Hmm varför så töntigt krav på inlägg?

Permalänk

Hmm varför så töntigt krav på inlägg?

"Behörighet saknas
Åtkomst nekad
Du måste ha varit medlem i 3 månader och skrivit 10 inlägg i forumet för att använda SweClockers marknad."

Detta möttes jag av när jag tänkte lägga upp en annons om att jag var intresserad av att köpa ett AMD RX 580/590. Varför undrar man ju i en värld av Bank-ID m m behövs detta som krav? Tremånadersregeln kan jag ändå förstå men varför ska jag tvingas göra tio (10) inlägg för att kunna lägga upp en annons? Jag har läst Sweclockers i många år men inte registrerat mig som medlem förrän i april -17.

Hur ska jag lösa detta då? Har ett inlägg registrerat sedan tidigare då jag svarade på en annons, alltså nio kvar... Ska jag in och fånkommentera vilken kylpasta jag gillar bäst? "ThermalSilverRockTurboFluid är bäst!" och sen kasta in en "Det tycker jag med"? Ärligt talat så är detta krav på tio inlägg trams och inget annat!

Permalänk
Hedersmedlem

@BiG-Holger

Spärren finns för att göra marknaden säkrare och skydda våra medlemmar mot bedrägerier. Just inläggskravet har visat sig att vara effektivt vapen mot oseriösa aktörer, det är inte många lurendrejare som orkar att posta 10 meningsfulla inlägg i forumet.
Hur som helst är marknaden främst tänkt som en service där våra aktiva medlemmar kan handla av varandra, inte som ett Blocket eller Tradera alternativ.

Citat:

Ska jag in och fånkommentera vilken kylpasta jag gillar bäst? "ThermalSilverRockTurboFluid är bäst!" och sen kasta in en "Det tycker jag med"?

Nej, våra medlemmar är inte intresserade av att läsa meningslösa inlägg. Varför inte hitta en intressant forumtråd att delta i eller skapa en egen? Dessutom lär du att ha lite "creds" i marknaden när övriga medlemmar ser att du är aktiv i forumet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@Kent: Problemet är ju att jag är lika ointresserad av att skriva foruminlägg som att fiska, därav kommer att jag inte skrivit foruminlägg och inte heller fiskar särskilt ofta. Fem kvar.

Fel av mig, eftersom "någon" deletade en del svar i denna tråd så är min ökenvandring fortfarande lång... Tack för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiG-Holger:

@screamin-daemon: Problemet är ju att jag är lika ointresserad av att skriva foruminlägg som att fiska, därav kommer att jag inte skrivit foruminlägg och inte heller fiskar särskilt ofta. Fem kvar.

Fel av mig, eftersom "någon" deletade en del svar i denna tråd så är min ökenvandring fortfarande lång... Tack för det!

Marknaden här på Sweclockers är främst riktad mot just användarna här.

Passar det inte så finns det ju mängder av andra köp/sälj-sidor utan några som helst krav.

Permalänk
Medlem

De har ändrat det till 7 dagar med 3 inlägg nu iaf!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thjc88:

De har ändrat det till 7 dagar med 3 inlägg nu iaf!

Hej!

Nej, det krävs fortfarande 3 månaders aktivt medlemskap (10 inlägg) för att kunna lägga upp en annons i marknaden. Däremot krävs det 7 dagars medlemskap och 3 inlägg för att kunna kontakta en annonsör i marknaden.

Välkommen till Sweclockers btw

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@BiG-Holger @thjc88 Som @Kent tidigare skrivit tillkom begränsningarna en gång i tiden för att minimera mängden bedrägerier. Därutöver ser vi på marknaden som en förmån för våra aktiva medlemmar som bidrar till forumet. Vi är ärligt talat ointresserade av de som registrerar för att enbart använda Marknad – vi varken är eller vill vara Blocket.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tre månader är väldigt, väldigt lång tid. Jag reggade mig i mitten av november och har tycker att jag har varit här länge, men blev besviken, arg och lite chockad av att upptäcka att jag inte får lägga in en annons än på flera veckor.

Skulle mycket hellre sälja här än på blocket, eftersom blocket är en skitsida med massvis av ljusskygga "köpare", men nu har jag inget val.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Tre månader är väldigt, väldigt lång tid. Jag reggade mig i mitten av november och har tycker att jag har varit här länge, men blev besviken, arg och lite chockad av att upptäcka att jag inte får lägga in en annons än på flera veckor.

Skulle mycket hellre sälja här än på blocket, eftersom blocket är en skitsida med massvis av ljusskygga "köpare", men nu har jag inget val.

Kanske just därför skillnaden finns?

Permalänk
Medlem

Öh, nej?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S