Sonys spelströmningstjänst Playstation Now kommer till Sverige

Permalänk
Medlem

Kommer gå åt samma håll som Netflix, HBO, etc etc. Man måste teckna avtal med tre-fyra olika leverantörer för att se de serier (spel i detta fall) för att komma åt det man är intresserad av eftersom de ligger på olika plattformar, SÄMST enligt min mening. Den dagen de kommer med en videotjänst likt spotify med musik, då kommer jag sluta hänga på vissa suspekta siter.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Dags att spela om lite PS3 titlar kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Kanske ska ta och testa The Last of Us när det kommer till PC

Jag vill inte va din buzzkiller men jag köpte nyligen en PS4 (black friday-deal) och spelade TLOU Remastered. Det var väldigt tråkigt spel som jag lyckades spela till ca 80% färdigt, orkade helt enkelt inte mer. Det är mer som en interaktiv B-film än ett spel. Som tur är finns andra bra spel till konsolen.

Finns dock många andra roliga exklusiviteter som du kan spela på PSNow, som God of War, Ratchet & Clank, iNFAMOUS och andra härliga spel-serier.

Själv köpte jag en begagnat ps3 för 600kr som gör jobbet och spelen digitalt kan man få på rea för typ 40 kr st ibland. Hade även en PS3 sen innan så hade kvar mitt gamla spel-bibliotek också. Finns förvånansvärt många bra spel som bara finns på PS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@klotim: @NordhNet

Aha, det är en annan sak ja.
Men, finns det många spel som är gratis där? Eller köper jag ett spel till PS4 och betalar sen för att spela det på min PC?
Mitt senaste PS var PS 1 så jag har inte helt koll på hur det där funkar ^^

(Jag är bara väldigt emot att betala för spel sen behöva betala för att spela dom)

Du köper ju inte spelet. Du betalar en månadskostnad och får streama alla spelen. Har du en konsoll så kan du spela på den, har du en PC kan du spela på den, men du behöver inte betala för själva spelen utan de ingår ju i månadskostnaden.

Ett fenomenalt sätt att få tillgång till en jäkla massa bra spel utan att behöva köpa spel för tiotusentals kronor.

Permalänk
Hedersmedlem

På tiden som sagt. Skrev upp mig för betan bara för att testa och se hur det funkar att streama spelen över internet.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Woot betyder detta att jag kan spela NHL på PC, har inte spelat sedan det försvann 2009?

If so, me happy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Förresten, borde inte detta påverka konsolförsäljningen ganska drastiskt?

Uppenbarligen inte. Tjänsten har ju funnits ett tag i andra länder och där går konsolmarknaden som tåget.

Inte haft möjligheten att prova den själv. Känns som det vore rätt sunkigt för alla spel utom de mest långsamma men det går kanske att få det ok?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

@Swedman18: Allt händer i servrarna. Så du kommer kunna spela på en brödrost så länge den har bra internetuppkoppling.

Så man kan spela på en Raspberry PI inkopplad till TVn alltså?

Permalänk
Medlem

Undrar hur mkt lagg det är? Märkte tydligt input lagget i lcd skärmar när jag böt från crt till det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Undrar hur mkt lagg det är? Märkte tydligt input lagget i lcd skärmar när jag böt från crt till det.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gissar runt 150 ms.

Testade sådana här tjänster för jag vet inte hur många år sedan när de först började dyka upp, 2009?. Onlive t.ex. fungerade relativt bra. Bildkvaliteten var helt ok men inputlag var inte toppen. Men det fungerade i långsammare spel.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Detta är ju riktigt grymt! Jag är en PC snubbe men konsol har sin charm när man har ett par polare över men jag tycker det är så synd att alla konsol spel kostar så mycket. Så nu kanske ett inköp av en PS4 kan vara på plats för denna tjänsten.

Eller köra direkt till datorn och dra sladd till TV alt skicka till SteamLinken, undrar dock hur latensen kommer vara om man först streamar från Playstation Now -> SteamLink

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Så man kan spela på en Raspberry PI inkopplad till TVn alltså?

Du måste kunna installera Playstation Now klienten på den, men går det så borde det väl gå om den är inom de rimliga kraven för streaming.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag gissar runt 150 ms.

