Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

DX12 äntligen

https://wccftech.com/unity-now-supports-directx-12-xbox-one/

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@zosma: Längesen jag gjorde det nu men du kan bjuda in din vän till någon slags grupp eller party och starta voice chat därefter. Med headset då såklart. Gillar du inte det inkluderade kan man köpa ett bättre kompatibelt.

Jag installerade skype på xboxen, så det funkade bra. Hittade även i inställningar där jag kunde höja volymet på headset, det var nog därför det var så lågt förr.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Läste att det ska gå att aktivera själv, men förstod inte riktigt hur dom menade. Något utvecklarläge? Antar att Dx12 inte påverkar spel som släppts fram till nu?

Visa signatur
Permalänk

En snabb fråga till er som har Game Pass: Är det värt den månatliga kostnaden?

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

En snabb fråga till er som har Game Pass: Är det värt den månatliga kostnaden?

Om det finns flertal spel som intresserar dig så är det värt

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

En snabb fråga till er som har Game Pass: Är det värt den månatliga kostnaden?

Specialerbjudande nu, får en månad för 10kr. Prova. Bara säga upp om du inte är nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krigarvarg:

En snabb fråga till er som har Game Pass: Är det värt den månatliga kostnaden?

Köpte 12 månader för 599kr hos CDON som var billigast vid tidpunkten. För det priset dvs 50kr/månad så känns det värt för mig. Speciellt om det kommer dyka upp spel som det gjort senaste tiden även nästa år. Och MS egna titlar ingår också och att få dessa dag ett med prenumerationen bör göra 2019 till ett billigare år för mig. Mot för att betala 400-600kr för spelet löst varenda gång. Stör mig att jag köpte Mutant på PC när spelet plötsligt dök upp på Game Pass också, dock bara för konsol.

Nu prenumererar jag också på Netflix och Spotify, har PSN+ som inte kommer förlängas mer, så jag är inte helt färsk med underhållning som tjänst. Skillnaden här är väl möjligen att både Netflix och Spotify strömmar medans Game Pass kör spelen lokalt i sin konsol (eller dator, för det fåtal spel som även blir spelbara på PC).

Den stora nackdelen, i mitt tycke, med denna typ av tjänster (och även exempelvis Humble Bundle/Monthly) är ju att man aldrig riktigt vet vad som dyker upp. Har man tur dyker faktiskt de där spelen man ändå tänkt köpa upp och kan man hålla sig tills spelet dyker upp. Eller dyker spelet aldrig upp. Fördelen med Xbox One här, som jag ser det, är ju att man kan sälja fysiskt köpta spel som kommer med skiva när man inte vill ha spelet kvar längre eller spelet dyker upp på tjänsten. Går ju inte att göra i närheten av lika enkelt på PC exempelvis. Sedan så kan spel försvinna från Game Pass med tiden, osäker på om det hänt redan men räcker ju bara att titta på just Netflix och Spotify som exempel där saker kommer och går hela tiden.

Som tipsas om ovan, prova en månad för 10kr och se vad du tycker om den.

Räknefel.
Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Faktiskt rätt bra pris. Visst, spelet som bundlas är ju inget vidare. Fallout 4 hade bara det varit ett bättre val för de flesta. Men en relativt billig X och sedan kombinera med Game Pass så behöver man ju inte köpa något spel på lång tid troligen.

Blev att tipsa en kollega som håller på och klurar på något att spela på.

Permalänk

Hur fungerar det med Xbox och Game Pass när man är flera i hushållet som delar en konsol.

Säg att vi skaffar en xbox och jag skaffar game pass och laddar ner massa spel på konsollen, kan min barn logga in med deras xbox-konto på konsollen och spela spelen på samma sätt som om jag hade köpt spelen?

Får dom även tillgång till alla DLC som brukar ingå i game pass?

Om ovan funkar, kan det appliceras på PC också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyvilen:

Hur fungerar det med Xbox och Game Pass när man är flera i hushållet som delar en konsol.

Säg att vi skaffar en xbox och jag skaffar game pass och laddar ner massa spel på konsollen, kan min barn logga in med deras xbox-konto på konsollen och spela spelen på samma sätt som om jag hade köpt spelen?

