Samlingstråd: Hjälp! Jag har fått e-post, någon försöker utpressa mig om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Är det någon som bryr sig om att polisanmäla en sån här sak?

Jag försökte att polisanmäla tidigare i höstas när det tog fart igen eftersom polisen gick ut via sociala medier att man skulle göra det.
Men jag fick inte göra någon polisanmälan när jag ringde, det var redan en del som polisanmält.
Flera dagar efteråt så fortsatte polisen uppmana folk att polisanmäla saken..

Permalänk
Medlem

Hot om betalning, som taget ur Netflix-serie

Fick detta trevliga Mail som tog sig igenom skräpposten.

Det fick mig att tänka direkt på det där avsnittet ur serien Black Mirror om den unga killen som råkade ladda ner Malware.

Nu fattar jag ju att det är fejk även fast det är halvt ”övertygande”.

Känns som att allt mer skräppost tar sig igenom filtret på outlook.

Har någon annan fått något liknande?

En annan som kanske inte är så insatt skulle faktiskt kunna gå på det här känns det som.

————————————————————————-
Jag antar att du undrar varför du får det här e-postmeddelandet rätt?

Det skulle vara mycket fördelaktigt för din integritet om du inte ignorerar det.

Jag har placerat en skadlig kod på en vuxenwebbplats (... P ... 0 ... r ... n-webbplats) och när du besökte och tittade på videon som din enhet har påverkats, placerar du ett spionprogram på din maskin. Vilket har inspelat dig både med webbkamera och skärmdump medan du hade din "roliga tid" så att jag kan se exakt vad du ser.

Detta har också påverkat din smartphone via en expl0it. Så tänk inte i en minut att du kan kringgå detta genom att installera om ditt operativsystem. Du har redan spelats in.

Därefter samlade mina malware alla dina budbärare, e-post och sociala nätverkskontakter.

Jag antar att det inte är bra nyheter rätt?
Men oroa dig inte för mycket, det finns ett sätt vi kan lösa detta privatlivsproblem. Allt jag behöver är en bitcoin betalning på £3,600 GBP som jag tycker är ett rimligt pris med tanke på omständigheterna.

Adressen för betalningen är: 3PnPi7xFVEv5hMjAngusph6fMQMxuTRV7K

Om du inte förstår bitcoin, gå på YouTube och leta efter "hur man köper bitcoin" eller google för "local bitcoins", är det ganska lätt att göra det.

Du har bara 48 timmar efter att ha läst det här e-postmeddelandet för att skicka betalning (varnas jag vet när du har öppnat och läst det här e-postmeddelandet, har jag placerat en pixelbild inuti den. Det gör det möjligt för mig att veta när du har öppnat meddelandet på exakt vilken dag och tid)

Om du bestämmer dig för att ignorera det här e-postmeddelandet, har jag inget annat val än att vidarebefordra videon till alla samlade kontakter du har på ditt e-postkonto, samt posta på dina sociala mediakonton och skicka som ett personligt meddelande till alla Facebook-kontakter . och självklart gör videon offentligt tillgänglig på internet, via YouTube och vuxna webbplatser. Med tanke på ditt rykte tvivlar jag mycket på att du vill bli utsatt för din familj / vänner / kollegor under denna nuvarande tid.

Du kan faktiskt gå till polisen, men dessa människor kommer inte troligen att göra någonting. De viktigaste sakerna de kan göra är att låsa min plånbok och du kommer att beröva andra människor från möjligheten att betala mig. Så tänk två gånger innan du gör dumma saker.

Om jag får betalning kommer allt material att förstöras och du kommer aldrig att höra från mig igen. Om jag inte får pengarna i praktiskt taget någon anledning, till exempel oförmågan att skicka pengar till en svartlistad plånbok, kommer ditt rykte att bli sönder. Så gör det snabbt.

Kom ihåg här är min Bitcoin-kontoöverföringsadress - 3PnPi7xFVEv5hMjAngusph6fMQMxuTRV7K

Försök inte att ta kontakt med mig eftersom du använder ett offer som har hackats och utsatts för offer. Bara svara om att du har meddelat att du har betalat eller om du har frågor om betalning, klicka sedan på svar.

