Quiz: Misslyckade produktlanseringar

Permalänk
Medlem

7/10 Är inte en del frågor svåra på fel sätt? Om ämnet är konsol lanseringar så blir det ungefär såhär "Atari 2600 lanserades 1977, men vilken färg hade klisterlappen under kontrollen?"

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd

5/10 - halvnöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

7/10 Är inte en del frågor svåra på fel sätt? Om ämnet är konsol lanseringar så blir det ungefär såhär "Atari 2600 lanserades lanserades 1977, men vilken färg hade klisterlappen under kontrollen?"

Exakt min tanke. Följdfrågan "Vilket annat företag använde liknande klistermärke från samma klistermärkestillverkare?"

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Jag har alltid 10 av 10 på dessa test. Dock är jag tveksam till om jag skulle ha samma resultat om jag inte googlade.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Har man shiczofreni och "ser saker som inte finns" är det här en konstig lista.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sKRUVARN:

Skulle väl inte säga att bluray-porr-produktionen eller konsumtionen var stor nog för att vara en betydande faktor i den frågan, sen var ju bluray helt enkelt ett bättre format som sony tryckte betydligt hårdare för än konkurrenten. Samma myt finns ju med VHS vs Beta, där en betydligt rimligare anledning till att VHS vann var att det både var billigare och att man faktiskt fick plats med en hel film på ett band (VHS hade väl i princip alltid dubbelt så lång speltid som beta).

Alltså virtualboy frågan... Vem i helv'te kan utantill exakt antal titlar som släpptes!?

Nej inte direkt avgörande, formulerade mig lite fel. Sen var det lite av en fråga eftersom jag vet om myten med VHS vs Betamax

Permalänk
Inaktiv

Varenda gång jag tvingades gissa gissade jag fel... lol

Har aldrig dragit så många nitlotter som denna; 5/10. *skäms*

Permalänk

7/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

(1) FX-8350 | 16 GB DDR3 | RX550 | Ubuntu 18.04 LTS
(2) Thinkpad L450 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Frågan om Virtua Boy kändes väl lite väl svår kanske? Hur insatt behöver man vara för att veta om det var 22 eller 24 spel liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk

8/10. Två missar på fem gissningar är inte helt fel. Hade även tur med en fråga då jag läste om Lucid för någon dag sedan, annars hade det varit bom där också.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Correct me if I'm wrong here... Men visst vann Blu-Ray kriget mot HD DVD tack vare att porren valde Blu-Ray samt tack vare PS3 som också gick samma väg?

Skulle nog säga att det enbart va ps3 förtjänst, porren levde på dvd under krigets gång och långt efter tills det va mer vanligt med b-r.
Däremot kriget mellan vhs och betamax valde porren vhs mest pga att det va ett billigare format att använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Medlem

7/10! Känns som jag får vara nöjd med det då jag tycker jag fått rätt dåliga resultat de senaste Quizen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Correct me if I'm wrong here... Men visst vann Blu-Ray kriget mot HD DVD tack vare att porren valde Blu-Ray samt tack vare PS3 som också gick samma väg?

Jag vet inte om det nånsin kom ut så speciellt många porrfilmer i HD innan kriget var över, men porrindustrin stödde officiellt HD-DVD. Blu-rays största fördel var PS3 - det var en utmärkt Blu-ray-spelare under en period när många av spelarna för både HD-DVD och Blu-ray var usla, och till ett bra pris dessutom. Försäljningen av både spelare och filmer till både blu-ray och HD-DVD var långt under förväntningarna hela 2007, så Blu-ray fick ett övertag enbart p.g.a PS3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

5/10, mest gissningar men hade liten aning på några iaf;P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Skulle väl inte säga att bluray-porr-produktionen eller konsumtionen var stor nog för att vara en betydande faktor i den frågan, sen var ju bluray helt enkelt ett bättre format som sony tryckte betydligt hårdare för än konkurrenten. Samma myt finns ju med VHS vs Beta, där en betydligt rimligare anledning till att VHS vann var att det både var billigare och att man faktiskt fick plats med en hel film på ett band (VHS hade väl i princip alltid dubbelt så lång speltid som beta).

