Microsoft efterfrågar användarnas förslag för att förbättra spelande på Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Stäng ner Windows store och publicera era spel på etablerade butiker. Varför inte Epic Store t ex?

Smidigare hantering av drivrutiner. Varför installeras inte dessa automatiskt via windows update? Istället får jag navigera till amd och nvidias hemsidor som värsta grottmänniskan en gång i månaden.

Har du geforce kan du ladda ner geforce experince vilket fixar det problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av dussin:

Har aldrig haft det problemet.

För mig fungerar Windows Update -> "Aktiva timmar" som det är tänkt, dvs datorn startar inte om eller frågar om detta under angivna aktiva timmar, och systemet kontrollerar även om användaren sitter och pillar vid datorn. Maxgränsen är 18 timmar tror jag, oerhört rimligt.

Windows Update -> Avancerade alternativ -> "Aviseringar om uppdateringar" har jag på "av" eftersom jag inte behöver veta på förhand att uppdateringar kommer installeras före systemet verkställer att jag vill stänga av datorn etc. Kanske är det någonting sådant som spökar för dig?

Jag hade missat att ställa in rimliga aktiva timmar, tackar för tipset!

Visa signatur

Desktop
AMD Ryzen 7 5800x @ 4.8 GHz --- ASUS B450-F Gaming --- Kingston Hyperx Fury Black 32 GB DDR4 3000MHz --- ASUS RTX 3080 Rog Strix --- AOC Agon AG352UCG6 35" + ASUS PA238Q 24" --- Thermaltake Core X5 TG --- EVGA SuperNova G2 750W --- Noctua NH-D15

Server
Intel i5 4670K med Be-Quiet Pure Rock --- MSI B85M-E45 --- Crucial BallistiX Sport 16 GB --- Bitfenix Phenom Micro-ATX --- Cooler Master G500 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Vad är det som är bloat mer än förinstallerade appar? och vad tar systemresurser när du spelar annat än spelet? ( ifrån Windows inte 3dje part installerade saker )

Det är inte bara bloat-software jag ställer mig kritisk emot, men även beteendet. Anger du microsoft konto under konfigurationen vid nyinstallation så ansluter du per automatik till Skype. Struntsak för många, oacceptabelt beteende för andra. Jag säger inte att något läger har rätt eller fel, men någon grupp får en dålig dag

Appar
Välj vilka förinstallerade spel du vill.
"Nytto-apparna" (Mail, Skype, Edge). Låt dessa vara nedladdningsbart för dom som vill ha dom)

Här är en lista ifrån en sajt om hur du avinstallerar dom. Den är något rörig men du ser utan problem vilka det handlar om.

3D Builder - 3dbuilder
Alarms & Clock - alarms
Calculator - calculator
Calendar & Mail - communicationsapps
Camera - camera
Films & TV - zunevideo
Get Office - officehub
Get Skype - skypeapp
Get Started - getstarted
Groove Music - zunemusic
Maps - maps
Messaging - messaging
Microsoft Solitaire Collection - solitaire
Money - bingfinance
News - bingnews
Onenote - onenote
Photos - photos
Sports - bingsports
Voice recorder - soundrecorder
Weather - bingweather
Xbox - xbox

Dold text

Jag väljer att inte se Internet Explorer som bloatware då det är det jag använder för att ladda ner chrome.

Windows Update
Windows update som kan tanka ner som helst och sno bandbredd vid fel tillfällen och ibland faciliterar en omstart när man arbetar. Även använda anslutningar med datapriser (Löst sedan 1809) med enkel på/avknapp under anslutningens egenskaper. Det här är inte direkt bloatware utan mer ett illa uppfostrat barn med attitydproblem

Sedan körs Update och appar med diverse processer som kräver både CPU och RAM. Lagring är idag inget problem längre, men alla sitter inte på processorer och mängden RAM att det extra behovet påverkar spel nämnvärt. För prestandajägaren kanske. Eller för den som vill ha lite kontroll över sin enhet.

Edit: Listan på förinstallerade appar är inte fullständig.
Jag har t.ex. fått Candy crush installerat, tillsammans med betydligt fler andra spel.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag säger som mina polare 1994, spel ska inte köras i windows de ska köra i dos. Återinför detta att man startar spelen innan windows.

