De stora grafikkortsnyheterna från CES 2019

De stora grafikkortsnyheterna från CES 2019

Under CES 2019 befäste Nvidia rollen som ledare på marknaden för grafikkort med flera stora nyheter. AMD passade på att spänna musklerna med Radeon VII i väntan på arkitekturen Navi.

Läs hela artikeln här

Jag vill ha Navi nu!!!!
Har idag Intel CPU och Nvidia GPU men nästa bygge blir garanterat både AMD CPU och GPU!

Är sååå nyfiken på mellanklasskorten som är på väg från båda läger.

Skickades från m.sweclockers.com

Väntar på dagen då AMD kan konkurrera på riktigt med nvidia!

Hoppas dom siktar lite högre med Navi istället för att bara gå på mellanmarknaden, ser gärna 3000 streamprocessorer hos topkortet

För vad det är värt så gillar jag utseendet på Radeon VII mer och mer för varje gång, speciellt "tärningen".

Går och drömmer om en GPU som kan leverera prestanda ungefär i klass med GTX 1080 eller lite bättre, för under 300€.

Ge mig, vill haaaaaaaaaaaaaaaa

AMD skulle tydligen har visat Navi men något problem med tillverkningen gjorde att det blev paniksläppet Radeon 7 istället. Om man ska tro läckorna......

Hoppa fram 10 minuter:
https://www.youtube.com/watch?v=c8EONokJTdU

Turing-krets, 256bit minnesbuss, 8 GB minne och åtminstone marginellt bättre beräkningskraft än den tre år gamle härken 1080. Kan man få det för 4000 spänn så är jag nöjd.

Skrivet av Schnitz:

Turing-krets, 256bit minnesbuss, 8 GB minne och åtminstone marginellt bättre beräkningskraft än den tre år gamle härken 1080. Kan man få det för 4000 spänn så är jag nöjd.

Ovanstående, förutom Turing-krets förstås, kan man ju hoppas är det AMD siktar på med Navi 10.