Asrock X570-moderkort för Ryzen 3000 hittar ut på webben

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Detta är inte menat att "sätta dit" någon utan bara rolig information jag letade upp då ni verkade intresserade. Vissa antaganden tog jag även själv då inte hela bilden ges.

Enligt Intels rapport för helåret 2017 lade de ca 13,1$ miljarder på R&D vilket ska motsvara ca 20.9% av alla deras intäkter. Nu hittade jag inte hur mycket de spenderar på R&D för just Client Computing Group (innehåller deras Core-serie och även andra produkter riktade mot konsumenter). Men troligen en liknande siffra till hur mycket av intäkterna som just den gruppen drar in, dvs ca 54%, eller några procent under.

Enda siffran jag hittar för AMD R&D är 1,160$ miljoner. Detta verkar innefatta allt.
Att AMD sedan nämner just Intels R&D investeringar i sin rapport under risker säger väl också en hel del
Så kollar man bara R&D-kostnader så är det enligt min mening riktigt bra gjort av AMD att hänga med Intel.

OT:
Längtar till Zen 2 släpps. Då blir det efterlängtad uppgradering!

Tror ni det kan finnas någon anledning till att AMD väljer att ge stöd för PCIe gen 4 just med Zen 2? Kan det kanske vara så att dom nya grafikkorten som även dom ryktas släppas i sommar använder sig av det? Det lär väl ge prestandaskjuts?

Konstig att det inte sker mer konsolidering för att bättre konkurrera med Intel. AMD borde vara en uppköpskandidat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv hade man hoppats på lansering i januari, men men. I höst blir det iaf byte av min trotjänare som börja närma sig antikstatus! Herregud, insåg precis att jag knappt pysslat med Uefi bios. Snacka om att Zen2 med modern mammaplanka blir en efterlängtad uppgradering...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lauchen:

Konstig att det inte sker mer konsolidering för att bättre konkurrera med Intel. AMD borde vara en uppköpskandidat.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser inte varför man skulle vilja köpa upp AMD, deras produkter är outsourcade för tillverkning. Vill man ha några nyckelingenjörer eller utvecklare så är det betydligt lättare att locka över dessa med pengar.

Permalänk
Medlem

Verkar som det kommer finnas brädor i de flesta prisklasser vilket är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hoppas asus X470-i får uppdatering för PCI-express 4.0 ...
Vet inte varför jag ska ha det men nån anledning kommer dyka upp snart misstänker jag

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

x570 i mATX form? YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

NOOOO!

Inget ITX.....

Kom igen med ITX-varianter så skall jag slå till på en Ryzen 3K!

Tror det kan bli en perfekt CPU för mitt nya Ghost-chassi.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Sant, men jag tycker att i sammanhanget så ger det en tillräckligt god fingervisning.

Det jag googlade fram var "revenue" och jag är faktiskt lite osäker på om det innebär omsättning eller vinst dock.

Det är två/tre helt olika saker.

Så ja, det är bra att veta skillnaden innan man skriver "fakta".

Revenue är intäkter/inkomster, dvs. värdet på den totala försäljningen i bolaget under en given period (i omsättningen här så ingår inte omsättning på inköp/kostnader, utan bara intäkterna - vilket också är viktigt att skilja på).

Vinst är profit på engelska.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/