Om du inte tror och vill ha bevis, svara bara på det här meddelandet med "PROOF" och jag skickar din video till 5 av dina kontakter via e-post och postar på din Facebook-vägg. I vilken du kommer att kunna ta bort den en gång, inte för alltid.

Permalänk
Medlem

Du verkar ha missat alla de trådar om det samt nyhetsartiklar i tidningar senaste tiden. Detta är en trend av en ny sorts utpressningsspam.

Bara att markera som skräp och dumpa.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

@Specias: Detta är ett stort problem som har dykt upp de senaste månaderna. Jag har sammanfogat din tråd med den stora diskussionstråden vi redan hade på ämnet. Och som sagt, släng det och glöm det.

Permalänk

@Specias:
Den här utpressaren har tagit i ordentligt - han vill ha över 42000 SEK för sina obefintliga bilder
Man ska inte vara blyg. Oftast rör det sig om betydligt mindre belopp i dessa mail.
Jag la in en varning för denna Bitcoin-plånbok på BitcoinAbuse.com.
Men som sagt, var inte orolig utan du kan lugnt strunta i detta "utpressningsmail" och var beredd på att det kan komma fler nu när din email-adress har börjat ta emot dessa mail. Jag har fått ett tjugotal de senaste månaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

@Specias:
Den här utpressaren har tagit i ordentligt - han vill ha över 42000 SEK för sina obefintliga bilder
Man ska inte vara blyg. Oftast rör det sig om betydligt mindre belopp i dessa mail.
Jag la in en varning för denna Bitcoin-plånbok på BitcoinAbuse.com.
Men som sagt, var inte orolig utan du kan lugnt strunta i detta "utpressningsmail" och var beredd på att det kan komma fler nu när din email-adress har börjat ta emot dessa mail. Jag har fått ett tjugotal de senaste månaderna.

Ja det är inte dåligt vad betalt han vill ha Tänker nu på de folk som faktiskt har betalat in. Antingen har de blivit skrämda eller så är det faktiskt att de har tittat på typ barnporr och betalar för de vill inte ta risken att det ska komma ut.

För min del, jag bryr mig inte, lite vanlig hederlig porr har väl alla sett?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Specias:
Att det rör sig om en bluff bevisas om inte annat av att mailet skickas till mottagare som inte ens har en webbkamera ansluten till datorn. Hur skulle då en video kunna spelas in?
Och en mening som
"Därefter samlade mina malware alla dina budbärare, e-post och sociala nätverkskontakter"
är inte heller särskilt seriös.
"Budbärare" är förstås Google translates översättning av Messenger

Permalänk
Medlem

Nytt mail igen.

Då var det dax igen.

https://www.bitcoinabuse.com/reports/1H9bS7Zb6LEANLkM8yiF8Eso...

Tyvärr verkar redan tre stycken betalat
https://www.blockchain.com/sv/btc/address/1H9bS7Zb6LEANLkM8yi...

---------------------------------------------------------------
Jag hälsar Dig!

Jag har dåliga nyheter för dig.
14/08/2018 - På denna dag hackade jag ditt operativsystem och fick full tillgång till ditt konto xxxxxxxxxx@xxxxxx.com

Det är värdelöst att ändra lösenordet, min malware avbryter det varje gång.

Hur det var:
I routerns programvara som du var ansluten den dagen var det en sårbarhet.
Jag hackade först den här routern och lade min skadliga kod på den.
När du kom in på Internet installerades min trojan på operativsystemet på din enhet.

Därefter gjorde jag en fullständig dumpning av din skiva (jag har all din adressbok, historik för visning av webbplatser, alla filer, telefonnummer och adresser till alla dina kontakter).

För en månad sedan ville jag låsa din enhet och be om en liten summa pengar.
Men jag tittade på de webbplatser som du regelbundet besöker, och kom till stor glädje av dina favoritresurser.
Jag pratar om webbplatser för vuxna.

Jag vill säga - du är en stor pervert. Du har en otrolig fantasi!

Därefter kom en idé till mig.
Jag gjorde en skärmdump av den intima webbplatsen där du har kul (du vet vad det handlar om, eller hur?).
Jag tog en bild av dig under din underhållning (använder kameran på din enhet). Det visade sig fantastiskt, utan tvivel!