Skämt åsido, men det har faktiskt hänt lite på 25 år
Kollar hur min son spelar och det är två skärmar med discord, nån youtube video som visar glitchar och ytterligare två chattprogram som ska vara igång samtidigt. 20% CPU igång på annat bös innan spelet ens startat.
Sedan när han klagar på låg FPS (då han tycker synd om sig själv som tvingas använda en gammal i5-6400) och jag svarar att han ska stänga ned all annan skit och bara ha en skärm med fullscreen - så får man bara en konstig blick tillbaka.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag hatar att windows update ska starta om datorn när jag gör nått vettigt på den så det vore underbart om de kunde fixa så att omstarter bara sker om ett spel är aktivt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Har du geforce kan du ladda ner geforce experince vilket fixar det problemet

Har testat det men det hjälper inte, man får ändå öppna det och trycka install.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Stäng ner Windows store och publicera era spel på etablerade butiker. Varför inte Epic Store t ex?

Smidigare hantering av drivrutiner. Varför installeras inte dessa automatiskt via windows update? Istället får jag navigera till amd och nvidias hemsidor som värsta grottmänniskan en gång i månaden.

Underligt, jag hade för mig att Windows installerar de senaste nVidia drivisarna. Men med tanke på hur mycket problem nVidia har med dem så kanske de är borttagna ur Windows update? Personligen vill jag ha valet att installera nya när jag vill så jag har stängt av Windows Update funktionen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Personligen tröttnat helt på Windows och Microsoft. Så har gått över till Linux istället och nu med Valves Proton och DXVK så funkar väldigt många spel hur bra som helst. Ända som sätter käppar i hjulen för många spel nu är att alla spel med anti cheat inte går att spela. Men inget som stör mig då jag inte spelar någon av de spelen och kommer helt enkelt inte göra det heller.

Permalänk
Medlem

Oj, oj, oj så mycket dem kan göra frågan är om dem vill det. Jag gillar windows 10 som fan men självklart var vissa saker bättre förr.

  • Dem kan börja med att stänga ner alla grejer som ligger och sniffar information, som man kan stänga av med anti-beacon tex. men det borde inte vara igång från början.

  • Dem borde göra det lättare för gemene gamer som inte har intresse för annat än spelet att göra inställningar, göra det tydligare vart dem är och vad dem gör.

  • Säger inte att dem ska skrota Xbox projektet för W10 men dem borde göra det möjligt att välja om man vill installera det eller inte.
    Ta bort alla skräp appar från storen som kommer med W10 installationen. (Bring back the old stuff, när kalkylatorn inte var en app tex.)

  • Genomsnittliga användaren behöver inte köra alla bakgrundsprosseser som är igång från början, vissa behövs inte alls.(Slimma OSet på allt onödigt.)

  • Dem behöver bestämma sig vart man ska göra inställningar, antingen så har vi bara kontroll panelen eller så har vi bara det nya grensnittet.

  • Göra det lättare att kunna välje vilka program som ska startas vid uppstart, finns ingen anledning att starta spotify, steam, adobehelp osv. Så mycket onödig skit som har autostart vid inloggning.

  • Sen kan dem fixa så att när man valt att uppdatera windows så kan dem ju ta bort installations filerna som den inte gör automatisk längre. Majoriteten av alla windows användare har säkert 5-25gb uppdaterings filer som inte används efter installationen men tar plats för dem.

  • Låt användaren själv välja hur den vill hantera sin PC och inte tvinga på pinkoder och Windows hello på alla.

  • Sluta tvinga på användren massa skit man inte vill ha, appar, bloat osv. gör det möjligt att välja vad som ska installeras vid os-installationen. Lista med checkboxar eller något så man slipper sitta och plocka bort all skit man inte vill ha.

osv osv osv.

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem

Är det görbart att skriva schemaläggaren så att ett spel och tjänster det använder sig av får exklusiv tillgång till, säg 4 kärnor, som inga andra processer får röra. Så får OS och annat ta resterande. Eller det kanske fungerar bra redan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det fungerar bra att spela i windows.

Det jag skulle vilja ändra på är hela windows i sig, det har blivit för omständigt.
T.ex. den nya kontrollpanelen, den var enkel när windows 10 lanserades men nu ser den ut som kriget. Det finns för många olika inställningar och allt ligger huller om buller.
Och allt bloat som följer med är väldigt irriterande.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Hittade inte var man ska trycka för att lämna ett förslag men spel mappen från win8 får gärna göra ett återbesök, de kan samarbeta med anrika Moby games & GameFaqs & soupa upp den.

