Fredagspanelen 167: Geforce RTX 2060, Radeon VII och nyheter från CES 2019

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 167: Geforce RTX 2060, Radeon VII och nyheter från CES 2019

Det är dags för årets första fredagspanel och med CES-mässan i backspegeln finns det mycket för Jacob och Jonas att prata om, däribland Geforce RTX 2060 och AMD:s kommande Radeon VII.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oh perfekt, glömde fan bort att det är ju fredag idag.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Perfekt tajmat till pendeln hem från jobbet Härligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

det intressant är att det verka gilla Nvidia priser och har aldrig nåt imot att nvidia konstant höjjer priserna marginelt, de köper bara det som vanligt aldrig kritisk imot Nvidia men det är man van med från dessa.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Mr[M]:

det intressant är att det verka gilla Nvidia priser och har aldrig nåt imot att nvidia konstant höjjer priserna marginelt, de köper bara det som vanligt aldrig kritisk imot Nvidia men det är man van med från dessa.

Aldrig kritiska mot Nvidia och köper priserna med hull och hår? Nej, här håller jag helt enkelt inte med. Det är bara att gå tillbaka och läsa sammanfattningarna till våra recensioner av RTX-korten så märks det snabbt att priserna lyfts som den stora problematiken med korten och speciellt när de ställs mot föregångarna i GTX-serien.

För Geforce RTX 2060 tycker jag dock att priset är skäligt sett till prestandan man får. Samtidigt kan man bara konstatera att den senaste skördens grafikkort från både Nvidia och AMD helt enkelt inte ger samma wow-faktor som när exempelvis Pascal introducerades 2016. Kanske blir det roligare med Navi och om Nvidia plockar ner Turing (eller något derivat av arkitekturen) till 7 nanometer i framtiden, men det återstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Aldrig kritiska mot Nvidia och köper priserna med hull och hår? Nej, här håller jag helt enkelt inte med. Det är bara att gå tillbaka och läsa sammanfattningarna till våra recensioner av RTX-korten så märks det snabbt att priserna lyfts som den stora problematiken med korten och speciellt när de ställs mot föregångarna i GTX-serien.

För Geforce RTX 2060 tycker jag dock att priset är skäligt sett till prestandan man får. Samtidigt kan man bara konstatera att den senaste skördens grafikkort från både Nvidia och AMD helt enkelt inte ger samma wow-faktor som när exempelvis Pascal introducerades 2016. Kanske blir det roligare med Navi och om Nvidia plockar ner Turing (eller något derivat av arkitekturen) till 7 nanometer i framtiden, men det återstår att se.

förstår hur du tänker men jag tycker du har fel ;-). Det är bara ense att priserna kommer alltid vara förlorade när man tycker priserna är bra.
kommer säkert snart sitta med ett 2080 och vara en sur gubbe tycka det var bättre för.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte alls att priserna är orimliga med tanke på vad man får. Däremot kan det svida att Moore's lag är döende, bristen på konkurrens eller ifall man inte är intresserad av nya implementationer av renderingstekniker. Personligen tycker jag det är spännande att man satt ribban högt med dlss och ray tracing, även om det ökar pris/namn förhållandet eftersom det är tekniker jag vill testa och som jag inte trodde skulle dyka upp än på några år.

De som vill vara först och som vill ha high end korten får till viss del betala kalaset för utvecklingen. När modellerna utan rtx dyker upp så blir det lättare att jämföra mot konkurrensen.