Jag tror starkt att du inte skulle vilja visa dessa bilder till dina släktingar, vänner eller kollegor.
Jag tror att $677 är en mycket liten mängd för min tystnad.
Dessutom spenderade jag mycket tid på dig!

Jag accepterar pengar endast i Bitcoins.
Min BTC-plånbok: 1H9bS7Zb6LEANLkM8yiF8EsoGEtMEeLFvC

Du vet inte hur man skickar på en Bitcoin plånbok?
Skriv i vilken sökmotor som helst "hur man skickar pengar till btc plånbok".
Det är enklare än att skicka pengar till ett kreditkort!

För betalning har du lite mer än två dagar (exakt 50 timmar).
Oroa dig inte, timern börjar när du öppnar detta brev. Ja, ja .. det har redan börjat!

Efter betalning mina virus och dina smutsiga bilder automatiskt förstörs.
Om jag inte mottar den angivna summan från dig kommer din enhet att blockeras, och alla dina kontakter kommer att få bilder med dina "glädje".

Jag vill att du ska vara försiktig.
- Försök inte hitta och förstöra mitt virus! (Alla dina data har redan laddats upp till en fjärrserver)
- Försök inte kontakta mig (det här är inte möjligt, Jag skickade e-post från ditt konto)
- Olika säkerhetstjänster hjälper dig inte. formatering av en skiva eller förstöring av en enhet hjälper inte heller, eftersom dina data redan finns på en fjärrserver.

P.S. Jag garanterar dig att jag inte kommer att störa dig igen efter betalning, eftersom du inte är mitt enda offe
Detta är en hacker-kod av hedersförmåga.

Rekommenderar jag dig att använda bra antivirusprogram och uppdatera dem regelbundet (flera gånger om dagen)!

Var inte arg på mig, alla har sitt eget arbete.
Farväl.

Permalänk
Avstängd

Han missade litet där bland annat på på "skiva" och "av" Annars var det ju nästan rätt...
Det är helt ok om han vill dumpa min gamla C-skiva, jag visste inte ens att han hade ett intimt förhållande med den... Eftersom skivan ännu ligger kvar i läsaren och inte har matats ut så antar jag att det var det han avser, då det är den enda skiva som existerar i min dator.
Det låter ju för övrigt som ett sunt beslut att dumpa en sådan relation fullständigt, jag skall framföra det till min C-skiva.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

@McSteffo:
Språkbegåvad person är hen definitivt.
Klarar att skriva både på svenska, engelska och japanska.
Kanske även på andra språk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Han missade litet där bland annat på på "skiva" och "av" Annars var det ju nästan rätt...
Det är helt ok om han vill dumpa min gamla C-skiva, jag visste inte ens att han hade ett intimt förhållande med den... Eftersom skivan ännu ligger kvar i läsaren och inte har matats ut så antar jag att det var det han avser, då det är den enda skiva som existerar i min dator.
Det låter ju för övrigt som ett sunt beslut att dumpa en sådan relation fullständigt, jag skall framföra det till min C-skiva.

Skrivet av Andylindy:

@McSteffo:
Språkbegåvad person är hen definitivt.
Klarar att skriva både på svenska, engelska och japanska.
Kanske även på andra språk.

Japp, hen verkar vara väldigt språkbegåvad

Nu har jag fått detta mail tre gånger idag.
Man kan ju undrar om timern på 50 timmar gäller från det första eller det sista mailet. då det skiljer ett antal timmar mellan dessa?
Det som skiljer dessa tre mail åt förutom klockslaget när jag fick dessa är teckensnittet, olika på alla tre.

Permalänk

@McSteffo:
Ja, den där timern är lite lustig.
Första "hotet" fick jag redan2 augusti. Sen dess har jag fått minst ett tjugotal varianter på dessa utpressningsmail, en del på svenska, andra på engelska. Självklart har inga av mina kontakter på "budbäraren" eller mailen fått något i in-korgen och självklart har min dator aldrig låst sig som vissa av hoten låter påskina.
Nej, det står helt klart att dessa mail är spam dvs utsända i stora mängder till mailadresser som läckts i några stora läckor de senaste åren. Ibland finns ett lösenord i mailen som i bästa fall varit aktuellt för flera år sedan men i mitt fall aldrig i samband med något mailkonto.
Till yttermera visso har jag ingen webbkamera så den där videon av mig skapad då jag utför "äckliga" saker medan jag "you know what" har inte ens någon teoretisk möjlighet att existera. Tur att jag inte betalat alla dessa belopp varje gång det kommit ett mail. Det skulle ha blivit nära tvåhundratusen kronor för att värna min heder

