De stora grafikkortsnyheterna från CES 2019

Permalänk
Melding Plague

De stora grafikkortsnyheterna från CES 2019

Under CES 2019 befäste Nvidia rollen som ledare på marknaden för grafikkort med flera stora nyheter. AMD passade på att spänna musklerna med Radeon VII i väntan på arkitekturen Navi.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Navi nu!!!!
Har idag Intel CPU och Nvidia GPU men nästa bygge blir garanterat både AMD CPU och GPU!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Är sååå nyfiken på mellanklasskorten som är på väg från båda läger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Väntar på dagen då AMD kan konkurrera på riktigt med nvidia!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hoppas dom siktar lite högre med Navi istället för att bara gå på mellanmarknaden, ser gärna 3000 streamprocessorer hos topkortet

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

För vad det är värt så gillar jag utseendet på Radeon VII mer och mer för varje gång, speciellt "tärningen".

Permalänk
Medlem

Går och drömmer om en GPU som kan leverera prestanda ungefär i klass med GTX 1080 eller lite bättre, för under 300€.

Ge mig, vill haaaaaaaaaaaaaaaa

Permalänk
Medlem

AMD skulle tydligen har visat Navi men något problem med tillverkningen gjorde att det blev paniksläppet Radeon 7 istället. Om man ska tro läckorna......

Hoppa fram 10 minuter:
https://www.youtube.com/watch?v=c8EONokJTdU

Permalänk
Medlem

Turing-krets, 256bit minnesbuss, 8 GB minne och åtminstone marginellt bättre beräkningskraft än den tre år gamle härken 1080. Kan man få det för 4000 spänn så är jag nöjd.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Turing-krets, 256bit minnesbuss, 8 GB minne och åtminstone marginellt bättre beräkningskraft än den tre år gamle härken 1080. Kan man få det för 4000 spänn så är jag nöjd.

Ovanstående, förutom Turing-krets förstås, kan man ju hoppas är det AMD siktar på med Navi 10.

Skickades från m.sweclockers.com