Vad tycker du om SweClockers på CES 2019?

Permalänk
Relik 📜

Vad tycker du om SweClockers på CES 2019?

Morrn (?)!

Nu är CES 2019 historia, och vardagslunken tillbaka på redaktionen. Vi hade som vanligt sketasköj, fick klämma på massa nytt och ta pulsen på branchen inför året. Briljant!

Vi testade också en del nytt för att ni här hemma skulle få extra mysigt. Bland annat pumpade vi ut rekordmycket på extrakanalen (40 klipp!), vi satsade på att köra mer diskussionsfokuserade videoklipp med två personer, vi försökte ge mer hands on-tankar snarare än rent rapande av specifikationer och vi använde Instagram för löpande bilder. Samt inte att förglömma, vi ramade in hela CES med ett specialintro! 🚀

Nu är jag därför nyfiken – vad tycker just DU om SweClockers på CES 2019? Märktes våra förändringar? Var de bra, var de dåliga? Vad vill du se mer av, se mindre av? Högt som lågt, berätta i kommentarerna och hjälp oss göra ännu bättre mässtäckning i framtiden!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tycker det hela har varit bra överlag. Inte allt för många artiklar så att man drunknar men inte heller för få. Tycker diskussionerna var intressanta och det bör ni fortsätta med, finns ett värde i att behöva argumentera för en slutsats man kommit fram till (eller förklara den för någon annan), än att ha en ensam person som nyhetsuppläsare framför kameran.

Längden på varje avsnitt kändes också lagom (4-5 min). Tycker 1 min är alldeles för korta och +10 min är för lång tid. Även ljudet och ljuset satt bra trotts lite bullriga miljöer.

Mest av allt gillade jag sammanfattningen på slutet. Den var guld

Edit: Kommer inte på något negativt tyvärr. Inget som var så pass störande som behöver ändring iallafall. Sedan kan man argumentera för att innehållet på årets CES inte gav någon "WOW!" effekt ute i stugorna.

Permalänk
Medlem

Jag diggade ert Las Vegas intro 10/10.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Utöver de seriösa reportagen måste jag säga att jag älskade att ni laddade upp så mycket på extrakanalen på Youtube

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Det var bra så bra det kunde bli. Tyvärr var väl CES i sig ingen höjdare. Jag ville se micro-LED för konsumenter. Istället matas vi med OLED som redan är en dödsdömd teknik eller konceptprylar som ingen skulle ha råd med om de ens lanseras på riktigt. Och ja det som lanseras på riktigt är för dyrt. Gissar att det inte kommer några 240Hz 1440p skärmar för 3000:- direkt? Känner ingen entusiasm för hårdvaruframtiden direkt. Det mest spännande jag kan komma att tänka på är om apple helt och hållet går över till ARM för samtliga datormodeller. Första steget i en kommande X86död?
Full ray tracing för vanliga konsumenter vore kul förvisso. Quake 2 demot är typ den roligaste nyheten alla kategorier som jag kan komma å tänka på och det hade inget med CES att görs utan något som en tysk student kodat fram.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

tycker att över lag så har ni lagt fram intressanta och välformade artiklar. Däremot så va CES lite av en besvikelse. Men det är inget Sweclockers kan styra.

Permalänk
Medlem

Kan nog inte sammanfatta det bättre än @Alotiat.

Extrakanalen = guld

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Utmärkt lagom! Diskussions klippen är mycket uppskattade (ny laptop wuw har aldrig sett den i 5 andra Youtubers klipp...) JAG blir mer intresserad då fakta är bra men räcker oftast med text men diskussion ger mer...

Och extrakanalen var mycket uppskattad.

Permalänk

Blev Mästerligt! Mycket på grund av extrakanalen, fick lite feeling av att nästan vara på plats och delta i era vedermödor. Skulle även kunna tänka mig material som ligger någonstans mellan de mer producerade avsnitten och det som visas på extrakanalen. lite överflygningar över mässområdet, lite snabba blickar på stånden för att få känslan att vara på plats.
Mästerlig CES-insats!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av maddogmoffit:

Blev Mästerligt! Mycket på grund av extrakanalen, fick lite feeling av att nästan vara på plats och delta i era vedermödor. Skulle även kunna tänka mig material som ligger någonstans mellan de mer producerade avsnitten och det som visas på extrakanalen. lite överflygningar över mässområdet, lite snabba blickar på stånden för att få känslan att vara på plats.
Mästerlig CES-insats!