Permalänk
Avstängd

Det kan inte vara så att den adressen (avsiktiligt eller oavsiktligt) ligger ute på någon offentlig sida, tex en hemsida, ett Youtube konto, facebook eller någonting liknande, eller finns med på någon skum lista folk kan ladda hem och som cirkulerar bland konstiga människor?
Ibland kan ju saker ske som att listan läcker från någons privata server och liknande också och blir inkopierad i någonting sådant när någon skojare försöker sälja adresser eller liknande.
Jag har en skräpadress på mitt Youtube konto, den får jag ganska ofta konstiga mail på, (filtren lägger det mesta rakt i papperskorgen dock, men brukar ändå kolla den så att filtren inte lagt någonting som inte skall vara där i "soptunnan" öppnar dock inga länkar där heller)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Nu är de igång igen

Nu är de igång igen!!! Varför finns det folk som betalar? Några måste ju betala eftersom bluffarna fortsätter.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear user of telia.com!
I am a spyware software developer.
Your account has been hacked by me in the summer of 2018.
I understand that it is hard to believe, but here is my evidence - I sent you this email from your account.
The hacking was carried out using a hardware vulnerability through which you went online (Cisco router, vulnerability CVE-2018-0296).
I went around the security system in the router, installed an exploit there.
When you went online, my exploit downloaded my malicious code (rootkit) to your device.
This is driver software, I constantly updated it, so your antivirus is silent all time.
Since then I have been following you (I can connect to your device via the VNC protocol).
That is, I can see absolutely everything that you do, view and download your files and any data to yourself.
I also have access to the camera on your device,
and I periodically take photos and videos with you.
At the moment, I have harvested a solid dirt... on you...
I saved all your email and chats from your messangers.
I also saved the entire history of the sites you visit.
I note that it is useless to change the passwords. My malware update passwords from your accounts every times.
I know what you like hard funs (adult sites).
Oh, yes .. I'm know your secret life, which you are hiding from everyone.
Oh my God, what are your like... I saw THIS ...
Oh, you dirty naughty person ...
I took photos and videos of your most passionate funs with adult content, and synchronized them in real time with the image of your camera.
Believe it turned out very high quality!
So, to the business!
I'm sure you don't want to show these files and visiting history to all your contacts.
Transfer $745 to my Bitcoin cryptocurrency wallet: 14VbGhtysr6wrNs7EhdKiS2NoMmMDBM8cn
Just copy and paste the wallet number when transferring.
If you do not know how to do this - ask Google.
My system automatically recognizes the translation.
As soon as the specified amount is received,
all your data will be destroyed from my server, and the rootkit will be automatically removed from your system.
Do not worry, I really will delete everything,
since I am 'working' with many people who have fallen into your position.
You will only have to inform your provider about the vulnerabilities in the router so
that other hackers will not use it.
Since opening this letter you have 48 hours.
If funds not will be received, after the specified time has elapsed, the disk of your device
will be formatted,
and from my server will automatically send email and sms to all your contacts with compromising material.
I advise you to remain prudent and not engage
in nonsense (all files on my server).

Good luck!

Permalänk

Spännande tråd.
Vi som har porrsurfat då och fått detta mail, ska vi krypa till Bitcoint-banken och hosta upp 650€ för att de som skickat mail till mig med min egen e-postadress inte ska kopiera min adressbok och skicka att jag surfar på fula sidor?
Nu skrev de att de hade filmat mig då jag gjorde fula saker. Men tyvärr för dem denna gången var det bara slötittande utan egentligen mening så jag hade båda händerna utanför byxan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Och ni andra som fick detta mail om att betala, gjorde ni det eller struntade ni i det och vad hände?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mitt mail såg ut så här:

Jag börjar med det viktigaste.

Jag hackade din enhet och fick sedan tillgång till alla dina konton.
Inklusive förnam.efternamn@telia.com (det här är lätt att kontrollera - jag skrev dig detta brev från ditt konto).
Mer till den punkt är jag medveten om din hemlighet och jag har bevis på det.
Du känner inte mig personligen och ingen betalade mig för att kolla in dig.

