett RTS spel haft en sådan mesig nuke 😂

Haha, ja jäklar vilket antiklimax det var när man till slut fick avfyra den första nuken! *poof*

Permalänk
Medlem

Måste ju köpas!
Hoppas man inte får köpa spelet 3 gånger för att få hela bara...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Aldrig någonsin har ett RTS spel haft en sådan mesig nuke 😂

Skrivet av JonasT:

Haha, ja jäklar vilket antiklimax det var när man till slut fick avfyra den första nuken! *poof*

Kan inget annat än att hålla med. Mycket resurser för inget.

Gillade starkt Generals då de supervapen som fanns faktiskt var riktigt förödande att använda. Samtidigt så hade de även väldigt välbalanserade enheter tillskillnad från CC och RA där stridsvagnarna utklassade allt annat.

Permalänk
Medlem

Det här ser man fram emot!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Noes! Hoppades på att Red Alert 2 skulle få en remaster. Tycker det är en klar uppgradering från första spelet nämligen. Främst pga Grafiken men är en del annat också, första spelet kändes så stelt tex och musiken i tvåan gillar jag mer.

Aja, blir förhoppningsvis bra iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg den sista hektiska banan in Dune 2 när man möter våg efter våg av fiender och sen börjar plötsligt Harkonnen släppa kärnvapenbomber på de viktigaste fabrikerna. Har man inte spritt ut dem är det bara att börja om kartan.

Köpte för några år sedan boxen med samtliga C&C spel för en billig peng https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1385306 . Trots att jag spelade alla av de tidiga spelen när det begav sig har det inte blivit av att installera dem tyvärr.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Själv hade jag hoppats på generals.. men jag är väl något påverkad av det faktum att det var min introduktion till strategispel en gång i tiden

Permalänk
Sötast

Så i slutändan så är det 50% av koden till spelet och 50% för att ladda in dlc, lootboxar, red dots och annat gott

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AfterShock:

Själv hade jag hoppats på generals.. men jag är väl något påverkad av det faktum att det var min introduktion till strategispel en gång i tiden

Generals var roligt.
Olika generaler med olika förmågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jag kommer ihåg den sista hektiska banan in Dune 2 när man ...

Damn vilken spoiler!

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem

About time!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

"That being said, there are many areas where the original source code just cannot deliver the quality or functionality we’re looking for in many of the supporting elements."

Japp, inga lootboxes i orginalkoden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Damn vilken spoiler!

Hehe, ledsen, men om man fortfarande inte har spelat det sedan det kom 1992 så tror jag inte man lär göra det. Den uppfräschade versionen Dune 2000 som kom -98 var väsentligt förbättrad och har inte samma kartor så den kan du ju spela ifall du känner att Dune 2 nu är sönderspoilad

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Istället för att tänka nytt väljer man att återanvända gamla succeer.
Mina tankar om EA når inte många millimeter ovan mark (dvs de är låga).

Jag finner lite hopp i det de skriver "... our goal is to Remaster the original gameplay, not remake it"
I och med att de sagt så betyder det att de inte har för avsikt att kofota in mikrotransaktioner och lootboxar, eller always online.
Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Måste ju köpas!
Hoppas man inte får köpa spelet 3 gånger för att få hela bara...

Det behöver du inte. Du behöver bara köpa upgradingar för att enheterna ska ha mer än 1 dps 😉.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

EA BERÄTTAR MER OM C&C REMASTERED
Command & Conquer återvänder till PC
https://www.ea.com/sv-se/news/details-command-and-conquer-rem...
Fans av Command & Conquer!

För en månad sedan berättade vi för Command & Conquer™-communityn att vi kommer att släppa spel från serien till PC igen, och vi börjar med en omarbetad version. Reaktionen från fansen har varit fantastisk, och många av er har delat era favoritögonblick från C&C under de 23 år som serien har funnits. Vi har läst kommentarerna och lyssnat noga. Och nu är vi redo att avslöja vårt första släpp till PC och hur era förslag redan påverkar våra planer.

Idag är vi glada över att berätta att vi går tillbaka till början. Vi har beslutat att göra en omarbetad version av Command & Conquer: Tiberian Dawn. Det är otroligt spännande i sig, men vi är också medvetna om hur passionerat communityn är när det gäller världen i Red Alert. Så vi kommer även att göra en omarbetad version av Command & Conquer: Red Alert™. Då kanske du undrar över de klassiska expansionspaketen som Covert Ops, Counterstrike och Aftermath? C&C och Red vore inte samma sak utan dem, så alla tre expansionspaketen kommer att ingå med grundspelen i en omarbetad samling – utan mikrotransaktioner.