Det finns faktiskt ett rätt matigt klipp när @JonasT går igenom Samsungs monter, visar hur den hänger ihop och alla grejer de ställer ut. Just lite "överflygning". Blev kalas, förutom att.. mikrofonhelvetet buggade ut och vägrade synca ljudet! Har typ någon minut, sedan inget. 🤷‍♂️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Gillade klippen på extrakanalen!! De andra såg jag knappt på; presenterades väl inget revolutionerande på teknik-fronten direkt, RGB-trenden lever tyvärr vidare och platta TV-apparater är fortfarande platta.

Sitter lite otåligt och väntar på de där magiska spelpillren som aktiverar hjärnans alla delar och manipulerar både känslor och medvetande i enlighet med pillrets specifika uppsättning av vibrerande strängar programmerade utav AI. Utvecklingen går alldeles för långsamt just nu.

Permalänk
Medlem

Gillade nog allt jag såg från er CES 2019-rapportering. Precis som tidigare år känns det nästan som man själv är med på resan. Speciellt om man även kikar lite i extrakanalens klipp.

Diggade även det nya introt till videosnuttarna!

Permalänk
Medlem

Jättebra, stämmer in med många föregånde att CES i sig kanske inte var det roligaste men ni gjorde ett väldigt bra jobb på det ni fick där. Uppskattat.
Och extrakanalen är något man följer och såg varje klipp av
Följt o tittat på er sen fredagspanelen 1 nere i källaren/stenväggen

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Utöver de seriösa reportagen måste jag säga att jag älskade att ni laddade upp så mycket på extrakanalen på Youtube

Skickades från m.sweclockers.com

Word! Rapporteringen var bra, men det var ju inte superintressant från CES i år så extrakanalen räddade verkligen upp

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Klippen i Extra kanalen är det som gör det hela mycket mer intressant, lite udda klipp som på något sätt passar in i "helheten" och som ger isf mig mervärde.. Jag tittade faktiskt på Extra kanalen först och sedan i huvudkanalen.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Klippen i Extra kanalen är det som gör det hela mycket mer intressant, lite udda klipp som på något sätt passar in i "helheten" och som ger isf mig mervärde.. Jag tittade faktiskt på Extra kanalen först och sedan i huvudkanalen.

Samma här, missade inte ett enda klipp men såg kanske 50-60% av klippen från själva CES.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av emilakered:

Det finns faktiskt ett rätt matigt klipp när @JonasT går igenom Samsungs monter, visar hur den hänger ihop och alla grejer de ställer ut. Just lite "överflygning". Blev kalas, förutom att.. mikrofonhelvetet buggade ut och vägrade synca ljudet! Har typ någon minut, sedan inget. 🤷‍♂️

Skickades från m.sweclockers.com

För den som är intresserad av att se klippet. Mikrofonen vi använde (Sennheiser Memory Mic) spelar in ljudet lokalt och synkar sedan tillbaka det till telefonen när inspelningen är avslutad. I det här fallet valde den att slänga bort ljudet från ungefär 90 procent av klippet och meddela att synkningen gick bra (!?). Den sparar dock även ljudet från telefonens interna mikrofon, och det är det som används i klippet ovan. Lycka till att höra vad jag säger!

Permalänk
Inaktiv

Jag går väl emot trenden som hittills pratat gott om extra kanalen.

Jag tycker den är helt ointressant, det är för mig lika intressant som när folk lägger upp sin maträtt på sociala medier, det är som vardagen i sig, alltså nånting jag vill komma bort ifrån när jag väl sätter mig vid datorn.
Nått klipp lite här och där vore mer uppskattat än en drös med klipp, samtidigt som energi nivån ligger jämsides med Arne Weise's monotona ton.