Och var fan är microsoft röj/mine sweeper & pinball som brukade vara inbyggt i windows på 90 talet?

Permalänk
Medlem

Avveckla DirectX och satsa på öppna alternativ såsom Vulkan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag hatar att windows update ska starta om datorn när jag gör nått vettigt på den så det vore underbart om de kunde fixa så att omstarter bara sker om ett spel är aktivt.

Jag misstänker att du menar om ett spel inte är aktivt? För mig är ett aktivt spel iaf inte en vettig tid att starta om datorn

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Har testat det men det hjälper inte, man får ändå öppna det och trycka install.

Ja det är sant, men man behöver inte gå ut på nätet.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle säga att jag till 100% är nöjd med Windows som det ser ut just nu, som en spelplattform. Jag kan inte komma på något jag vill att Microsoft ska göra *mer* med Windows för att förbättra något.

Om något så vill jag att Microsoft ska göra *mindre*. Leverera ett vettigt OS som inte ligger ivägen, tack.

Permalänk
Medlem

Jag är nog en av få som påstår att allt är tillräckligt bra, saknar inget allt fungerar stabilt aldrig blivit störd av en uppdatering krasch eller omstart. Bortsett från all telemetri idag är win 10 lätt den stabilaste mest felfria version någonsin för mig.

Märker liksom inte av windows alls bara startar upp och använder alla program jag själv behagar och tänker inte på vad som är underliggande operativsystem.

Det enda jag vill ska förbättras är dark mode som gärna får finslipas lite samt att inkludera Kontrollpanel i nya system inställnings menyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Vill du alltså ha MS drivrutiner till ditt grafikkort istället för AMD/NVIDIA?
I alla fall NVIDIA har en tjänst som sköter nedladdning och installation av drivrutiner till deras grafikkort, möjligt att AMD har samma tjänst.

ON Topic:
Inte konstigt att klagokören aldrig slutar sjunga när PC community är så fragmenterat.
Några vill ha allting automatiserat av Windows, en annan skara vill sköta allt själva.
Vissa vill ha bättre funktionalitet för handkontroller, vissa vill ha bara ha mus o tangentbord.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

@Baxtex: Vill du alltså ha MS drivrutiner till ditt grafikkort istället för AMD/NVIDIA?
I alla fall NVIDIA har en tjänst som sköter nedladdning och installation av drivrutiner till deras grafikkort, möjligt att AMD har samma tjänst.

ON Topic:
Inte konstigt att klagokören aldrig slutar sjunga när PC community är så fragmenterat.
Några vill ha allting automatiserat av Windows, en annan skara vill sköta allt själva.
Vissa vill ha bättre funktionalitet för handkontroller, vissa vill ha bara ha mus o tangentbord.

När nya spel släpps så får ju drivrutinen stöd för just det spelet och optimeras. En automatisk installation av den drivrutinen, förutsatt att den har stöd för spelet och är av nyare version än den som redan är installerad skulle kunna vara en bra funktion. Dock så får man ju då räkna med att buggar som finns i den nya blir att stå ut med. Eller så kan man slå av den funktionen och manuellt installera dom optimerade drivrutinerna.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

När nya spel släpps så får ju drivrutinen stöd för just det spelet och optimeras. En automatisk installation av den drivrutinen, förutsatt att den har stöd för spelet och är av nyare version än den som redan är installerad skulle kunna vara en bra funktion. Dock så får man ju då räkna med att buggar som finns i den nya blir att stå ut med. Eller så kan man slå av den funktionen och manuellt installera dom optimerade drivrutinerna.

Det du beskriver är vad jag brukar kalla "uppdaterings-tics", folk som tvångsmässigt ska uppdatera utan att reflektera över om det är värt det. Precis så är fallet när man tittar på optimerade grafikkortsdrivrutiner och någon titel får 1-5% bättre prestanda. Finns ju absolut ingen som helst anledning att automatisera uppdateringsförfarandet för grafikkortsdrivrutiner på något mer sätt än alla de alternativ för det som redan finns, särskilt inte ställt mot alla de problem det potentiellt för med sig, annat än för att möjligen stilla folk med uppdaterings-tics...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det du beskriver är vad jag brukar kalla "uppdaterings-tics", folk som tvångsmässigt ska uppdatera utan att reflektera över om det är värt det. Precis så är fallet när man tittar på optimerade grafikkortsdrivrutiner och någon titel får 1-5% bättre prestanda. Finns ju absolut ingen som helst anledning att automatisera det på något mer sätt än alla de alternativ för det som redan finns, annat än för att möjligen stilla folk med uppdaterings-tics...

