Vilket Super Mario tycker du är bäst?

Permalänk
Medlem

Super Mario 3

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

64 är helt oslagbar, plus att det fullkomligt revolutionerade serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sunshine.. Svära i kyrkan och allt det där.

Alternativt Yoshis Island.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Super Mario Advance 4: Super Mario Bros 3 till GBA Advance och 64.
Blir som ett barn på julafton när jag tänker på dessa. Nostalgi deluxe.

Permalänk
Avstängd

Super mario bros 2 kräver lite mer fokus och kan vara roligt ibland, medans super mario world är betydligt lättare och samtidigt roligare för barn. SÅ jag gillar båda dessa spelen beroende på vilket humör man är på.

Men helt ärligt. Super Metroid > allt till snes.

Permalänk
Medlem

Super Mario Bros 2. Gräva med Toad och luftspringa med Luigi. 👍

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Super Mario World är min personliga favorit. Men har goda minnen utav både det första och andra till NES framförallt tvåan som jag tycker väldigt mycket om trots dess historia som vi väl alla känner till vid det här laget. Men Super Mario World är det jag återgår till när jag vill ha en dos av Mario.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Super mario world utan tvekan. Högst troligt eftersom det är det spelet jag är uppväxt med.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Phone: Samsung Galaxy S9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dozer9:

Super mario world utan tvekan. Högst troligt eftersom det är det spelet jag är uppväxt med.

Ligger nåt i det. Har samma känsla för SMB3 ^^

Permalänk

När jag för första gången lade vantarna på Super Mario till N64:an var det kärlek vid första ögonkastet. Det var helt enkelt helt fantastiskt... då.

Permalänk

Jag är inte jätte förtjust i någon av dom. Men bäst minne har jag av första SMB. När nintendo 8-bitar var nytt och man hyrde konsol på videoteket. Kittlade i magen när man skulle åka och välja spel och blev mest SMB och Ice Climber innan mer och mer spel kom.

Visa signatur

Golemtosh, medlem i Asgardgaming.se

Permalänk
Medlem

Svårt val det här! Men det måste nog vara Super Mario Sunshine, tätt följt av Super Mario 64 och Super Mario World.

En officiell port/remake av Sunshine till Switch hade varit underbart!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Super Mario 64 var ett av de första spelen, om inte det första, jag någonsin råkade ut för (liten som man är) och är en definitiv favorit, även om jag själv först fick äga ett exemplar i och med Nintendo DS "remaken". Jag gillar även Sunshine och Oddysey starkt. 3D Mario över 2D Mario i min värld, men ska jag välja en 2D titel också så blir det Doki Doki Panic

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

SMB3 är för mig fortfarande det bästa mario spelet.

Permalänk
Skrivet av Leo Sjögren:

Mario Bros var bättre i SMB3

Permalänk

Skulle nog säga att det är Super Mario World och Super Mario 64 som är mina favoriter.
Har alltid varit ett stort fan av spel som är lika bra för casual gaming så som för speedrunning.

Permalänk
Medlem

Super Mario World, även om 3:an känns som det mest revolutionerande. Var fruktansvärt häftigt med 8 världar med olika teman och att mario kunde ha ett antal dräkter. "Sko-banan" och "hammar"-mario är goa minnen än idag.

Permalänk
Medlem

Den riktiga versionen av Super Mario Bros 2 som bara släpptes i Japan men som aldrig kom till europeiskt NES är rätt fräck. Väldigt lik ettan men betydligt svårare och med nya utmaningar så som giftsvampar och vind som blåser en åt sidan. Kom till SNES med uppdaterad grafik omdöpt till The Lost Levels.

För övrigt så gillar jag Super Mario World bäst. Super Mario Bros 3 är också bra.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

Super Mario Bros. 2, Game of the year every year

Permalänk
Medlem

Super Mario 64.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Räknas Super Mario Maker?
Annars Super Mario Bros. 3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krucks:

Räknas Super Mario Maker?
Annars Super Mario Bros. 3.

Njae, det är ju lite som ett greatest hits kan man säga

Permalänk
Medlem

Super Mario Bros 3 på NES. Super Mario 64 i andra plats.

Permalänk
Medlem

Super Mario Bros 2 är det bästa enligt mig.
Kaktusfienden på ökenbanan döpte vi till Kaktus-Kalle och i vår fanlore så var han och Marios gäng bästa vänner...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Är det fusk att säga Super Mario All-stars? Det är ju ändå 1, 2, 3, samt Lost Worlds (och ibland också Super Mario World).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x
G.Skill Trident Z (B-Die) - 3800 MHz @ CL16
EVGA 3080 FTW3 Ultra
Gigabyte Aorus X570 Elite

Permalänk
Medlem

Super Mario Galaxy 1 (har inte kört 2'an ska tydligen vara bättre) , annars Super Mario World

Permalänk
Skrivet av Lashmush:

Är det fusk att säga Super Mario All-stars? Det är ju ändå 1, 2, 3, samt Lost Worlds (och ibland också Super Mario World).

Ja, det är fusk

Permalänk

SM3 utan tvekan. Det perfekta Mario spelet

Permalänk
Skrivet av RVX:

64 är helt oslagbar, plus att det fullkomligt revolutionerade serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker du har fel där. Skulle säga att det till viss del revolutionerade serien i och med 3D perspektivet men jag tycker ändå att Super Mario World (från 1991) var det som verkligen utvecklade Super Mario i allra högsta grad!

Permalänk
Skrivet av Lashmush:

Är det fusk att säga Super Mario All-stars? Det är ju ändå 1, 2, 3, samt Lost Worlds (och ibland också Super Mario World).

Fusk och fusk. Det är ju faktiskt flera spel i ett... Då får du nog välja vilket Mario spel...