Alltså virtualboy frågan... Vem i helv'te kan utantill exakt antal titlar som släpptes!?

När jag låg i lumpen så kom något snille på att vi skulle köpa en videobandspelare ihop och sedan lotta ut den vid muck... väl så, alla lade en slant och en kille fick i uppdrag att köpa en . Döm om vår förvåning när han kom tillbaka och hade köpt en Betamax-bandspelare! Gissa om han fick ovett! Hur som, det enda (och här skämtar jag inte) som fanns att hyra i närliggande butiker var James Bond-rullar och... jupp, ni gissade det... porr! Nu klagade man väl inte så mycket på det när man låg i lumpen men det blev lite enahanda efter ett tag Hur som; VHS lär inte ha vunnit på grund av porr-utbudet, det var väl så gott på Betamax

Självklart hade man rätt på Virtualboy! Värre var det med en del annat. 5/10 här, fy skäms på mig!

Permalänk
Medlem

"Processorn som användes var OMAP 4430, vilken tillverkades av Texas Instruments."

Processorn tillverkades av Intel <- Korrekt?

Say what?

Permalänk
Medlem

Det var klurigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Lite cheasy att man kan få svaren på alla utom sista frågan genom att notera dom t.o.m. fråga 9 och sen börja om.

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju Googla också om man verkligen vill fuska. Men vem försöker man då lura?

Permalänk
Medlem

8/10 helt ok eftersom spelkonsoller har jag noll koll på.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

5/10 men vissa av frågorna var dåliga.

Skrivet av Orisons:

7/10 Är inte en del frågor svåra på fel sätt? Om ämnet är konsol lanseringar så blir det ungefär såhär "Atari 2600 lanserades 1977, men vilken färg hade klisterlappen under kontrollen?"

Precis! 22 lr 24 spel till Virtual Boy.....hallå!?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

2/10. Jag är kass.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

7/10 ganska nöjd med det då jag inte direkt har nån koll på produkterna i fråga, samt hade ingen aning om någral av dom tex Virtual Boy första gången jag hört talas om den, men har ingen som helst koll på gamla konsoler, gissa på 12 spel för övrigt på den

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Fick 3/10 rätt... Bara gissningar. Fick dock Virtual Boy frågan rätt genom att köra en standardiserad TP-gissning.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Återigen en massa konsollfrågor, vad är det som händer på SWC ?`

Och hur var Google's "Glass" ett misslyckande ?
Den var ju aldrig tänkt som en produkt för massorna.
Med tanke på uppståndelsen dom fick och hur folk nästan slogs för att få tillgång till dom så är det väl mer en framgång.

Permalänk
Medlem

3/10 varav en var ren chansning.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

4/10 varav 2 var chansningar.

Permalänk
Medlem

5/10

Ren gissning på alla. Hört om några, men inga kunskaper här inte :).

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk
Medlem

4/10 med någon gissning. Tycker personligen rena sifferfrågor som Virtual Boy är ganska poänglösa om det inte är något väldigt specifikt, ikoniskt eller alternativen skiljer sig mycket åt.

Skrivet av Zpnk:

Correct me if I'm wrong here... Men visst vann Blu-Ray kriget mot HD DVD tack vare att porren valde Blu-Ray samt tack vare PS3 som också gick samma väg?

Det förstnämnda är något som kommer från VHS vs Betamax-kriget och jag tror det kan ha varit en skröna redan då, hade i varje fall ingen inverkan alls här. Blu-ray var det tekniskt bättre formatet och HD DVD var underdog i princip hela tiden och överlevde endast så pass länge för att de hade exklusivitet på Paramount och Universal-titlar. Spiken i kisten kom när Warner Bros., den enda av de stora filmdistributörerna som släppte på båda formaten, beslöt sig för att överge HD DVD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

"Processorn som användes var OMAP 4430, vilken tillverkades av Texas Instruments."

Processorn tillverkades av Intel <- Korrekt?

Say what?

Läs frågan igen.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

7/10 var av många var en ren chansning

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0