Det är bara en slump att jag upptäckte ditt misstag. Faktum är att jag skickade skadlig kod på en vuxen webbplats,
och du besökte den här webbplatsen ...
Medan du tittade på videoklipp började din webbläsare fungera som en RDP (fjärrkontroll skrivbord)
som har en keylogger som gav mig tillgång till din mikrofon samt webbkameran.
Strax därefter fick min programvara alla dina kontakter från din budbärare, sociala nätverk och e-post.

I det ögonblicket spenderade jag mycket mer tid än jag borde ha.
Jag studerade ditt kärleksliv och skapade en bra videoserie.
Den första delen visar den video som du tittade på,
och 2: a Den andra delen visar ett videoklipp som tagits från din webbkamera (du gör olämpliga saker).

Uppriktigt sagt är jag villig att glömma all information om dig och låta dig fortsätta med ditt dagliga liv.
Och jag kommer att ge dig två lämpliga alternativ.

Båda är lätta att göra.
- Första alternativet: du ignorerar detta brev.
- Det andra alternativet: du betalar mig 650€.

Låt oss undersöka 2 alternativ i detaljer.

Alternativ One är att ignorera det här e-postmeddelandet.
Låt mig berätta vad som händer om du väljer den här sökvägen.
Jag kommer definitivt att skicka din videoinspelning till dina kontakter, inklusive familjemedlemmar, kollegor och så vidare.
Detta skyddar dig inte mot förnedring som du och din familj kommer att behöva känna när vänner och familjemedlemmar känner till dina obehagliga detaljer.

Andra alternativet är att betala mig 650€.
Vi kommer att namnge det här "konfidentialitets tipset".
Låt mig nu berätta vad som händer om du väljer den här sökvägen. Din hemlighet är din hemlighet.
Jag förstör videon direkt. Du fortsätter med din livstid som om inget av detta någonsin hände.

Nu kanske du tänker, "Jag ska ringa polisen"!
Utan tvekan har jag vidtagit åtgärder för att se till att det här
e-postmeddelandet inte kan spåras illbaka till mig och det kommer inte att hålla sig borta från bevisen från att förstöra ditt dagliga liv.
Jag vill inte stjäla alla dina besparingar.
Jag letar bara för att få kompenseras för mina insatser jag lägger på för att undersöka dig.
Låt oss hoppas du har bestämt dig för att skapa allt detta försvinner helt och betala mig konfidentialitetsavgiften.
Du gör betalningen av Bitcoin (om du inte vet hur man gör det här, skriv bara in "hur man köper bitcoins" i Google-sökning)

Belopp som ska skickas: 650€
Mottagning av bitcoinadress: 1PjxMdF22GCcTKSTaky7ema3F5V4kjRxam
(Det är känsligt, så kopiera och klistra in det noggrant)

Berätta för ingen vad du ska använda Bitcoins för eller de kommer ofta inte att ge dig det.
Förfarandet för att förvärva bitcoin kan ta några dagar så vänta inte.

Jag har en unik bildpunkt i det här meddelandet, och just nu vet jag att du har läst igenom det här mailet.
Du har 48 timmar att betala.
Om jag inte får BitCoins skickar jag verkligen din video till dina kontakter, inklusive nära släktingar, medarbetare och så vidare.
Börja leta efter en bättre ursäkt för vänner och familj innan de kommer alla att veta.
Men om jag får det här beloppet tar jag omedelbart bort videon.

Detta är ett engångs erbjudande som inte är förhandlingsbart, så slösa inte bort min tid och din!

Tiden löper ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Silverräven: Du ska absolut inte betala och du behöver absolut inte vara orolig. Ingenting händer!! De har fått tag på din mailadress (min med, men våra datorer är inte hackade) och det kommer att komma flera liknande mail.

Anmäl gärna bedrägeriförsöket via länken: https://www.bitcoinabuse.com/reports/1PjxMdF22GCcTKSTaky7ema3...