Får dom även tillgång till alla DLC som brukar ingå i game pass?

Om ovan funkar, kan det appliceras på PC också?

jag och mina två barn delar på ett gamepass, loggar bara in på respektive profil.
alla DLC´er ingår ockdå vad jag sett då jag köpt DLC till t.ex. Forza Horizon 3 tidigare.

För PC har bara testat med mitt eget konto och där kan jag spela alla spel i gamepass som har "Play Anywhere" och dem är tyvärr inte så många just nu som finns med GamePass.
Se de spel som har "Play Anywhere" här. Notera att alla dessa inte ingår i GamePass.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Skrivet av Agerberg:

jag och mina två barn delar på ett gamepass, loggar bara in på respektive profil.
alla DLC´er ingår ockdå vad jag sett då jag köpt DLC till t.ex. Forza Horizon 3 tidigare.

Låter riktigt bra, vi gillar också Forza Horizon så kan man dela på game pass på konsolen så är det jättebra.

Skrivet av Agerberg:

För PC har bara testat med mitt eget konto och där kan jag spela alla spel i gamepass som har "Play Anywhere" och dem är tyvärr inte så många just nu som finns med GamePass.
Se de spel som har "Play Anywhere" här. Notera att alla dessa inte ingår i GamePass.

Idag har jag köpt en licens av Forza Horizon 4 samt DLC och kan sedan logga in på barnens datorer med mitt konto i butiken och starta nedladdning sen kan dom spela med sina konton. Hade ju varit intressant och veta om game pass även fungerar med detta scenario också. Borde ju inte vara några problem för game pass valideras väl egentligen bara när man laddar ner spelet från butiken.

Men att man kan dela även game pass på en xbox gör ju att det lutar lite mer åt en xbox nu istället för att uppgradera PS4:an till en PRO.
Funkar det även att dela över några PC med Windows 10 så är det ju fantastiskt och då blir det garanterat ett game pass och en xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Specialerbjudande nu, får en månad för 10kr. Prova. Bara säga upp om du inte är nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

lätt värt. finns sjukt nice spel där. tråkigt bara nu att man har slut på lagring på krysslådan

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

lätt värt. finns sjukt nice spel där. tråkigt bara nu att man har slut på lagring på krysslådan

Jag köpte en 4TB extern hårddisk på rean så det kommer nog ta ett tag innan den är full.
Enda störande är att den blinkar och har sig när xboxen är avstängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Jag köpte en 4TB extern hårddisk på rean så det kommer nog ta ett tag innan den är full.
Enda störande är att den blinkar och har sig när xboxen är avstängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det en HDD som tar ström via USB-kabeln eller har en separat adapter för ström? De som tar data och ström via samma USB-kabel ska gå ner i viloläge med Xboxen, de med separat ström kan fortsätta vara igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är det en HDD som tar ström via USB-kabeln eller har en separat adapter för ström? De som tar data och ström via samma USB-kabel ska gå ner i viloläge med Xboxen, de med separat ström kan fortsätta vara igång.

Den tar ström via xboxen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag köpte en 4TB extern hårddisk på rean så det kommer nog ta ett tag innan den är full.
Enda störande är att den blinkar och har sig när xboxen är avstängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Xboxen kopplar upp sig mot nätet från och till även i standby. Så ja du kan vid vissa tidpunkter se det blinka på externa disken.

Det är så simpelt att den kontrollerar om det finns uppdaterar, eller om du lagt något i nedladdningslistan via datorn eller mobil.

Bara och leva med eller säga till xboxen att stänga av sig helt och inte tillåta automatiska uppdateringar vid standby.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag köpte en 4TB extern hårddisk på rean så det kommer nog ta ett tag innan den är full.
Enda störande är att den blinkar och har sig när xboxen är avstängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Går de ta vilken hårddisk som helst?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Går de ta vilken hårddisk som helst?

Nästan, måste ha USB 3.0 som gränssnitt och minst 256GB utrymme.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agerberg:

jag och mina två barn delar på ett gamepass, loggar bara in på respektive profil.
alla DLC´er ingår ockdå vad jag sett då jag köpt DLC till t.ex. Forza Horizon 3 tidigare.

För PC har bara testat med mitt eget konto och där kan jag spela alla spel i gamepass som har "Play Anywhere" och dem är tyvärr inte så många just nu som finns med GamePass.
Se de spel som har "Play Anywhere" här. Notera att alla dessa inte ingår i GamePass.

Hmmm, det var ändå ganska många spel som tillkommit som playanywhere titlar. Blir nog ett års gamepass till sommar rean ändå.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 för 30:- på cdkeys.com, om ni missade det som Guld-spel eller glömde ladda ner premium
(deras business är nog att skaffa nycklar som bundlats med konsoller och sedan blivit över)

Skrivet av jimmyvilen:

Funkar det även att dela över några PC med Windows 10 så är det ju fantastiskt och då blir det garanterat ett game pass och en xbox.

Nej, du kan dela en licens genom att logga in på någon annans xbox och göra den till din home.
Sedan kan man spela alla dina spel (inkl gold och gamepass) där samtidigt som du loggar in någon annan stans och spelar.

Om du loggar in på en PC i xbox live lär du bli utloggad från en xbox samtidigt, men home-konsollen kan fortsätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

En snabb fråga till er som har Game Pass: Är det värt den månatliga kostnaden?

Ja, definitivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Yes, mycket sugen på att köpa Xbox one x bundle med Fallout för just priset som är på Elgiganten nu. Skiter i Fallout. Vill egentligen endast ha en Xbox för Red Dead Redemption 2. Men jag kan inte rättfärdiga mig att betala nästan 4k bara för ett spel LOL. Vad mer är Xbox bra till? Några kommande spel som många ser fram emot? Vill så jävla gärna lira Red Dead...

Permalänk
Medlem

Jag har letat Xbox X länge nu. Det har funnits flera som köpt konsolen och spelet Red Dead och sen säljer konsolen. Jag har preic köpt ett sån "kit"
Kolla blocket.se !

Permalänk
Medlem
Skrivet av polisbil-tut-tut:

Yes, mycket sugen på att köpa Xbox one x bundle med Fallout för just priset som är på Elgiganten nu. Skiter i Fallout. Vill egentligen endast ha en Xbox för Red Dead Redemption 2. Men jag kan inte rättfärdiga mig att betala nästan 4k bara för ett spel LOL. Vad mer är Xbox bra till? Några kommande spel som många ser fram emot? Vill så jävla gärna lira Red Dead...

Metro Exodus kommer bara att vara 4K på One X (av konsolerna då).

Crackdown 3 är gratis med Game Pass (10 kronor första månaden, och man får ofta erbjudanden om en månad till för det priset).

Permalänk
Medlem

Crackdown (xbox 360) är gratis nu igen:
https://marketplace.xbox.com/en-US/product/Crackdown/66acd000...

Antagligen en tillfällig deal innan de släpper Crackdown 3 i dagarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pacc:

Crackdown (xbox 360) är gratis nu igen:
https://marketplace.xbox.com/en-US/product/Crackdown/66acd000...

Antagligen en tillfällig deal innan de släpper Crackdown 3 i dagarna.

See ju ut att bli en riktigt bra månad detta. Shadow of the Tomb Raider dyker upp på GP med bland annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

See ju ut att bli en riktigt bra månad detta. Shadow of the Tomb Raider dyker upp på GP med bland annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Damn det var inga dåliga spel denna månaden. Jag som inte ens spelat ut rise of the Tombraider.

Här är spelen som kommer för de som inte sett än:
https://youtu.be/z8dk1jyQWnE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

See ju ut att bli en riktigt bra månad detta. Shadow of the Tomb Raider dyker upp på GP med bland annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt. Spelade klart Rise of Tomb raider för inte så länge sedan efter att ha haft det orört i ett par år, så det kommer ju väldigt lägligt i så fall

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Microsoft Studios har bytt namn till Xbox Game Studio.

Xbox Live
Xbox Live Gold
Xbox Game Pass
Xbox Game Studios

Antagligen på grund av deras offensiv till PC och mobil.

Visa signatur

Send me out... with a bang.