Far Cry: New Dawn får systemkrav – dubbla Geforce GTX 1080 för 4K UHD i 60 FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av prtscreen:

@gabriel15:
Varför bojkott?

För att allt med medvetet vända ras och könsprofiler tas som PK-skit och folk drar automatiskt öronen åt sig efter skit som Star Wars. Alla rimliga personer skiter i vem som är vad, en bra produkt är en bra produkt oavsett liksom men risken att produkten blir skräp när utvecklingsfokus legat mer på samhällsproblem och statements än en bra film eller ett bra spel är påfallande hög verkar det som.

Jag älskar Far Cry, 5:an för mig hade de tappat bollen lite på med miljöernas inlevelse och allmänna wow-faktor, särskilt eftersom att 4:an var BRUTAL på det och Primal, trots att det var en rykande skithög på många andra sätt, också hade extremt bra just känsla. Jag hoppas verkligen på det här spelet för allt som visats hittills ser iaf artistiskt magiskt ut. Om det innebär att handen i min first person-ruta är svart och kvinnlig kunde jag inte bry mig mindre om, så länge jag får skjuta nån jävel med ghettomoddad slangbella typ.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Haha, erkänn att du blir lite hård i byxan av min vackra bild ;>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Men vi som kräver 144fps i 4k.. Ja vi får vänta i minst 3år och köpa spelet då..

Det jag tyckte var intressant var de låga cpukraven i början.
Hur många har en Nvidia Geforce GTX 970 och en AMD FX-6350 eller Intel Core i5-2400 cpu?

Jag har ett GTX 970 och sitter på en i7 930 som är 10 år gammal

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

Jag har ett GTX 970 och sitter på en i7 930 som är 10 år gammal

Gtx 970 är bra. Jag har inte stött på något spel ännu som det inte klarar av att driva. Kortet går att hitta för runt tusenlappen begagnat, vilket gör det väldigt prisvärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

Jag har ett GTX 970 och sitter på en i7 930 som är 10 år gammal

X58 är ju fortfarande riktigt bra, har själv en gammal i7 920 som tuggar i 4.2ghz .
Kört sen med både 980ti och 1080ti 😁

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Masyve:

För att allt med medvetet vända ras och könsprofiler tas som PK-skit och folk drar automatiskt öronen åt sig efter skit som Star Wars. Alla rimliga personer skiter i vem som är vad, en bra produkt är en bra produkt oavsett liksom men risken att produkten blir skräp när utvecklingsfokus legat mer på samhällsproblem och statements än en bra film eller ett bra spel är påfallande hög verkar det som.

Jag älskar Far Cry, 5:an för mig hade de tappat bollen lite på med miljöernas inlevelse och allmänna wow-faktor, särskilt eftersom att 4:an var BRUTAL på det och Primal, trots att det var en rykande skithög på många andra sätt, också hade extremt bra just känsla. Jag hoppas verkligen på det här spelet för allt som visats hittills ser iaf artistiskt magiskt ut. Om det innebär att handen i min first person-ruta är svart och kvinnlig kunde jag inte bry mig mindre om, så länge jag får skjuta nån jävel med ghettomoddad slangbella typ.

Tycker att bilden är obehaglig, hade tyckt att den varit obehaglig oavsett kön eller ras på figurerna.
Det är inte bildens usla "statement", som jag har störst problem med, det är tortyren.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

X58 är ju fortfarande riktigt bra, har själv en gammal i7 920 som tuggar i 4.2ghz .
Kört sen med både 980ti och 1080ti 😁

Jåå den duger, rullar i 3.2 blir så saklas varm annars... Köpte moderkort minne-12gb samt cpun för 100e för 7 år sedan, bästa köpet ever.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

Jåå den duger, rullar i 3.2 blir så saklas varm annars... Köpte moderkort minne-12gb samt cpun för 100e för 7 år sedan, bästa köpet ever.

Du får fixa en lite bättre kylare
Kör min med en 10 år gammal custom vatten kylning som aldrig varit rengjord ... XD
Låg mellan 58 -65c som mest men pumpen börjar ge sig nu så nu pendlar cpun i 70-75c
Har 24gb i min och instämmer med att det är det bästa köpet ever.

Permalänk
Medlem

Virtue signaling är väl det man får räkna med numera på alla stortittlar. Tröttsamt.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Kan man ju undra. Själv brukar jag nöja mig med att inte köpa spel jag inte är intresserad av men jag antar att han är riktigt förbannad och vill visa sitt missnöje på ett sätt som verkligen svider för dom som förorättat honom.

Problemet är att man har man gjort det till politik och man behöver varken va förbannad eller missnöjd för att vilja slippa det. Vi gamers har skjutit vita män i alla tider och aldrig haft något problem med det fram tills nu. Men det finns väl många arga där ute som vill avreagera sig genom att slå på någon som inte slår tillbaka. Sen är det de här med dubbelmoral som kanske är lite tröttsamt..

Permalänk
Medlem

Gillar att Ubisoft kör med rekommendationer, har samma sak The Division 2