Det kan omöjligen vara svårt att skapa en kryssruta någonstans för att underlätta för dom som vill ha en drivrutin som är optimerat för ett visst spel dom kör, så tics eller inte, det är ju fullt genomförbart

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

det är ju fullt genomförbart

Ja, Microsoft kan säkert göra en majbrasa med hundradollarssedlar också, frågan är bara varför de skulle göra det. Det är massor av kostnader knutna till att hålla ytterligare ett system igång, och väldigt få vinster med det. Funktionen finns redan genom Windows Update i den grad den är meningsfull, sen kan man säkert diskutera hur certifieringen av drivrutiner kan bli snabbare, men nyckeln är nog framförallt hur de ska få betalt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nautilus011:

ON Topic:
Inte konstigt att klagokören aldrig slutar sjunga när PC community är så fragmenterat.
Några vill ha allting automatiserat av Windows, en annan skara vill sköta allt själva.
Vissa vill ha bättre funktionalitet för handkontroller, vissa vill ha bara ha mus o tangentbord.

Fragmenterat? Vilket tråkigt sätt att se på saken.

Jag tycker att all *valfrihet* man har på PC-plattformen är fantastisk!

Jag har inget emot att Microsoft lägger energi på att göra stöd för handkontroller bättre. Jag väljer tangentbord/mus, men det är bra med andra möjligheter.

Enda jag egentligen är lite irriterad på i Windows 10 just nu är automatiska uppdateringar. Men jag förstår varför de finns där, och varför Microsoft tagit bort möjligheten att stänga av dem. De är tyvärr ett nödvändigt ont, eftersom det visar sig att många inte klarar av att hålla sina datorer uppdaterade själva. Något som i förlängningen drabbar alla på Internet, inte bara de som inte patchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Ja, Microsoft kan säkert göra en majbrasa med hundradollarssedlar också, frågan är bara varför de skulle göra det. Det är massor av kostnader knutna till att hålla ytterligare ett system igång, och väldigt få vinster med det. Funktionen finns redan genom Windows Update i den grad den är meningsfull, sen kan man säkert diskutera hur certifieringen av drivrutiner kan bli snabbare, men nyckeln är nog framförallt hur de ska få betalt.

Ta bort certifieringen, och använd en versionskontroll gentemot Nvidia's servrar. Microsofts drivrutiner är lika trasiga, så det lär ju vara lika stabilt. Släpps spelet X så behövs drivrutin Y. Starta spelet så kontrolleras om drivrutin Y är installerat. Om inte? Finns det att ladda ner?

Ja? Ladda ner
Nej? använd befintlig drivrutin

Hästarbetet kan skötas av användarens enhet.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Det är inte bara bloat-software jag ställer mig kritisk emot, men även beteendet. Anger du microsoft konto under konfigurationen vid nyinstallation så ansluter du per automatik till Skype. Struntsak för många, oacceptabelt beteende för andra. Jag säger inte att något läger har rätt eller fel, men någon grupp får en dålig dag

Appar
Välj vilka förinstallerade spel du vill.
"Nytto-apparna" (Mail, Skype, Edge). Låt dessa vara nedladdningsbart för dom som vill ha dom)

Här är en lista ifrån en sajt om hur du avinstallerar dom. Den är något rörig men du ser utan problem vilka det handlar om.

3D Builder - 3dbuilder
Alarms & Clock - alarms
Calculator - calculator
Calendar & Mail - communicationsapps
Camera - camera
Films & TV - zunevideo
Get Office - officehub
Get Skype - skypeapp
Get Started - getstarted
Groove Music - zunemusic
Maps - maps
Messaging - messaging
Microsoft Solitaire Collection - solitaire
Money - bingfinance
News - bingnews
Onenote - onenote
Photos - photos
Sports - bingsports
Voice recorder - soundrecorder
Weather - bingweather
Xbox - xbox

Dold text

Jag väljer att inte se Internet Explorer som bloatware då det är det jag använder för att ladda ner chrome.

Windows Update
Windows update som kan tanka ner som helst och sno bandbredd vid fel tillfällen och ibland faciliterar en omstart när man arbetar. Även använda anslutningar med datapriser (Löst sedan 1809) med enkel på/avknapp under anslutningens egenskaper. Det här är inte direkt bloatware utan mer ett illa uppfostrat barn med attitydproblem

Sedan körs Update och appar med diverse processer som kräver både CPU och RAM. Lagring är idag inget problem längre, men alla sitter inte på processorer och mängden RAM att det extra behovet påverkar spel nämnvärt. För prestandajägaren kanske. Eller för den som vill ha lite kontroll över sin enhet.