Rapporteringen av produkter var bra dock, men det saknas energi. Jag gillar när ni tittade närmare på Alienware laptoppen med utbytbar hårdvara t,ex, när udda produkter rapporteras så blir det lite mer intressant. Men mer energi i rapporteringen på nått sätt, kan själv inte sätta fingret på exakt vad eller hur det ska förändras.
Det är väl kanske typiskt svensks att låta som alla i riksdagen när dom pratar och inte stå ut nånting eller ta plats.

Förövrigt gör ni ett fantastiskt jobb överlag, men ska det va nån kritik så får det bli denna från mig.

Permalänk

Jag vet inte om mässan hade ett dåligt utbud överlag men jag tycker det va lite lite produktnyheter så som moderkort, chassin, möss&tangentbord tex och mer tekniknyheter från nVidia, AMD, Intel som det rapporterades om.
Kanske även va så att jag som bara läste artiklarna gick miste om allt det som gjorde er rapportering riktigt bra via video.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon190792:

Jag går väl emot trenden som hittills pratat gott om extra kanalen.

Jag tycker den är helt ointressant, det är för mig lika intressant som när folk lägger upp sin maträtt på sociala medier, det är som vardagen i sig, alltså nånting jag vill komma bort ifrån när jag väl sätter mig vid datorn.
Nått klipp lite här och där vore mer uppskattat än en drös med klipp, samtidigt som energi nivån ligger jämsides med Arne Weise's monotona ton.

Rapporteringen av produkter var bra dock, men det saknas energi. Jag gillar när ni tittade närmare på Alienware laptoppen med utbytbar hårdvara t,ex, när udda produkter rapporteras så blir det lite mer intressant. Men mer energi i rapporteringen på nått sätt, kan själv inte sätta fingret på exakt vad eller hur det ska förändras.
Det är väl kanske typiskt svensks att låta som alla i riksdagen när dom pratar och inte stå ut nånting eller ta plats.

Förövrigt gör ni ett fantastiskt jobb överlag, men ska det va nån kritik så får det bli denna från mig.

Tack för feedback! Klart det finns många som inte bryr sig ett skit om extramaterialen, uppfriskande att höra de tankarna också. Kan väl inte säga så mycket annat än att det går att hoppa över, hehe. Lite av tanken med att dela upp till egen kanal, just att det inte ska "blandas" med vad som kan anses vara mer seriösa grejer.

Vad det gäller energin, där kan jag bara hålla med! Svårt att hålla sig på topp över flera stressiga dagar, men vi kan absolut bli bättre på att "dölja" det för videos. Antingen genom att välja ämnen att prata om bättre, eller helt enkelt genom att injicera 100 liter kaffe rakt i hjärtat före kameran rullar.

Skrivet av StuntmanMike:

Jag vet inte om mässan hade ett dåligt utbud överlag men jag tycker det va lite lite produktnyheter så som moderkort, chassin, möss&tangentbord tex och mer tekniknyheter från nVidia, AMD, Intel som det rapporterades om.
Kanske även va så att jag som bara läste artiklarna gick miste om allt det som gjorde er rapportering riktigt bra via video.

Skickades från m.sweclockers.com

CES är i ärlighetens namn inte "rätt" mässa för de grejerna, det är mera Computex. CES handlar mer om hemelektronik och att sätta de stora trenderna för året. Jag skulle säga att 2019 var ovanligt komponenttungt med flera stora lanseringar, normalt är det ännu "sämre" på den fronten.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

CES är i ärlighetens namn inte "rätt" mässa för de grejerna, det är mera Computex. CES handlar mer om hemelektronik och att sätta de stora trenderna för året. Jag skulle säga att 2019 var ovanligt komponenttungt med flera stora lanseringar, normalt är det ännu "sämre" på den fronten.

Aaa, ja jag har aldrig riktigt förstått skillnaden mellan de två förutom platsen de är på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av StuntmanMike:

Aaa, ja jag har aldrig riktigt förstått skillnaden mellan de två förutom platsen de är på.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite mer än så är det! CES är mera "event" och slå på stora trumman, med Samsung, LG, Sony och de andra jättarna. Hemelektronik, visioner, framtid.

Computex är mycket mera på komponentnivå, att tillverkare pratar med varandra och ingenjörer visar upp vad de klurar på. Massa nytt ändå såklart, men betydligt nördigare (ur SweC-perspektiv).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S