Metro Exodus får systemkrav i fyra nivåer – Geforce GTX 1070 för 1080p i 60 FPS

Permalänk
Skrivet av anon78208:

Metro Exodus dumpar Steam strax före sin release och bestämmer sig för att bli en Epic Store exclusive

Jahapp. Då blir det ingen Metro Exodus och ingen uppgradering för mig då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Yuck. Metro Exodus dumpar Steam strax före sin release och bestämmer sig för att bli en Epic Store exclusive

https://www.rockpapershotgun.com/2019/01/28/metro-exodus-beco...

Orka. https://xkcd.com/927/

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Yuck. Metro Exodus dumpar Steam strax före sin release och bestämmer sig för att bli en Epic Store exclusive

https://www.rockpapershotgun.com/2019/01/28/metro-exodus-beco...

Blir inga pengar från mig i alla fall..
Trist att de ska göra så och jag kan förstå alla kommentarer på steams forum när de la upp detta inlägg.

Permalänk
Medlem

Ego
Patetiska
Idioti
Centralen
= EPIC

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Enda gången jag pre-ordrar ett spel på steam är nu, p.g.a att slippa skaffa EPIC store appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Märker man ingen skillnad så är det väl tämligen poänglöst?

Jag håller med om att man inte bör lägga pengar på att konsumera något man ändå inte uppskattar.

Det är inte samma sak som att det inte är en skillnad.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att en del blev grinigare än vad jag trodde på Epic Games. Haha..
https://steamcommunity.com/groups/NoExclusiveGames

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag håller med om att man inte bör lägga pengar på att konsumera något man ändå inte uppskattar.

Det är inte samma sak som att det inte är en skillnad.

Ja och nej.

Placeboeffekten ska inte underskattas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Placeboeffekten ska inte underskattas.

Ultra-inställningar handlar som regel inte om placebo, dock. Nvidia har inställningsguider med interaktiva bilder för diverse spel där man kan jämföra inställningar genom att dra en list fram och tillbaka över bilden för att jämföra två inställningar. Där kan man enkelt se skillnaden samt hitta en visuell nivå man själv är nöjd med.

Edit: Om man tycker att Ultra-inställningar är ”onödigt” eller ”placebo” så kan man ju alltid fundera över om det är någon vits att ha en gamingdator överhuvudtaget, eller om det är bättre att bara skaffa en konsoll och köra på ”optimerade” inställningar.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Haha här kommer ett sent svar!

Jag tänker inte jämföra med konsoller när vi pratar om PC, enligt sweclockers test så är den snäppet sämre än en 1500X.

Absolut den går att spela på men det går inte att säga annat än att det är dags att få en reality-check om man tänker att det är "glansdagar" när den ligger 50FPS bakom en 8700k i 1080p!

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

@VadSaDu: Haha här kommer ett sent svar!

Jag tänker inte jämföra med konsoller när vi pratar om PC, enligt sweclockers test så är den snäppet sämre än en 1500X.

Absolut den går att spela på men det går inte att säga annat än att det är dags att få en reality-check om man tänker att det är "glansdagar" när den ligger 50FPS bakom en 8700k i 1080p!

Körde min i7 2700k i 5.1ghz med 1080ti och i många cpu krävande spel låg gpu util på 50-60% så även en toksnabb 2600k flaskar riktigt kraftigt. Körde sen en 8700K i 5.1Ghz. I arma3 mods fick jag 2-3 GÅNGER bättre fps tex! Battlefield 1 låg cpu på 100% och gpu på 50% i 64 multiplayer. Och sedan så ska vi inte ens tala om "mjukheten" som man upplever i spel, extremt mycket jämnare frametime. Den ligger på en helt annan nivå.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Tror ni 6700k + 980Ti klar detta på high @1440p?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Allt under 50fps är horribelt. För en mjuk upplevelse krävs 80+. 30 borde fan klassas som skadligt för ögonen

30 fps var helt klart hanterbart på de gamla tjockskärlarna, pga eftersläpning. Men det är ju inte lika roligt med 30 fps på plattskärmarna. Men att klassa det som skadligt låter hårt. Har du källa på detta eller är det mest allmän irritation?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|