Testade sådana här tjänster för jag vet inte hur många år sedan när de först började dyka upp, 2009?. Onlive t.ex. fungerade relativt bra. Bildkvaliteten var helt ok men inputlag var inte toppen. Men det fungerade i långsammare spel.

/hulle.

Snabba fps shooters är nog inget att satsa på då. Jag är alergisk mot lagg tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

30fps, 150 i ping, komprimerad bildström....

Casuals kommer säkert älska detta.
Hoppas att det inte skadar försäljningen av responsiva spel för mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Microsofts Game Pass kostar 99/månad*. EA Access kostar 40/månad. Origin Access kostar 40/månad och Origin Access Premier kostar 149/månad.

Ingen av ovanstående strömmar spel utan man installerar och spelar lokalt.

För några månader sedan lade Playstation Now till stöd så man kan installera och spela ps4 och ps2 spel lokalt på en ps4 som vanligt.

Finns Geforce Now i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Nintendo Switch kan också strömma spel (dock endast i Japan för ett fåtal spel idag) för ~200kr/år. Oslagbart!
Hoppas att det blir mer konkurans med strömning så att priserna går ner.

PSN 150kr/mån enligt artikeln, rätt dyrt imo.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Du köper ju inte spelet. Du betalar en månadskostnad och får streama alla spelen. Har du en konsoll så kan du spela på den, har du en PC kan du spela på den, men du behöver inte betala för själva spelen utan de ingår ju i månadskostnaden.

Ett fenomenalt sätt att få tillgång till en jäkla massa bra spel utan att behöva köpa spel för tiotusentals kronor.

Alla spel? Exakt alla spel som finns till PS4 finns tillgängliga gratis med detta?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Sötast

Faktiskt intressant!

Har en PS4 men använder inte den då jag är alldeles för sjukligt inbiten på PC. (massivt pucko XD)

Men helt klart intressant att streama till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Alla spel? Exakt alla spel som finns till PS4 finns tillgängliga gratis med detta?

Näe bara alla spel som ingår i tjänsten förstås.

Och gratis är det förstås inte. Ärligt talat, streaming koncept borde inte vara så svårt att förstå, såhär 2019...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Jag vill inte va din buzzkiller men jag köpte nyligen en PS4 (black friday-deal) och spelade TLOU Remastered. Det var väldigt tråkigt spel som jag lyckades spela till ca 80% färdigt, orkade helt enkelt inte mer. Det är mer som en interaktiv B-film än ett spel. Som tur är finns andra bra spel till konsolen.

The Last of Us, tråkigt!? Fan ett av om inte det bästa spelet som har gjorts om du frågar mig.

@Cenorida Lyssna inte på denna snubben, majoriteten äskar detta spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Näe bara alla spel som ingår i tjänsten förstås.

Och gratis är det förstås inte. Ärligt talat, streaming koncept borde inte vara så svårt att förstå, såhär 2019...

Skickades från m.sweclockers.com

Så var inte föregående svar.
Gratis, inte gratis, spela men inte alla spel osv.

Nå, kul det blir tillgängligt här med iallafall.

Har Netflix. Betalar, kan se allt. Allt som finns tillgängligt för oss i sverige dvs.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

The Last of Us, tråkigt!? Fan ett av om inte det bästa spelet som har gjorts om du frågar mig.

@Cenorida Lyssna inte på denna snubben, majoriteten äskar detta spelet.

Det är min åsikt i alla fall. Framför allt är spelmekaniken otroligt klumpig och under all kritik och det är det viktigaste i ett spel enligt mig.

Storyn som är upphöjd till skyarna är som vilken random zombie-film som helst, jag kände inget för någon av karaktärerna. Jag kan förstå att folk som spelat CoD i 10 år i soffan tycker att det var en väldigt makalös berättelse, men det är det verkligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Alla spel? Exakt alla spel som finns till PS4 finns tillgängliga gratis med detta?

Alla spel som ingår i Playstation Now, vilket är en hel del. Man får köpa vissa spel och sen prenumererar man på resten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Så var inte föregående svar.
Gratis, inte gratis, spela men inte alla spel osv.

