PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Jag har testat allt som går att testa. Emptystandbylist, SMT on/off, HPET on/off, 4 olika GFX-drivrutiner, stäng av alla overlays som finns att tillgå steam, discord osv. Inaktiverat fullskärmsoptimering, åtsidosätta hög DPI-skalning. Ja listan kan göra lång.
Har t.o.m. installerat om Windows 10 totalt 3 gånger. Ena gången körde jag version 1607 för att jag läste på Nvidias forum att den löste problemet med FPS-drops och microstutters.

Nu har jag gett upp. Ingenting fungerar. Inte ens G-sync fungerar i det här spelet.

Kör på en Ryzen 1600x, GTX 1080, 16 Gig 3000 mhz ram, SSD.

Många verkar tro att det ha att göra med Vikendiuppdateringen, och att dom då även lade på något nytt anticheat.
Låter rimligt eftersom min dator presterar sämre på alla kartor nu.

Hmm ingen aning men själv det är inte fel på våran hårdvara mer bara väldigt dåligt optimerat men det vet man för länge tillbaka men att det blir sämre än innan är ju helt otroligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Ibland flyter det på bra men alldeles för ofta så är laggkänslan total, man halkar runt som på is, inomhus då.
Trots bra ping & utan packetloss. Kört med gsync, kollar alltid att fullskärm körs. Datorn jag kör på står i min sign.

Mycket utav laggkänslan är ju serverrelaterad. Efter man landat och börjar med första lootningen så kan man känna om det är en bra eller dålig server hur pass bra respons det är.

Den mesta infon som jag länkat i denna tråd är ju hämtat från reddit och där går det hitta det mesta, om inte så är det en rejäl #toxic topic https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/

Nåt som är så konstigt är när det finns personer med samma hårdvara men med stor skillnad på prestanda.

Många hävdar ju att den bra mycket äldre Nvidia 388.71 ska vara den bästa för PUBG men kör man andra spel så missar man ju garanterat optimeringar för dessa. Jag kör nu 399.24 som också "anses" vara bra för PUBG men jag kan inte känna nån direkt skillnad på dessa två.

Jag har datorn i sign och kan väl inte säga att jag har haft några direkta jätteproblem sista halvåret. Det går upp och ner lite grann mellan vissa patcher i prestanda.

Ibland blir det bättre när dom stängt när några timmar för underhåll. Jag gick direkt från H1Z1 och Blueballs är så jävla likt Daybreak när det gäller allt hur dom sköter spelet. Bla så verkar en omstart göra under för spelservrarna. En standard patch brukar vara: Vi fixar ett fel men lägger till tre nya. Tyvärr går väl även detta spel i graven med tanke på hur det sköts. När jag dratt igång nån H1Z1 stream dom sista veckorna så kan matcherna starta med -20 spelare....RIP

Tråkigt med att inte snökartan funkar bättre. Jag har dock inte kört den sedan den släpptes då kombinationen av lagget samt att det inte var roligt springa omkring med ump x2, orka leta efter bättre loot.... Sanhok börjar bli rätt trälig men med bättre loot och snabbare matcher gör att jag föredrar den över alla andra.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Jag har testat allt som går att testa. Emptystandbylist, SMT on/off, HPET on/off, 4 olika GFX-drivrutiner, stäng av alla overlays som finns att tillgå steam, discord osv. Inaktiverat fullskärmsoptimering, åtsidosätta hög DPI-skalning. Ja listan kan göra lång.
Har t.o.m. installerat om Windows 10 totalt 3 gånger. Ena gången körde jag version 1607 för att jag läste på Nvidias forum att den löste problemet med FPS-drops och microstutters.

Nu har jag gett upp. Ingenting fungerar. Inte ens G-sync fungerar i det här spelet.

Kör på en Ryzen 1600x, GTX 1080, 16 Gig 3000 mhz ram, SSD.

Många verkar tro att det ha att göra med Vikendiuppdateringen, och att dom då även lade på något nytt anticheat.
Låter rimligt eftersom min dator presterar sämre på alla kartor nu.

Testa detta och se om det blir bättre funkade innan

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten inställningsbibel som jag använder till precis alla som frågar om detta spel och inställningar. Har väl pågått sedan spelet kom ut i beta.

Dessa är kört med Ryzen 7 och 1080 innan så det funkar nästan lika bra där i 1440p. Justera bara ned kvalitet i Nvidia kontrollpanel om ni har sämre hårdvara.

Har 142 fps 99% av hela gamet, även Vikendi och allt flyter som smör. Utan fps lock ligger det på 200 fps det mesta av tiden, men det får jag bara tearing av, vilket jag hatar. Gör jag om allt till bara prestanda ligger fps på 240 fps.

Jag har inga problem med input latency som Vsync kan ge i många spel.

Jag kör utan AA in game, och hellre med screenscale i 120%. AA i detta spel är otroligt dåligt implementerat.

Inställningar i spel:
2560x1440p
120% scale
Bara limit till 30 fps i meny, annars unlimited, den görs via RTSS
Very Low
Very Low
Very Low
Ultra
Very Low
Ultra
Ultra

Bara sharpness

Slå av allt av hårdvaruacceleration i discord, steam, uplay osv. Slå av alla overlays från steam och discord. PUBG älskar snabbt minne eller väldigt låga latenser, men att ha en massa flikar med chrome uppe är en synd i detta och många andra spel.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Testa detta och se om det blir bättre funkade innan

Alla är disabled där tyvärr.

Skrivet av marcusOCZ:

Gjorde en liten inställningsbibel som jag använder till precis alla som frågar om detta spel och inställningar. Har väl pågått sedan spelet kom ut i beta.

Dessa är kört med Ryzen 7 och 1080 innan så det funkar nästan lika bra där i 1440p. Justera bara ned kvalitet i Nvidia kontrollpanel om ni har sämre hårdvara.

Har 142 fps 99% av hela gamet, även Vikendi och allt flyter som smör. Utan fps lock ligger det på 200 fps det mesta av tiden, men det får jag bara tearing av, vilket jag hatar. Gör jag om allt till bara prestanda ligger fps på 240 fps.

Jag har inga problem med input latency som Vsync kan ge i många spel.

Jag kör utan AA in game, och hellre med screenscale i 120%. AA i detta spel är otroligt dåligt implementerat.

https://i.imgur.com/SZCUmtx.jpg

Oj oj oj, ska testas!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marcusOCZ:

Gjorde en liten inställningsbibel som jag använder till precis alla som frågar om detta spel och inställningar. Har väl pågått sedan spelet kom ut i beta.

Dessa är kört med Ryzen 7 och 1080 innan så det funkar nästan lika bra där i 1440p. Justera bara ned kvalitet i Nvidia kontrollpanel om ni har sämre hårdvara.

Har 142 fps 99% av hela gamet, även Vikendi och allt flyter som smör. Utan fps lock ligger det på 200 fps det mesta av tiden, men det får jag bara tearing av, vilket jag hatar. Gör jag om allt till bara prestanda ligger fps på 240 fps.

Jag har inga problem med input latency som Vsync kan ge i många spel.

Jag kör utan AA in game, och hellre med screenscale i 120%. AA i detta spel är otroligt dåligt implementerat.

https://i.imgur.com/SZCUmtx.jpg

Inställningar i spel:
2560x1440p
120% scale
Bara limit till 30 fps i meny, annars unlimited, den görs via RTSS
Very Low
Very Low
Very Low
Ultra
Very Low
Ultra
Ultra

Bara sharpness

Slå av allt av hårdvaruacceleration i discord, steam, uplay osv. Slå av alla overlays från steam och discord. PUBG älskar snabbt minne eller väldigt låga latenser, men att ha en massa flikar med chrome uppe är en synd i detta och många andra spel.

testade detta och gick från säkra 90 till ca 120

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

testade detta och gick från säkra 90 till ca 120

Tror du kan få mer, men onwards and upwards Testa sätt saker på high i stället för ultra, och screenscale till 100 och se om du kan leva utan "AA".

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marcusOCZ:

Tror du kan få mer, men onwards and upwards Testa sätt saker på high i stället för ultra, och screenscale till 100 och se om du kan leva utan "AA".

känns bara så fel när man gått från 1080 till 780. men snart har man ett nytt kort igen

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Gjorde en liten inställningsbibel som jag använder till precis alla som frågar om detta spel och inställningar. Har väl pågått sedan spelet kom ut i beta.

Dessa är kört med Ryzen 7 och 1080 innan så det funkar nästan lika bra där i 1440p. Justera bara ned kvalitet i Nvidia kontrollpanel om ni har sämre hårdvara.

Har 142 fps 99% av hela gamet, även Vikendi och allt flyter som smör. Utan fps lock ligger det på 200 fps det mesta av tiden, men det får jag bara tearing av, vilket jag hatar. Gör jag om allt till bara prestanda ligger fps på 240 fps.

Jag har inga problem med input latency som Vsync kan ge i många spel.

Jag kör utan AA in game, och hellre med screenscale i 120%. AA i detta spel är otroligt dåligt implementerat.

https://i.imgur.com/SZCUmtx.jpg

Inställningar i spel:
2560x1440p
120% scale
Bara limit till 30 fps i meny, annars unlimited, den görs via RTSS
Very Low
Very Low
Very Low
Ultra
Very Low
Ultra
Ultra

Bara sharpness

Slå av allt av hårdvaruacceleration i discord, steam, uplay osv. Slå av alla overlays från steam och discord. PUBG älskar snabbt minne eller väldigt låga latenser, men att ha en massa flikar med chrome uppe är en synd i detta och många andra spel.

Intressant! Ska testas!
Dock kommer jag aldrig åt att ändra preffered refreshrate till highest available... har en acer predator 240hz skärm.... men ska kolla igen när jag kommer hem...
Sen, vad är det till höger "profile inspector" hur hittar man det?
Och ska inte vertikal sync vara av när man kör g-sync? Blir aldrig klok på det där, v-synk av eller på vid G-sync...

Permalänk
Medlem

Prova med och utan så får du en uppfattning vad det är. För mig är det en gamechanger i upplevd kvalitet.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Prova med och utan så får du en uppfattning vad det är. För mig är det en gamechanger i upplevd kvalitet.

Vilket menar du? Dina inst eller v sync?
Har en 240hz skärm, men kommer ju aldrig upp i dom fps stadigt, ska jag ställa hz på 144 istället då tycker du?
Har ett 1080gtx och i7 8700...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Intressant! Ska testas!
Dock kommer jag aldrig åt att ändra preffered refreshrate till highest available... har en acer predator 240hz skärm.... men ska kolla igen när jag kommer hem...
Sen, vad är det till höger "profile inspector" hur hittar man det?
Och ska inte vertikal sync vara av när man kör g-sync? Blir aldrig klok på det där, v-synk av eller på vid G-sync...

Om du begränsar fps under skärmens högsta fps så skall vsync vara på. Annars av. I Nvidia.
In game skall vsync alltid vara av.

Exempel. Du har 144hz Gsync skärm. Du begränsar fps vid 140 fps. Då fungerar Gsync perfekt. Överstiger du maximal hz med fps, då aktiveras vanlig vsync och du får lagg.
Utan att veta säkert. Men utan vsync på och du överträder skärmens max, så får du förmodligen tearing istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vilket menar du? Dina inst eller v sync?
Har en 240hz skärm, men kommer ju aldrig upp i dom fps stadigt, ska jag ställa hz på 144 istället då tycker du?
Har ett 1080gtx och i7 8700...

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan du ändra i skärminställningarna i profilen eller i kontrollpanelen. Du kan sätta 144hz tex.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Gjorde en liten inställningsbibel som jag använder till precis alla som frågar om detta spel och inställningar. Har väl pågått sedan spelet kom ut i beta.

Dessa är kört med Ryzen 7 och 1080 innan så det funkar nästan lika bra där i 1440p. Justera bara ned kvalitet i Nvidia kontrollpanel om ni har sämre hårdvara.

Har 142 fps 99% av hela gamet, även Vikendi och allt flyter som smör. Utan fps lock ligger det på 200 fps det mesta av tiden, men det får jag bara tearing av, vilket jag hatar. Gör jag om allt till bara prestanda ligger fps på 240 fps.

Jag har inga problem med input latency som Vsync kan ge i många spel.

Jag kör utan AA in game, och hellre med screenscale i 120%. AA i detta spel är otroligt dåligt implementerat.

https://i.imgur.com/SZCUmtx.jpg

Inställningar i spel:
2560x1440p
120% scale
Bara limit till 30 fps i meny, annars unlimited, den görs via RTSS
Very Low
Very Low
Very Low
Ultra
Very Low
Ultra
Ultra

Bara sharpness

Slå av allt av hårdvaruacceleration i discord, steam, uplay osv. Slå av alla overlays från steam och discord. PUBG älskar snabbt minne eller väldigt låga latenser, men att ha en massa flikar med chrome uppe är en synd i detta och många andra spel.

Måste man greja med nvidia profiler?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Den där fungerade ca fram till Vikendi, sedan ramlade allt i dass igen. Jag förklarade för en snubbe i natt när jag guidade honom att det är bättre med fast 97 fps på hans skärm (han har en 100hz) än att ha 150-160 fps. Vi slog på Vsync och spikade fast fps. Han sade direkt att det här är ett annat spel.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

Den där fungerade ca fram till Vikendi, sedan ramlade allt i dass igen. Jag förklarade för en snubbe i natt när jag guidade honom att det är bättre med fast 97 fps på hans skärm (han har en 100hz) än att ha 150-160 fps. Vi slog på Vsync och spikade fast fps. Han sade direkt att det här är ett annat spel.

Så vad har du för rekommendation? Att låsa fps under strax under din refresh rate?
Jag sitter ju på en 240hz monitor, ska jag låsa fps till 239 menar du då?
Pubg stödjer väll inte ens så hög framerate.

Permalänk
Medlem

Jag hade satt hz på skärmen till 140 om du vet att du kan hålla det 90% av tiden, och låst fps tre fps under det igen.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tip Top:

Testa detta och se om det blir bättre funkade innan

https://www.youtube.com/watch?v=7c723sX60BE

efter denna videon blev allt bättre med fps och mindre drops. Har just nu plockat 2 chicken dinner i solo på 2 raka matcher
vilket är stort tack till bra inställningar

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

efter denna videon blev allt bättre med fps och mindre drops. Har just nu plockat 2 chicken dinner i solo på 2 raka matcher
vilket är stort tack till bra inställningar

Bra att det kunde hjälpa någon fundera på att göra en ny med lite andra tweaks jag gjort med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tip Top:

Bra att det kunde hjälpa någon fundera på att göra en ny med lite andra tweaks jag gjort med

gör det. vart riktigt bra efter detta och man slapp en massa stutter o skit

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag vart lite nyfiken vad för hårdvara som egentligen krävs för att köra detta "väloptimerade" spel i 1440p och säg en +120fps ? Hur skulle min i5a + ett RTX2070 klara sig egentligen ? Som jag förmodar så lär väl min cpu flaska en del vid 1440p även om den är klockad ganska högt.

RX Vega börjar ju komma ner i vettiga priser men om jag inte fattat fel så verkar AMD funka lite sämre på just PUBG ?

Sen vet man ju inte heller om det här DLSS kan vara en grej att ett RTX kan vara ett bättre val då jag mer eller mindre bara köra PUBG.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Jag vart lite nyfiken vad för hårdvara som egentligen krävs för att köra detta "väloptimerade" spel i 1440p och säg en +120fps ? Hur skulle min i5a + ett RTX2070 klara sig egentligen ? Som jag förmodar så lär väl min cpu flaska en del vid 1440p även om den är klockad ganska högt.

RX Vega börjar ju komma ner i vettiga priser men om jag inte fattat fel så verkar AMD funka lite sämre på just PUBG ?

Sen vet man ju inte heller om det här DLSS kan vara en grej att ett RTX kan vara ett bättre val då jag mer eller mindre bara köra PUBG.

