Permalänk
Medlem

Sony Vaio Pro 13

Hej, säljer min ultrabook som jag har använt i några år under plugget till MATLAB etc, men har nu bytt ut mot en kraftigare för jobb. Har endast kört Ubuntu på den och har därav tappat bort Windows licensen. Är allmänt nöjd med datorn, enda problemet är fläktkurvan som går igång ganska fort på enkla tasks.

Specs:
CPU: i5-4200U (Gen 4, 2x Cores, 4x Threads @1.60 GHz Base, 2.60 GHz Turbo)
RAM: 8 GB
SSD: 250 GB [PCI-e]
OS: Ubuntu
Vikt: 1.06 kg
Storlek: 13.3 inch

Fodral medföljs.

Börjar budet vid 1000kr
Avslutar budningen Lördag den 26:e Jan
Finns att hämta i Göteborg, kan skickas via rek då köparen står för frakt.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Medlem

Hur är batteriet?

Budar 1000:-, hämtar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad går frakt på tro?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Vilket är det exakta modellnumret? Vilken är upplösningen på skärmen?

Permalänk
Medlem

Ett tips ang fläktkurvan! Kör man windows installerar man vaio controllcenter och där kan man ställa om fläktkurva, typ silent, normal, performance eller liknande.

@PsyCor: sony vaio pro 13 såldes endast med 1920x1080 skärm, sen fanns det både med och utan touch.

Permalänk
Medlem

Ja själva fläktkurvan kan man justera genom /sys/devices/platform/sony-laptop/thermal-control mellan silent/normal/performance men jag tkr normal går igång för snabbt och silent verkar throttla CPUn, jag har inte försökt så mkt med kontrollerna där.

@PsyCor: Det är en 1920x1080 skärm utan touch. Modellnummer: SVP132A1CM

@Pelle: Runt 100 kr skulle jag tro.

@emeens: Batteriet räcker enl. Ubuntu 2.4h med full laddning. Skulle själv säga att det räcker till 4h, men varierar beroende på uppgift.

Högsta budet går till @XeVoNi just nu för 1100 kr.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Medlem

1300+frakt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Kastar in ett bud på 1400kr + frakt

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

@Papercat: Hur är batteritiden på den här datorn?

Permalänk
Medlem

@papercat 1500kr hämtar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hakro807: se min kommentar ovan.

Högsta budet går till @emeens just nu för 1500kr.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Skrivet av Papercat:

@hakro807: se min kommentar ovan.

Högsta budet går till @emeens just nu för 1500kr.

1600 kr + frakt

Permalänk
Medlem

Tack till alla som budade, annonsen är nu avslutad.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.