Nå, kul det blir tillgängligt här med iallafall.

Har Netflix. Betalar, kan se allt. Allt som finns tillgängligt för oss i sverige dvs.

Vad är det du inte greppar? Ja, precis som att du kan spela "allt" på Playstation Now. Allt som finns tillgängligt för oss i Sverige.
Du behöver varken köpa konsol eller spel, det räcker med att du betalar en månadskostnad för streamingtjänsten, så kan du spela de spel som finns tillgängliga, på mer eller mindre vad du vill.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Spiderman och The Last of Us så kanske jag testar! Allt för att slippa köpa en ps4:a.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Det är min åsikt i alla fall. Framför allt är spelmekaniken otroligt klumpig och under all kritik och det är det viktigaste i ett spel enligt mig.

Storyn som är upphöjd till skyarna är som vilken random zombie-film som helst, jag kände inget för någon av karaktärerna. Jag kan förstå att folk som spelat CoD i 10 år i soffan tycker att det var en väldigt makalös berättelse, men det är det verkligen inte.

Man har givetvis rätt till sin egen åsikt. Men släng inte alla som faktiskt gillar spelet under en buss. Spelet har inte vunnit priser och blivit väl omtalat av kritiker utan anledning

Klart det känns klumpigt när man spelar det nästan 6 år efter release. Dessutom börjades det utvecklas 2009/10. Snart 10 år sedan för fan. Så är det konstigt om det känns klumpigt när man spelar det idag? Nej. Många gånger jag tyckt ett äldre spel känts klumpigt när man spelat det för första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad är det du inte greppar? Ja, precis som att du kan spela "allt" på Playstation Now. Allt som finns tillgängligt för oss i Sverige.
Du behöver varken köpa konsol eller spel, det räcker med att du betalar en månadskostnad för streamingtjänsten, så kan du spela de spel som finns tillgängliga, på mer eller mindre vad du vill.

Kan jag spela det på en Amiga?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Gick och väntade på det här i åratal, köpte till slut en begagnad PS3 i höstas samt en PS4 Pro under Black Friday, självklart kommer det några måndader efter det... Nåja, Yakuza 3 finns tydligen ändå inte på PS Now så hade behövt göra det ändå.

Permalänk
Skrivet av Lidodido:

Du köper ju inte spelet. Du betalar en månadskostnad och får streama alla spelen. Har du en konsoll så kan du spela på den, har du en PC kan du spela på den, men du behöver inte betala för själva spelen utan de ingår ju i månadskostnaden.

Ett fenomenalt sätt att få tillgång till en jäkla massa bra spel utan att behöva köpa spel för tiotusentals kronor.

Man nyttjar du dock bara en bråkdel av utbudet i regel, så säg hundratals kronor då. Personligen äger jag hellre media än hyr den (undantaget musik).

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Man nyttjar du dock bara en bråkdel av utbudet i regel, så säg hundratals kronor då. Personligen äger jag hellre media än hyr den (undantaget musik).

Å andra sidan köper man ofta spel som man inte blir fäst vid eller aldrig ens spelar. Här får man en chans att testa spel och sluta efter nån timme om det inte faller i smaken och sedan gå vidare till nästa spel utan att behöva investera hundralappar för varje spel man provar på.

Tycker det känns vettigt att köpa de stora titlar man verkligen vill ha och kunna spela utan komprimering eller fördröjning, och sen prenumererar man på resten. Beror väl helt på hur mycket tid man lägger på spel, hur lätt man har för att fastna för spel och fullborda dom och därmed få valuta för köpta spel och hur många av de lite äldre spelen man vill varva eller åtminstone prova på osv. Det här är i alla fall en modell som passar många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Nintendo Switch kan också strömma spel (dock endast i Japan för ett fåtal spel idag) för ~200kr/år. Oslagbart!
Hoppas att det blir mer konkurans med strömning så att priserna går ner.

PSN 150kr/mån enligt artikeln, rätt dyrt imo.

Tror inte du förstår. Det streamas från deras servrar till DIN dator. Dvs. det behövs ingen konsol. Switch streaming funktion krävs ju att du har en Switch.