Vad har ni för erfarenheter av att köpa Kompletts stationära byggen? (tid, kvalité osv)

Permalänk

Vad har ni för erfarenheter av att köpa Kompletts stationära byggen? (tid, kvalité osv)

Hej!
Jag har surfat runt hela nätet och letat efter reviews på just processen av att köpa en Komplett-PC. Allt jag hittar är dåliga reviews pga massa annan skit. Hittade ett och annat inlägg från 10 år sen.
Men till er som köpt en Komplett-PC senaste 1-2 åren:

Hur var eran erfarenhet? Hur lång tid tog det för dem att bygga den? Funkade det felfritt?

En vän till mig sa att han fick vänta 8 veckor på sin dator och detta oroar mig en del. Jag köpte min dator för 6 dagar sen och det står fortfarande att den behandlas. Vad menas med behandlas ens? Att ordern behandlas eller att de faktiskt bygger datorn?
Somsagt jag hittar ingen bra info eller reviews kring processen och leverans/bygg-tiden av att faktiskt köpa en Komplett PC. Iallafall inte från detta årtionde...

Permalänk
Medlem

Jag har ingen erfarenhet av att köpa datorer från komplett men ring och fråga hur lång tid det brukar ta? 8 veckor låter ju helt absurt och måste ha berott på att någon del inte fanns i lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte ifrån komplett för ungefär 5 år sen, och den datorn funkade helt felfritt.
Har för mig att det tog 1 och en halv vecka, sen kunde jag hämta ut den.