Permalänk
Medlem

@Silverräven: Du ska inte betala sånahär mail någonsin. Dom är generiskt skrivna så dom kan masskickas till alla i hopp om att någon blir rädd nog och betalar. Bara att slänga skärpet och gå vidare med livet. Låt inte deras omoraliska knep vinna

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Dom använder sig av data från läckta databaser för att göra utpressningsbrevet mer trovärdig.
(samma källor av läckage som gör att https://haveibeenpwned.com/ ger möjlighet att kolla om en site, email-adress, användarnamn och passord har läckt)

Det flesta hajar till om välbekant användarnamn, email-adress och den förmodade hemliga passordet dyker upp i klarspråk - och så slutar hjärnan att tänka och det är bara överlevnadsinstinkten kvar som driver.

Allt i brevet i övrigt är bluff utöver just de använda email, användarnamn och passord och allt skrivet enbart till för att skrämma skiten ur dig så att du betalar. Det är hela affärskonceptet...

Dom har ingen data på dig, inga filmer eller annat, de har heller inte hackat någon router eller server eller någon kamera eller annat i din dator. Dom skjuter blint i hopp att någon blir lurad av det och betalar.

För varför lägga ned så mycket jobb på så osäkert utfall som att hacka någons dator och sedan utpressa när det räcker att skriva ett brev som får dig att tro att dom faktiskt har gjort det och blir rädd!

Permalänk
Medlem

Har en sk. catch all mail och har fått dessa mail till 10+ adresser som inte har en användare eller ens en giltig epost.

I ett fall har dom kommit in på ett användarkonto med ett lösenord från senaste läckan men dom mailade inte samma konto utan till "giovanni_705" i andra fall har dom även lyckats spoofa min egen domän så nu har jag stängt dom hålen också.

dom adresser jag sett att dom försöker maila är:
Giovanni_705
kristina571
hicks.viola
beach.5421
ferdinandcharbonneauex
accounts
overwas123
heartrate

så har ni egna mailservers eller av någon annan anledning ser dessa adresser så är det bara bluff/sextorsion, bara att blocka och ta bort

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk

@Silverräven: Fick samma namn som dig igår, på min "riktiga" mejl i officiella sammanhang. Finns inte med i läckta databaser men ligger ju ex som på linkedin, Artstation och andra "offentliga" sidor.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus z97-A | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16GB | Asus STRIX GTX 1080 OC | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Permalänk

Men grejen här var att jag hade, som de antydde, surfat på vuxensidor, och tittat på video. Alltså porrsurfat. När jag klickade ner dessa sidor så såg jag mailet i skräpkorgen. Brevet var skickat från min egen adress. Sammanträffande eller en helt otrolig slump att detta hände??
Nu är jag en vuxen man och tar så klart inte så hårt på att bli avslöjad med att porrsurfa. Jag har inte heller tänkt att betala men det som förvånar mig är att mailet var skickat från min egen adress.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Well om du var ute på sidorna och hade trevligt är det nog bara dålig timing Sen hade du ens en webcam inkopplad? Om inte så faller det direkt där. (Även som du säger man inte behöver skämmas för att några andra är perv och vill titta på en.

Gällande mejlet från egna adressen är det 99% Spoofing det handlar om. https://sv.wikipedia.org/wiki/Spoofing

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus z97-A | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16GB | Asus STRIX GTX 1080 OC | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Permalänk

Fick detta tidigare idag. Såg det nu i skräpkorgen. De är verkligen på.

Hej

Som du kanske har märkt, skickade jag dig ett mail från ditt konto.
Det betyder att jag har fullständig åtkomst till ditt konto.

Jag har tittat på dig i flera månader nu.
Faktum är att du har smittats med skadlig programvara via en vuxen webbplats som du besökte.

Om du inte är bekant med det här kommer jag att förklara det.
Trojan-viruset ger mig fullständig åtkomst och kontroll över en dator eller någon annan enhet.
Det betyder att jag kan se allt på skärmen och slå på kameran och mikrofonen, men du är inte medveten om detta.

Således fick jag också tillgång till alla dina kontakter.

Varför antivirusprogrammet inte upptäckte skadlig kod?
Svar: Jag har en drivrutin Trojan, jag uppdaterar sina signaturer var fjärde timme så ditt antivirus är tyst.