Utöver intresset och stödet för de här omarbetade versionerna under den senaste månaden har det även funnits en hälsosam skepsis kring huruvida vi kan genomföra det här. Hur kan vi mastra om de här spelen medan vi behåller känslan i originalen? Det finns inget bättre sätt att lyckas med det än att samarbeta med några av de utvecklare som var med och skapade de här klassiska spelen.

Så efter att fansen i åratal har efterfrågat ett samarbete av det här slaget är jag stolt över att meddela att EA kommer att jobba med Petroglyph Games för att utveckla den omarbetade samlingen av C&C-spel.

På Petroglyph Games finns många av de ursprungliga utvecklarna från Westwood Studios, och många av de mest inflytelserika personerna från utvecklingsteamet för det ursprungliga Command & Conquer under 1995. Joe Bostic är känd som medskapare av C&C och har även varit lead programmer på Tiberian Dawn och Red Alert. Steve Tall började jobba tillsammans med Joe som lead programmer på Red Alert, och Mike Legg bidrog till alla ljudsystem på Westwood, där han har varit anställd sedan 1986! Alla tre medlemmar hjälpte till att starta Petroglyph Games 2003 efter att Westwood stängdes, och de jobbar med flera erfarna RTS-utvecklare från de senaste 15 åren. Och tro inte att vi har missat communityns vanligaste önskemål bland alla kommentarer den senaste månaden – ni vill ha Frank Klepacki. Som grädde på moset kan vi meddela att Frank kommer att samarbeta med Petroglyph Games som kompositör och audio director för den omarbetade samlingen!

Som en personlig kommentar kan jag berätta att de senaste veckorna känts overkliga. Under mitt första besök hos Petroglyph fick jag tillfälle att prata om "C&C-känslan" med Joe, sätta mig med Frank och höra honom citera repliker från Commando, och prata med Steve om huruvida vi skulle fixa skördarens AI i Tiberian Dawn. Att få prata om C&C med de ursprungliga utvecklarna har varit bland de största ögonblicken under min spelresa, och jag ser redan fram emot de otroliga samtal som väntar.

Utöver det fantastiska teamet på Petroglyph samarbetar vi även med Lemon Sky Studios som hjälper oss att rendera de här originalspelen i storslagna 4K. Lemon Sky är en av världens främsta grafikstudior med en unik specialisering på att mastra om klassiska RTS-spel. Efter att ha träffat teamet och fått höra om deras passion för C&C är vi enormt glada över att de ska samarbeta med Petroglyph för att utveckla C&C-spel på högsta tänkbara nivå.

Det spännande är att vi inte har börjat med utvecklingen än. Communityn får vara med från början av det här projektet och kommer att få massor av tillfällen att påverka hur vi skapar den här omarbetade upplevelsen. Fortsätt delta i konversationen på Reddit och andra kanaler och hjälp oss skapa så bra omarbetade versioner av C&C och Red Alert som det bara är möjligt!

Välkommen tillbaka, befälhavare!

Jim Vessella

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

EA BERÄTTAR MER OM C&C REMASTERED
Command & Conquer återvänder till PC
https://www.ea.com/sv-se/news/details-command-and-conquer-rem...
Fans av Command & Conquer!

För en månad sedan berättade vi för Command & Conquer™-communityn att vi kommer att släppa spel från serien till PC igen, och vi börjar med en omarbetad version. Reaktionen från fansen har varit fantastisk, och många av er har delat era favoritögonblick från C&C under de 23 år som serien har funnits. Vi har läst kommentarerna och lyssnat noga. Och nu är vi redo att avslöja vårt första släpp till PC och hur era förslag redan påverkar våra planer.

Idag är vi glada över att berätta att vi går tillbaka till början. Vi har beslutat att göra en omarbetad version av Command & Conquer: Tiberian Dawn. Det är otroligt spännande i sig, men vi är också medvetna om hur passionerat communityn är när det gäller världen i Red Alert. Så vi kommer även att göra en omarbetad version av Command & Conquer: Red Alert™. Då kanske du undrar över de klassiska expansionspaketen som Covert Ops, Counterstrike och Aftermath? C&C och Red vore inte samma sak utan dem, så alla tre expansionspaketen kommer att ingå med grundspelen i en omarbetad samling – utan mikrotransaktioner.

Utöver intresset och stödet för de här omarbetade versionerna under den senaste månaden har det även funnits en hälsosam skepsis kring huruvida vi kan genomföra det här. Hur kan vi mastra om de här spelen medan vi behåller känslan i originalen? Det finns inget bättre sätt att lyckas med det än att samarbeta med några av de utvecklare som var med och skapade de här klassiska spelen.

Så efter att fansen i åratal har efterfrågat ett samarbete av det här slaget är jag stolt över att meddela att EA kommer att jobba med Petroglyph Games för att utveckla den omarbetade samlingen av C&C-spel.

På Petroglyph Games finns många av de ursprungliga utvecklarna från Westwood Studios, och många av de mest inflytelserika personerna från utvecklingsteamet för det ursprungliga Command & Conquer under 1995. Joe Bostic är känd som medskapare av C&C och har även varit lead programmer på Tiberian Dawn och Red Alert. Steve Tall började jobba tillsammans med Joe som lead programmer på Red Alert, och Mike Legg bidrog till alla ljudsystem på Westwood, där han har varit anställd sedan 1986! Alla tre medlemmar hjälpte till att starta Petroglyph Games 2003 efter att Westwood stängdes, och de jobbar med flera erfarna RTS-utvecklare från de senaste 15 åren. Och tro inte att vi har missat communityns vanligaste önskemål bland alla kommentarer den senaste månaden – ni vill ha Frank Klepacki. Som grädde på moset kan vi meddela att Frank kommer att samarbeta med Petroglyph Games som kompositör och audio director för den omarbetade samlingen!

Som en personlig kommentar kan jag berätta att de senaste veckorna känts overkliga. Under mitt första besök hos Petroglyph fick jag tillfälle att prata om "C&C-känslan" med Joe, sätta mig med Frank och höra honom citera repliker från Commando, och prata med Steve om huruvida vi skulle fixa skördarens AI i Tiberian Dawn. Att få prata om C&C med de ursprungliga utvecklarna har varit bland de största ögonblicken under min spelresa, och jag ser redan fram emot de otroliga samtal som väntar.

Utöver det fantastiska teamet på Petroglyph samarbetar vi även med Lemon Sky Studios som hjälper oss att rendera de här originalspelen i storslagna 4K. Lemon Sky är en av världens främsta grafikstudior med en unik specialisering på att mastra om klassiska RTS-spel. Efter att ha träffat teamet och fått höra om deras passion för C&C är vi enormt glada över att de ska samarbeta med Petroglyph för att utveckla C&C-spel på högsta tänkbara nivå.

Det spännande är att vi inte har börjat med utvecklingen än. Communityn får vara med från början av det här projektet och kommer att få massor av tillfällen att påverka hur vi skapar den här omarbetade upplevelsen. Fortsätt delta i konversationen på Reddit och andra kanaler och hjälp oss skapa så bra omarbetade versioner av C&C och Red Alert som det bara är möjligt!

Välkommen tillbaka, befälhavare!

Jim Vessella

Skickades från m.sweclockers.com

Jobbigt det måste ha varit för grabbarna på Petroglyph Games att träffa monstret som stängde deras studio

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Musiken var bra i red alert.
Glömmer inte denna https://www.youtube.com/watch?v=3HUWUtTZvK4

Permalänk
Medlem

@Bakwetu:
Det är lugnt

Men förresten? Finns det ingen sån där "spoiler / hide text" funktion i Swecs forum?

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mar3ld:

Men förresten? Finns det ingen sån där "spoiler / hide text" funktion i Swecs forum?

Jodå, det gör det.

Dold text
Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkin:

Jodå, det gör det.

Dold text

Ah! Nice!
Såg inte den funktionen när jag svarade i tråden.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Haha, ja jäklar vilket antiklimax det var när man till slut fick avfyra den första nuken! *poof*

Verkligen! I CC så försvann en hel bas i princip. Så när den där första nuke drog iväg i Red Alert så hade jag sådana stora förväntningar. Fick NÄSTAN ner en Power plant.. Började asgarva och tänkte WTF IS THIS?! haha xD

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Kul! Hoppas på Red Alert 2 nyutgåva också

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jobbigt det måste ha varit för grabbarna på Petroglyph Games att träffa monstret som stängde deras studio

Får du inte lite vibbar av "payback time"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

https://www.adityaravishankar.com/projects/games/command-and-... denna är ju rätt bra gjord i javascript och html. Lite seg men funkar

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk
Medlem

Jag minns fortfarande hur besviken jag blev efter att jag spelat klart Red Alert 3. Borde leta upp kartongen någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Kul! Hoppas på Red Alert 2 nyutgåva också

Samma här.

Hittade https://cncnet.org/ för bara ett litet tag sedan. Det gav nytt liv till de gamla spelen.