Jag har 8700k + 2080ti och har inte 120+ fps spikat i 3440x1440, men det känns ärligt talat som ett lotteri

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Hej alla PUBG spelare,
Vi är 3st som spelar nästan varje kväll och spelar i en liga i norge där vi ligger i högsta divisionen. Vi spelar oftast faceit och försöker klämma in någon turnering där och där. Vi spelar för att vi tycker det är roligt (och för att vinna såklart) och vill få med 1-2 spelare till vårat lag då vi kan behöva avlastning. Så om ni skjuter hårt och gillar att spela seriös och taktisk PUBG så hör av er till mig så kan vi spela några matcher och ser hur det går. Vi söker dig som är 20+ som skjuter hårt, kan prestera under press, ta kritik och ge kritik samt att följa order från vår IGL. Ser helst att ni har lite erfarenhet från competetive PUBG men kan fungera utan också.
// Hornfalk

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Avstängd

är det någon här som är sugen på o köra lite missions ihop ? har ett par att göra men reder inte ut att hamna med 3 randoms ryssar eller liknande

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk

Tänkte bara dela med ett återkommande problem med Pubg.
Och det är väl detta som jag upplever som det största problemet med BR spel.
Det är väldigt "linjärt" och stelt för "once you peek your six feet deep" och då har du också slösat ca 40 minuter på att springa runt, slås osv. Tycker dock att spelet är sjukt roligt spelade rätt mycket BF innan men har slutat med det nästan helt nu. Fokuserar mest på PUBG.
Game mode som jag kör i stortsätt 90% av tiden är 1 Man squad. Jag har haft äran vid ett par tillfällen wipa ut ett helt lag vilket ger en stor tillfredsställelse.

Gjorde en liten film snutt på ett av mina games jag körde för ett tag sedan.
Det är på engelska, tycker det är rätt typiskt hur spelet slutar haha
https://www.youtube.com/watch?v=Cs5IA8590dk

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikernRasputin:

Tänkte bara dela med ett återkommande problem med Pubg.
Och det är väl detta som jag upplever som det största problemet med BR spel.
Det är väldigt "linjärt" och stelt för "once you peek your six feet deep" och då har du också slösat ca 40 minuter på att springa runt, slås osv. Tycker dock att spelet är sjukt roligt spelade rätt mycket BF innan men har slutat med det nästan helt nu. Fokuserar mest på PUBG.
Game mode som jag kör i stortsätt 90% av tiden är 1 Man squad. Jag har haft äran vid ett par tillfällen wipa ut ett helt lag vilket ger en stor tillfredsställelse.

Gjorde en liten film snutt på ett av mina games jag körde för ett tag sedan.
Det är på engelska, tycker det är rätt typiskt hur spelet slutar haha
https://www.youtube.com/watch?v=Cs5IA8590dk

Det här är charmen med Miramar tycker jag. Storleken på kartan och rotationerna blir alldeles lagom stora och bökiga. Också en hel del möjligheter till långskott om man känner för det.
Dom skulle gjort Vikendi i samma storlek som Miramar istället för en counter strike bana där cirkeln krymper i alltför liten takt. En större första cirkel för att sedan krympa i samma takt som på Miramar och på så sätt få lite snurr bland cowboysarna på fältet. Idag blir det väldigt lite rörelse när man hittat några kåkar att häcka i. Med snö mellan tårna är man illa ute på Vikendi.

Kul att någon annan också lirar i korpenserien, dvs tredjeperson.

Permalänk

@REWplayFF: Jag håller med dig. Detta är något jag också reflekterat över. Miramar är min favoritbana, Vikendi spelar jag aldrig gillar inte den alls, sanok är PTSD simulator ;).

Jag gillar att köra TPP mest faktiskt Jag är ingen pro kommer nog aldrig bli det heller ahaha så korpalaget är något jag trivs i, vi kanske ska starta vår egen korplag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikernRasputin:

@REWplayFF: Jag håller med dig. Detta är något jag också reflekterat över. Miramar är min favoritbana, Vikendi spelar jag aldrig gillar inte den alls, sanok är PTSD simulator ;).

Jag gillar att köra TPP mest faktiskt Jag är ingen pro kommer nog aldrig bli det heller ahaha så korpalaget är något jag trivs i, vi kanske ska starta vår egen korplag?

För en som inte begriper. Vad är en "PTSD simulator"? Det är alldeles för många märkliga förkortningar där ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

För en som inte begriper. Vad är en "PTSD simulator"? Det är alldeles för många märkliga förkortningar där ute.

Gissningsvis brukar det stå för posttraumatiskt stressyndrom.
I övrigt håller jag med, det är mycket förkortningar som kommit upp, som inte fanns på min tid

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"