Jag gjorde en video som visar hur du tillfredsställa dig själv på den vänstra halvan av skärmen, och på höger halvdel ser du videon du tittade på.
Med ett klick av en knapp kan jag skicka den här videon till alla dina kontakter med e-post och sociala nätverk.

Om du vill förhindra detta, överför beloppet 547€ till min bitcoin-adress (om du inte vet hur, google "Köp Bitcoin").

Bitcoinadress: 1JLcgizRh2o6jk53wZNJ4mmgxHrPdJuW3L

Så snart betalningen är mottagen, tar jag bort videon och du kommer aldrig att höra mig igen.
Jag ger dig 48 timmar att betala.
Oroa mig inte, jag har en anmälan som läser detta brev, och timern fungerar när du läser detta brev.

Inlämning av klagomål till någonstans är inte meningsfullt, eftersom det här e-postmeddelandet inte kan spåras som min bitcoin-adress.
Jag gör inga misstag.

Om jag upptäcker att du har skickat in en rapport eller delat det här meddelandet med någon annan kommer videon att distribueras omedelbart.

Med vänliga hälsningar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av BlackscorpioZ:

Well om du var ute på sidorna och hade trevligt är det nog bara dålig timing Sen hade du ens en webcam inkopplad? Om inte så faller det direkt där. (Även som du säger man inte behöver skämmas för att några andra är perv och vill titta på en.

Gällande mejlet från egna adressen är det 99% Spoofing det handlar om. https://sv.wikipedia.org/wiki/Spoofing

Jag surfade på en ipad och där finns det en kamera.

Spoofing kände jag inte till. Låter som en trolig möjlighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverräven:

Fick detta tidigare idag. Såg det nu i skräpkorgen. De är verkligen på.

Hej

Som du kanske har märkt, skickade jag dig ett mail från ditt konto.
Det betyder att jag har fullständig åtkomst till ditt konto.

Jag har tittat på dig i flera månader nu.
Faktum är att du har smittats med skadlig programvara via en vuxen webbplats som du besökte.

Om du inte är bekant med det här kommer jag att förklara det.
Trojan-viruset ger mig fullständig åtkomst och kontroll över en dator eller någon annan enhet.
Det betyder att jag kan se allt på skärmen och slå på kameran och mikrofonen, men du är inte medveten om detta.

Således fick jag också tillgång till alla dina kontakter.

Varför antivirusprogrammet inte upptäckte skadlig kod?
Svar: Jag har en drivrutin Trojan, jag uppdaterar sina signaturer var fjärde timme så ditt antivirus är tyst.

Jag gjorde en video som visar hur du tillfredsställa dig själv på den vänstra halvan av skärmen, och på höger halvdel ser du videon du tittade på.
Med ett klick av en knapp kan jag skicka den här videon till alla dina kontakter med e-post och sociala nätverk.

Om du vill förhindra detta, överför beloppet 547€ till min bitcoin-adress (om du inte vet hur, google "Köp Bitcoin").

Bitcoinadress: 1JLcgizRh2o6jk53wZNJ4mmgxHrPdJuW3L

Så snart betalningen är mottagen, tar jag bort videon och du kommer aldrig att höra mig igen.
Jag ger dig 48 timmar att betala.
Oroa mig inte, jag har en anmälan som läser detta brev, och timern fungerar när du läser detta brev.

Inlämning av klagomål till någonstans är inte meningsfullt, eftersom det här e-postmeddelandet inte kan spåras som min bitcoin-adress.
Jag gör inga misstag.

Om jag upptäcker att du har skickat in en rapport eller delat det här meddelandet med någon annan kommer videon att distribueras omedelbart.

Med vänliga hälsningar!

Skickades från m.sweclockers.com

Det tråkiga är att folk går på det och betalar.

https://www.blockchain.com/sv/btc/address/1JLcgizRh2o6jk53wZN...

Permalänk
Skrivet av McSteffo:

Det blir en del pengar. Tragiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det dags för ytterligare en våg nu när de hoppas att folk har glömt? Har fått ett par nu sista dagarna. Bland annat några där de tagit en bild på tidigare mail och klippt in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Är det dags för ytterligare en våg nu när de hoppas att folk har glömt? Har fått ett par nu sista dagarna. Bland annat några där de tagit en bild på tidigare mail och klippt in.

Har kommit i olika omgångar hela tiden.