Edit: Listan på förinstallerade appar är inte fullständig.
Jag har t.ex. fått Candy crush installerat, tillsammans med betydligt fler andra spel.

Håller med om att det hänger med mycket skit i Windows tyvär gör det ju det för Enterprise också. Men det har med hur processen ser ut när de skapar en Windows image , då är alla appar inbyggda och idag fins inget sätt att se till vilka appar som åker på var, bland annat för att de skickas ju också ut via store på vissa versioner av Windows varesig man vill eller inte.

Pratar med MS om detta ett par gånger på Ignite och svaret man får är, "det är på gång" alltså att man ska kunna välja själv vad som installeras och inte men tror det kommer att dröja för att det låg en massa tekniska saker bakom som de måste ta itu med först.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoboCop:

Ta bort certifieringen, och använd en versionskontroll gentemot Nvidia's servrar. Microsofts drivrutiner är lika trasiga, så det lär ju vara lika stabilt. Släpps spelet X så behövs drivrutin Y. Starta spelet så kontrolleras om drivrutin Y är installerat. Om inte? Finns det att ladda ner?

Ja? Ladda ner
Nej? använd befintlig drivrutin

Hästarbetet kan skötas av användarens enhet.

På vilket sätt är detta bättre än att bara använda grafikprocessortillverkarens egna uppdateringsverktyg?

Jag ser inte vilket värde Microsoft tillför här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

På vilket sätt är detta bättre än att bara använda grafikprocessortillverkarens egna uppdateringsverktyg?

Jag ser inte vilket värde Microsoft tillför här...

Det går absolut att sköta manuellt med tillverkarens verktyg. Skillnaden här är att jag förespråkar en automatiserad process som man kan opt-out ifrån, utan att behöva köra extra program som Geforce Experience eller ha det satt på autostart för att kontrollera vid inloggning.

Det är en liten skillnad, men en skillnad likaså

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Håller med om att det hänger med mycket skit i Windows tyvär gör det ju det för Enterprise också. Men det har med hur processen ser ut när de skapar en Windows image , då är alla appar inbyggda och idag fins inget sätt att se till vilka appar som åker på var, bland annat för att de skickas ju också ut via store på vissa versioner av Windows varesig man vill eller inte.

Pratar med MS om detta ett par gånger på Ignite och svaret man får är, "det är på gång" alltså att man ska kunna välja själv vad som installeras och inte men tror det kommer att dröja för att det låg en massa tekniska saker bakom som de måste ta itu med först.

Äsch kan dom skapa LTSB/LTSC utan spel, mailappar, kalender, Store etc så kan dom göra en Hem-användarversion också. Jag har inget av det här tramset hemma, och jag har LTSC, så vad dom pratar om har jag faktiskt ingen aning om

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Ta bort certifieringen,

Vad händer då när ett antal datorer världen över plötsligt blir oanvändbara för att Nvidia/AMD råkat fucka upp sina drivrutiner? Att skippa lagret av säkerhet som certifieringen av drivrutiner innebär vore att öppna Pandoras ask, och absolut inte värt det för att ge några enstaka PC-spelare marginellt bättre prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad händer då när ett antal datorer världen över plötsligt blir oanvändbara för att Nvidia/AMD råkat fucka upp sina drivrutiner? Att skippa lagret av säkerhet som certifieringen innebär vore att riskera ekonomiskt självmord, och absolut inte värt det för att ge några enstaka PC-spelare marginellt bättre prestanda.

Okay jag ger dig den poängen, absolut. Det var inte den mest genomtänkta idén, men samtidigt så fungerar det ju med drivrutiner direkt nvidia även om man installerar dom manuellt när en optimerad sådan släpps även om det förekommer vissa buggar. Men vad jag vet så har väl ingen dator dött i närtid?

Vill Microsoft leka drivrutinspolis så kan dom väl släppa sina certifierade mer generella, och dom som vill ha det senaste ifrån nvidia?

Men vi får kanske enas om att tycka lite olika. Jag tror det vore en feature som skulle kunna vara behändig för den som ber om det, och är införstådd med riskerna, iaf på en gaming-edition av Windows.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova